Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 12:3

 
  • О духóвныхъ же, брáтiе, не хощý вáсъ не вѣ́дѣти.
  • Вѣ́сте, я́ко егдá невѣ́рни бѣ́сте, ко и́доломъ безглáснымъ я́ко ведóми ведóстеся.
  • Тѣ́мже сказýю вáмъ, я́ко никтóже, Дýхомъ Бóжiимъ глагóляй, речéтъ анáѳема Иисýса, и никтóже мóжетъ рещи́ Гóспода Иисýса, тóчiю Дýхомъ святы́мъ.
  • Раздѣлéнiя же даровáнiй сýть, а тóйжде Дýхъ:
  • и раздѣлéнiя служéнiй сýть, а тóйжде Госпóдь:
  • и раздѣлéнiя дѣ́й­ст­въ сýть, а тóйжде éсть Бóгъ, дѣ́й­ст­вуяй вся́ во всѣ́хъ.
  • [Зач. 151.] Комýждо же даéт­ся явлéнiе Дýха на пóльзу:
  • óвому бо Дýхомъ даéт­ся слóво премýдрости, инóму же слóво рáзума, о тóмже Дýсѣ:
  • другóму же вѣ́ра, тѣ́мже Дýхомъ: инóму же даровáнiя исцѣлéнiй, о тóмже Дýсѣ:
  • другóму же дѣ́й­ст­вiя си́лъ, инóму же прорóче­с­т­во, другóму же разсуждéнiя духовóмъ, инóму же рóди язы́ковъ, другóму же сказáнiя язы́ковъ.
  • Вся́ же сiя́ дѣ́й­ст­вуетъ еди́нъ и тóйжде Дýхъ, раздѣля́я влáстiю ко­емýждо я́коже хóщетъ.
  • [Зач. 152.] Я́коже бо тѣ́ло еди́но éсть и ýды и́мать мнóги, вси́ же ýди еди́наго тѣ́ла, мнóзи сýще, еди́но сýть тѣ́ло: тáко и Христóсъ.
  • И́бо еди́нѣмъ Дýхомъ мы́ вси́ во еди́но тѣ́ло крести́хомся, áще Иудéе, áще éллини, или́ раби́, или́ свобóдни: и вси́ еди́нѣмъ Дýхомъ напо­и́хомся.
  • И́бо тѣ́ло нѣ́сть еди́нъ ýдъ, но мнóзи.
  • А́ще речéтъ ногá, я́ко нѣ́смь рукá, нѣ́смь от­ тѣ́ла: едá сегó рáди нѣ́сть от­ тѣ́ла?
  • И áще речéтъ ýхо, я́ко нѣ́смь óко, нѣ́смь от­ тѣ́ла: едá сегó рáди нѣ́сть от­ тѣ́ла?
  • А́ще всé тѣ́ло óко, гдѣ́ слýхъ? áще [же] всé слýхъ, гдѣ́ ухáнiе?
  • Ны́нѣ же положи́ Бóгъ ýды, еди́наго ко­егóждо и́хъ въ тѣлеси́, я́коже извóли.
  • А́ще ли бы́ша вси́ еди́нъ ýдъ, гдѣ́ тѣ́ло?
  • Ны́нѣ же мнóзи ýбо ýдове, еди́но же тѣ́ло.
  • Не мóжетъ же óко рещи́ руцѣ́: не трéбѣ ми́ еси́: или́ пáки главá ногáма: не трéбѣ ми́ естé.
  • Но мнóго пáче, мня́щiися ýди тѣ́ла немощнѣ́йши бы́ти, нýжнѣйши сýть,
  • и и́хже мни́мъ безчéстнѣйшихъ бы́ти тѣ́ла, си́мъ чéсть мнóжайшую при­­лагáемъ:
  • и неблагообрáзнiи нáши благообрáзiе мнóжайше и́мутъ, а благообрáзнiи нáши не трéбѣ и́мутъ. Но Бóгъ ра­ст­вори́ тѣ́ло, худѣ́йшему бóлшу дáвъ чéсть,
  • да не бýдетъ рáспри въ тѣлеси́, но да тóжде въ себѣ́ [да рáвно еди́нъ о друзѣ́мъ] пекýт­ся ýди.
  • И áще стрáждетъ еди́нъ ýдъ, съ ни́мъ стрáждутъ вси́ ýди: áще ли же слáвит­ся еди́нъ ýдъ, съ ни́мъ рáдуют­ся вси́ ýди.
  • [Зач. 153.] Вы́ же естé тѣ́ло Христóво, и ýди от­ чáсти.
  • И óвыхъ ýбо положи́ Бóгъ въ цéркви пéрвѣе апóстоловъ, вторóе прорóковъ, трéтiе учи́телей: потóмъ же си́лы, тáже даровáнiя исцѣлéнiй, заступлéнiя, правлéнiя, рóди язы́ковъ.
  • Едá вси́ апóстоли? едá вси́ прорóцы? едá вси́ учи́теле? едá вси́ си́лы?
  • едá вси́ даровáнiя и́мутъ исцѣлéнiй? едá вси́ язы́ки глагóлютъ? едá вси́ сказýютъ?
  • Ревнýйте же даровáнiй бóлшихъ, и ещé по превосхождéнiю пýть вáмъ показýю.
  • Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных.
  • Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас.
  • Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым.
  • Дары различны, но Дух один и тот же;
  • и служения различны, а Господь один и тот же;
  • и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех.
  • [Зач. 151.] Но каждому дается проявление Духа на пользу.
  • Одному дается Духом слово мудрости, другому слово знания, тем же Духом;
  • иному вера, тем же Духом; иному дары исцелений, тем же Духом;
  • иному чудотворения, иному пророчество, иному различение духов, иному разные языки, иному истолкование языков.
  • Все же сие производит один и тот же Дух, разделяя каждому особо, как Ему угодно.
  • [Зач. 152.] Ибо, как тело одно, но имеет многие члены, и все члены одного тела, хотя их и много, составляют одно тело, – так и Христос.
  • Ибо все мы одним Духом крестились в одно тело, Иудеи или Еллины, рабы или свободные, и все напоены одним Духом.
  • Тело же не из одного члена, но из многих.
  • Если нога скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не рука, то неужели она потому не принадлежит к телу?
  • И если ухо скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не глаз, то неужели оно потому не принадлежит к телу?
  • Если все тело глаз, то где слух? Если все слух, то где обоняние?
  • Но Бог расположил члены, каждый в составе тела, как Ему было угодно.
  • А если бы все были один член, то где было бы тело?
  • Но теперь членов много, а тело одно.
  • Не может глаз сказать руке: ты мне не надобна; или также голова ногам: вы мне не нужны.
  • Напротив, члены тела, которые кажутся слабейшими, гораздо нужнее,
  • и которые нам кажутся менее благородными в теле, о тех более прилагаем попечения;
  • и неблагообразные наши более благовидно покрываются, а благообразные наши не имеют в том нужды. Но Бог соразмерил тело, внушив о менее совершенном большее попечение,
  • дабы не было разделения в теле, а все члены одинаково заботились друг о друге.
  • Посему, страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены.
  • [Зач. 153.] И вы – тело Христово, а порознь – члены.
  • И иных Бог поставил в Церкви, во-первых, Апостолами, во-вторых, пророками, в-третьих, учителями; далее, иным дал силы чудодейственные, также дары исцелений, вспоможения, управления, разные языки.
  • Все ли Апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли чудотворцы?
  • Все ли имеют дары исцелений? Все ли говорят языками? Все ли истолкователи?
  • Ревнуйте о дарах бóльших, и я покажу вам путь еще превосходнейший.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта