Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 7:39

 
  • А о ни́хже писáсте ми́, добрó человѣ́ку женѣ́ не при­­касáтися.
  • Но блудодѣя́нiя рáди кíйждо свою́ женý да и́мать, и кáяждо [женá] сво­егó мýжа да и́мать.
  • Женѣ́ мýжъ дóлжную любо­́вь да воз­даéтъ: тáкожде и женá мýжу.
  • Женá сво­и́мъ тѣ́ломъ не владѣ́етъ, но мýжъ: тáкожде и мýжъ сво­и́мъ тѣ́ломъ не владѣ́етъ, но женá.
  • Не лишáйте себé дрýгъ дрýга, тóчiю по соглáсiю до врéмене, да пребывáете въ постѣ́ и моли́твѣ, и пáки вкýпѣ собирáйтеся, да не искушáетъ вáсъ сатанá невоз­держáнiемъ вáшимъ.
  • Сié же глагóлю по совѣ́ту, [а] не по повелѣ́нiю.
  • Хощý бо, да вси́ человѣ́цы бýдутъ, я́коже и áзъ: но кíйждо своé даровáнiе и́мать от­ Бóга, óвъ ýбо си́це, óвъ же си́це.
  • Глагóлю же безбрáчнымъ и вдови́цамъ: добрó и́мъ éсть, áще пребýдутъ я́коже и áзъ:
  • áще ли не удержáт­ся, да посягáютъ: лýчше бо éсть жени́тися, нéжели разжизáтися.
  • А ожени́в­шымся завѣщавáю не áзъ, но Госпóдь: женѣ́ от­ мýжа не разлучáтися:
  • áще ли же и разлучи́т­ся, да пребывáетъ безбрáчна, или́ да смири́т­ся съ мýжемъ [сво­и́мъ]: и мýжу жены́ не от­пущáти.
  • Прóчымъ же áзъ глагóлю, [а] не Госпóдь: [Зач. 137] áще котóрый брáтъ женý и́мать невѣ́рну, и тá благоволи́тъ жи́ти съ ни́мъ, да не оставля́етъ ея́:
  • и женá áще и́мать мýжа невѣ́рна, и тóй благоволи́тъ жи́ти съ нéю, да не оставля́етъ егó:
  • святи́т­ся бо мýжъ невѣ́ренъ о женѣ́ вѣ́рнѣ, и святи́т­ся женá невѣ́рна о мýжи вѣ́рнѣ: инáче бо чáда вáша нечи́ста бы́ли бы, ны́нѣ же свя́та сýть.
  • А́ще ли невѣ́рный от­лучáет­ся, да разлучи́т­ся: не порабóтися [бо] брáтъ или́ сестрá въ таковы́хъ: въ ми́ръ бо при­­звá нáсъ [Госпóдь] Бóгъ.
  • Чтó бо вѣ́си, жéно, áще мýжа спасéши? Или́ чтó вѣ́си, мýжу, áще женý спасéши?
  • Тóчiю ко­емýждо я́коже раздѣли́лъ éсть Бóгъ, кíйждо я́коже при́званъ бы́сть Гóсподемъ, тáко да хóдитъ: и тáко во всѣ́хъ цéрквахъ повелѣвáю.
  • Во обрѣ́занiи ли ктó при́званъ бы́сть? да не от­тóргнет­ся {да не твори́тъ себѣ́ необрѣ́занiя}: въ необрѣ́занiи ли ктó при́званъ бы́сть? да не обрѣ́зует­ся.
  • Обрѣ́занiе ничтóже éсть, и необрѣ́занiе ничтóже éсть, но соблюдéнiе зáповѣдiй Бóжiихъ.
  • Кíйждо въ звáнiи, въ нéмже при́званъ бы́сть, въ тóмъ да пребывáетъ.
  • Рáбъ ли при́званъ бы́лъ еси́? да не неради́ши {да не печáлишися}: но áще и мóжеши свобóденъ бы́ти, бóлше порабóти себé.
  • При́зван­ный бо о Гóсподѣ рáбъ, свобóдникъ Госпóдень éсть: тáкожде и при́зван­ный свобóдникъ, рáбъ éсть Христóвъ.
  • Цѣнóю кýплени естé: не бýдите раби́ человѣ́комъ.
  • [Зач. 138.] Кíйждо, въ нéмже при́званъ бы́сть, брáтiе, въ тóмъ да пребывáетъ предъ Бóгомъ.
  • О дѣ́вахъ же повелѣ́нiя Госпóдня не и́мамъ, совѣ́тъ же даю́, я́ко поми́лованъ от­ Гóспода вѣ́ренъ бы́ти.
  • Мню́ ýбо сié добрó бы́ти за настоя́щую нýжду, я́ко добрó человѣ́ку тáко бы́ти.
  • Привязáл­ся ли еси́ женѣ́? не ищи́ разрѣшéнiя. Отрѣши́л­ся ли еси́ жены́? не ищи́ жены́.
  • А́ще ли же и ожéнишися, не согрѣши́лъ еси́: и áще пося́гнетъ дѣ́ва, не согрѣши́ла éсть. Скóрбь же плóти имѣ́ти бýдутъ таковíи: áзъ же вы́ щаждý.
  • Сié же глагóлю, брáтiе, я́ко врéмя прекращéно éсть прóчее, да и имýщiи жены́, я́коже не имýщiи бýдутъ:
  • и плáчущiися, я́коже не плáчущiи: и рáду­ю­щiися, я́коже не рáду­ю­щеся: и купýющiи, я́ко не содержáще:
  • и трéбу­ю­щiи мíра сегó, я́ко не трéбу­ю­ще: прехóдитъ бо о́бразъ мíра сегó.
  • Хощý же вáсъ безпечáльныхъ бы́ти. Не ожени́выйся печéт­ся о Госпóднихъ, кáко угоди́ти Гóсподеви:
  • а ожени́выйся печéт­ся о мiрски́хъ, кáко угоди́ти женѣ́. Раздѣли́ся женá и дѣ́ва:
  • непося́гшая печéт­ся о Госпóднихъ, кáко угоди́ти Гóсподеви, да бýдетъ свя́тá и тѣ́ломъ и дýхомъ: а пося́гшая печéт­ся о мiрски́хъ, кáко угоди́ти мýжу.
  • [Зач. 139.] Сié же на пóльзу вáмъ самѣ́мъ глагóлю: не да силó вáмъ наложý, но къ благообрáзiю и благоприступáнiю Гóсподеви безмóлвну.
  • А́ще ли же ктó безобрази́ти о дѣ́вѣ сво­éй непщýетъ, áще éсть превоз­рáстна, и тáко должнá éсть бы́ти: éже хóщетъ, да твори́тъ: не согрѣшáетъ, áще пося́гнетъ.
  • А и́же сто­и́тъ твéрдо сéрдцемъ, не имы́й нýжды, влáсть же и́мать о сво­éй вóли, и сé разсуди́лъ éсть въ сéрдцы сво­éмъ блюсти́ дѣ́ву свою́, дóбрѣ твори́тъ.
  • Тѣ́мже и вдая́й брáку свою́ дѣ́ву дóбрѣ твори́тъ: и не вдая́й лýчше твори́тъ.
  • Женá при­­вя́зана éсть закóномъ, въ ели́ко врéмя живéтъ мýжъ ея́: áще же ýмретъ мýжъ ея́, свобóдна éсть, за негóже хóщетъ, пося́гнути, тóчiю о Гóсподѣ.
  • Блажéн­нѣйша же éсть, áще тáко пребýдетъ, по мо­емý совѣ́ту: мню́ся бо и áзъ Дýха Бóжiя имѣ́ти.
  • А о чем вы писали ко мне, то хорошо человеку не касаться женщины.
  • Но, во избежание блуда, каждый имей свою жену, и каждая имей своего мужа.
  • Муж оказывай жене должное благорасположение; подобно и жена мужу.
  • Жена не властна над своим телом, но муж; равно и муж не властен над своим телом, но жена.
  • Не уклоняйтесь друг от друга, разве по согласию, на время, для упражнения в посте и молитве, а потом опять будьте вместе, чтобы не искушал вас сатана невоздержанием вашим.
  • Впрочем это сказано мною как позволение, а не как повеление.
  • Ибо желаю, чтобы все люди были, как и я; но каждый имеет свое дарование от Бога, один так, другой иначе.
  • Безбрачным же и вдовам говорю: хорошо им оставаться, как я.
  • Но если не могут воздержаться, пусть вступают в брак; ибо лучше вступить в брак, нежели разжигаться.
  • А вступившим в брак не я повелеваю, а Господь: жене не разводиться с мужем, –
  • если же разведется, то должна оставаться безбрачною, или примириться с мужем своим, – и мужу не оставлять жены своей.
  • Прочим же я говорю, а не Господь: ||если какой брат имеет жену неверующую, и она согласна жить с ним, то он не должен оставлять ее;
  • и жена, которая имеет мужа неверующего, и он согласен жить с нею, не должна оставлять его.
  • Ибо неверующий муж освящается женою верующею, и жена неверующая освящается мужем верующим. Иначе дети ваши были бы нечисты, а теперь святы.
  • Если же неверующий хочет развестись, пусть разводится; брат или сестра в таких случаях не связаны; к миру призвал нас Господь.
  • Почему ты знаешь, жена, не спасешь ли мужа? Или ты, муж, почему знаешь, не спасешь ли жены?
  • Только каждый поступай так, как Бог ему определил, и каждый, как Господь призвал. Так я повелеваю по всем церквам.
  • Призван ли кто обрезанным, не скрывайся; призван ли кто необрезанным, не обрезывайся.
  • Обрезание ничто и необрезание ничто, но всё в соблюдении заповедей Божиих.
  • Каждый оставайся в том звании, в котором призван.
  • Рабом ли ты призван, не смущайся; но если и можешь сделаться свободным, то лучшим воспользуйся.
  • Ибо раб, призванный в Господе, есть свободный Господа; равно и призванный свободным есть раб Христов.
  • Вы куплены дорогою ценою; не делайтесь рабами человеков.
  • В каком звании кто призван, братия, в том каждый и оставайся пред Богом.
  • Относительно девства я не имею повеления Господня, а даю совет, как получивший от Господа милость быть Ему верным.
  • По настоящей нужде за лучшее признаю́, что хорошо человеку оставаться тáк.
  • Соединен ли ты с женой? не ищи развода. Остался ли без жены? не ищи жены.
  • Впрочем, если и женишься, не согрешишь; и если девица выйдет замуж, не согрешит. Но таковые будут иметь скорби по плоти; а мне вас жаль.
  • Я вам сказываю, братия: время уже коротко, так что имеющие жен должны быть, как не имеющие;
  • и плачущие, как не плачущие; и радующиеся, как не радующиеся; и покупающие, как не приобретающие;
  • и пользующиеся миром сим, как не пользующиеся; ибо проходит образ мира сего.
  • А я хочу, чтобы вы были без забот. Неженатый заботится о Господнем, как угодить Господу;
  • а женатый заботится о мирском, как угодить жене. Есть разность между замужнею и девицею:
  • незамужняя заботится о Господнем, как угодить Господу, чтобы быть святою и телом и духом; а замужняя заботится о мирском, как угодить мужу.
  • Говорю это для вашей же пользы, не с тем, чтобы наложить на вас узы, но чтобы вы благочинно и непрестанно служили Господу без развлечения.
  • Если же кто почитает неприличным для своей девицы то, чтобы она, будучи в зрелом возрасте, оставалась так, тот пусть делает, как хочет: не согрешит; пусть таковые выходят замуж.
  • Но кто непоколебимо тверд в сердце своем и, не будучи стесняем нуждою, но будучи властен в своей воле, решился в сердце своем соблюдать свою деву, тот хорошо поступает.
  • Посему выдающий замуж свою девицу поступает хорошо; а не выдающий поступает лучше.
  • Жена связана законом, доколе жив муж ее; если же муж ее умрет, свободна выйти, за кого хочет, только в Господе.
  • Но она блаженнее, если останется так, по моему совету; а думаю, и я имею Духа Божия.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта