Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 11:31-34, 12:1-6

 
  • Подражáтеле мнѣ́ бывáйте, я́коже и áзъ Христý.
  • Хвалю́ же вы́, брáтiе, я́ко вся́ моя́ пóмните, и я́коже предáхъ вáмъ, предáнiя держитé.
  • Хощý же вáсъ вѣ́дѣти, я́ко вся́кому мýжу главá Христóсъ éсть, главá же женѣ́ мýжъ, главá же Христý Бóгъ.
  • Вся́къ мýжъ, моли́тву дѣ́я или́ прорóче­ст­вуяй покры́тою главóю, срамля́етъ главý свою́:
  • и вся́ка женá, моли́тву дѣ́ющая или́ прорóче­ст­ву­ю­щая от­кровéн­ною главóю, срамля́етъ главý свою́: еди́но бо éсть и тóжде {éже бы́ти} остри́жен­нѣй:
  • áще бо не покрывáет­ся женá, да стрижéт­ся: áще ли же срáмъ женѣ́ стри́щися или́ бри́тися, да покрывáет­ся.
  • Мýжъ ýбо не дóлженъ éсть покрывáти главý, о́бразъ и слáва Бóжiя сы́й: женá же слáва мýжу éсть.
  • [Зач. 148.] Нѣ́сть бо мýжъ от­ жены́, но женá от­ мýжа:
  • и́бо не сóзданъ бы́сть мýжъ жены́ рáди, но женá мýжа рáди.
  • Сегó рáди должнá éсть женá влáсть имѣ́ти на главѣ́ áнгелъ рáди.
  • Обáче ни мýжъ безъ жены́, ни женá безъ мýжа, о Гóсподѣ.
  • Я́коже бо женá от­ мýжа, си́це и мýжъ женóю: вся́ же от­ Бóга.
  • Въ вáсъ самѣ́хъ суди́те, лѣ́по ли éсть женѣ́ от­кровéн­нѣй Бóгу моли́тися?
  • Или́ и не сáмое есте­с­т­вó учи́тъ вы́, я́ко мýжъ ýбо áще власы́ расти́тъ, безчéстiе емý éсть,
  • женá же áще власы́ расти́тъ, слáва éй éсть? занé растѣ́нiе власóвъ вмѣ́сто одѣя́нiя данó бы́сть éй.
  • А́ще ли ктó мни́т­ся спóрливъ бы́ти, мы́ таковáго обы́чая не и́мамы, нижé цéркви Бóжiя.
  • Сié же завѣщавáя не хвалю́, я́ко не на лýчшее, но на хýждшее сбирáетеся.
  • Пéрвое ýбо, сходя́щымся вáмъ въ цéрковь, слы́шу въ вáсъ рáспри сýщыя, и чáсть нѣ́кую [си́хъ] вѣ́рую.
  • Подобáетъ бо и ересéмъ въ вáсъ бы́ти, да искýснiи явлéни бывáютъ въ вáсъ.
  • Сходя́щымся ýбо вáмъ вкýпѣ, нѣ́сть Гóсподскую вéчерю я́сти:
  • кíйждо бо свою́ вéчерю предваря́етъ въ снѣдéнiе, и óвъ ýбо áлчетъ, óвъ же упивáет­ся.
  • Едá бо домóвъ не и́мате, во éже я́сти и пи́ти? Или́ о цéркви Бóжiей нерадитé и срамля́ете не имýщыя? Чтó вáмъ рекý? похвалю́ ли вы́ о сéмъ? Не похвалю́.
  • [Зач. 149.] А́зъ бо прiя́хъ от­ Гóспода, éже и предáхъ вáмъ, я́ко Госпóдь Иисýсъ въ нóщь, въ ню́же прéданъ бывá­ше, прiéмь хлѣ́бъ,
  • и благодари́въ преломи́, и речé: прiими́те, яди́те, сié éсть тѣ́ло моé, éже за вы́ ломи́мо­е: сié твори́те въ моé воспоминáнiе.
  • Тáкожде и чáшу по вéчери, глагóля: сiя́ чáша нóвый завѣ́тъ éсть въ мо­éй крóви: сié твори́те, ели́жды áще пiéте, въ моé воспоминáнiе.
  • Ели́жды бо áще я́сте хлѣ́бъ сéй и чáшу сiю́ пiéте, смéрть Госпóдню воз­вѣщáете, дóндеже прiи́детъ.
  • Тѣ́мже и́же áще я́стъ хлѣ́бъ сéй или́ пiéтъ чáшу Госпóдню недостóйнѣ, пови́ненъ бýдетъ тѣ́лу и крóви Госпóдни.
  • Да искушáетъ же человѣ́къ себé, и тáко от­ хлѣ́ба да я́стъ и от­ чáши да пiéтъ.
  • Яды́й бо и пiя́й недостóйнѣ, сýдъ себѣ́ я́стъ и пiéтъ, не разсуждáя тѣ́ла Госпóдня.
  • Сегó рáди въ вáсъ мнóзи нéмощни и недýжливи, и спя́тъ [усыпáютъ] довóлни.
  • [Зач. 150.] А́ще бо бы́хомъ себé разсуждáли, не бы́хомъ осуждéни бы́ли.
  • Суди́ми же, от­ Гóспода наказýемся, да не съ мíромъ осýдимся.
  • Тѣ́мже, брáтiе моя́, сходя́щеся я́сти, дрýгъ дрýга жди́те.
  • А́ще ли ктó áлчетъ, въ домý да я́стъ, да не въ грѣ́хъ схóдитеся. О прóчихъ же, егдá прiидý, устрóю.
  • О духóвныхъ же, брáтiе, не хощý вáсъ не вѣ́дѣти.
  • Вѣ́сте, я́ко егдá невѣ́рни бѣ́сте, ко и́доломъ безглáснымъ я́ко ведóми ведóстеся.
  • Тѣ́мже сказýю вáмъ, я́ко никтóже, Дýхомъ Бóжiимъ глагóляй, речéтъ анáѳема Иисýса, и никтóже мóжетъ рещи́ Гóспода Иисýса, тóчiю Дýхомъ святы́мъ.
  • Раздѣлéнiя же даровáнiй сýть, а тóйжде Дýхъ:
  • и раздѣлéнiя служéнiй сýть, а тóйжде Госпóдь:
  • и раздѣлéнiя дѣ́й­ст­въ сýть, а тóйжде éсть Бóгъ, дѣ́й­ст­вуяй вся́ во всѣ́хъ.
  • [Зач. 151.] Комýждо же даéт­ся явлéнiе Дýха на пóльзу:
  • óвому бо Дýхомъ даéт­ся слóво премýдрости, инóму же слóво рáзума, о тóмже Дýсѣ:
  • другóму же вѣ́ра, тѣ́мже Дýхомъ: инóму же даровáнiя исцѣлéнiй, о тóмже Дýсѣ:
  • другóму же дѣ́й­ст­вiя си́лъ, инóму же прорóче­с­т­во, другóму же разсуждéнiя духовóмъ, инóму же рóди язы́ковъ, другóму же сказáнiя язы́ковъ.
  • Вся́ же сiя́ дѣ́й­ст­вуетъ еди́нъ и тóйжде Дýхъ, раздѣля́я влáстiю ко­емýждо я́коже хóщетъ.
  • [Зач. 152.] Я́коже бо тѣ́ло еди́но éсть и ýды и́мать мнóги, вси́ же ýди еди́наго тѣ́ла, мнóзи сýще, еди́но сýть тѣ́ло: тáко и Христóсъ.
  • И́бо еди́нѣмъ Дýхомъ мы́ вси́ во еди́но тѣ́ло крести́хомся, áще Иудéе, áще éллини, или́ раби́, или́ свобóдни: и вси́ еди́нѣмъ Дýхомъ напо­и́хомся.
  • И́бо тѣ́ло нѣ́сть еди́нъ ýдъ, но мнóзи.
  • А́ще речéтъ ногá, я́ко нѣ́смь рукá, нѣ́смь от­ тѣ́ла: едá сегó рáди нѣ́сть от­ тѣ́ла?
  • И áще речéтъ ýхо, я́ко нѣ́смь óко, нѣ́смь от­ тѣ́ла: едá сегó рáди нѣ́сть от­ тѣ́ла?
  • А́ще всé тѣ́ло óко, гдѣ́ слýхъ? áще [же] всé слýхъ, гдѣ́ ухáнiе?
  • Ны́нѣ же положи́ Бóгъ ýды, еди́наго ко­егóждо и́хъ въ тѣлеси́, я́коже извóли.
  • А́ще ли бы́ша вси́ еди́нъ ýдъ, гдѣ́ тѣ́ло?
  • Ны́нѣ же мнóзи ýбо ýдове, еди́но же тѣ́ло.
  • Не мóжетъ же óко рещи́ руцѣ́: не трéбѣ ми́ еси́: или́ пáки главá ногáма: не трéбѣ ми́ естé.
  • Но мнóго пáче, мня́щiися ýди тѣ́ла немощнѣ́йши бы́ти, нýжнѣйши сýть,
  • и и́хже мни́мъ безчéстнѣйшихъ бы́ти тѣ́ла, си́мъ чéсть мнóжайшую при­­лагáемъ:
  • и неблагообрáзнiи нáши благообрáзiе мнóжайше и́мутъ, а благообрáзнiи нáши не трéбѣ и́мутъ. Но Бóгъ ра­ст­вори́ тѣ́ло, худѣ́йшему бóлшу дáвъ чéсть,
  • да не бýдетъ рáспри въ тѣлеси́, но да тóжде въ себѣ́ [да рáвно еди́нъ о друзѣ́мъ] пекýт­ся ýди.
  • И áще стрáждетъ еди́нъ ýдъ, съ ни́мъ стрáждутъ вси́ ýди: áще ли же слáвит­ся еди́нъ ýдъ, съ ни́мъ рáдуют­ся вси́ ýди.
  • [Зач. 153.] Вы́ же естé тѣ́ло Христóво, и ýди от­ чáсти.
  • И óвыхъ ýбо положи́ Бóгъ въ цéркви пéрвѣе апóстоловъ, вторóе прорóковъ, трéтiе учи́телей: потóмъ же си́лы, тáже даровáнiя исцѣлéнiй, заступлéнiя, правлéнiя, рóди язы́ковъ.
  • Едá вси́ апóстоли? едá вси́ прорóцы? едá вси́ учи́теле? едá вси́ си́лы?
  • едá вси́ даровáнiя и́мутъ исцѣлéнiй? едá вси́ язы́ки глагóлютъ? едá вси́ сказýютъ?
  • Ревнýйте же даровáнiй бóлшихъ, и ещé по превосхождéнiю пýть вáмъ показýю.
  • Будьте подражателями мне, как я Христу.
  • Хвалю вас, братия, что вы все мое помните и держите предания так, как я передал вам.
  • Хочу также, чтобы вы знали, что всякому мужу глава Христос, жене глава – муж, а Христу глава – Бог.
  • Всякий муж, молящийся или пророчествующий с покрытою головою, постыжает свою голову.
  • И всякая жена, молящаяся или пророчествующая с открытою головою, постыжает свою голову, ибо это то же, как если бы она была обритая.
  • Ибо если жена не хочет покрываться, то пусть и стрижется; а если жене стыдно быть остриженной или обритой, пусть покрывается.
  • Итак муж не должен покрывать голову, потому что он есть образ и слава Божия; а жена есть слава мужа.
  • [Зач. 148.] Ибо не муж от жены, но жена от мужа;
  • и не муж создан для жены, но жена для мужа.
  • Посему жена и должна иметь на голове своей знак власти над нею, для Ангелов.
  • Впрочем ни муж без жены, ни жена без мужа, в Господе.
  • Ибо как жена от мужа, так и муж через жену; все же – от Бога.
  • Рассудите сами, прилично ли жене молиться Богу с непокрытою головою?
  • Не сама ли природа учит вас, что если муж растит волосы, то это бесчестье для него,
  • но если жена растит волосы, для нее это честь, так как волосы даны ей вместо покрывала?
  • А если бы кто захотел спорить, то мы не имеем такого обычая, ни церкви Божии.
  • Но, предлагая сие, не хвалю вас, что вы собираетесь не на лучшее, а на худшее.
  • Ибо, во-первых, слышу, что, когда вы собираетесь в церковь, между вами бывают разделения, чему отчасти и верю.
  • Ибо надлежит быть и разномыслиям между вами, дабы открылись между вами искусные.
  • Далее, вы собираетесь, так, что это не значит вкушать вечерю Господню;
  • ибо всякий поспешает прежде других есть свою пищу, так что иной бывает голоден, а иной упивается.
  • Разве у вас нет домов на то, чтобы есть и пить? Или пренебрегаете церковь Божию и унижаете неимущих? Чтó сказать вам? похвалить ли вас за это? Не похвалю.
  • [Зач. 149.] Ибо я от Самого Господа принял тó, что и вам передал, что Господь Иисус в ту ночь, в которую предан был, взял хлеб
  • и, возблагодарив, преломил и сказал: приимите, ядите, сие есть Тело Мое, за вас ломимое; сие творите в Мое воспоминание.
  • Также и чашу после вечери, и сказал: сия чаша есть новый завет в Моей Крови; сие творите, когда только будете пить, в Мое воспоминание.
  • Ибо всякий раз, когда вы едите хлеб сей и пьете чашу сию, смерть Господню возвещаете, доколе Он придет.
  • Посему, кто будет есть хлеб сей или пить чашу Господню недостойно, виновен будет против Тела и Крови Господней.
  • Да испытывает же себя человек, и таким образом пусть ест от хлеба сего и пьет из чаши сей.
  • Ибо, кто ест и пьет недостойно, тот ест и пьет осуждение себе, не рассуждая о Теле Господнем.
  • Оттого многие из вас немощны и больны и немало умирает.
  • [Зач. 150.] Ибо если бы мы судили сами себя, то не были бы судимы.
  • Будучи же судимы, наказываемся от Господа, чтобы не быть осужденными с миром.
  • Посему, братия мои, собираясь на вечерю, друг друга ждите.
  • А если кто голоден, пусть ест дома, чтобы собираться вам не на осуждение. Прочее устрою, когда приду.
  • Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных.
  • Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас.
  • Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым.
  • Дары различны, но Дух один и тот же;
  • и служения различны, а Господь один и тот же;
  • и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех.
  • [Зач. 151.] Но каждому дается проявление Духа на пользу.
  • Одному дается Духом слово мудрости, другому слово знания, тем же Духом;
  • иному вера, тем же Духом; иному дары исцелений, тем же Духом;
  • иному чудотворения, иному пророчество, иному различение духов, иному разные языки, иному истолкование языков.
  • Все же сие производит один и тот же Дух, разделяя каждому особо, как Ему угодно.
  • [Зач. 152.] Ибо, как тело одно, но имеет многие члены, и все члены одного тела, хотя их и много, составляют одно тело, – так и Христос.
  • Ибо все мы одним Духом крестились в одно тело, Иудеи или Еллины, рабы или свободные, и все напоены одним Духом.
  • Тело же не из одного члена, но из многих.
  • Если нога скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не рука, то неужели она потому не принадлежит к телу?
  • И если ухо скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не глаз, то неужели оно потому не принадлежит к телу?
  • Если все тело глаз, то где слух? Если все слух, то где обоняние?
  • Но Бог расположил члены, каждый в составе тела, как Ему было угодно.
  • А если бы все были один член, то где было бы тело?
  • Но теперь членов много, а тело одно.
  • Не может глаз сказать руке: ты мне не надобна; или также голова ногам: вы мне не нужны.
  • Напротив, члены тела, которые кажутся слабейшими, гораздо нужнее,
  • и которые нам кажутся менее благородными в теле, о тех более прилагаем попечения;
  • и неблагообразные наши более благовидно покрываются, а благообразные наши не имеют в том нужды. Но Бог соразмерил тело, внушив о менее совершенном большее попечение,
  • дабы не было разделения в теле, а все члены одинаково заботились друг о друге.
  • Посему, страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены.
  • [Зач. 153.] И вы – тело Христово, а порознь – члены.
  • И иных Бог поставил в Церкви, во-первых, Апостолами, во-вторых, пророками, в-третьих, учителями; далее, иным дал силы чудодейственные, также дары исцелений, вспоможения, управления, разные языки.
  • Все ли Апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли чудотворцы?
  • Все ли имеют дары исцелений? Все ли говорят языками? Все ли истолкователи?
  • Ревнуйте о дарах бóльших, и я покажу вам путь еще превосходнейший.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта