Апостола Павла послание к евреям, 9:24

 
  • Имѣ́яше ýбо пéрвая ски́нiя {пéрвый [завѣ́тъ]} оправдáнiя слýжбы, святóе же людскó­е:
  • ски́нiя бо сооруженá бы́сть пéрвая, въ нéйже свѣти́лникъ и трапéза и предложéнiе хлѣ́бовъ, я́же глагóлет­ся святáя.
  • По вторѣ́й же завѣ́сѣ ски́нiя глагóлемая святáя святы́хъ,
  • злáту имýщи кади́лницу и ковчéгъ завѣ́та оковáнъ всю́ду злáтомъ, въ нéмже стáмна златá имýщая мáн­ну, и жéзлъ Аарóновъ прозя́бшiй, и скрижáли завѣ́та:
  • превы́шше же егó херуви́ми слáвы, осѣня́ющiи олтáрь {очисти́лище}: о ни́хже не лѣ́ть ны́нѣ глагóлати подрóбну.
  • Си́мъ же тáко устрóенымъ, въ пéрвую ýбо ски́нiю вы́ну вхождáху свящéн­ницы, слýжбы совершáюще:
  • во вторýю же еди́ною въ лѣ́то еди́нъ архiерéй, не безъ крóве, ю́же при­­нóситъ за себé и о людски́хъ невѣ́же­ст­вiихъ.
  • [Зач. 321.] Сié явля́ющу Дýху святóму, я́ко не ý яви́ся святы́хъ пýть, ещé пéрвѣй ски́нiи имýщей стоя́нiе.
  • Я́же при́тча во врéмя настоя́щее утверди́ся, въ нéже дáрове и жéртвы при­­нóсят­ся, не могýщыя по сóвѣсти соверши́ти служáщаго,
  • тóчiю въ брáшнахъ и питiя́хъ, и разли́чныхъ омовéнiихъ, и оправдáнiихъ плóти, дáже до врéмене исправлéнiя належáщая.
  • [Зач..] Христóсъ же при­­шéдъ архiерéй грядýщихъ блáгъ, бóлшею и совершéн­нѣйшею ски́нiею, нерукотворéн­ною, си́рѣчь, не сея́ твáри,
  • ни крóвiю кóзлею нижé тéлчею, но сво­éю крóвiю, вни́де еди́ною во святáя, вѣ́чное искуплéнiе обрѣты́й.
  • А́ще бо крóвь кóзляя и тéлчая и пéпелъ ю́нчiй кропя́щiй осквернéныя освящáетъ къ плóтстѣй чистотѣ́:
  • кольми́ пáче крóвь Христóва, и́же Дýхомъ святы́мъ себé при­­несé непорóчна Бóгу, очи́ститъ сóвѣсть нáшу от­ мéртвыхъ дѣ́лъ, во éже служи́ти нáмъ Бóгу жи́ву и и́стин­ну?
  • И сегó рáди нóвому завѣ́ту ходáтай éсть, да смéрти бы́в­шей, во искуплéнiе преступлéнiй бы́в­шихъ въ пéрвѣмъ завѣ́тѣ, обѣтовáнiе вѣ́чнаго наслѣ́дiя прiи́мутъ звáн­нiи.
  • Идѣ́же бо завѣ́тъ, смéрти нýжно éсть вноси́тися завѣщáющаго,
  • завѣ́тъ бо въ мéртвыхъ извѣ́стенъ éсть: понéже ничесóже мóжетъ, егдá жи́въ éсть завѣщавáяй.
  • Тѣ́мже ни пéрвый безъ крóве обновлéнъ {утверждéнъ} бы́сть.
  • Речéн­нѣй бо бы́в­шей вся́цѣй зáповѣди по закóну от­ Моисéа всѣ́мъ лю́демъ, прiéмь крóвь кóзлюю и тéлчую, съ водóю и вóлною червлéною и иссóпомъ, самы́я же ты́я кни́ги и вся́ лю́ди покропи́,
  • глагóля: сiя́ крóвь завѣ́та, егóже завѣщá къ вáмъ Бóгъ.
  • И ски́нiю же и вся́ сосýды служéбныя крóвiю тáкожде покропи́.
  • И от­ню́дъ крóвiю вся́ {и едвá не вся́ крóвiю} очищáют­ся по закóну, и безъ кровопроли́тiя не бывáетъ оставлéнiе.
  • Нýжда ýбо бя́ше образóмъ небéсныхъ си́ми очищáтися: самѣ́мъ же небéснымъ лýчшими жéртвами, пáче си́хъ.
  • [Зач. 322.] Не въ рукотворéн­ная бо святáя вни́де Христóсъ, противообрáзная и́стин­ныхъ, но въ сáмое небо, ны́нѣ да яви́т­ся лицý Бóжiю о нáсъ,
  • нижé да мнóгажды при­­нóситъ себé, я́коже первосвящéн­никъ вхóдитъ во святáя [святы́хъ] по вся́ лѣ́та съ крóвiю чуждéю:
  • понéже подобá­ше бы емý мнóжицею страдáти от­ сложéнiя мíра: ны́нѣ же еди́ною въ кончи́ну вѣкóвъ, во от­метáнiе грѣхá, жéртвою сво­éю яви́ся.
  • И я́коже лежи́тъ {опредѣлéно éсть} человѣ́комъ еди́ною умрéти, потóмъ же сýдъ,
  • тáко и Христóсъ еди́ною при­­несéся, во éже воз­нести́ мнóгихъ грѣхи́, вторóе безъ грѣхá яви́т­ся, ждýщымъ егó во спасéнiе.
  • И первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:
  • ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется Святое.
  • За второю же завесою была скиния, называемая Святое Святых,
  • имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,
  • а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.
  • При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;
  • а во вторую – однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.
  • Сим Дух Святый показывает, что еще не открыт путь во святилище, доколе стои́т прежняя скиния.
  • Она есть образ настоящего времени, в которое приносятся дары и жертвы, не могущие сделать в совести совершенным приносящего,
  • и которые с яствами и питиями, и различными омовениями и обрядами, относящимися до плоти, установлены были только до времени исправления.
  • Но Христос, Первосвященник будущих благ, придя с большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, то есть не такового устроения,
  • и не с кровью козлов и тельцов, но со Своею Кровию, однажды вошел во святилище и приобрел вечное искупление.
  • Ибо если кровь тельцов и козлов и пепел телицы, через окропление, освящает оскверненных, дабы чисто было тело,
  • то кольми паче Кровь Христа, Который Духом Святым принес Себя непорочного Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, для служения Богу живому и истинному!
  • И потому Он есть ходатай нового завета, дабы вследствие смерти Его, бывшей для искупления от преступлений, сделанных в первом завете, призванные к вечному наследию получили обетованное.
  • Ибо, где завещание, там необходимо, чтобы последовала смерть завещателя,
  • потому что завещание действительно после умерших: оно не имеет силы, когда завещатель жив.
  • Почему и первый завет был утвержден не без крови.
  • Ибо Моисей, произнеся все заповеди по закону перед всем народом, взял кровь тельцов и козлов с водою и шерстью червленою и иссопом, и окропил как самую книгу, так и весь народ,
  • говоря: это кровь завета, который заповедал вам Бог.
  • Также окропил кровью и скинию и все сосуды Богослужебные.
  • Да и все почти по закону очищается кровью, и без пролития крови не бывает прощения.
  • Итак образы небесного должны были очищаться сими, самое же небесное лучшими сих жертвами.
  • Ибо Христос вошел не в рукотворенное святилище, по образу истинного устроенное, но в самое небо, чтобы предстать ныне за нас пред лице Божие,
  • и не для того, чтобы многократно приносить Себя, как первосвященник входит во святилище каждогодно с чужою кровью;
  • иначе надлежало бы Ему многократно страдать от начала мира; Он же однажды, к концу веков, явился для уничтожения греха жертвою Своею.
  • И как человекам положено однажды умереть, а потом суд,
  • так и Христос, однажды принеся Себя в жертву, чтобы подъять грехи многих, во второй раз явится не для очищения греха, а для ожидающих Его во спасение.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта