Евангелие от Луки, 20:38

 
  • [Зач. 99.] И бы́сть во еди́нъ от­ днíй óнѣхъ, учáщу емý лю́ди въ цéркви и благовѣ­ст­вýющу, прiидóша свящéн­ницы и кни́жницы со стáрцы
  • и рѣ́ша къ немý, глагóлюще: рцы́ нáмъ, кó­ею о́бластiю сiя́ твори́ши, или́ ктó éсть дáвый тебѣ́ влáсть сiю́?
  • Отвѣщáвъ же речé къ ни́мъ: вопрошý вы и áзъ еди́наго словесé, и рцы́те ми́:
  • крещéнiе Иоáн­ново съ небесé ли бѣ́, или́ от­ человѣ́къ?
  • Они́ же помышля́ху въ себѣ́, глагóлюще, я́ко áще речéмъ: съ небесé, речéтъ: почтó ýбо не вѣ́ровасте емý?
  • áще ли же речéмъ: от­ человѣ́къ, вси́ лю́дiе кáменiемъ побiю́тъ ны́: извѣ́стно бо бѣ́ о Иоáн­нѣ, я́ко прорóкъ бѣ́.
  • И от­вѣщáша: не вѣ́мы от­кýду.
  • Иисýсъ же речé и́мъ: ни áзъ глагóлю вáмъ, кó­ею о́бластiю сiя́ творю́.
  • [Зач. 100.] Начáтъ же къ лю́демъ глагóлати при́тчу сiю́: человѣ́къ нѣ́кiй насади́ виногрáдъ, и вдадé егó дѣ́лателемъ, и отъи́де на лѣ́та мнóга.
  • И во врéмя послá къ дѣ́лателемъ рабá, да от­ плодá виногрáда дадýтъ емý: дѣ́латели же би́в­ше егó, послáша тщá.
  • И при­­ложи́ послáти другáго рабá: они́ же и тогó би́в­ше и досади́в­ше емý, послáша тщá.
  • И при­­ложи́ послáти трéтiяго: они́ же и тогó уя́звльше изгнáша.
  • Речé же господи́нъ виногрáда: чтó сотворю́? послю́ сы́на мо­егó воз­лю́блен­наго, едá кáко, егó ви́дѣв­ше, усрамя́т­ся.
  • Ви́дѣв­ше же егó дѣ́лателе, мы́шляху въ себѣ́, глагóлюще: сéй éсть наслѣ́дникъ: прiиди́те, убiéмъ егó, да нá­ше бýдетъ достоя́нiе.
  • И извéдше егó вóнъ изъ виногрáда, уби́ша. Чтó ýбо сотвори́тъ и́мъ господи́нъ виногрáда?
  • Прiи́детъ и погуби́тъ дѣ́латели сiя́, и вдáстъ виногрáдъ инѣ́мъ. Слы́шав­ше же рекóша: да не бýдетъ.
  • О́нъ же воз­зрѣ́въ на ни́хъ, речé: чтó ýбо пи́саное сié: кáмень, егóже небрегóша зи́ждущiи, сéй бы́сть во главý ýгла?
  • Вся́къ пады́й на кáмени тóмъ, сокруши́т­ся: а на нéмже падéтъ, стры́етъ егó.
  • [Зач. 101.] И взыскáша архiерéе и книжни́цы воз­ложи́ти нáнь рýцѣ въ тóй чáсъ, и убоя́шася нарóда: разумѣ́ша бо, я́ко къ ни́мъ при́тчу сiю́ речé.
  • И наблю́дше послáша лáятели {навѣ́тниковъ}, при­­творя́ющихъ себé прáведники бы́ти: да и́мутъ егó въ словеси́, во éже предáти егó начáл­ст­ву и о́бласти игéмоновѣ.
  • И вопроси́ша егó, глагóлюще: учи́телю, вѣ́мы, я́ко прáво глагóлеши и учи́ши, и не на лицá зри́ши, но во­и́стин­ну пути́ Бóжiю учи́ши:
  • достóитъ ли нáмъ кéсареви дáнь дая́ти, или́ ни́?
  • Разумѣ́въ же и́хъ лукáв­ст­во, речé къ ни́мъ: чтó мя искушáете?
  • покажи́те ми́ цáту {динáрiй}: чíй и́мать о́бразъ и надписáнiе? Отвѣщáв­ше же рекóша: кéсаревъ.
  • О́нъ же речé и́мъ: воз­дади́те ýбо, я́же кéсарева, кéсареви, и я́же Бóжiя, богови.
  • И не могóша зазрѣ́ти глагóла егó предъ людьми́: и диви́шася о от­вѣ́тѣ егó, и умолчáша.
  • [Зач. 102.] Приступи́ша же нѣ́цыи от­ саддукéй, глагóлющiи воскресéнiю не бы́ти, вопрошáху егó,
  • глагóлюще: учи́телю, Моисéй написá нáмъ: áще комý брáтъ ýмретъ имы́й женý, и тóй безчáденъ ýмретъ, да брáтъ егó пóйметъ женý и воз­стáвитъ сѣ́мя брáту сво­емý.
  • Сéдмь ýбо брáтiй бѣ́: и пéрвый поя́тъ женý, ýмре безчáденъ:
  • и поя́тъ вторы́й женý, и тóй ýмре безчáденъ:
  • и трéтiй поя́тъ ю́: тáкожде же и вси́ сéдмь: и не остáвиша чáдъ, и умрóша:
  • пóслѣжде же всѣ́хъ ýмре и женá:
  • въ воскресéнiе ýбо, котóраго и́хъ бýдетъ женá? сéдмь бо имѣ́ша ю́ женý.
  • И от­вѣщáвъ речé и́мъ Иисýсъ: сы́нове вѣ́ка сегó жéнят­ся и посягáютъ:
  • а сподóбльшiися вѣ́къ о́нъ улучи́ти и воскресéнiе, éже от­ мéртвыхъ, ни жéнят­ся, ни посягáютъ:
  • ни умрéти бо ктомý мóгутъ: рáвни бо сýть áнгеломъ, и сы́нове сýть Бóжiи, воскресéнiя сы́нове сýще.
  • А я́ко востаю́тъ мéртвiи, и Моисéй сказá при­­ купинѣ́, я́коже глагóлетъ Гóспода Бóга Авраáмля и Бóга Исаáкова и Бóга Иáковля.
  • Бóгъ же нѣ́сть мéртвыхъ, но живы́хъ: вси́ бо томý жи́ви сýть.
  • Отвѣщáв­ше же нѣ́цый от­ кни́жникъ рекóша: учи́телю, дóбрѣ рéклъ еси́.
  • Ктомýже не смѣ́яху егó вопроси́ти ничесóже. Речé же къ ни́мъ:
  • кáко глагóлютъ Христá Сы́на Дави́дова бы́ти?
  • Сáмъ бо Дави́дъ глагóлетъ въ кни́зѣ псалóмстѣй: речé Госпóдь Гóсподеви мо­емý: сѣди́ одеснýю менé,
  • дóндеже положý враги́ твоя́ поднóжiе ногáма тво­и́ма.
  • Дави́дъ ýбо Гóспода егó нарицáетъ, и кáко Сы́нъ емý éсть?
  • [Зач. 103.] Слы́шащымъ же всѣ́мъ лю́демъ, речé ученикóмъ сво­и́мъ:
  • внемли́те себѣ́ от­ кни́жникъ, хотя́щихъ ходи́ти во одéждахъ, и лю́бящихъ цѣловáнiя на тóржищихъ и предсѣдáнiя на сóнмищихъ, и преждевоз­лежáнiя на вéчеряхъ:
  • и́же снѣдáютъ дóмы вдови́цъ, и винóю далéче мóлят­ся {и лицемѣ́рно на дóлзѣ мóлят­ся}: сíи прiи́мутъ ли́шше осуждéнiе.
  • [Зач. 99.] В один из тех дней, когда Он учил народ в храме и благовествовал, приступили первосвященники и книжники со старейшинами,
  • и сказали Ему: скажи нам, какою властью Ты это делаешь, или кто дал Тебе власть сию?
  • Он сказал им в ответ: спрошу и Я вас об одном, и скажите Мне:
  • крещение Иоанново с небес было, или от человеков?
  • Они же, рассуждая между собою, говорили: если скажем: с небес, то скажет: почему же вы не поверили ему?
  • а если скажем: от человеков, то весь народ побьет нас камнями, ибо он уверен, что Иоанн есть пророк.
  • И отвечали: не знаем откуда.
  • Иисус сказал им: и Я не скажу вам, какою властью это делаю.
  • [Зач. 100.] И начал Он говорить к народу притчу сию: один человек насадил виноградник и отдал его виноградарям, и отлучился на долгое время;
  • и в свое время послал к виноградарям раба, чтобы они дали ему плодов из виноградника; но виноградари, прибив его, отослали ни с чем.
  • Еще послал другого раба; но они и этого, прибив и обругав, отослали ни с чем.
  • И еще послал третьего; но они и того, изранив, выгнали.
  • Тогда сказал господин виноградника: что мне делать? Пошлю сына моего возлюбленного; может быть, увидев его, постыдятся.
  • Но виноградари, увидев его, рассуждали между собою, говоря: это наследник; пойдем, убьем его, и наследство его будет наше.
  • И, выведя его вон из виноградника, убили. Что же сделает с ними господин виноградника?
  • Придет и погубит виноградарей тех, и отдаст виноградник другим. Слышавшие же это сказали: да не будет!
  • Но Он, взглянув на них, сказал: что значит сие написанное: камень, который отвергли строители, тот самый сделался главою угла?
  • Всякий, кто упадет на тот камень, разобьется, а на кого он упадет, того раздавит.
  • [Зач. 101.] И искали в это время первосвященники и книжники, чтобы наложить на Него руки, но побоялись народа, ибо поняли, что о них сказал Он эту притчу.
  • И, наблюдая за Ним, подослали лукавых людей, которые, притворившись благочестивыми, уловили бы Его в каком-либо слове, чтобы предать Его начальству и власти правителя.
  • И они спросили Его: Учитель! мы знаем, что Ты правдиво говоришь и учишь и не смотришь на лице, но истинно пути Божию учишь;
  • позволительно ли нам давать подать кесарю, или нет?
  • Он же, уразумев лукавство их, сказал им: что вы Меня искушаете?
  • Покажите Мне динарий: чье на нем изображение и надпись? Они отвечали: кесаревы.
  • Он сказал им: итак, отдавайте кесарево кесарю, а Божие Богу.
  • И не могли уловить Его в слове перед народом, и, удивившись ответу Его, замолчали.
  • [Зач. 102.] Тогда пришли некоторые из саддукеев, отвергающих воскресение, и спросили Его:
  • Учитель! Моисей написал нам, что если у кого умрет брат, имевший жену, и умрет бездетным, то брат его должен взять его жену и восставить семя брату своему.
  • Было семь братьев, первый, взяв жену, умер бездетным;
  • взял ту жену второй, и тот умер бездетным;
  • взял ее третий; также и все семеро, и умерли, не оставив детей;
  • после всех умерла и жена;
  • итак, в воскресение которого из них будет она женою, ибо семеро имели ее женою?
  • Иисус сказал им в ответ: чада века сего женятся и выходят замуж;
  • а сподобившиеся достигнуть того века и воскресения из мертвых ни женятся, ни замуж не выходят,
  • и умереть уже не могут, ибо они равны Ангелам и суть сыны Божии, будучи сынами воскресения.
  • А что мертвые воскреснут, и Моисей показал при купине, когда назвал Господа Богом Авраама и Богом Исаака и Богом Иакова.
  • Бог же не есть Бог мертвых, но живых, ибо у Него все живы.
  • На это некоторые из книжников сказали: Учитель! Ты хорошо сказал.
  • И уже не смели спрашивать Его ни о чем. Он же сказал им:
  • кáк говорят, что Христос есть Сын Давидов,
  • а сам Давид говорит в книге псалмов: сказал Господь Господу моему: седи одесную Меня,
  • доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих?
  • Итак, Давид Господом называет Его; как же Он Сын ему?
  • [Зач. 103.] И когда слушал весь народ, Он сказал ученикам Своим:
  • остерегайтесь книжников, которые любят ходить в длинных одеждах и любят приветствия в народных собраниях, председания в синагогах и предвозлежания на пиршествах,
  • которые поедают дóмы вдов и лицемерно долго молятся; они примут тем большее осуждение.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта