Апостола Павла послание к евреям, 10:31

 
  • Сѣ́нь бо имы́й закóнъ грядýщихъ блáгъ, [а] не сáмый о́бразъ вещéй, на вся́кое лѣ́то тѣ́миже жéртвами, и́хже при­­нóсятъ вы́ну, никогдáже мóжетъ при­­ступáющихъ соверши́ти.
  • Понéже престáли бы бы́ти при­­носи́мы, ни еди́ну ктомý имýщымъ сóвѣсть о грѣсѣ́хъ служáщымъ, еди́ною очищéн­нымъ.
  • Но въ ни́хъ воспоминáнiе грѣхóвъ на кó­еждо лѣ́то бывáетъ,
  • невоз­мóжно бо крóви ю́нчей и кóзлей от­пущáти грѣхи́.
  • Тѣ́мже входя́ въ мíръ, глагóлетъ: жéртвы и при­­ношéнiя не восхотѣ́лъ еси́, тѣ́ло же соверши́лъ ми́ еси́:
  • всесожжéнiй и {тáкожде} о грѣсѣ́ не благоволи́лъ еси́.
  • Тогдá рѣ́хъ: сé, идý: въ глави́знѣ кни́жнѣй написáся о мнѣ́, éже сотвори́ти вóлю твою́, Бóже.
  • Вы́ше глагóля: я́ко жéртвы и при­­ношéнiя и всесожжéнiй и {тáкожде} о грѣсѣ́хъ не восхотѣ́лъ еси́, нижé благоволи́лъ еси́: я́же по закóну при­­нóсят­ся:
  • тогдá речé: сé, идý сотвори́ти вóлю твою́, Бóже. Отéмлетъ пéрвое, да вторóе постáвитъ.
  • О нéйже вóли освящéни есмы́ при­­несéнiемъ тѣ́ла Иисýсъ Христóва еди́ною.
  • И вся́къ ýбо свящéн­никъ сто­и́тъ на вся́къ дéнь служя́ и ты́яжде мнóжицею при­­нося́ жéртвы, я́же никогдáже мóгутъ от­я́ти грѣхóвъ.
  • О́нъ же еди́ну о грѣсѣ́хъ при­­нéсъ жéртву, всегдá сѣди́тъ о деснýю Бóга,
  • прóчее ожидáя, дóндеже положáт­ся врази́ егó поднóжiе нóгъ егó:
  • еди́нѣмъ бо при­­ношéнiемъ соверши́лъ éсть во вѣ́ки освящáемыхъ.
  • Свидѣ́тел­ст­вуетъ же нáмъ и Дýхъ святы́й, по рѣчéн­ному бо прéжде:
  • сéй завѣ́тъ, егóже завѣщáю къ ни́мъ по днéхъ óнѣхъ, глагóлетъ Госпóдь, дая́ закóны моя́ на сердцá и́хъ, и въ помышлéнiихъ и́хъ напишý и́хъ:
  • [тáже глагóлетъ Госпóдь:] и грѣхóвъ и́хъ и беззакóнiй и́хъ не и́мамъ помянýти ктомý.
  • А идѣ́же от­пущéнiе си́хъ, ктомý нѣ́сть при­­ношéнiя о грѣсѣ́хъ.
  • [Зач. 324.] Имýще ýбо дерзновéнiе, брáтiе, входи́ти во святáя крóвiю Иисýсъ Христóвою, путéмъ нóвымъ и живы́мъ,
  • егóже обнови́лъ éсть нáмъ завѣ́сою, си́рѣчь плóтiю сво­éю,
  • и иерéа вели́ка надъ дóмомъ Бóжiимъ,
  • да при­­ступáемъ со и́стин­нымъ сéрдцемъ во извѣщéнiи вѣ́ры, окроплéни сердцы́ от­ сóвѣсти лукáвыя и измовéни тѣлесы́ водóю чи́стою:
  • да держи́мъ исповѣ́данiе уповáнiя неуклóн­ное, вѣ́ренъ бо éсть обѣщáвый:
  • и да разумѣевáемъ дрýгъ дрýга въ поощрéнiи любвé и дóбрыхъ дѣ́лъ,
  • не оставля́юще собрáнiя сво­егó, я́коже éсть нѣ́кимъ обы́чай, но [дрýгъ дрýга] подвизáюще, и толи́ко пáче, ели́ко ви́дите при­­ближáющiйся дéнь [сýдный].
  • Вóлею бо согрѣшáющымъ нáмъ по прiя́тiи рáзума и́стины, ктомý о грѣсѣ́хъ не обрѣтáет­ся жéртва,
  • стрáшно же нѣ́кое чáянiе судá и огня́ рéвность, поя́сти хотя́щаго сопроти́вныя.
  • Отвéргл­ся ктó закóна Моисéова, безъ милосéрдiя при­­ дво­и́хъ или́ трiéхъ свидѣ́телехъ умирáетъ:
  • коли́ко мнитé гóршiя сподóбит­ся мýки, и́же Сы́на Бóжiя попрáвый, и крóвь завѣ́тную сквéрну воз­мни́въ, éюже освяти́ся, и Дýха благодáти укори́вый?
  • Вѣ́мы бо рéкшаго: мнѣ́ от­мщéнiе, áзъ воз­дáмъ, глагóлетъ Госпóдь. И пáки: я́ко сýдитъ Госпóдь лю́демъ сво­и́мъ.
  • Стрáшно [éсть] éже впáсти въ рýцѣ Бóга живáго.
  • [Зач. 325.] Воспоминáйте же пéрвыя дни́ вáшя, въ ни́хже просвѣти́в­шеся, мнóгiя стрáсти претерпѣ́сте {мнóгъ пóдвигъ подъя́сте} страдáнiй,
  • óво ýбо, поношéньми и скорбьми́ позóръ бы́в­ше, óво же, о́бщницы бы́в­ше живýщымъ тáко:
  • и́бо ýзамъ мо­и́мъ спострадáсте и разграблéнiе имѣ́нiй вáшихъ съ рáдостiю прiя́сте, вѣ́дяще имѣ́ти себѣ́ имѣ́нiе на небесѣ́хъ пребывáющее и лýчшее.
  • [Зач. 326.] Не от­лагáйте ýбо дерзновéнiя вá­шего, éже и́мать мздовоз­дая́нiе вели́ко.
  • Терпѣ́нiя бо и́мате потрéбу, да вóлю Бóжiю сотвóрше, прiи́мете обѣтовáнiе:
  • ещé бо мáло ели́ко ели́ко, гряды́й прiи́детъ и не укосни́тъ.
  • А прáведный от­ вѣ́ры жи́въ бýдетъ: и áще обинéт­ся, не благоволи́тъ душá моя́ о нéмъ.
  • Мы́ же [брáтiе] нѣ́смы обиновéнiя въ поги́бель, но вѣ́ры въ снабдѣ́нiе души́.
  • Закон, имея тень будущих благ, а не самый образ вещей, одними и теми же жертвами, каждый год постоянно приносимыми, никогда не может сделать совершенными приходящих с ними.
  • Иначе перестали бы приносить их, потому что приносящие жертву, быв очищены однажды, не имели бы уже никакого сознания грехов.
  • Но жертвами каждогодно напоминается о грехах,
  • ибо невозможно, чтобы кровь тельцов и козлов уничтожала грехи.
  • Посему Христос, входя в мир, говорит: жертвы и приношения Ты не восхотел, но тело уготовал Мне.
  • Всесожжения и жертвы за грех неугодны Тебе.
  • Тогда Я сказал: вот, иду, как в начале книги написано о Мне, исполнить волю Твою, Боже.
  • Сказав прежде, что «ни жертвы, ни приношения, ни всесожжений, ни жертвы за грех, – которые приносятся по закону, – Ты не восхотел и не благоизволил»,
  • потом прибавил: «вот, иду исполнить волю Твою, Боже». Отменяет первое, чтобы постановить второе.
  • По сей-то воле освящены мы единократным принесением тела Иисуса Христа.
  • И всякий священник ежедневно стои́т в служении, и многократно приносит одни и те же жертвы, которые никогда не могут истребить грехов.
  • Он же, принеся одну жертву за грехи, навсегда воссел одесную Бога,
  • ожидая затем, доколе враги Его будут положены в подножие ног Его.
  • Ибо Он одним приношением навсегда сделал совершенными освящаемых.
  • О сем свидетельствует нам и Дух Святый; ибо сказано:
  • Вот завет, который завещаю им после тех дней, говорит Господь: вложу законы Мои в сердца их, и в мыслях их напишу их,
  • и грехов их и беззаконий их не воспомяну более.
  • А где прощение грехов, там не нужно приношение за них.
  • Итак, братия, имея дерзновение входить во святилище посредством Крови Иисуса Христа, путем новым и живым,
  • который Он вновь открыл нам через завесу, то есть плоть Свою,
  • и имея великого Священника над домом Божиим,
  • да приступаем с искренним сердцем, с полною верою, кроплением очистив сердца от порочной совести, и омыв тело водою чистою,
  • будем держаться исповедания упования неуклонно, ибо верен Обещавший.
  • Будем внимательны друг ко другу, поощряя к любви и добрым делам.
  • Не будем оставлять собрания своего, как есть у некоторых обычай; но будем увещевать друг друга, и тем более, чем более усматриваете приближение дня оного.
  • Ибо если мы, получив познание истины, произвольно грешим, то не остается более жертвы за грехи,
  • но некое страшное ожидание суда и ярость огня, готового пожрать противников.
  • Если отвергшийся закона Моисеева, при двух или трех свидетелях, без милосердия наказывается смертью,
  • то сколь тягчайшему, думаете, наказанию повинен будет тот, кто попирает Сына Божия и не почитает за святыню Кровь завета, которою освящен, и Духа благодати оскорбляет?
  • Мы знаем Того, Кто сказал: у Меня отмщение, Я воздам, говорит Господь. И еще: Господь будет судить народ Свой.
  • Страшно впасть в руки Бога живаго!
  • Вспомните прежние дни ваши, когда вы, быв просвещены, выдержали великий подвиг страданий,
  • то сами среди поношений и скорбей служа зрелищем для других, то принимая участие в других, находившихся в таком же состоянии;
  • ибо вы и моим узам сострадали и расхищение имения вашего приняли с радостью, зная, что есть у вас на небесах имущество лучшее и непреходящее.
  • Итак не оставляйте упования вашего, которому предстоит великое воздаяние.
  • Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное;
  • ибо еще немного, очень немного, и Грядущий придет и не умедлит.
  • Праведный верою жив будет; а если кто поколеблется, не благоволит к тому душа Моя.
  • Мы же не из колеблющихся на погибель, но стои́м в вере к спасению души.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта