Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 14:20

 
  • Держи́теся любвé: ревнýйте же духóвнымъ, пáче же да прорóче­ст­вуете.
  • Глагóляй бо язы́ки, не человѣ́комъ глагóлетъ, но Бóгу: никтóже бо слы́шитъ, дýхомъ же глагóлетъ тáйны:
  • прорóче­ст­вуяй же, человѣ́комъ глагóлетъ созидáнiе и утѣшéнiе и утверждéнiе.
  • Глагóляй [бо] язы́ки себé зи́ждетъ, а прорóче­ст­вуяй цéрковь зи́ждетъ.
  • Хощý же всѣ́хъ вáсъ глагóлати язы́ки, пáче же да прорицáете: бóлiй бо прорóче­ст­вуяй, нéжели глагóляй язы́ки, рáзвѣ áще [ктó] сказýетъ, да цéрковь созидáнiе прiéмлетъ.
  • [Зач. 155.] Ны́нѣ же, брáтiе, áще прiидý къ вáмъ язы́ки глагóля, кýю вáмъ пóльзу сотворю́, áще вáмъ не глагóлю или́ во от­кровéнiи, или́ въ рáзумѣ, или́ въ прорóче­ст­вiи, или́ въ научéнiи?
  • Обáче бездýшная глáсъ даю́щая, áще сопѣ́ль, áще гýсли, áще рáзн­ствiя пискáнiемъ не дадя́тъ, кáко разýмно бýдетъ пискáнiе или́ гудéнiе?
  • И́бо áще безвѣ́стенъ глáсъ трубá дáстъ, ктó уготóвит­ся на брáнь?
  • Тáко и вы́ áще не благоразýмно слóво дадитé язы́комъ, кáко уразумѣ́ет­ся глагóлемо­е? Бýдете бо на воз­дýхъ глагóлюще.
  • Толи́цы ýбо, áще ключи́т­ся, рóди гласóвъ сýть въ мíрѣ, и ни еди́нъ и́хъ безглáсенъ.
  • А́ще ýбо не увѣ́мъ си́лы глáса, бýду глагóлющему иноязы́чникъ, и глагóлющiй мнѣ́ иноязы́чникъ.
  • Тáко и вы́, понéже ревни́теле естé духовóмъ, [я́же] къ созидáнiю цéркве проси́те {ищи́те}, да избы́точе­ст­вуете.
  • Тѣ́мже глагóляй язы́комъ да мóлит­ся, да сказýетъ.
  • А́ще бо молю́ся язы́комъ, дýхъ мóй мóлит­ся, а ýмъ мóй безъ плодá éсть.
  • Чтó ýбо éсть? Помолю́ся дýхомъ, помолю́ся же и умóмъ: воспою́ дýхомъ, воспою́ же и умóмъ.
  • Понéже áще благослови́ши дýхомъ, исполня́яй мѣ́сто невѣ́жды кáко речéтъ ами́нь, по тво­емý благодарéнiю? Понéже не вѣ́сть, чтó глагóлеши.
  • Ты́ ýбо дóбрѣ благодари́ши, но другíй не созидáет­ся.
  • Благодарю́ Бóга мо­егó, пáче всѣ́хъ вáсъ язы́ки глагóля:
  • но въ цéркви хощý пя́ть словéсъ умóмъ мо­и́мъ глагóлати, да и и́ны пóльзую, нéжели тмы́ словéсъ язы́комъ.
  • [Зач. 156.] Брáтiе, не дѣ́ти бывáйте умы́: но злóбою младéн­ствуйте, умы́ же совершéни бывáйте.
  • Въ закóнѣ пи́шетъ: я́ко ины́ми язы́ки и устны́ ины́ми воз­глагóлю лю́демъ си́мъ, и ни тáко послýшаютъ менé, глагóлетъ Госпóдь.
  • Тѣ́мже язы́цы въ знáменiе сýть не вѣ́ру­ю­щымъ, но невѣ́рнымъ: а прорóче­с­т­во не невѣ́рнымъ, но вѣ́ру­ю­щымъ.
  • А́ще ýбо сни́дет­ся цéрковь вся́ вкýпѣ, и вси́ язы́ки глагóлютъ, вни́дутъ же [и] неразýмивiи или́ невѣ́рнiи, не рекýтъ ли, я́ко бѣснýетеся?
  • А́ще же вси́ прорóче­ст­вуютъ, вни́детъ же нѣ́кiй невѣ́ренъ или́ невѣ́жда, обличáет­ся всѣ́ми, [и] истязýет­ся от­ всѣ́хъ,
  • и си́це тáйная сéрдца егó явлéна бывáютъ: и тáко пáдъ ни́цъ поклóнит­ся богови, воз­вѣщáя, я́ко во­и́стин­ну Бóгъ съ вáми éсть.
  • [Зач. 157.] Чтó ýбо éсть, брáтiе? Егдá схóдитеся, кíйждо вáсъ псалóмъ и́мать, учéнiе и́мать, язы́къ и́мать от­кровéнiе и́мать, сказáнiе и́мать: вся́ [же] къ созидáнiю да бывáютъ.
  • А́ще язы́комъ ктó глагóлетъ, по двѣмá, или́ мнóжае по трiéмъ, и по чáсти: и еди́нъ да сказýетъ.
  • А́ще ли не бýдетъ сказáтель, да молчи́тъ въ цéркви, себѣ́ же да глагóлетъ и богови.
  • Прорóцы же двá или́ трié да глагóлютъ, и друзíи да разсуждáютъ:
  • áще ли инóму от­кры́ет­ся сѣдя́щу, пéрвый да молчи́тъ.
  • Мóжете бо вси́ по еди́ному прорóче­с­т­вовати, да вси́ учáт­ся и вси́ утѣшáют­ся.
  • И дýси прорóчестiи прорóкомъ повинýют­ся:
  • нѣ́сть бо нестро­éнiя Бóгъ, но ми́ра, я́ко во всѣ́хъ цéрквахъ святы́хъ.
  • Жены́ вáшя въ цéрквахъ да молчáтъ: не повелѣ́ся бо и́мъ глагóлати, но повиновáтися, я́коже и закóнъ глагóлетъ.
  • А́ще ли чесомý научи́тися хотя́тъ, въ домý сво­и́хъ мужéй да вопрошáютъ: срáмно бо éсть женѣ́ въ цéркви глагóлати.
  • Или́ от­ вáсъ слóво Бóжiе изы́де? Или́ вáсъ еди́ныхъ дости́же?
  • А́ще ктó мни́т­ся прорóкъ бы́ти или́ духóвенъ, да разумѣ́етъ, я́же пишý вáмъ, занé Госпóдни сýть зáповѣди?
  • áще ли ктó не разумѣ́етъ, да не разумѣвáетъ.
  • Тѣ́мже, брáтiе моя́, ревнýйте éже прорóче­с­т­вовати, и éже глагóлати язы́ки не воз­браня́йте:
  • вся́ же благообрáзно и по чи́ну да бывáютъ.
  • Достигайте любви; ревнуйте о дарах духовных, особенно же о том, чтобы пророчествовать.
  • Ибо кто говорит на незнакомом языке, тот говорит не людям, а Богу; потому что никто не понимает его, он тайны говорит духом;
  • а кто пророчествует, тот говорит людям в назидание, увещание и утешение.
  • Кто говорит на незнакомом языке, тот назидает себя; а кто пророчествует, тот назидает церковь.
  • Желаю, чтобы вы все говорили языками; но лучше, чтобы вы пророчествовали; ибо пророчествующий превосходнее того, кто говорит языками, разве он притом будет и изъяснять, чтобы церковь получила назидание.
  • [Зач. 155.] Теперь, если я приду к вам, братия, и стану говорить на незнакомых языках, то какую принесу вам пользу, когда не изъяснюсь вам или откровением, или познанием, или пророчеством, или учением?
  • И бездушные вещи, издающие звук, свирель или гусли, если не производят раздельных тонов, как распознать тó, чтó играют на свирели или на гуслях?
  • И если труба будет издавать неопределенный звук, кто станет готовиться к сражению?
  • Так если и вы языком произносите невразумительные слова, то как узнáют, чтó вы говорите? Вы будете говорить на ветер.
  • Сколько, например, различных слов в мире, и ни одного из них нет без значения.
  • Но если я не разумею значения слов, то я для говорящего чужестранец, и говорящий для меня чужестранец.
  • Так и вы, ревнуя о дарах духовных, старайтесь обогатиться ими к назиданию церкви.
  • А потому, говорящий на незнакомом языке, молись о даре истолкования.
  • Ибо когда я молюсь на незнакомом языке, то хотя дух мой и молится, но ум мой остается без плода.
  • Что же делать? Стану молиться духом, стану молиться и умом; буду петь духом, буду петь и умом.
  • Ибо если ты будешь благословлять духом, то стоящий на месте простолюдина кáк скажет: «аминь» при твоем благодарении? Ибо он не понимает, чтó ты говоришь.
  • Ты хорошо благодаришь, но другой не назидается.
  • Благодарю Бога моего: я более всех вас говорю языками;
  • но в церкви хочу лучше пять слов сказать умом моим, чтобы и других наставить, нежели тьму слов на незнакомом языке.
  • [Зач. 156.] Братия! не будьте дети умом: на злое будьте младенцы, а по уму будьте совершеннолетни.
  • В законе написано: иными языками и иными устами буду говорить народу сему; но и тогда не послушают Меня, говорит Господь.
  • Итак языки суть знамение не для верующих, а для неверующих; пророчество же не для неверующих, а для верующих.
  • Если вся церковь сойдется вместе, и все станут говорить незнакомыми языками, и войдут к вам незнающие или неверующие, то не скажут ли, что вы беснуетесь?
  • Но когда все пророчествуют, и войдет кто неверующий или незнающий, то он всеми обличается, всеми судится.
  • И таким образом тайны сердца его обнаруживаются, и он падет ниц, поклонится Богу и скажет: истинно с вами Бог.
  • [Зач. 157.] Итак чтó же, братия? Когда вы сходитесь, и у каждого из вас есть псалом, есть поучение, есть язык, есть откровение, есть истолкование, – все сие да будет к назиданию.
  • Если кто говорит на незнакомом языке, говорите двое, или много трое, и тó порознь, а один изъясняй.
  • Если же не будет истолкователя, то молчи в церкви, а говори себе и Богу.
  • И пророки пусть говорят двое или трое, а прочие пусть рассуждают.
  • Если же другому из сидящих будет откровение, то первый молчи.
  • Ибо все один за другим можете пророчествовать, чтобы всем поучаться и всем получать утешение.
  • И духи пророческие послушны пророкам,
  • потому что Бог не есть Бог неустройства, но мира. Тáк бывает во всех церквах у святых.
  • Жены ваши в церквах да молчат, ибо не позволено им говорить, а быть в подчинении, как и закон говорит.
  • Если же они хотят чему научиться, пусть спрашивают о том дома у мужей своих; ибо неприлично жене говорить в церкви.
  • Разве от вас вышло слово Божие? Или до вас одних достигло?
  • Если кто почитает себя пророком или духовным, тот да разумеет, чтó я пишу вам, ибо это заповеди Господни.
  • А кто не разумеет, пусть не разумеет.
  • Итак, братия, ревнуйте о том, чтобы пророчествовать, но не запрещайте говорить и языками;
  • только всё должно быть благопристойно и чинно.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта