Деяния апостолов, 17:29

 
  • [Зач. 39.] Прешéдша же Амфипóль и аполлóнiю, внидóста въ солýнь, идѣ́же бѣ́ сóнмище Иудéйское.
  • По обы́чаю же сво­емý пáвелъ вни́де къ ни́мъ и по суббóты три́ стязá­шеся съ ни́ми от­ писáнiй,
  • сказýя и предлагáя и́мъ, я́ко Христý подобá­ше пострадáти и воскрéснути от­ мéртвыхъ, и я́ко сéй Иисýсъ, егóже áзъ проповѣ́дую вáмъ, éсть Христóсъ.
  • И нѣ́цыи от­ ни́хъ вѣ́роваша и при­­ложи́шася къ пáвлу и Си́лѣ, от­ чести́выхъ éллинъ мнóже­с­т­во мнóго и от­ жéнъ благорóдныхъ не мáло.
  • Возревновáв­ше же непокóршiися Иудéе и прiéмше крамóлники нѣ́кiя мýжы злы́я, и собрáв­ше нарóдъ, мóлвяху по грáду: нашéдше же на дóмъ Иассóновъ, искáху и́хъ извести́ къ нарóду.
  • Не обрѣ́тше же и́хъ, влечáху Иассóна и нѣ́кiя от­ брáтiй ко градоначáлникомъ, вопiю́ще, я́ко, и́же разврати́ша вселéн­ную, сíи и здѣ́ прiидóша,
  • и́хже прiя́тъ Иассóнъ: и сíи вси́ проти́вно велѣ́ниемъ кéсаревымъ творя́тъ, Царя́ глагóлюще инóго бы́ти, Иисýса.
  • Смятóша же нарóдъ и градоначáлники слы́шащыя сiя́:
  • взéмше же довóлное от­ Иассóна и от­ прóчихъ, от­пусти́ша и́хъ.
  • Брáтiя же áбiе въ нощи́ от­слáша пáвла и Си́лу въ бéрiю: и́же при­­шéдша, идóста въ собóръ Иудéйскiй.
  • Сíи же бя́ху благорóднѣйши живýщихъ въ солýни, и́же прiя́ша слóво со всѣ́мъ усéрдiемъ, по вся́ дни́ разсуждáюще писáнiя, áще сýть сiя́ тáко.
  • Мнóзи ýбо от­ ни́хъ вѣ́роваша, и от­ éллинскихъ жéнъ благообрáзныхъ и мужéй не мáло.
  • И я́ко увѣ́даша и́же от­ солýня Иудéе, я́ко и въ бéрiи проповѣ́дася от­ пáвла слóво Бóжiе, прiидóша и тáмо дви́жуще и смущáюще нарóды.
  • А́бiе же тогдá брáтiя от­пусти́ша пáвла ити́ на помóрiе: остáста же Си́ла и тимоѳéй тáмо.
  • Провождáющiи же пáвла ведóша егó дáже до Аѳи́нъ, и прiéмше зáповѣдь къ Си́лѣ и тимоѳéю, да я́ко скорѣ́е прiи́дутъ къ немý, изыдóша.
  • [Зач. 40А.] Во Аѳи́нѣхъ же ждýщу и́хъ пáвлу, раздражá­шеся дýхъ егó въ нéмъ зря́щемъ и́долъ пóлнъ сýщь грáдъ.
  • Стязá­шеся же ýбо на сóнмищи со иудéи и съ чести́выми, и на тóржищи по вся́ дни́ съ при­­ключáющимися.
  • Нѣ́цыи же от­ епикýръ и от­ стóикъ филосóфъ стязáхуся съ ни́мъ: и нѣ́цыи глагóлаху: чтó ýбо хóщетъ суеслóвивый сéй глагóлати? Инíи же: чужди́хъ богóвъ мни́т­ся проповѣ́дникъ бы́ти: я́ко Иисýса и воскресéнiе благовѣ­ст­вовá­ше и́мъ.
  • [Зач. 40Б.] По­éмше же егó, ведóша на ареопáгъ, глагóлюще: мóжемъ ли разумѣ́ти, чтó нóвое сié глагóлемое тобóю учéнiе?
  • стрáн­на бо нѣ́кая влагáеши во ушесá нáша: хóщемъ ýбо разумѣ́ти, чтó хотя́тъ сiя́ бы́ти?
  • Аѳинéе же вси́ и при­­ходя́щiи стрáн­нiи ни во чтóже и́но упражня́хуся, рáзвѣ глагóлати чтó или́ слы́шати нóвое.
  • Стáвъ же пáвелъ посредѣ́ ареопáга, речé: мýжiе Аѳинéйстiи, по всемý зрю́ вы́ áки благо­чести́выя:
  • проходя́ бо и согля́дая че­с­т­вовáнiя вáша, обрѣтóхъ и кáпище, на нéмже бѣ́ напи́сано: невѣ́домому Бóгу. Егóже ýбо не вѣ́дуще [благолѣ́пнѣ] чтетé, сегó áзъ проповѣ́дую вáмъ.
  • Бóгъ сотвори́вый мíръ и вся́, я́же въ нéмъ, сéй небесé и земли́ Госпóдь сы́й, не въ рукотворéн­ныхъ хрáмѣхъ живéтъ,
  • ни от­ рýкъ человѣ́ческихъ угождéнiя прiéмлетъ, трéбуя чтó, сáмъ дая́ всѣ́мъ живóтъ и дыхáнiе и вся́:
  • сотвори́лъ же éсть от­ еди́ныя крóве вéсь язы́къ человѣ́чь, жи́ти по всемý лицý земнóму, устáвивъ предучинéная временá и предѣ́лы селéнiя и́хъ,
  • взыскáти Гóспода, да понé ося́жутъ егó и обря́щутъ, я́ко не далéче от­ еди́наго ко­егóждо нáсъ сýща:
  • о нéмъ бо живéмъ и дви́жемся и есмы́, я́коже и нѣ́цыи от­ вáшихъ кни́жникъ рекóша: сегó бо и рóдъ есмы́.
  • Рóдъ ýбо сýще Бóжiй, не дóлжни есмы́ непщевáти подóбно бы́ти Боже­с­т­вó злáту, или́ сребрý, или́ кáменю худóжнѣ начертáну, и смышлéнiю человѣ́чу:
  • лѣ́та ýбо невѣ́дѣнiя презирáя Бóгъ, ны́нѣ повелѣвáетъ человѣ́комъ всѣ́мъ всю́ду покáятися:
  • занé устáвилъ éсть дéнь, въ óньже хóщетъ суди́ти вселéн­нѣй въ прáвдѣ, о мýжи, егóже предустáви, вѣ́ру подая́ всѣ́мъ, воскреси́въ егó от­ мéртвыхъ.
  • Слы́шав­ше же воскресéнiе мéртвыхъ, óвiи ýбо ругáхуся, óвiи же рѣ́ша: да слы́шимъ тя́ пáки о сéмѣ.
  • И тáко пáвелъ изы́де от­ среды́ и́хъ.
  • Нѣ́цыи же мýжiе при­­лѣпи́в­шеся емý, вѣ́роваша: въ ни́хже бѣ́ и Дiони́сiй ареопаги́тскiй, и женá и́менемъ дáмарь, и друзíи съ ни́ми.
  • [Зач. 39.] Пройдя через Амфиполь и Аполлонию, они пришли в Фессалонику, где была Иудейская синагога.
  • Павел, по своему обыкновению, вошел к ним и три субботы говорил с ними из Писаний,
  • открывая и доказывая им, что Христу надлежало пострадать и воскреснуть из мертвых и что Сей Христос есть Иисус, Которого я проповедую вам.
  • И некоторые из них уверовали и присоединились к Павлу и Силе, как из Еллинов, чтущих Бога, великое множество, так и из знатных женщин немало.
  • Но неуверовавшие Иудеи, возревновав и взяв с площади некоторых негодных людей, собрались толпою и возмущали город и, приступив к дому Иасона, домогались вывести их к народу.
  • Не найдя же их, повлекли Иасона и некоторых братьев к городским начальникам, крича, что эти всесветные возмутители пришли и сюда,
  • а Иасон принял их, и все они поступают против повелений кесаря, почитая другого царем, Иисуса.
  • И встревожили народ и городских начальников, слушавших это.
  • Но сии, получив удостоверение от Иасона и прочих, отпустили их.
  • Братия же немедленно ночью отправили Павла и Силу в Верию, куда они прибыв, пошли в синагогу Иудейскую.
  • Здешние были благомысленнее Фессалоникских: они приняли слово со всем усердием, ежедневно разбирая Писания, точно ли это так.
  • И многие из них уверовали, и из Еллинских почетных женщин и из мужчин немало.
  • Но когда Фессалоникские Иудеи узнали, что и в Верии проповедано Павлом слово Божие, то пришли и туда, возбуждая и возмущая народ.
  • Тогда братия тотчас отпустили Павла, как будто идущего к морю; а Сила и Тимофей остались там.
  • Сопровождавшие Павла проводили его до Афин и, получив приказание к Силе и Тимофею, чтобы они скорее пришли к нему, отправились.
  • [Зач. 40А.] В ожидании их в Афинах Павел возмутился духом при виде этого города, полного идолов.
  • Итак он рассуждал в синагоге с Иудеями и с чтущими Бога, и ежедневно на площади со встречающимися.
  • Некоторые из эпикурейских и стоических философов стали спорить с ним; и одни говорили: «чтó хочет сказать этот суеслов?», а другие: «кажется, он проповедует о чужих божествах», потому что он благовествовал им Иисуса и воскресение.
  • [Зач. 40Б.] И, взяв его, привели в ареопаг и говорили: можем ли мы знать, что это за новое учение, проповедуемое тобою?
  • Ибо что-то странное ты влагаешь в уши наши. Посему хотим знать, чтó это такое?
  • Афиняне же все и живущие у них иностранцы ни в чем охотнее не проводили время, как в том, чтобы говорить или слушать что-нибудь новое.
  • И, став Павел среди ареопага, сказал: Афиняне! по всему вижу я, что вы как бы особенно набожны.
  • Ибо, проходя и осматривая ваши святыни, я нашел и жертвенник, на котором написано «неведомому Богу». Сего-то, Которого вы, не зная, чтите, я проповедую вам.
  • Бог, сотворивший мир и всё, что в нем, Он, будучи Господом неба и земли, не в рукотворенных храмах живет
  • и не требует служения рук человеческих, как бы имеющий в чем-либо нужду, Сам дая всему жизнь и дыхание и всё.
  • От одной крови Он произвел весь род человеческий для обитания по всему лицу земли, назначив предопределенные времена и пределы их обитанию,
  • дабы они искали Бога, не ощутят ли Его и не найдут ли, хотя Он и недалеко от каждого из нас:
  • ибо мы Им живем и движемся и существуем, как и некоторые из ваших стихотворцев говорили: «мы Его и род».
  • Итак мы, будучи родом Божиим, не должны думать, что Божество подобно золоту, или серебру, или камню, получившему образ от искусства и вымысла человеческого.
  • Итак, оставляя времена неведения, Бог ныне повелевает людям всем повсюду покаяться,
  • ибо Он назначил день, в который будет праведно судить вселенную, посредством предопределенного Им Мужа, подав удостоверение всем, воскресив Его из мертвых.
  • Услышав о воскресении мертвых, одни насмехались, а другие говорили: об этом послушаем тебя в другое время.
  • Итак Павел вышел из среды их.
  • Некоторые же мужи, пристав к нему, уверовали; между ними был Дионисий Ареопагит и женщина, именем Дамарь, и другие с ними.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта