Деяния апостолов, 23:6

 
  • Воззрѣ́въ же пáвелъ на сóнмъ, речé: мýжiе брáтiе, áзъ всéю сóвѣстiю благóю жи́тел­ст­вовахъ предъ Бóгомъ дáже до сегó днé.
  • Архiерéй же Анáнiа повелѣ́ предстоя́щымъ емý би́ти егó устá.
  • Тогдá пáвелъ речé къ немý: би́ти тя́ и́мать Бóгъ, стѣнó повáпленая: и ты́ сѣди́ши судя́ ми по закóну, преступáя же закóнъ вели́ши, да бiю́тъ мя́.
  • Предстоя́щiи же рѣ́ша: архiерéю ли Бóжiю досаждáеши?
  • Речé же пáвелъ: не вѣ́дахъ, брáтiе, я́ко архiерéй éсть: пи́сано бо éсть: кня́зю людíй тво­и́хъ да не речéши злá.
  • Разумѣ́въ же пáвелъ, я́ко еди́на чáсть éсть саддукéй, другáя же фарисéй, воз­звá въ сóнмищи: мýжiе брáтiе, áзъ фарисéй éсмь, сы́нъ фарисéовъ: о уповáнiи и о воскресéнiи мéртвыхъ áзъ сýдъ прiéмлю.
  • Сé же емý рéкшу, бы́сть рáспря междý саддукéи и фарисéи, и раздѣли́ся нарóдъ:
  • саддукéе бо глагóлютъ не бы́ти воскресéнiя, ни áнгела, ни Дýха: фарисéе же исповѣ́дуютъ обоя́.
  • Бы́сть же кли́чь вели́къ, и востáв­ше кни́жницы чáсти фарисéйскiя пря́хуся междý собóю, глагóлюще: ни еди́но злó обрѣтáемъ въ человѣ́цѣ сéмъ: áще же Дýхъ глагóла емý или́ áнгелъ, не проти́вимся Бóгу.
  • Мнóзѣ же бы́в­шей рáспри, боя́ся ты́сящникъ, да не растерзáнъ бýдетъ пáвелъ от­ ни́хъ, повелѣ́ вóиномъ сни́ти и восхи́тити егó от­ среды́ и́хъ и вести́ [егó] въ пóлкъ.
  • Въ настáв­шую же нóщь предстáвъ емý Госпóдь, речé: дерзáй, пáвле: я́коже бо свидѣ́тел­ст­вовалъ еси́ я́же о мнѣ́ во Иерусали́мѣ, си́це ти́ подобáетъ и въ ри́мѣ свидѣ́тел­ст­вовати.
  • Бы́в­шу же дню́, сотвóрше нѣ́цыи от­ иудéй совѣ́тъ {навѣ́тъ}, закля́ша себé, глагóлюще не я́сти ни пи́ти, дóндеже убiю́тъ пáвла:
  • бя́ху же мнóжае четы́редесятихъ сiю́ кля́тву сотвóршiи,
  • и́же при­­стýпльше ко архiерéемъ и стáрцемъ, рѣ́ша: кля́твою прокля́хомъ себé ничтóже вкуси́ти, дóндеже убiéмъ пáвла:
  • ны́нѣ ýбо вы́ скажи́те ты́сящнику съ собóромъ, я́ко да ýтрѣ сведéтъ егó къ вáмъ, áки бы хотя́ще разумѣ́ти извѣ́стнѣе я́же о нéмъ: мы́ же, прéжде дáже не при­­бли́житися емý, готóви есмы́ уби́ти егó.
  • Слы́шавъ же сы́нъ сестры́ пáвловы кóвъ, при­­шéдъ и в­шéдъ въ пóлкъ, сказá пáвлу.
  • Призвáвъ же пáвелъ еди́наго от­ сóтникъ, речé: ю́ношу сегó от­веди́ къ ты́сящнику: и́мать бо нѣ́что сказáти емý.
  • О́нъ же ýбо по­и́мъ егó при­­ведé къ ты́сящнику и речé: ýзникъ пáвелъ при­­звáвъ мя́, умоли́ сегó ю́ношу при­­вести́ къ тебѣ́, имýща нѣ́что глагóлати тебѣ́.
  • По­и́мъ же егó за рýку ты́сящникъ и от­шéдъ на еди́нѣ, вопрошá­ше егó: чтó éсть, éже и́маши воз­вѣсти́ти ми́?
  • Речé же, я́ко Иудéе совѣщáша умоли́ти тя́, я́ко да ýтрѣ сведéши пáвла къ ни́мъ въ собóръ, áки бы хотя́щымъ извѣ́стнѣе истязáти я́же о нéмъ:
  • ты́ ýбо не послýшай и́хъ: лóвятъ бо егó от­ ни́хъ мýжiе мнóжае четы́редесяти, и́же закля́ша себé ни я́сти ни пи́ти, дóндеже убiю́тъ егó: и ны́нѣ готóви сýть, чáюще обѣщáнiя, éже от­ тебé.
  • Ты́сящникъ ýбо от­пусти́ ю́ношу, завѣщáвъ ни еди́ному же повѣ́дати, я́ко сiя́ яви́лъ еси́ мнѣ́.
  • И при­­звáвъ двá нѣ́кiя от­ сóтникъ, речé: уготóвита [ми́] вóиновъ вооружéн­ныхъ двѣ́стѣ, я́ко да и́дутъ до кесарíи, и кóн­никъ сéдмьдесятъ, и стрѣлéцъ двѣ́стѣ, от­ трéтiяго часá нóщи:
  • и скóты при­­вести́, да всади́в­ше пáвла провóдятъ до фи́ликса игéмона.
  • Написá же [и] послáнiе имýщее о́бразъ сéй:
  • клавдíй лисíа держáвному игéмону фи́ликсу рáдоватися:
  • мýжа сегó я́та от­ иудéй и имýща убiéна бы́ти от­ ни́хъ, при­­стýпль съ вóины отъ­я́хъ егó, увѣ́дѣвъ, я́ко ри́млянинъ éсть:
  • хотя́ же разумѣ́ти винý, ея́же рáди по­имáху нáнь, сведóхъ егó въ сóнмище и́хъ:
  • егóже обрѣтóхъ оглагóлуема о взыскáнiи закóна и́хъ, ни еди́но же достóйно смéрти или́ ýзамъ согрѣшéнiе имýща:
  • скáзану же бы́в­шу ми́ кóву хотя́щу бы́ти от­ иудéй на мýжа сегó, áбiе послáхъ [егó] къ тебѣ́, завѣщáвъ и клеветникóмъ [егó] глагóлати предъ тобóю, я́же нáнь: здрáвъ бýди.
  • Вóини же ýбо по повелѣ́н­ному и́мъ, взéмше пáвла, ведóша объ нóщь во антипатри́ду:
  • во ýтрiе же, остáвльше кóн­ники ити́ съ ни́мъ, воз­врати́шася въ пóлкъ.
  • Они́ же при­­шéдше въ кесарíю и вдáв­ше послáнiе игéмону, предстáвиша емý и пáвла.
  • Прочéтъ же игéмонъ послáнiе и вопрóшь, от­ кó­ея о́бласти éсть, и увѣ́дѣвъ, я́ко от­ киликíи, речé:
  • услы́шу о тебѣ́, егдá и клеветницы́ тво­и́ прiи́дутъ. И повелѣ́ въ претóрѣ И́родовѣ стрещи́ егó.
  • Павел, устремив взор на синедрион, сказал: мужи братия! я всею доброю совестью жил пред Богом до сего дня.
  • Первосвященник же Анания стоявшим перед ним приказал бить его по устам.
  • Тогда Павел сказал ему: Бог будет бить тебя, стена подбеленная! ты сидишь, чтобы судить по закону, и, вопреки закону, велишь бить меня.
  • Предстоящие же сказали: первосвященника Божия поносишь?
  • Павел сказал: я не знал, братия, что он первосвященник; ибо написано: начальствующего в народе твоем не злословь.
  • Узнав же Павел, что тут одна часть саддукеев, а другая фарисеев, возгласил в синедрионе: мужи братия! я фарисей, сын фарисея; за чаяние воскресения мертвых меня судят.
  • Когда же он сказал это, произошла распря между фарисеями и саддукеями, и собрание разделилось.
  • Ибо саддукеи говорят, что нет воскресения, ни Ангела, ни духа; а фарисеи признают и то и другое.
  • Сделался большой крик; и, встав, книжники фарисейской стороны спорили, говоря: ничего худого мы не находим в этом человеке; если же дух или Ангел говорил ему, не будем противиться Богу.
  • Но как раздор увеличился, то тысяченачальник, опасаясь, чтобы они не растерзали Павла, повелел воинам сойти взять его из среды их и отвести в крепость.
  • В следующую ночь Господь, явившись ему, сказал: дерзай, Павел; ибо, как ты свидетельствовал о Мне в Иерусалиме, так надлежит тебе свидетельствовать и в Риме.
  • С наступлением дня некоторые Иудеи сделали умысел, и заклялись не есть и не пить, доколе не убьют Павла.
  • Было же более сорока сделавших такое заклятие.
  • Они, придя к первосвященникам и старейшинам, сказали: мы клятвою заклялись не есть ничего, пока не убьем Павла.
  • Итак ныне же вы с синедрионом дайте знать тысяченачальнику, чтобы он завтра вывел его к вам, как будто вы хотите точнее рассмотреть дело о нем; мы же, прежде нежели он приблизится, готовы убить его.
  • Услышав о сем умысле, сын сестры Павловой пришел и, войдя в крепость, уведомил Павла.
  • Павел же, призвав одного из сотников, сказал: отведи этого юношу к тысяченачальнику, ибо он имеет нечто сказать ему.
  • Тот, взяв его, привел к тысяченачальнику и сказал: узник Павел, призвав меня, просил отвести к тебе этого юношу, который имеет нечто сказать тебе.
  • Тысяченачальник, взяв его за руку и отойдя с ним в сторону, спрашивал: что такое имеешь ты сказать мне?
  • Он отвечал, что Иудеи согласились просить тебя, чтобы ты завтра вывел Павла пред синедрион, как будто они хотят точнее исследовать дело о нем.
  • Но ты не слушай их; ибо его подстерегают более сорока человек из них, которые заклялись не есть и не пить, доколе не убьют его; и они теперь готовы, ожидая твоего распоряжения.
  • Тогда тысяченачальник отпустил юношу, сказав: никому не говори, что ты объявил мне это.
  • И, призвав двух сотников, сказал: приготовьте мне воинов пеших двести, конных семьдесят и стрелков двести, чтобы с третьего часа ночи шли в Кесарию.
  • Приготовьте также ослов, чтобы, посадив Павла, препроводить его к правителю Феликсу.
  • Написал и письмо следующего содержания:
  • «Клавдий Лисий достопочтенному правителю Феликсу – радоваться.
  • Сего человека Иудеи схватили и готовы были убить; я, придя с воинами, отнял его, узнав, что он Римский гражданин.
  • Потом, желая узнать, в чем обвиняли его, привел его в синедрион их
  • и нашел, что его обвиняют в спорных мнениях, касающихся закона их, но что нет в нем никакой вины, достойной смерти или оков.
  • А как до меня дошло, что Иудеи злоумышляют на этого человека, то я немедленно послал его к тебе, приказав и обвинителям говорить на него перед тобою. Будь здоров».
  • Итак воины, по данному им приказанию, взяв Павла, повели ночью в Антипатриду.
  • А на другой день, предоставив конным идти с ним, возвратились в крепость.
  • А те, придя в Кесарию и отдав письмо правителю, представили ему и Павла.
  • Правитель, прочитав письмо, спросил, из какой он области, и, узнав, что из Киликии, сказал:
  • я выслушаю тебя, когда явятся твои обвинители. И повелел ему быть под стражею в Иродовой претории.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта