Скрыть
Церковнославянский (рус)
Аще языки человѣческими глаголю и ангелскими, любве же не имамъ, быхъ [яко] мѣдь звенящи, или кимвалъ звяцаяй.
И аще имамъ пророче­с­т­во, и вѣмъ тайны вся и весь разумъ, и аще имамъ всю вѣру, яко и горы преставляти, любве же не имамъ, ничтоже есмь.
И аще раздамъ вся имѣнiя моя, и аще предамъ тѣло мое, во еже сжещи е, любве же не имамъ, ни кая польза ми есть.
[Зач. 154А.] Любы долготерпитъ, милосерд­ст­вуетъ, любы не завидитъ, любы не превоз­носит­ся, не гордит­ся,
не безчин­ствуетъ, не ищетъ сво­ихъ си, не раздражает­ся, не мыслитъ зла,
не радует­ся о неправдѣ, радует­ся же о истинѣ:
вся любитъ {покрываетъ}, всему вѣру емлетъ, вся уповаетъ, вся терпитъ.
Любы николиже от­падаетъ, аще же пророче­ст­вiя упразднят­ся, аще ли языцы умолкнутъ, аще разумъ испразднит­ся.
От части бо разумѣваемъ и от­ части пророче­ст­вуемъ:
егда же прiидетъ совершен­ное, тогда, еже от­ части, упразднит­ся.
[Зач. 154Б.] Егда бѣхъ младенецъ, яко младенецъ глаголахъ, яко младенецъ мудр­ст­вовахъ, яко младенецъ смышляхъ: егда же быхъ мужъ, от­вергохъ младенческая.
Видимъ убо нынѣ якоже зерцаломъ въ гаданiи, тогда же лицемъ къ лицу: нынѣ разумѣю от­ части, тогда же познаю, якоже и познанъ быхъ.
Нынѣ же пребываютъ вѣра, надежда, любы, три сiя: болши же сихъ любы.
Если я говорю языками человеческими и ангельскими, а любви не имею, то я – медь звенящая или кимвал звучащий.
Если имею дар пророчества, и знаю все тайны, и имею всякое познание и всю веру, так что могу и горы переставлять, а не имею любви, – то я ничто.
И если я раздам все имение мое и отдам тело мое на сожжение, а любви не имею, нет мне в том никакой пользы.
[Зач. 154А.] Любовь долготерпит, милосердствует, любовь не завидует, любовь не превозносится, не гордится,
не бесчинствует, не ищет своего, не раздражается, не мыслит зла,
не радуется неправде, а сорадуется истине;
все покрывает, всему верит, всего надеется, все переносит.
Любовь никогда не перестает, хотя и пророчества прекратятся, и языки умолкнут, и знание упразднится.
Ибо мы отчасти знаем, и отчасти пророчествуем;
когда же настанет совершенное, тогда то, что отчасти, прекратится.
[Зач. 154Б.] Когда я был младенцем, то по-младенчески говорил, по-младенчески мыслил, по-младенчески рассуждал; а как стал мужем, то оставил младенческое.
Теперь мы видим как бы сквозь тусклое стекло, гадательно, тогда же лицем к лицу; теперь знаю я отчасти, а тогда познаю, подобно как я познан.
А теперь пребывают сии три: вера, надежда, любовь; но любовь из них больше.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха

Настройки