Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 9:22

 
  • Нѣ́смь ли апóстолъ? Нѣ́смь ли свобóдь? Не Иисýса Христá ли Гóспода нá­шего ви́дѣхъ? Не дѣ́ло ли моé вы́ естé о Гóсподѣ?
  • А́ще ины́мъ [и] нѣ́смь апóстолъ, но обáче вáмъ éсмь: [Зач. 141.] печáть бо мо­егó апóстол­ст­ва вы́ естé о Гóсподѣ.
  • Мóй от­вѣ́тъ востязýющымъ менé сéй éсть.
  • Едá не и́мамы влáсти я́сти и пи́ти?
  • Едá не и́мамы влáсти сестрý женý води́ти, я́ко и прóчiи апóстоли, и брáтiя Госпóдня, и ки́фа?
  • Или́ еди́нъ áзъ и Варнáва не и́мамы влáсти éже не дѣ́лати?
  • Ктó вóин­ствуетъ сво­и́ми обрóки когдá? Или́ ктó насаждáетъ виногрáдъ, и от­ плодá егó не я́стъ? Или́ ктó пасéтъ стáдо, и от­ млекá стáда не я́стъ?
  • Едá по человѣ́ку сiя́ глагóлю? Не и закóнъ ли сiя́ глагóлетъ?
  • Въ Моисéовѣ бо закóнѣ пи́сано: да не загради́ши устнý волá молотя́ща. Едá о волѣ́хъ ради́тъ Бóгъ?
  • Или́ нáсъ рáди вся́ко глагóлетъ? Нáсъ бо рáди написáся, я́ко о надéжди дóлженъ éсть оря́й орáти, и молотя́й съ надéждею сво­егó уповáнiя при­­чащáтися.
  • А́ще мы́ духóвная сѣ́яхомъ вáмъ, вели́ко ли, áще мы́ вáша тѣлéсная пóжнемъ?
  • А́ще инíи влáсти вá­шея при­­чащáют­ся, не пáче ли мы́? Но не сотвори́хомъ по о́бласти сéй: но вся́ терпи́мъ, да не прекращéнiе кóе дáмы благовѣ­ст­вовáнiю Христóву.
  • [Зач. 142.] Не вѣ́сте ли, я́ко дѣ́ла­ю­щiи свящéн­ная от­ святи́лища ядя́тъ? [и] служáщiи олтарю́ со олтарéмъ дѣ́лят­ся?
  • Тáко и Госпóдь повелѣ́ проповѣ́да­ю­щымъ благовѣ́стiе от­ благовѣ́стiя жи́ти.
  • А́зъ же ни еди́но сотвори́хъ от­ си́хъ. Не писáхъ же сiя́, да тáко бýдетъ о мнѣ́: дóбрѣе бо мнѣ́ пáче умрéти, нéжели похвалý мою́ ктó да испраздни́тъ.
  • А́ще бо благовѣ­ст­вýю, нѣ́сть ми́ похвалы́, нýжда бо ми́ належи́тъ: гóре же мнѣ́ éсть, áще не благовѣ­ст­вýю.
  • А́ще ýбо вóлею сié творю́, мздý и́мамъ: áще же невóлею, стро­éнiе ми́ éсть преданó.
  • Кáя ýбо ми́ éсть мздá? Да благовѣ­ст­вýяй безъ мзды́ положý благовѣ́стiе Христóво, во éже не твори́ти ми́ по о́бласти мо­éй въ благовѣ­ст­вовáнiи.
  • [Зач. 143.] Свобóденъ бо сы́й от­ всѣ́хъ, всѣ́мъ себé порабóтихъ, да мнóжайшыя при­­обря́щу:
  • бы́хъ Иудéемъ я́ко Иудéй, да иудéи прiобря́щу: подзакóн­нымъ я́ко подзакóненъ, да подзакóн­ныя при­­обря́щу:
  • беззакóн­нымъ я́ко беззакóненъ, не сы́й беззакóн­никъ Бóгу, но закóн­никъ Христý, да при­­обря́щу беззакóн­ныя.
  • Бы́хъ немощны́мъ я́ко нéмощенъ, да немощны́я прiобря́щу. Всѣ́мъ бы́хъ вся́, да вся́ко нѣ́кiя спасý.
  • Сié же творю́ за благовѣ́стiе, да соóбщникъ емý бýду.
  • Не вѣ́сте ли, я́ко текýщiи въ позóрищи вси́ ýбо текýтъ, еди́нъ же прiéмлетъ пóчесть? Тáко тецы́те, да пости́гнете.
  • Вся́къ же подвизáяйся от­ всѣ́хъ воз­держи́т­ся: и они́ ýбо да истлѣ́ненъ вѣнéцъ прiи́мутъ, мы́ же неистлѣ́ненъ.
  • А́зъ ýбо тáко текý, не я́ко безвѣ́стно, тáко подвизáюся, не я́ко воз­дýхъ бiя́й:
  • но умерщвля́ю тѣ́ло моé и порабощáю, да не кáко, ины́мъ проповѣ́дуя, сáмъ неключи́мь бýду.
  • Не Апостол ли я? Не свободен ли я? Не видел ли я Иисуса Христа, Господа нашего? Не мое ли дело вы в Господе?
  • Если для других я не Апостол, то для вас Апостол; ||ибо печать моего апостольства – вы в Господе.
  • Вот мое защищение против осуждающих меня.
  • Или мы не имеем власти есть и пить?
  • Или не имеем власти иметь спутницею сестру жену, как и прочие Апостолы, и братья Господни, и Кифа?
  • Или один я и Варнава не имеем власти не работать?
  • Какой воин служит когда-либо на своем содержании? Кто, насадив виноград, не ест плодов его? Кто, пася стадо, не ест молока от стада?
  • По человеческому ли только рассуждению я это говорю? Не то же ли говорит и закон?
  • Ибо в Моисеевом законе написано: не заграждай рта у вола молотящего. О волах ли печется Бог?
  • Или, конечно, для нас говорится? Так, для нас это написано; ибо, кто пашет, должен пахать с надеждою, и кто молотит, должен молотить с надеждою получить ожидаемое.
  • Если мы посеяли в вас духовное, велико ли то, если пожнем у вас телесное?
  • Если другие имеют у вас власть, не паче ли мы? Однако мы не пользовались сею властью, но все переносим, дабы не поставить какой преграды благовествованию Христову.
  • Разве не знаете, что священнодействующие питаются от святилища? что служащие жертвеннику берут долю от жертвенника?
  • Тáк и Господь повелел проповедующим Евангелие жить от благовествования.
  • Но я не пользовался ничем таковым. И написал это не для того, чтобы тáк было для меня. Ибо для меня лучше умереть, нежели чтобы кто уничтожил похвалу мою.
  • Ибо если я благовествую, то нечем мне хвалиться, потому что это необходимая обязанность моя, и горе мне, если не благовествую!
  • Ибо если делаю это добровольно, то буду иметь награду; а если недобровольно, то исполняю только вверенное мне служение.
  • За чтó же мне награда? За тó, что, проповедуя Евангелие, благовествую о Христе безмездно, не пользуясь моею властью в благовествовании.
  • Ибо, будучи свободен от всех, я всем поработил себя, дабы больше приобрести:
  • для Иудеев я был как Иудей, чтобы приобрести Иудеев; для подзаконных был как подзаконный, чтобы приобрести подзаконных;
  • для чуждых закона – как чуждый закона, – не будучи чужд закона пред Богом, но подзаконен Христу, – чтобы приобрести чуждых закона;
  • для немощных был как немощный, чтобы приобрести немощных. Для всех я сделался всем, чтобы спасти по крайней мере некоторых.
  • Сие же делаю для Евангелия, чтобы быть соучастником его.
  • Не знаете ли, что бегущие на ристалище бегут все, но один получает награду? Так бегите, чтобы получить.
  • Все подвижники воздерживаются от всего: те для получения венца тленного, а мы – нетленного.
  • И потому я бегу не так, как на неверное, бьюсь не так, чтобы только бить воздух;
  • но усмиряю и порабощаю тело мое, дабы, проповедуя другим, самому не остаться недостойным.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта