Евангелие от Матфея, 12:31-32

 
  • Въ то2 врeмz и4де їи7съ въ суббw6ты сквоз­Ё сBzніz: ўчн7цh же є3гw2 взалкaша и3 начaша востерзaти клaсы и3 ћсти.
  • Фарісeє же ви1дэв­ше рёша є3мY: сE, ўчн7цы2 тво­и2 творsтъ, є3гHже не дост0итъ твори1ти въ суббHту.
  • Џнъ же речE и5мъ: нёсте ли чли2, что2 сотвори2 дв7дъ, є3гдA взалкA сaмъ и3 сyщіи съ ни1мъ;
  • кaкw вни1де въ хрaмъ б9ій и3 хлёбы предложeніz снэдE, и4хже не дост0йно бЁ є3мY ћсти, ни сyщымъ съ ни1мъ, т0кмw їерeємъ є3ди6нымъ;
  • и3ли2 нёсте чли2 въ зак0нэ, ћкw въ суббw6ты свzщeн­ницы въ цeркви суббw6ты сквернsтъ и3 непови1н­ни сyть;
  • гlю же вaмъ, ћкw цeркве б0лэ є4сть здЁ:
  • а4ще ли бhсте вёдали, что2 є4сть: ми1лости хощY, ґ не жeртвы, николи1же ќбw бhсте њсуждaли непови1н­ныхъ:
  • госп0дь бо є4сть и3 суббHты сн7ъ чlвёческій.
  • [(ҐЗа? 45.Ґ)] И# прешeдъ t­тyду, пріи1де на с0нмище и4хъ.
  • И# сE, человёкъ бЁ тY, рyку и3мhй сyху. И# вопроси1ша є3го2, глаг0люще: а4ще дост0итъ въ суббw6ты цэли1ти; да на него2 воз­глаг0лютъ.
  • Џнъ же речE и5мъ: кто2 є4сть t­ вaсъ человёкъ, и4же и4мать nвчA є3ди1но, и3 а4ще впадeтъ сіE въ суббw6ты въ ћму, не и4метъ ли є5 и3 и4зметъ;
  • кольми2 u5бо лyчши є4сть человёкъ nвчaте; тёмже дост0итъ въ суббw6ты добро2 твори1ти.
  • ТогдA гlа человёку: простри2 рyку твою2. И# прострE: и3 ўтверди1сz цэлA ћкw другaz.
  • [(ҐЗа? 46.Ґ)] Фарісeє же шeдше совётъ сотвори1ша на него2, кaкw є3го2 погубsтъ. Їи7съ же разумёвъ t­и1де t­тyду.
  • [За?.] И# по нeмъ и3д0ша нар0ди мн0зи, и3 и3сцэли2 и5хъ всёхъ:
  • и3 запрети2 и5мъ, да не ћвэ є3го2 творsтъ:
  • ћкw да сбyдет­сz речeн­ное и3сaіемъ прbр0комъ, глаг0лющимъ:
  • сE, џтрокъ м0й, є3г0же и3зв0лихъ, воз­лю1блен­ный м0й, нaньже бlговоли2 дш7A моS: положY дх7ъ м0й на нeмъ, и3 сyдъ kзhкwмъ воз­вэсти1тъ:
  • не преречeтъ, ни возопіeтъ, нижE ўслhшитъ кто2 на распyтіихъ глaса є3гw2:
  • тр0сти сокрушeн­ны не прел0митъ и3 лeна внeмшасz не ўгаси1тъ, д0ндеже и3зведeтъ въ побёду сyдъ:
  • и3 на и4мz є3гw2 kзhцы ўповaти и4мутъ.
  • ТогдA при­вед0ша къ немY бэснyющасz слёпа и3 нёма: и3 и3сцэли2 є3го2, ћкw слэп0му и3 нэм0му глаг0лати и3 глsдати.
  • И# дивлsхусz вси2 нар0ди глаг0люще: є3дA сeй є4сть [хrт0съ] сн7ъ дв7довъ;
  • Фарісeє же слhшав­ше рёша: сeй не и3зг0нитъ бёсы, т0кмw њ веельзевyлэ кнsзи бэс0встэмъ.
  • Вёдый же їи7съ мы6сли и4хъ, речE и5мъ: всsкое цaр­ст­во раздёльшеесz на сS запустёетъ, и3 всsкъ грaдъ и3ли2 д0мъ раздэли1выйсz на сS не стaнетъ.
  • И# а4ще сатанA сатанY и3зг0нитъ, на сS раздэли1л­сz є4сть: кaкw u5бо стaнетъ цaр­ст­во є3гw2;
  • И# а4ще а4зъ њ веельзевyлэ и3згоню2 бёсы, сhнове вaши њ к0мъ и3зг0нzтъ; сегw2 рaди тjи вaмъ бyдутъ судіи6.
  • А$ще ли же а4зъ њ дс7э б9іи и3згоню2 бёсы, u5бо пости1же на вaсъ цр\­ст­віе б9іе.
  • И#ли2 кaкw м0жетъ кто2 вни1ти въ д0мъ крёпкагw и3 сосyды є3гw2 расхи1тити, а4ще не пeрвэе свsжетъ крёпкаго, и3 тогдA д0мъ є3гw2 расхи1титъ;
  • [(ҐЗа? 47.Ґ)] И$же нёсть со мн0ю, на мS є4сть: и3 и4же не собирaетъ со мн0ю, расточaетъ.
  • Сегw2 рaди гlю вaмъ: всsкъ грёхъ и3 хулA t­пyстит­сz человёкwмъ: ґ ћже на дх7а хулA не t­пyстит­сz человёкwмъ:
  • и3 и4же а4ще речeтъ сл0во на сн7а чlвёческаго, t­пyстит­сz є3мY: ґ и4же речeтъ на дх7а ст7aго, не t­пyстит­сz є3мY ни въ сeй вёкъ, ни въ бyдущій.
  • И#ли2 сотворитE дрeво добро2 и3 пл0дъ є3гw2 д0бръ: и3ли2 сотворитE дрeво ѕло2 и3 пл0дъ є3гw2 ѕ0лъ: t­ плодa бо дрeво познaно бyдетъ.
  • Порождє1ніz є3хjднwва, кaкw м0жете добро2 глаг0лати, ѕли2 сyще; T и3збhтка бо сeрдца ўстA глаг0лютъ.
  • Бlгjй человёкъ t­ бlгaгw сокр0вища и3зн0ситъ бlг†z: и3 лукaвый человёкъ t­ лукaвагw сокр0вища и3зн0ситъ лук†ваz.
  • Гlю же вaмъ, ћкw всsко сл0во прaздное, є4же а4ще рекyтъ человёцы, воз­дадsтъ њ нeмъ сл0во въ дeнь сyдный:
  • t­ словeсъ бо сво­и1хъ њправди1шисz и3 t­ словeсъ сво­и1хъ њсyдишисz.
  • [(ҐЗа? 48.Ґ)] ТогдA t­вэщaша нёцыи t­ кни6жникъ и3 фарісє1й, глаг0люще: ўчт7лю, х0щемъ t­ тебє2 знaменіе ви1дэти.
  • Џнъ же t­вэщaвъ речE и5мъ: р0дъ лукaвъ и3 прелюбо­дёй знaменіz и4щетъ, и3 знaменіе не дaст­сz є3мY, т0кмw знaменіе їHны прbр0ка:
  • ћкоже бо бЁ їHна во чрeвэ ки1товэ три2 дни6 и3 три2 н0щы, тaкw бyдетъ и3 сн7ъ чlвёческій въ сeрдцы земли2 три2 дни6 и3 три2 н0щы.
  • Мyжіе нінеvjтстіи востaнутъ на сyдъ съ р0домъ си1мъ и3 њсyдzтъ є3го2, ћкw покazшасz пр0повэдію їHниною: и3 сE, б0лэ їHны здЁ.
  • Цари1ца ю4жскаz востaнетъ на сyдъ съ р0домъ си1мъ и3 њсyдитъ и5, ћкw пріи1де t­ конє1цъ земли2 слhшати премyдрость соломHнову: и3 сE, б0лэ соломHна здЁ.
  • Е3гдa же нечи1стый дyхъ и3зhдетъ t­ человёка, прех0дитъ сквоз­Ё безвHднаz мBста, и3щS пок0z, и3 не њбрэтaетъ:
  • тогдA речeтъ: воз­вращyсz въ д0мъ м0й, t­ню1дуже и3зыд0хъ. И# при­шeдъ њбрsщетъ прaзденъ, пометeнъ и3 ўкрa­шенъ:
  • тогдA и4детъ и3 п0йметъ съ соб0ю сeдмь и4ныхъ духHвъ лютёйшихъ себє2, и3 в­шeдше живyтъ тY: и3 бyдутъ послBднzz человёку томY гHрша пeрвыхъ. Тaкw бyдетъ и3 р0ду семY лукaвому.
  • [(ҐЗа? 49.Ґ)] Е3щe же є3мY гlющу къ нар0дwмъ, сE, мт7и [є3гw2] и3 брaтіz є3гw2 стоsху внЁ, и4щуще глаг0лати є3мY.
  • Речe же нёкій є3мY: сE, мт7и твоS и3 брaтіz тво‰ внЁ стоsтъ, хотsще глаг0лати тебЁ.
  • Џнъ же t­вэщaвъ речE ко глаг0лющему є3мY: кто2 є4сть мт7и моS, и3 кто2 сyть брaтіz мо‰;
  • И# простeръ рyку свою2 на ўчн7ки2 сво‰, речE: сE, мт7и моS и3 брaтіz мо‰:
  • и4же бо а4ще сотвори1тъ в0лю nц7A мо­егw2, и4же є4сть на нб7сёхъ, т0й брaтъ м0й, и3 сестрA, и3 мт7и [ми2] є4сть.
  • В то время проходил Иисус в субботу засеянными полями; ученики же Его взалкали и начали срывать колосья и есть.
  • Фарисеи, увидев это, сказали Ему: вот, ученики Твои делают, чего не должно делать в субботу.
  • Он же сказал им: разве вы не читали, что сделал Давид, когда взалкал сам и бывшие с ним?
  • как он вошел в дом Божий и ел хлебы предложения, которых не должно было есть ни ему, ни бывшим с ним, а только одним священникам?
  • Или не читали ли вы в законе, что в субботы священники в храме нарушают субботу, однако невиновны?
  • Но говорю вам, что здесь Тот, Кто больше храма;
  • если бы вы знали, чтó значит: милости хочу, а не жертвы, то не осудили бы невиновных,
  • ибо Сын Человеческий есть господин и субботы.
  • И, отойдя оттуда, вошел Он в синагогу их.
  • И вот, там был человек, имеющий сухую руку. И спросили Иисуса, чтобы обвинить Его: можно ли исцелять в субботы?
  • Он же сказал им: кто из вас, имея одну овцу, если она в субботу упадет в яму, не возьмет ее и не вытащит?
  • Сколько же лучше человек овцы! Итак можно в субботы делать добро.
  • Тогда говорит человеку тому: протяни руку твою. И он протянул, и стала она здорова, как другая.
  • Фарисеи же, выйдя, имели совещание против Него, как бы погубить Его. Но Иисус, узнав, удалился оттуда.
  • И последовало за Ним множество народа, и Он исцелил их всех
  • и запретил им объявлять о Нем,
  • да сбудется реченное через пророка Исаию, который говорит:
  • Се, Отрок Мой, Которого Я избрал, Возлюбленный Мой, Которому благоволит душа Моя. Положу дух Мой на Него, и возвестит народам суд;
  • не воспрекословит, не возопиет, и никто не услышит на улицах голоса Его;
  • трости надломленной не переломит, и льна курящегося не угасит, доколе не доставит суду победы;
  • и на имя Его будут уповать народы.
  • Тогда привели к Нему бесноватого слепого и немого; и исцелил его, так что слепой и немой стал и говорить и видеть.
  • И дивился весь народ и говорил: не это ли Христос, сын Давидов?
  • Фарисеи же, услышав сие, сказали: Он изгоняет бесов не иначе, как силою веельзевула, князя бесовского.
  • Но Иисус, зная помышления их, сказал им: всякое царство, разделившееся само в себе, опустеет; и всякий город или дом, разделившийся сам в себе, не устоит.
  • И если сатана сатану изгоняет, то он разделился сам с собою: как же устоит царство его?
  • И если Я силою веельзевула изгоняю бесов, то сыновья ваши чьею силою изгоняют? Посему они будут вам судьями.
  • Если же Я Духом Божиим изгоняю бесов, то конечно достигло до вас Царствие Божие.
  • Или, как может кто войти в дом сильного и расхитить вещи его, если прежде не свяжет сильного? и тогда расхитит дом его.
  • Кто не со Мною, тот против Меня; и кто не собирает со Мною, тот расточает.
  • Посему говорю вам: всякий грех и хула простятся человекам, а хула на Духа не простится человекам;
  • если кто скажет слово на Сына Человеческого, простится ему; если же кто скажет на Духа Святаго, не простится ему ни в сем веке, ни в будущем.
  • Или признайте дерево хорошим и плод его хорошим; или признайте дерево худым и плод его худым, ибо дерево познается по плоду.
  • Порождения ехиднины! как вы можете говорить доброе, будучи злы? Ибо от избытка сердца говорят уста.
  • Добрый человек из доброго сокровища выносит доброе, а злой человек из злого сокровища выносит злое.
  • Говорю же вам, что за всякое праздное слово, какое скажут люди, дадут они ответ в день суда:
  • ибо от слов своих оправдаешься, и от слов своих осудишься.
  • Тогда некоторые из книжников и фарисеев сказали: Учитель! хотелось бы нам видеть от Тебя знамение.
  • Но Он сказал им в ответ: род лукавый и прелюбодейный ищет знамения; и знамение не дастся ему, кроме знамения Ионы пророка;
  • ибо как Иона был во чреве кита три дня и три ночи, так и Сын Человеческий будет в сердце земли три дня и три ночи.
  • Ниневитяне восстанут на суд с родом сим и осудят его, ибо они покаялись от проповеди Иониной; и вот, здесь больше Ионы.
  • Царица южная восстанет на суд с родом сим и осудит его, ибо она приходила от пределов земли послушать мудрости Соломоновой; и вот, здесь больше Соломона.
  • Когда нечистый дух выйдет из человека, то ходит по безводным местам, ища покоя, и не находит;
  • тогда говорит: возвращусь в дом мой, откуда я вышел. И, придя, находит его незанятым, выметенным и убранным;
  • тогда идет и берет с собою семь других духов, злейших себя, и, войдя, живут там; и бывает для человека того последнее хуже первого. Так будет и с этим злым родом.
  • Когда же Он еще говорил к народу, Матерь и братья Его стояли вне дома, желая говорить с Ним.
  • И некто сказал Ему: вот Матерь Твоя и братья Твои стоят вне, желая говорить с Тобою.
  • Он же сказал в ответ говорившему: кто Матерь Моя? и кто братья Мои?
  • И, указав рукою Своею на учеников Своих, сказал: вот матерь Моя и братья Мои;
  • ибо, кто будет исполнять волю Отца Моего Небесного, тот Мне брат, и сестра, и матерь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта