Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 15:14

 
  • Сказyю же вaмъ, брaтіе, бlговэ­ст­вовaніе, є4же благовэсти1хъ вaмъ, є4же и3 пріsсте, въ нeмже и3 сто­итE,
  • и4мже и3 спасaетесz, кaцэмъ сл0вомъ благовэсти1хъ вaмъ, а4ще содержитE: рaзвэ а4ще не всyе вёровасте.
  • Предaхъ бо вaмъ и3спeрва, є4же и3 пріsхъ, ћкw хrт0съ ќмре грBхъ нaшихъ рaди, по писaніємъ,
  • и3 ћкw погребeнъ бhсть, и3 ћкw востA въ трeтій дeнь, по писaніємъ,
  • и3 ћкw kви1сz ки1фэ, тaже є3дино­нa­де­сz­тимъ:
  • пот0мъ же kви1сz б0лэ пzти2 сHтъ брaтіzмъ є3ди1ною, t­ ни1хже мн0жайшіи пребывaютъ досeлэ, нёцыи же и3 почи1ша:
  • пот0мъ же kви1сz їaкwву, тaже ґпcлwмъ всёмъ:
  • послэди1 же всёхъ, ћкw нёко­ему и4звергу, kви1сz и3 мнЁ.
  • А$зъ бо є4смь мнjй ґпcлwвъ, и4же нёсмь дост0инъ нарещи1сz ґпcлъ, занE гони1хъ цр7ковь б9ію.
  • Благодатію же б9іею є4смь, є4же є4смь, и3 блгdть є3гw2, ћже во мнЁ, не тщA бhсть, но пaче всёхъ и4хъ потруди1хсz: не а4зъ же, но блгdть б9іz, ћже со мн0ю.
  • А$ще u5бо а4зъ, а4ще ли nни2, тaкw проповёдуемъ, и3 тaкw вёровасте.
  • [(ҐЗа? 159.Ґ)] А$ще же хrт0съ проповёдует­сz, ћкw и3з8 мeртвыхъ востA, кaкw глаг0лютъ нёцыи въ вaсъ, ћкw воскrніz мeртвыхъ нёсть;
  • И# а4ще воскrніz мeртвыхъ нёсть, то2 ни хrт0съ востA:
  • а4ще же хrт0съ не востA, тщE ќбw проповёданіе нa­ше, тщa же и3 вёра вaша.
  • W#брэтaемсz же и3 лжесвидётелє б9іи, ћкw послyше­с­т­вовахомъ на бг7а, ћкw воскр7си2 хrтA, є3гHже не воскр7си2, а4ще ќбw мeртвіи не востаю1тъ:
  • а4ще бо мeртвіи не востаю1тъ, то2 ни хrт0съ востA:
  • а4ще же хrт0съ не востA, сyетна вёра вaша, є3щE є3стE во грэсёхъ вaшихъ:
  • ќбw и3 ўмeршіи њ хrтЁ, погиб0ша.
  • [И#] а4ще въ животЁ сeмъ т0чію ўповaюще є3смы2 во хrтA, њкаsн­нэйши всёхъ человBкъ є3смы2.
  • [(ҐЗа? 160.Ґ)] Нн7э же хrт0съ востA t­ мeртвыхъ, начaтокъ ўмeршымъ бhсть.
  • Понeже бо человёкомъ смeрть [бhсть], и3 чlвёкомъ воскrніе мeртвыхъ.
  • Я$коже бо њ ґдaмэ вси2 ўмирaютъ, тaкожде и3 њ хrтЁ вси2 њживyтъ,
  • кjйждо же во сво­eмъ чинY: начaтокъ хrт0съ, пот0мъ же хrтY вёровав­шіи въ при­шe­ст­віи є3гw2.
  • Тaже кончи1на, є3гдA предaстъ цр\­ст­во бг7у и3 nц7Y, є3гдA и3спраздни1тъ всsко начaл­ст­во и3 всsку влaсть и3 си1лу:
  • подобaетъ бо є3мY цр\­ст­вовати, д0ндеже положи1тъ вс‰ враги2 под8 ногaма сво­и1ма.
  • Послёдній же врaгъ и3спраздни1т­сz смeрть,
  • вс‰ бо покори2 под8 н0зэ є3гw2: внегдa же рещи2, ћкw вс‰ покорє1на сyть є3мY, ћвэ, ћкw рaзвэ пок0ршагw є3мY вс‰.
  • Е3гдa же покори1тъ є3мY всsчєскаz, тогдA и3 сaмъ сн7ъ покори1т­сz пок0ршему є3мY всsчєскаz, да бyдетъ бг7ъ всsчєскаz во всёхъ.
  • [(ҐЗа? 161.Ґ)] Понeже что2 сотворsтъ крестsщіисz мeртвыхъ рaди; А$ще t­ню1дъ мeртвіи не востаю1тъ, что2 и3 крещaют­сz мeртвыхъ рaди;
  • Почт0 [же] и3 мы2 бэды6 пріeмлемъ на всsкъ чaсъ;
  • По вс‰ дни6 ўмирaю: тaкw ми2 вaша похвалA, брaтіе, ю4же и4мамъ њ хrтЁ їи7сэ гDэ нa­шемъ.
  • А$ще [бо] по человёку со ѕвёремъ борsхсz въ є3фeсэ, кaz ми2 п0льза, а4ще мeртвіи не востаю1тъ; Да ћмы и3 піeмъ, ќтрэ бо ќмремъ.
  • Не льсти1тесz: тлsтъ њбы6чаи бlги бесBды ѕлы6.
  • И#стрезви1тесz првdнw и3 не согрэшaйте: невёдэніе бо б9іе нёцыи и4мутъ, къ срaму вaмъ глаг0лю.
  • Но речeтъ нёкто: кaкw востaнутъ мeртвіи; к0имъ же тёломъ пріи1дутъ;
  • Безyмне, ты2 є4же сёеши, не њживeтъ, а4ще не ќмретъ:
  • и3 є4же сёеши, не тёло бyдущее сёеши, но голо2 зeрно, а4ще случи1т­сz, пшени1цы и3ли2 и3н0гw t­ пр0чихъ:
  • бг7ъ же даeтъ є3мY тёло, ћкоже восх0щетъ, и3 ко­емyждо сёмени своE тёло.
  • [(ҐЗа? 162.Ґ)] Не всsка пл0ть тaже пл0ть: но и4на ќбw пл0ть человёкwмъ, и4на же пл0ть скотHмъ, и4на же рhбамъ, и4на же пти1цамъ.
  • И# тэлесA небє1снаz, и3 тэлесA земн†z: но и4на ќбw небє1снымъ слaва, и3 и4на земны6мъ:
  • и4на слaва с0лнцу, и3 и4на слaва лунЁ, и3 и4на слaва ѕвэздaмъ: ѕвэздa бо t­ ѕвэзды2 рaзн­ствуетъ во слaвэ.
  • Тaкожде и3 воскrніе мeртвыхъ: сёет­сz въ тлёніе, востаeтъ въ нетлёніи:
  • сёет­сz не въ чeсть, востаeтъ въ слaвэ: сёет­сz въ нeмощи, востаeтъ въ си1лэ:
  • сёет­сz тёло душeвное, востаeтъ тёло дух0вное. Е4сть тёло душeвное, и3 є4сть тёло дух0вное.
  • Тaкw и3 пи1сано є4сть: бhсть пeрвый человёкъ ґдaмъ въ дyшу жи1ву, послёдній ґдaмъ въ дх7ъ животворsщь.
  • Но не прeжде дух0вное, но душeвное, пот0мъ же дух0вное.
  • [(ҐЗа? 163.Ґ)] Пeрвый человёкъ t­ земли2, пeрстенъ: вторhй чlвёкъ гDь съ нб7сE.
  • Kк0въ пeрстный, такови2 и3 пeрстніи: и3 kк0въ нбcный, тaцы же и3 нбcніи:
  • и3 ћкоже њблек0хомсz во њ1бразъ пeрстнагw, да њблечeмсz и3 во њ1бразъ нбcнагw.
  • Сіe же глаг0лю, брaтіе, ћкw пл0ть и3 кр0вь цр\­ст­віz б9іz наслёдити не м0гутъ, нижE тлёніе нетлёніz наслёд­ст­вуетъ.
  • СE, тaйну вaмъ глаг0лю: вси1 бо не ќспнемъ, вси1 же и3змэни1мсz
  • вск0рэ, во мгновeніи џка, въ послёдней трубЁ: вострyбитъ бо, и3 мeртвіи востaнутъ нетлён­ни, и3 мы2 и3змэни1мсz:
  • подобaетъ бо тлён­ному семY њблещи1сz въ нетлёніе и3 мeртвен­ному семY њблещи1сz въ безсм7ртіе.
  • Е3гдa же тлён­ное сіE њблечeт­сz въ нетлёніе и3 смeртное сіE њблечeт­сz въ безсм7ртіе, тогдA бyдетъ сл0во напи1сан­но­е: пожeрта бhсть смeрть побёдою.
  • Гдё ти, смeрте, жaло; гдё ти, а4де, побёда;
  • Жaло же смeрти грёхъ: си1ла же грэхA зак0нъ.
  • Бг7у же бlгодарeніе, дaв­шему нaмъ побёду гDемъ нaшимъ їи7съ хrт0мъ.
  • [(ҐЗа? 164.Ґ)] Тёмже, брaтіе мо‰ воз­лю1блєн­наz, твeрди бывaйте, непостyпни, и3збhточе­ст­ву­ю­ще въ дёлэ гDни всегдA, вёдzще, ћкw трyдъ вaшъ нёсть т0щь пред8 гDемъ.
  • [Зач. 158.] Напоминаю вам, братия, Евангелие, которое я благовествовал вам, которое вы и приняли, в котором и утвердились,
  • которым и спасаетесь, если преподанное удерживаете так, как я благовествовал вам, если только не тщетно уверовали.
  • Ибо я первоначально преподал вам, что и сам принял, то есть, что Христос умер за грехи наши, по Писанию,
  • и что Он погребен был, и что воскрес в третий день, по Писанию,
  • и что явился Кифе, потом двенадцати;
  • потом явился более нежели пятистам братий в одно время, из которых бóльшая часть доныне в живых, а некоторые и почили;
  • потом явился Иакову, также всем Апостолам;
  • а после всех явился и мне, как некоему извергу.
  • Ибо я наименьший из Апостолов, и недостоин называться Апостолом, потому что гнал церковь Божию.
  • Но благодатию Божиею есмь то, что есмь; и благодать Его во мне не была тщетна, но я более всех их потрудился: не я, впрочем, а благодать Божия, которая со мною.
  • Итак я ли, они ли, мы так проповедуем, и вы так уверовали.
  • [Зач. 159.] Если же о Христе проповедуется, что Он воскрес из мертвых, то кáк некоторые из вас говорят, что нет воскресения мертвых?
  • Если нет воскресения мертвых, то и Христос не воскрес;
  • а если Христос не воскрес, то и проповедь наша тщетна, тщетна и вера ваша.
  • Притом мы оказались бы и лжесвидетелями о Боге, потому что свидетельствовали бы о Боге, что Он воскресил Христа, Которого Он не воскрешал, если, то есть, мертвые не воскресают;
  • ибо если мертвые не воскресают, то и Христос не воскрес.
  • А если Христос не воскрес, то вера ваша тщетна: вы еще во грехах ваших.
  • Поэтому и умершие во Христе погибли.
  • И если мы в этой только жизни надеемся на Христа, то мы несчастнее всех человеков.
  • [Зач. 160.] Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших.
  • Ибо, как смерть через человека, так через человека и воскресение мертвых.
  • Как в Адаме все умирают, так во Христе все оживут,
  • каждый в своем порядке: первенец Христос, потом Христовы, в пришествие Его.
  • А затем конец, когда Он предаст Царство Богу и Отцу, когда упразднит всякое начальство и всякую власть и силу.
  • Ибо Ему надлежит царствовать, доколе низложит всех врагов под ноги Свои.
  • Последний же враг истребится – смерть,
  • потому что все покорил под ноги Его. Когда же сказано, что Ему все покорено, то ясно, что кроме Того, Который покорил Ему все.
  • Когда же все покорит Ему, тогда и Сам Сын покорится Покорившему все Ему, да будет Бог все во всем.
  • Иначе, || [Зач. 161.] что делают крестящиеся для мертвых? Если мертвые совсем не воскресают, то для чего и крестятся для мертвых?
  • Для чего и мы ежечасно подвергаемся бедствиям?
  • Я каждый день умираю: свидетельствуюсь в том похвалою вашею, братия, которую я имею во Христе Иисусе, Господе нашем.
  • По рассуждению человеческому, когда я боролся со зверями в Ефесе, какая мне польза, если мертвые не воскресают? Станем есть и пить, ибо завтра умрем!
  • Не обманывайтесь: худые сообщества развращают добрые нравы.
  • Отрезвитесь, как должно, и не грешите; ибо, к стыду вашему скажу, некоторые из вас не знают Бога.
  • Но скажет кто-нибудь: как воскреснут мертвые? и в каком теле придут?
  • Безрассудный! то, что ты сеешь, не оживет, если не умрет.
  • И когда ты сеешь, то сеешь не тело будущее, а голое зерно, какое случится, пшеничное или другое какое;
  • но Бог дает ему тело, как хочет, и каждому семени свое тело.
  • [Зач. 162.] Не всякая плоть такая же плоть; но иная плоть у человеков, иная плоть у скотов, иная у рыб, иная у птиц.
  • Есть тела небесные и тела земные; но иная слава небесных, иная земных.
  • Иная слава солнца, иная слава луны, иная звезд; и звезда от звезды разнится в славе.
  • Так и при воскресении мертвых: сеется в тлении, восстает в нетлении;
  • сеется в уничижении, восстает в славе; сеется в немощи, восстает в силе;
  • сеется тело душевное, восстает тело духовное. Есть тело душевное, есть тело и духовное.
  • Так и написано: первый человек Адам стал душею живущею; а последний Адам есть дух животворящий.
  • Но не духовное прежде, а душевное, потом духовное.
  • [Зач. 163.] Первый человек – из земли, перстный; второй человек – Господь с неба.
  • Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные.
  • И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного.
  • Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления.
  • Говорю вам тайну: не все мы умрем, но все изменимся
  • вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мертвые воскреснут нетленными, а мы изменимся.
  • Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие.
  • Когда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в бессмертие, тогда сбудется слово написанное: поглощена смерть победою.
  • Смерть! где твое жало? ад! где твоя победа?
  • Жало же смерти – грех; а сила греха – закон.
  • Благодарение Богу, даровавшему нам победу Господом нашим Иисусом Христом!
  • [Зач. 164.] Итак, братия мои возлюбленные, будьте тверды, непоколебимы, всегда преуспевайте в деле Господнем, зная, что труд ваш не тщетен пред Господом.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта