Преображение ума (мнения)

Ростов Великий
Православный христианин
мк.9.1-8. Преображение ума (мнения)

мк9:1 И глаголаше им: аминь глаголю вам, яко суть нецыи от зде стоящих, иже не имут вкусити смерти, дондеже видят Царствие Божие пришедшее в силе.
мк9:2 И по шести днех поят Иисус петра и иакова и иоанна, и возведе их на гору высоку особь едины: и преобразися пред ними.
мк9:3 И ризы его быша блещащяся, белы зело яко снег, яцехже не может белилник убелити на земли.
мк9:4 И явися им илиа с моисеем: и беста со Иисусом глаголюща.
мк9:5 И отвещав петр глагола Иисусови: равви, добро есть нам зде быти: и сотворим кровы три, тебе един, и моисееви един, и илии един.
мк9:6 Не ведяше бо, что рещи: бяху бо пристрашни.
мк9:7 И бысть облак осеняя их: и прииде глас из облака, глаголя: сей есть Сын мой возлюбленный, того послушайте.
мк9:8 И внезапу воззревше, ктому ни когоже видеша, токмо Иисуса единаго с собою.

*

В чем смысл Преображения?

Думаю, в изменении мнения о Христе.

Начинающий видит отдельно закон (моисей), отдельно пророков (илия) и отдельно евангелие (Христа).

Преобразившийся видит Христа и в законе и во пророках и в евангелии.

Видит силой Духа (облак) и наученный глаголом Отца (глас из облака).

Просвещенные Духом и наученные Отцом во всем видят единого Христа.

*

В ком может быть Преображение?

Думаю, в тех подвижниках (учениках Христа), кто подобен Петру, Иакову и Иоанну.

Петру — в твердом (камень) делании должного.

Иакову — в запинании (иаков) внешнего и в предпочтении внутреннего делания.

Иоанну — в пребывании в божественной благодати.

В подобии не кому-то из них, но всем.

*

Кто сотворит себя таким (по шести днех), тот будет возведен Христом на гору, просвещен Духом и научен Отцом.

**
 
Сверху