Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 10:28-33, 11:1-7

 
  • [Зач. 143Б.] Не хощý же вáсъ не вѣ́дѣти, брáтiе, я́ко отцы́ нáши вси́ подъ о́блакомъ бы́ша, и вси́ сквоз­ѣ́ мóре про­идóша:
  • и вси́ въ Моисéа крести́шася во о́блацѣ и въ мóри:
  • и вси́ тóжде брáшно духóвное ядóша:
  • и вси́ тóжде пи́во духóвное пи́ша, пiя́ху бо от­ духóвнаго послѣ́ду­ю­щаго кáмене: кáмень же бѣ́ Христóсъ.
  • [Зач. 144.] Но не во мнóжайшихъ и́хъ благоволи́ Бóгъ, поражéни бо бы́ша въ пусты́ни.
  • Сiя́ же о́брази нáмъ бы́ша, я́ко не бы́ти нáмъ похотникóмъ злы́хъ, я́коже и они́ похотѣ́ша.
  • Ни идолослужи́теле бывáйте, я́коже нѣ́цыи от­ ни́хъ, я́коже éсть пи́сано: сѣдóша лю́дiе я́сти и пи́ти, и востáша игрáти.
  • Нижé соблýдимъ, я́коже нѣ́цыи от­ ни́хъ соблуди́ша, и падóша во еди́нъ дéнь двáдесять три́ ты́сящы.
  • Ни да искушáимъ Христá, я́коже нѣ́цыи от­ ни́хъ искуси́ша и от­ змíй погибóша.
  • Ни ропщи́те, я́коже нѣ́цыи от­ ни́хъ роптáша и погибóша от­ всегуби́теля.
  • Сiя́ же вся́ о́брази при­­лучáхуся о́нѣмъ: пи́сана же бы́ша въ научéнiе нá­ше, въ ни́хже концы́ вѣ́къ достигóша.
  • [Зач. 145.] Тѣ́мже мня́йся стоя́ти да блюдéт­ся, да не падéтъ.
  • Искушéнiе вáсъ не дости́же, тóчiю человѣ́ческо­е: вѣ́ренъ же Бóгъ, и́же не остáвитъ вáсъ искуси́тися пáче, éже мóжете, но сотвори́тъ со искушéнiемъ и избы́тiе, я́ко воз­мощи́ вáмъ понести́.
  • Тѣ́мже, брáтiе моя́ воз­лю́блен­ная, бѣ́гайте от­ идолослужéнiя.
  • Я́ко мýдрымъ глагóлю: суди́те вы́, éже глагóлю:
  • чáша благословéнiя, ю́же благословля́емъ, не общéнiе ли крóве Христóвы éсть? хлѣ́бъ, егóже лóмимъ, не общéнiе ли тѣ́ла Христóва éсть?
  • Я́ко еди́нъ хлѣ́бъ, еди́но тѣ́ло есмы́ мнóзи: вси́ бо от­ еди́наго хлѣ́ба при­­чащáемся.
  • Ви́дите Изрáиля по плóти: не ядýщiи ли жéртвы о́бщницы олтарéви сýть?
  • Чтó ýбо глагóлю? я́ко и́долъ чтó éсть? или́ идоложéртвен­ное чтó éсть?
  • Но занé, я́же жрýтъ язы́цы, бѣсóмъ жрýтъ, а не богови: не хощý же вáсъ óбщниковъ бы́ти бѣсóмъ.
  • Не мóжете чáшу Госпóдню пи́ти и чáшу бѣсóвскую: не мóжете трапéзѣ Госпóдней при­­чащáтися и трапéзѣ бѣсóвстѣй.
  • Или́ раздражáемъ Гóспода? Едá крѣпчáйши егó есмы́?
  • [Зач. 146.] Вся́ ми́ лѣ́ть сýть, но не вся́ на пóльзу: вся́ ми́ лѣ́ть сýть, но не вся́ назидáютъ.
  • Никтóже сво­егó си да и́щетъ, но éже бли́жняго кíйждо.
  • Всé, éже на тóржищи продаéмое, яди́те, ничтóже сумня́щеся, за сóвѣсть:
  • Госпóдня бо земля́ и исполнéнiе ея́.
  • А́ще ли ктó от­ невѣ́рныхъ при­­зывáетъ вы́, и хóщете ити́, всé предлагáемое вáмъ яди́те, ничтóже сумня́щеся, за сóвѣсть.
  • [Зач. 147.] А́ще ли же ктó вáмъ речéтъ: сié идоложéртвен­но éсть: не яди́те за óного повѣ́дав­шаго, и сóвѣсть: Госпóдня бо земля́ и исполнéнiе ея́.
  • Сóвѣсть же глагóлю не свою́, но другáго: вскýю бо свобóда моя́ сýдит­ся от­ ины́я сóвѣсти?
  • А́ще áзъ благодáтiю при­­чащáюся, почтó хулý прiéмлю, о нéмже áзъ благодарю́?
  • А́ще ýбо я́сте, áще ли пiетé, áще ли и́но чтó творитé, вся́ во слáву Бóжiю твори́те.
  • Безпреткновéни бывáйте Иудéемъ и éллиномъ и цéркви Бóжiей,
  • я́коже и áзъ во всéмъ всѣ́мъ угождáю, не искíй сво­ея́ пóльзы, но мнóгихъ, да спасýт­ся.
  • Подражáтеле мнѣ́ бывáйте, я́коже и áзъ Христý.
  • Хвалю́ же вы́, брáтiе, я́ко вся́ моя́ пóмните, и я́коже предáхъ вáмъ, предáнiя держитé.
  • Хощý же вáсъ вѣ́дѣти, я́ко вся́кому мýжу главá Христóсъ éсть, главá же женѣ́ мýжъ, главá же Христý Бóгъ.
  • Вся́къ мýжъ, моли́тву дѣ́я или́ прорóче­ст­вуяй покры́тою главóю, срамля́етъ главý свою́:
  • и вся́ка женá, моли́тву дѣ́ющая или́ прорóче­ст­ву­ю­щая от­кровéн­ною главóю, срамля́етъ главý свою́: еди́но бо éсть и тóжде {éже бы́ти} остри́жен­нѣй:
  • áще бо не покрывáет­ся женá, да стрижéт­ся: áще ли же срáмъ женѣ́ стри́щися или́ бри́тися, да покрывáет­ся.
  • Мýжъ ýбо не дóлженъ éсть покрывáти главý, о́бразъ и слáва Бóжiя сы́й: женá же слáва мýжу éсть.
  • [Зач. 148.] Нѣ́сть бо мýжъ от­ жены́, но женá от­ мýжа:
  • и́бо не сóзданъ бы́сть мýжъ жены́ рáди, но женá мýжа рáди.
  • Сегó рáди должнá éсть женá влáсть имѣ́ти на главѣ́ áнгелъ рáди.
  • Обáче ни мýжъ безъ жены́, ни женá безъ мýжа, о Гóсподѣ.
  • Я́коже бо женá от­ мýжа, си́це и мýжъ женóю: вся́ же от­ Бóга.
  • Въ вáсъ самѣ́хъ суди́те, лѣ́по ли éсть женѣ́ от­кровéн­нѣй Бóгу моли́тися?
  • Или́ и не сáмое есте­с­т­вó учи́тъ вы́, я́ко мýжъ ýбо áще власы́ расти́тъ, безчéстiе емý éсть,
  • женá же áще власы́ расти́тъ, слáва éй éсть? занé растѣ́нiе власóвъ вмѣ́сто одѣя́нiя данó бы́сть éй.
  • А́ще ли ктó мни́т­ся спóрливъ бы́ти, мы́ таковáго обы́чая не и́мамы, нижé цéркви Бóжiя.
  • Сié же завѣщавáя не хвалю́, я́ко не на лýчшее, но на хýждшее сбирáетеся.
  • Пéрвое ýбо, сходя́щымся вáмъ въ цéрковь, слы́шу въ вáсъ рáспри сýщыя, и чáсть нѣ́кую [си́хъ] вѣ́рую.
  • Подобáетъ бо и ересéмъ въ вáсъ бы́ти, да искýснiи явлéни бывáютъ въ вáсъ.
  • Сходя́щымся ýбо вáмъ вкýпѣ, нѣ́сть Гóсподскую вéчерю я́сти:
  • кíйждо бо свою́ вéчерю предваря́етъ въ снѣдéнiе, и óвъ ýбо áлчетъ, óвъ же упивáет­ся.
  • Едá бо домóвъ не и́мате, во éже я́сти и пи́ти? Или́ о цéркви Бóжiей нерадитé и срамля́ете не имýщыя? Чтó вáмъ рекý? похвалю́ ли вы́ о сéмъ? Не похвалю́.
  • [Зач. 149.] А́зъ бо прiя́хъ от­ Гóспода, éже и предáхъ вáмъ, я́ко Госпóдь Иисýсъ въ нóщь, въ ню́же прéданъ бывá­ше, прiéмь хлѣ́бъ,
  • и благодари́въ преломи́, и речé: прiими́те, яди́те, сié éсть тѣ́ло моé, éже за вы́ ломи́мо­е: сié твори́те въ моé воспоминáнiе.
  • Тáкожде и чáшу по вéчери, глагóля: сiя́ чáша нóвый завѣ́тъ éсть въ мо­éй крóви: сié твори́те, ели́жды áще пiéте, въ моé воспоминáнiе.
  • Ели́жды бо áще я́сте хлѣ́бъ сéй и чáшу сiю́ пiéте, смéрть Госпóдню воз­вѣщáете, дóндеже прiи́детъ.
  • Тѣ́мже и́же áще я́стъ хлѣ́бъ сéй или́ пiéтъ чáшу Госпóдню недостóйнѣ, пови́ненъ бýдетъ тѣ́лу и крóви Госпóдни.
  • Да искушáетъ же человѣ́къ себé, и тáко от­ хлѣ́ба да я́стъ и от­ чáши да пiéтъ.
  • Яды́й бо и пiя́й недостóйнѣ, сýдъ себѣ́ я́стъ и пiéтъ, не разсуждáя тѣ́ла Госпóдня.
  • Сегó рáди въ вáсъ мнóзи нéмощни и недýжливи, и спя́тъ [усыпáютъ] довóлни.
  • [Зач. 150.] А́ще бо бы́хомъ себé разсуждáли, не бы́хомъ осуждéни бы́ли.
  • Суди́ми же, от­ Гóспода наказýемся, да не съ мíромъ осýдимся.
  • Тѣ́мже, брáтiе моя́, сходя́щеся я́сти, дрýгъ дрýга жди́те.
  • А́ще ли ктó áлчетъ, въ домý да я́стъ, да не въ грѣ́хъ схóдитеся. О прóчихъ же, егдá прiидý, устрóю.
  • [Зач. 143Б.] Не хочу оставить вас, братия, в неведении, что отцы наши все были под облаком, и все прошли сквозь море;
  • и все крестились в Моисея в облаке и в море;
  • и все ели одну и ту же духовную пищу;
  • и все пили одно и то же духовное питие: ибо пили из духовного последующего камня; камень же был Христос.
  • [Зач. 144.] Но не о многих из них благоволил Бог, ибо они поражены были в пустыне.
  • А это были образы для нас, чтобы мы не были похотливы на злое, как они были похотливы.
  • Не будьте также идолопоклонниками, как некоторые из них, о которых написано: народ сел есть и пить, и встал играть.
  • Не станем блудодействовать, как некоторые из них блудодействовали, и в один день погибло их двадцать три тысячи.
  • Не станем искушать Христа, как некоторые из них искушали и погибли от змей.
  • Не ропщите, как некоторые из них роптали и погибли от истребителя.
  • Все это происходило с ними, как образы; а описано в наставление нам, достигшим последних веков.
  • [Зач. 145.] Посему, кто думает, что он стои́т, берегись, чтобы не упасть.
  • Вас постигло искушение не иное, как человеческое; и верен Бог, Который не попустит вам быть искушаемыми сверх сил, но при искушении даст и облегчение, так чтобы вы могли перенести.
  • Итак, возлюбленные мои, убегайте идолослужения.
  • Я говорю вам как рассудительным; сами рассуди́те о том, что говорю.
  • Чаша благословения, которую благословляем, не есть ли приобщение Крови Христовой? Хлеб, который преломляем, не есть ли приобщение Тела Христова?
  • Один хлеб, и мы многие одно тело; ибо все причащаемся от одного хлеба.
  • Посмотрите на Израиля по плоти: те, которые едят жертвы, не участники ли жертвенника?
  • Что же я говорю? То ли, что идол есть что-нибудь, или идоложертвенное значит что-нибудь?
  • Нет, но что язычники, принося жертвы, приносят бесам, а не Богу. Но я не хочу, чтобы вы были в общении с бесами.
  • Не можете пить чашу Господню и чашу бесовскую; не можете быть участниками в трапезе Господней и в трапезе бесовской.
  • Неужели мы решимся раздражать Господа? Разве мы сильнее Его?
  • [Зач. 146.] Все мне позволительно, но не все полезно; все мне позволительно, но не все назидает.
  • Никто не ищи своего, но каждый пользы другого.
  • Все, что продается на торгу, ешьте без всякого исследования, для спокойствия совести;
  • ибо Господня земля, и чтó наполняет ее.
  • Если кто из неверных позовет вас, и вы захотите пойти, то все, предлагаемое вам, ешьте без всякого исследования, для спокойствия совести.
  • [Зач. 147.] Но если кто скажет вам: это идоложертвенное, – то не ешьте ради того, кто объявил вам, и ради совести. Ибо Господня земля, и чтó наполняет ее.
  • Совесть же разумею не свою, а другого: ибо для чего моей свободе быть судимой чужою совестью?
  • Если я с благодарением принимаю пищу, то для чего порицать меня за то, за что я благодарю?
  • Итак, едите ли, пьете ли, или иное что делаете, все делайте в славу Божию.
  • Не подавайте соблазна ни Иудеям, ни Еллинам, ни церкви Божией,
  • так, как и я угождаю всем во всем, ища не своей пользы, но пользы многих, чтобы они спаслись.
  • Будьте подражателями мне, как я Христу.
  • Хвалю вас, братия, что вы все мое помните и держите предания так, как я передал вам.
  • Хочу также, чтобы вы знали, что всякому мужу глава Христос, жене глава – муж, а Христу глава – Бог.
  • Всякий муж, молящийся или пророчествующий с покрытою головою, постыжает свою голову.
  • И всякая жена, молящаяся или пророчествующая с открытою головою, постыжает свою голову, ибо это то же, как если бы она была обритая.
  • Ибо если жена не хочет покрываться, то пусть и стрижется; а если жене стыдно быть остриженной или обритой, пусть покрывается.
  • Итак муж не должен покрывать голову, потому что он есть образ и слава Божия; а жена есть слава мужа.
  • [Зач. 148.] Ибо не муж от жены, но жена от мужа;
  • и не муж создан для жены, но жена для мужа.
  • Посему жена и должна иметь на голове своей знак власти над нею, для Ангелов.
  • Впрочем ни муж без жены, ни жена без мужа, в Господе.
  • Ибо как жена от мужа, так и муж через жену; все же – от Бога.
  • Рассудите сами, прилично ли жене молиться Богу с непокрытою головою?
  • Не сама ли природа учит вас, что если муж растит волосы, то это бесчестье для него,
  • но если жена растит волосы, для нее это честь, так как волосы даны ей вместо покрывала?
  • А если бы кто захотел спорить, то мы не имеем такого обычая, ни церкви Божии.
  • Но, предлагая сие, не хвалю вас, что вы собираетесь не на лучшее, а на худшее.
  • Ибо, во-первых, слышу, что, когда вы собираетесь в церковь, между вами бывают разделения, чему отчасти и верю.
  • Ибо надлежит быть и разномыслиям между вами, дабы открылись между вами искусные.
  • Далее, вы собираетесь, так, что это не значит вкушать вечерю Господню;
  • ибо всякий поспешает прежде других есть свою пищу, так что иной бывает голоден, а иной упивается.
  • Разве у вас нет домов на то, чтобы есть и пить? Или пренебрегаете церковь Божию и унижаете неимущих? Чтó сказать вам? похвалить ли вас за это? Не похвалю.
  • [Зач. 149.] Ибо я от Самого Господа принял тó, что и вам передал, что Господь Иисус в ту ночь, в которую предан был, взял хлеб
  • и, возблагодарив, преломил и сказал: приимите, ядите, сие есть Тело Мое, за вас ломимое; сие творите в Мое воспоминание.
  • Также и чашу после вечери, и сказал: сия чаша есть новый завет в Моей Крови; сие творите, когда только будете пить, в Мое воспоминание.
  • Ибо всякий раз, когда вы едите хлеб сей и пьете чашу сию, смерть Господню возвещаете, доколе Он придет.
  • Посему, кто будет есть хлеб сей или пить чашу Господню недостойно, виновен будет против Тела и Крови Господней.
  • Да испытывает же себя человек, и таким образом пусть ест от хлеба сего и пьет из чаши сей.
  • Ибо, кто ест и пьет недостойно, тот ест и пьет осуждение себе, не рассуждая о Теле Господнем.
  • Оттого многие из вас немощны и больны и немало умирает.
  • [Зач. 150.] Ибо если бы мы судили сами себя, то не были бы судимы.
  • Будучи же судимы, наказываемся от Господа, чтобы не быть осужденными с миром.
  • Посему, братия мои, собираясь на вечерю, друг друга ждите.
  • А если кто голоден, пусть ест дома, чтобы собираться вам не на осуждение. Прочее устрою, когда приду.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта