Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 15:58-58, 16:1-3

 
  • [Зач. 158.] Сказýю же вáмъ, брáтiе, благовѣ­ст­вовáнiе, éже благовѣсти́хъ вáмъ, éже и прiя́сте, въ нéмже и сто­итé,
  • и́мже и спасáетеся, кáцѣмъ слóвомъ благовѣсти́хъ вáмъ, áще содержитé: рáзвѣ áще не всýе вѣ́ровасте.
  • Предáхъ бо вáмъ испéрва, éже и прiя́хъ, я́ко Христóсъ ýмре грѣ́хъ нáшихъ рáди, по писáниемъ,
  • и я́ко погребéнъ бы́сть, и я́ко востá въ трéтiй дéнь, по писáниемъ,
  • и я́ко яви́ся ки́фѣ, тáже едино­нá­де­ся­тимъ:
  • потóмъ же яви́ся бóлѣ пяти́ сóтъ брáтiямъ еди́ною, от­ ни́хже мнóжайшiи пребывáютъ досéлѣ, нѣ́цыи же и почи́ша:
  • потóмъ же яви́ся Иáкову, тáже апóстоломъ всѣ́мъ:
  • послѣди́ же всѣ́хъ, я́ко нѣ́ко­ему и́звергу, яви́ся и мнѣ́.
  • А́зъ бо éсмь мнíй апóстоловъ, и́же нѣ́смь достóинъ нарещи́ся апóстолъ, занé гони́хъ цéрковь Бóжiю.
  • Благодатiю же Бóжiею éсмь, éже éсмь, и благодáть егó, я́же во мнѣ́, не тщá бы́сть, но пáче всѣ́хъ и́хъ потруди́хся: не áзъ же, но благодáть Бóжiя, я́же со мнóю.
  • А́ще ýбо áзъ, áще ли они́, тáко проповѣ́дуемъ, и тáко вѣ́ровасте.
  • [Зач. 159.] А́ще же Христóсъ проповѣ́дует­ся, я́ко изъ мéртвыхъ востá, кáко глагóлютъ нѣ́цыи въ вáсъ, я́ко воскресéнiя мéртвыхъ нѣ́сть?
  • И áще воскресéнiя мéртвыхъ нѣ́сть, тó ни Христóсъ востá:
  • áще же Христóсъ не востá, тщé ýбо проповѣ́данiе нá­ше, тщá же и вѣ́ра вáша.
  • Обрѣтáемся же и лжесвидѣ́теле Бóжiи, я́ко послýше­с­т­вовахомъ на Бóга, я́ко воскреси́ Христá, егóже не воскреси́, áще ýбо мéртвiи не востаю́тъ:
  • áще бо мéртвiи не востаю́тъ, тó ни Христóсъ востá:
  • áще же Христóсъ не востá, сýетна вѣ́ра вáша, ещé естé во грѣсѣ́хъ вáшихъ:
  • ýбо и умéршiи о Христѣ́, погибóша.
  • [И] áще въ животѣ́ сéмъ тóчiю уповáюще есмы́ во Христá, окая́н­нѣйши всѣ́хъ человѣ́къ есмы́.
  • [Зач. 160.] Ны́нѣ же Христóсъ востá от­ мéртвыхъ, начáтокъ умéршымъ бы́сть.
  • Понéже бо человѣ́комъ смéрть [бы́сть], и человѣ́комъ воскресéнiе мéртвыхъ.
  • Я́коже бо о Адáмѣ вси́ умирáютъ, тáкожде и о Христѣ́ вси́ оживýтъ,
  • кíйждо же во сво­éмъ чинý: начáтокъ Христóсъ, потóмъ же Христý вѣ́ровав­шiи въ при­­шé­ст­вiи егó.
  • Тáже кончи́на, егдá предáстъ цáр­ст­во Бóгу и Отцý, егдá испраздни́тъ вся́ко начáл­ст­во и вся́ку влáсть и си́лу:
  • подобáетъ бо емý цáр­ст­вовати, дóндеже положи́тъ вся́ враги́ подъ ногáма сво­и́ма.
  • Послѣ́днiй же врáгъ испраздни́т­ся смéрть,
  • вся́ бо покори́ подъ нóзѣ егó: внегдá же рещи́, я́ко вся́ покорéна сýть емý, я́вѣ, я́ко рáзвѣ покóршаго емý вся́.
  • Егдá же покори́тъ емý вся́ческая, тогдá и сáмъ Сы́нъ покори́т­ся покóршему емý вся́ческая, да бýдетъ Бóгъ вся́ческая во всѣ́хъ.
  • [Зач. 161.] Понéже чтó сотворя́тъ крестя́щiися мéртвыхъ рáди? А́ще от­ню́дъ мéртвiи не востаю́тъ, чтó и крещáют­ся мéртвыхъ рáди?
  • Почтó [же] и мы́ бѣды́ прiéмлемъ на вся́къ чáсъ?
  • По вся́ дни́ умирáю: тáко ми́ вáша похвалá, брáтiе, ю́же и́мамъ о Христѣ́ Иисýсѣ Гóсподѣ нá­шемъ.
  • А́ще [бо] по человѣ́ку со звѣ́ремъ боря́хся въ Ефéсѣ, кáя ми́ пóльза, áще мéртвiи не востаю́тъ? Да я́мы и пiéмъ, ýтрѣ бо ýмремъ.
  • Не льсти́теся: тля́тъ обы́чаи блáги бесѣ́ды злы́.
  • Истрезви́теся прáведно и не согрѣшáйте: невѣ́дѣнiе бо Бóжiе нѣ́цыи и́мутъ, къ срáму вáмъ глагóлю.
  • Но речéтъ нѣ́кто: кáко востáнутъ мéртвiи? кóимъ же тѣ́ломъ прiи́дутъ?
  • Безýмне, ты́ éже сѣ́еши, не оживéтъ, áще не ýмретъ:
  • и éже сѣ́еши, не тѣ́ло бýдущее сѣ́еши, но голó зéрно, áще случи́т­ся, пшени́цы или́ инóго от­ прóчихъ:
  • Бóгъ же даéтъ емý тѣ́ло, я́коже восхóщетъ, и ко­емýждо сѣ́мени своé тѣ́ло.
  • [Зач. 162.] Не вся́ка плóть тáже плóть: но и́на ýбо плóть человѣ́комъ, и́на же плóть скотóмъ, и́на же ры́бамъ, и́на же пти́цамъ.
  • И тѣлесá небéсная, и тѣлесá земнáя: но и́на ýбо небéснымъ слáва, и и́на земны́мъ:
  • и́на слáва сóлнцу, и и́на слáва лунѣ́, и и́на слáва звѣздáмъ: звѣздá бо от­ звѣзды́ рáзн­ствуетъ во слáвѣ.
  • Тáкожде и воскресéнiе мéртвыхъ: сѣ́ет­ся въ тлѣ́нiе, востаéтъ въ нетлѣ́нiи:
  • сѣ́ет­ся не въ чéсть, востаéтъ въ слáвѣ: сѣ́ет­ся въ нéмощи, востаéтъ въ си́лѣ:
  • сѣ́ет­ся тѣ́ло душéвное, востаéтъ тѣ́ло духóвное. Е́сть тѣ́ло душéвное, и éсть тѣ́ло духóвное.
  • Тáко и пи́сано éсть: бы́сть пéрвый человѣ́къ Адáмъ въ дýшу жи́ву, послѣ́днiй Адáмъ въ Дýхъ животворя́щь.
  • Но не прéжде духóвное, но душéвное, потóмъ же духóвное.
  • [Зач. 163.] Пéрвый человѣ́къ от­ земли́, пéрстенъ: вторы́й человѣ́къ Госпóдь съ небесé.
  • Якóвъ пéрстный, такови́ и пéрстнiи: и якóвъ небéсный, тáцы же и небéснiи:
  • и я́коже облекóхомся во о́бразъ пéрстнаго, да облечéмся и во о́бразъ небéснаго.
  • Сié же глагóлю, брáтiе, я́ко плóть и крóвь цáр­ст­вiя Бóжiя наслѣ́дити не мóгутъ, нижé тлѣ́нiе нетлѣ́нiя наслѣ́д­ст­вуетъ.
  • Сé, тáйну вáмъ глагóлю: вси́ бо не ýспнемъ, вси́ же измѣни́мся
  • вскóрѣ, во мгновéнiи óка, въ послѣ́дней трубѣ́: вострýбитъ бо, и мéртвiи востáнутъ нетлѣ́н­ни, и мы́ измѣни́мся:
  • подобáетъ бо тлѣ́н­ному семý облещи́ся въ нетлѣ́нiе и мéртвен­ному семý облещи́ся въ безсмéртiе.
  • Егдá же тлѣ́н­ное сié облечéт­ся въ нетлѣ́нiе и смéртное сié облечéт­ся въ безсмéртiе, тогдá бýдетъ слóво напи́сан­но­е: пожéрта бы́сть смéрть побѣ́дою.
  • Гдѣ́ ти, смéрте, жáло? гдѣ́ ти, áде, побѣ́да?
  • Жáло же смéрти грѣ́хъ: си́ла же грѣхá закóнъ.
  • Бóгу же благодарéнiе, дáв­шему нáмъ побѣ́ду Гóсподемъ нáшимъ Иисýсъ Христóмъ.
  • [Зач. 164.] Тѣ́мже, брáтiе моя́ воз­лю́блен­ная, твéрди бывáйте, непостýпни, избы́точе­ст­ву­ю­ще въ дѣ́лѣ Госпóдни всегдá, вѣ́дяще, я́ко трýдъ вáшъ нѣ́сть тóщь предъ Гóсподемъ.
  • О ми́лостыни же, я́же ко святы́мъ, я́коже устрóихъ цéрквамъ Галати́йскимъ, тáко и вы́ сотворя́йте:
  • по еди́нѣй от­ суббóтъ кíйждо вáсъ да полагáетъ у себé сохраня́я, éже áще чтó благопоспѣши́т­ся, да не егдá прiидý, тогдá собрáнiя бывáютъ.
  • Егдá же прiидý, и́хже áще искýсите, съ послáньми си́хъ послю́ от­нести́ благодáть вáшу во Иерусали́мъ.
  • [Зач. 165.] А́ще же достóйно бýдетъ и мнѣ́ ити́, со мнóю пóйдутъ.
  • Прiидý же къ вáмъ, егдá македóнiю преидý: македóнiю бо прохождý.
  • У вáсъ же, áще случи́т­ся мнѣ́, пребýду, или́ и озимѣ́ю, да вы́ мя́ провóдите, áможе áще по­идý.
  • Не хощý бо вáсъ ны́нѣ въ мимохождéнiи ви́дѣти: уповáю же врéмя нѣ́кое пребы́ти у вáсъ, áще Госпóдь повели́тъ.
  • Пребýду же во Ефéсѣ до пентикóстiи:
  • двéрь бо ми́ от­вéрзеся вели́ка и поспѣ́шна, и сопроти́внiи мнóзи.
  • А́ще же прiи́детъ тимоѳéй, блюди́те, да безъ стрáха бýдетъ у вáсъ: дѣ́ло бо Госпóдне дѣ́лаетъ, я́коже и áзъ:
  • да никтóже ýбо егó уничижи́тъ: проводи́те же егó съ ми́ромъ, да прiи́детъ ко мнѣ́, ждý бо егó съ брáтiею.
  • О аполлóсѣ же брáтѣ: мнóго моли́хъ егó, да прiи́детъ къ вáмъ съ брáтiею: и вся́ко не бѣ́ вóля, да ны́нѣ прiи́детъ, прiи́детъ же, егдá упраздни́т­ся.
  • [Зач. 166.] Бóдр­ст­вуйте, стóйте въ вѣ́рѣ, мужáйтеся, утверждáйтеся:
  • вся́ вáмъ любо­́вiю да бывáютъ.
  • Молю́ же вы́, брáтiе: вѣ́сте дóмъ стефани́новъ, я́ко éсть начáтокъ Ахáiи, и въ служéнiе святы́мъ учини́ша себé:
  • да и вы́ повинýйтеся таковы́мъ и вся́кому споспѣ́ш­ст­ву­ю­щу и труждáющуся.
  • Возрáдовахся же о при­­шé­ст­вiи стефани́новѣ и фуртунáтовѣ и Ахáиковѣ, я́ко вá­ше лишéнiе сíи испóлниша:
  • упокóиша бо мóй дýхъ и вáшъ. Познавáйте ýбо таковы́я.
  • Цѣлýютъ вы́ цéркви Аси́йскiя: цѣлýютъ вы́ о Гóсподѣ мнóго аки́ла и приски́лла съ домáшнею и́хъ цéрковiю.
  • Цѣлýютъ вы́ брáтiя вся́. Цѣлýйте дрýгъ дрýга лобзáнiемъ святы́мъ.
  • Цѣловáнiе мо­éю рукóю пáвлею.
  • А́ще ктó не лю́битъ Гóспода Иисýса Христá, да бýдетъ прóклятъ, марáнъ Аѳá {Госпóдь нáшъ прiи́де [си́рскiй глáсъ]}.
  • Благодáть Гóспода нá­шего Иисýса Христá съ вáми,
  • [и] любы́ моя́ со всѣ́ми вáми о Христѣ́ Иисýсѣ. Ами́нь.
    >
    Конéцъ пéрвому послáнiю къ кори́нѳяномъ: и́мать въ себѣ́ глáвъ 16, зачáлъ же церкóвныхъ 45.
  • [Зач. 158.] Напоминаю вам, братия, Евангелие, которое я благовествовал вам, которое вы и приняли, в котором и утвердились,
  • которым и спасаетесь, если преподанное удерживаете так, как я благовествовал вам, если только не тщетно уверовали.
  • Ибо я первоначально преподал вам, что и сам принял, то есть, что Христос умер за грехи наши, по Писанию,
  • и что Он погребен был, и что воскрес в третий день, по Писанию,
  • и что явился Кифе, потом двенадцати;
  • потом явился более нежели пятистам братий в одно время, из которых бóльшая часть доныне в живых, а некоторые и почили;
  • потом явился Иакову, также всем Апостолам;
  • а после всех явился и мне, как некоему извергу.
  • Ибо я наименьший из Апостолов, и недостоин называться Апостолом, потому что гнал церковь Божию.
  • Но благодатию Божиею есмь то, что есмь; и благодать Его во мне не была тщетна, но я более всех их потрудился: не я, впрочем, а благодать Божия, которая со мною.
  • Итак я ли, они ли, мы так проповедуем, и вы так уверовали.
  • [Зач. 159.] Если же о Христе проповедуется, что Он воскрес из мертвых, то кáк некоторые из вас говорят, что нет воскресения мертвых?
  • Если нет воскресения мертвых, то и Христос не воскрес;
  • а если Христос не воскрес, то и проповедь наша тщетна, тщетна и вера ваша.
  • Притом мы оказались бы и лжесвидетелями о Боге, потому что свидетельствовали бы о Боге, что Он воскресил Христа, Которого Он не воскрешал, если, то есть, мертвые не воскресают;
  • ибо если мертвые не воскресают, то и Христос не воскрес.
  • А если Христос не воскрес, то вера ваша тщетна: вы еще во грехах ваших.
  • Поэтому и умершие во Христе погибли.
  • И если мы в этой только жизни надеемся на Христа, то мы несчастнее всех человеков.
  • [Зач. 160.] Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших.
  • Ибо, как смерть через человека, так через человека и воскресение мертвых.
  • Как в Адаме все умирают, так во Христе все оживут,
  • каждый в своем порядке: первенец Христос, потом Христовы, в пришествие Его.
  • А затем конец, когда Он предаст Царство Богу и Отцу, когда упразднит всякое начальство и всякую власть и силу.
  • Ибо Ему надлежит царствовать, доколе низложит всех врагов под ноги Свои.
  • Последний же враг истребится – смерть,
  • потому что все покорил под ноги Его. Когда же сказано, что Ему все покорено, то ясно, что кроме Того, Который покорил Ему все.
  • Когда же все покорит Ему, тогда и Сам Сын покорится Покорившему все Ему, да будет Бог все во всем.
  • Иначе, || [Зач. 161.] что делают крестящиеся для мертвых? Если мертвые совсем не воскресают, то для чего и крестятся для мертвых?
  • Для чего и мы ежечасно подвергаемся бедствиям?
  • Я каждый день умираю: свидетельствуюсь в том похвалою вашею, братия, которую я имею во Христе Иисусе, Господе нашем.
  • По рассуждению человеческому, когда я боролся со зверями в Ефесе, какая мне польза, если мертвые не воскресают? Станем есть и пить, ибо завтра умрем!
  • Не обманывайтесь: худые сообщества развращают добрые нравы.
  • Отрезвитесь, как должно, и не грешите; ибо, к стыду вашему скажу, некоторые из вас не знают Бога.
  • Но скажет кто-нибудь: как воскреснут мертвые? и в каком теле придут?
  • Безрассудный! то, что ты сеешь, не оживет, если не умрет.
  • И когда ты сеешь, то сеешь не тело будущее, а голое зерно, какое случится, пшеничное или другое какое;
  • но Бог дает ему тело, как хочет, и каждому семени свое тело.
  • [Зач. 162.] Не всякая плоть такая же плоть; но иная плоть у человеков, иная плоть у скотов, иная у рыб, иная у птиц.
  • Есть тела небесные и тела земные; но иная слава небесных, иная земных.
  • Иная слава солнца, иная слава луны, иная звезд; и звезда от звезды разнится в славе.
  • Так и при воскресении мертвых: сеется в тлении, восстает в нетлении;
  • сеется в уничижении, восстает в славе; сеется в немощи, восстает в силе;
  • сеется тело душевное, восстает тело духовное. Есть тело душевное, есть тело и духовное.
  • Так и написано: первый человек Адам стал душею живущею; а последний Адам есть дух животворящий.
  • Но не духовное прежде, а душевное, потом духовное.
  • [Зач. 163.] Первый человек – из земли, перстный; второй человек – Господь с неба.
  • Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные.
  • И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного.
  • Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления.
  • Говорю вам тайну: не все мы умрем, но все изменимся
  • вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мертвые воскреснут нетленными, а мы изменимся.
  • Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие.
  • Когда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в бессмертие, тогда сбудется слово написанное: поглощена смерть победою.
  • Смерть! где твое жало? ад! где твоя победа?
  • Жало же смерти – грех; а сила греха – закон.
  • Благодарение Богу, даровавшему нам победу Господом нашим Иисусом Христом!
  • [Зач. 164.] Итак, братия мои возлюбленные, будьте тверды, непоколебимы, всегда преуспевайте в деле Господнем, зная, что труд ваш не тщетен пред Господом.
  • При сборе же для святых поступайте так, как я установил в церквах Галатийских.
  • В первый день недели каждый из вас пусть отлагает у себя и сберегает, сколько позволит ему состояние, чтобы не делать сборов, когда я приду.
  • Когда же приду, то, которых вы изберете, тех отправлю с письмами, для доставления вашего подаяния в Иерусалим.
  • [Зач. 165.] А если прилично будет и мне отправиться, то они со мной пойдут.
  • Я приду к вам, когда пройду Македонию; ибо я иду через Македонию.
  • У вас же, может быть, поживу, или и перезимую, чтобы вы меня проводили, куда пойду.
  • Ибо я не хочу видеться с вами теперь мимоходом, а надеюсь пробыть у вас несколько времени, если Господь позволит.
  • В Ефесе же я пробуду до Пятидесятницы,
  • ибо для меня отверста великая и широкая дверь, и противников много.
  • Если же придет к вам Тимофей, смотри́те, чтобы он был у вас безопасен; ибо он делает дело Господне, как и я.
  • Посему никто не пренебрегай его, но проводи́те его с миром, чтобы он пришел ко мне, ибо я жду его с братиями.
  • А что до брата Аполлоса, я очень просил его, чтобы он с братиями пошел к вам; но он никак не хотел идти ныне, а придет, когда ему будет удобно.
  • [Зач. 166.] Бодрствуйте, стойте в вере, будьте мужественны, тверды.
  • Все у вас да будет с любовью.
  • Прошу вас, братия (вы знаете семейство Стефаново, что оно есть начаток Ахаии и что они посвятили себя на служение святым),
  • будьте и вы почтительны к таковым и ко всякому содействующему и трудящемуся.
  • Я рад прибытию Стефана, Фортуната и Ахаика: они восполнили для меня отсутствие ваше,
  • ибо они мой и ваш дух успокоили. Почитайте таковых.
  • Приветствуют вас церкви Асийские; приветствуют вас усердно в Господе Акила и Прискилла с домашнею их церковью.
  • Приветствуют вас все братия. Приветствуйте друг друга святым целованием.
  • Мое, Павлово, приветствие собственноручно.
  • Кто не любит Господа Иисуса Христа, анафема, марáн-афá*. //*Да будет отлучен до пришествия Господа.
  • Благодать Господа нашего Иисуса Христа с вами,
  • и любовь моя со всеми вами во Христе Иисусе. Аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта