Книга Премудрости Соломона, 2:23

 
  • Рекóша бо въ себѣ́ помышля́ющiи непрáво: мáлъ éсть и печáленъ живóтъ нáшъ, и нѣ́сть изцѣлéнiя въ кончи́нѣ человѣ́честѣ, и нѣ́сть познáнъ воз­врати́выйся от­ áда.
  • Я́ко самослучáйно рождéни есмы́, и по сéмъ бýдемъ я́коже не бы́в­ше: понéже ды́мъ дыхáнiе въ нóздрехъ нáшихъ, и слóво и́скра въ движéнiи сéрдца нá­шего:
  • éйже угáсшей пéпелъ бýдетъ тѣ́ло, и дýхъ нáшъ разлiéт­ся я́ко мя́гкiй воз­дýхъ,
  • и и́мя нá­ше забвéно бýдетъ во врéмя, и никтóже воспомянéтъ дѣ́лъ нáшихъ: и прéйдетъ живóтъ нáшъ я́ко слѣды́ о́блака, и я́ко мглá разруши́т­ся, разгнáная от­ лýчь сóлнечныхъ и теплотóю егó отягчи́в­шися.
  • Стѣ́ни бо прехóдъ житié нá­ше, и нѣ́сть воз­вращéнiя кончи́ны нá­шея: я́ко запечáтана éсть, и никтó воз­вращáет­ся.
  • Прiиди́те ýбо и наслади́мся настоя́щихъ благи́хъ, и употреби́мъ создáнiя, я́ко въ ю́ности скóро:
  • винá дражáйшаго и ми́ра [благовóн­на] испóлнимся, и да не прéйдетъ нáсъ цвѣ́тъ житiя́:
  • увѣнчáимъ нáсъ ши́пковыми цвѣ́ты, прéжде нéже увя́нутъ:
  • ни еди́нъ от­ нáсъ лишéнъ да бýдетъ нá­шего наслаждéнiя, вездѣ́ остáвимъ знáменiе весéлiя, я́ко сiя́ чáсть нáша и жрéбiй сéй.
  • Наси́лiе сотвори́мъ убóгу прáведному, не пощади́мъ вдови́цы, нижé стáрца устыди́мся сѣди́нъ многолѣ́тныхъ.
  • Да бýдетъ же нáмъ крѣ́пость закóнъ прáвды: некрѣ́пкое бо неполéзно обрѣтáет­ся.
  • Улови́мъ же [лéстiю] прáведнаго, я́ко непотрéбенъ нáмъ éсть и проти́вит­ся дѣлóмъ нáшымъ, и понóситъ нáмъ грѣхи́ закóна и злослáвитъ нáмъ грѣхи́ учéнiя нá­шего:
  • воз­вѣщáетъ нáмъ рáзумъ имѣ́ти Бóжiй, и óтрока Госпóдня себé именýетъ:
  • бы́сть нáмъ на обличéнiе помышлéнiй нáшихъ:
  • тя́жекъ éсть нáмъ и къ видѣ́нiю, я́ко неподóбно [éсть] ины́мъ житié егó, и от­мѣ́н­ны [сýть] стези́ егó:
  • въ поругáнiе вмѣни́хомся емý, и удаля́етеся от­ путíй нáшихъ я́ко от­ нечистóтъ: блажи́тъ послѣ́дняя прáведныхъ и слáвит­ся Отцá имѣ́ти [себѣ́] Бóга.
  • Уви́димъ, áще словесá егó и́стин­на, и искýсимъ я́же сбýдут­ся емý.
  • А́ще бо éсть и́стин­ный сы́нъ Бóжiй, защи́титъ егó и избáвитъ егó от­ руки́ проти́вящихся.
  • Досаждéнiемъ и мýкою истя́жимъ егó, да увѣ́мы крóтость егó и искýсимъ беззлóб­ст­во егó:
  • смéртiю понóсною осýдимъ егó, бýдетъ бо емý разсмотрéнiе от­ словéсъ егó.
  • Сiя́ помы́слиша и прельсти́шася: ослѣпи́ бо и́хъ злóба и́хъ,
  • и не увѣ́дѣша тáинъ Бóжiихъ, нижé мзды́ уповáша преподóбiя, нижé при­­суди́ша чéсти душáмъ непорóчнымъ.
  • Я́ко Бóгъ создá человѣ́ка въ неистлѣ́нiе и во о́бразъ подóбiя сво­егó сотвори́ егó:
  • зáвистiю же дiáволею смéрть вни́де въ мíръ: вкушáютъ же ю́, и́же от­ ея́ чáсти сýть.
  • Неправо умствующие говорили сами в себе: «коротка и прискорбна наша жизнь, и нет человеку спасения от смерти, и не знают, чтобы кто освободил из ада.
  • Случайно мы рождены и после будем как небывшие: дыхание в ноздрях наших – дым, и слово – искра в движении нашего сердца.
  • Когда она угаснет, тело обратится в прах, и дух рассеется, как жидкий воздух;
  • и имя наше забудется со временем, и никто не вспомнит о делах наших; и жизнь наша пройдет, как след облака, и рассеется, как туман, разогнанный лучами солнца и отягченный теплотою его.
  • Ибо жизнь наша – прохождение тени, и нет нам возврата от смерти: ибо положена печать, и никто не возвращается.
  • Будем же наслаждаться настоящими благами и спешить пользоваться миром, как юностью;
  • преисполнимся дорогим вином и благовониями, и да не пройдет мимо нас весенний цвет жизни;
  • увенчаемся цветами роз прежде, нежели они увяли;
  • никто из нас не лишай себя участия в нашем наслаждении; везде оставим следы веселья, ибо это наша доля и наш жребий.
  • Будем притеснять бедняка праведника, не пощадим вдовы и не постыдимся многолетних седин старца.
  • Сила наша да будет законом правды, ибо бессилие оказывается бесполезным.
  • Устроим ковы праведнику, ибо он в тягость нам и противится делам нашим, укоряет нас в грехах против закона и поносит нас за грехи нашего воспитания;
  • объявляет себя имеющим познание о Боге и называет себя сыном Господа;
  • он пред нами – обличение помыслов наших.
  • Тяжело нам и смотреть на него, ибо жизнь его не похожа на жизнь других, и отличны пути его:
  • он считает нас мерзостью и удаляется от путей наших, как от нечистот, ублажает кончину праведных и тщеславно называет отцом своим Бога.
  • Увидим, истинны ли слова его, и испытаем, какой будет исход его;
  • ибо если этот праведник есть сын Божий, то Бог защитит его и избавит его от руки врагов.
  • Испытаем его оскорблением и мучением, дабы узнать смирение его и видеть незлобие его;
  • осудим его на бесчестную смерть, ибо, по словам его, о нем попечение будет».
  • Так они умствовали, и ошиблись; ибо злоба их ослепила их,
  • и они не познали тайн Божиих, не ожидали воздаяния за святость и не считали достойными награды душ непорочных.
  • Бог создал человека для нетления и соделал его образом вечного бытия Своего;
  • но завистью диавола вошла в мир смерть, и испытывают ее принадлежащие к уделу его.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта