Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 1:18-31, 2:1-2

 
  • [Зач. 122.] Пáвелъ, звáнъ апóстолъ Иисýсъ Христóвъ вóлею Бóжiею, и сосѳéнъ брáтъ,
  • цéркви Бóжiей сýщей въ кори́нѳѣ, освящéн­нымъ о Христѣ́ Иисýсѣ, звáн­нымъ святы́мъ, со всѣ́ми при­­зывáющими и́мя Гóспода нá­шего Иисýса Христá, во вся́цѣмъ мѣ́стѣ, тѣ́хъ же и нá­шемъ:
  • [Зач. 123.] благодáть вáмъ и ми́ръ от­ Бóга Отцá нá­шего и Гóспода Иисýса Христá.
  • Благодарю́ Бóга мо­егó всегдá о вáсъ, о благодáти Бóжiей дáн­нѣй вáмъ о Христѣ́ Иисýсѣ,
  • я́ко во всéмъ обогати́стеся о нéмъ, во вся́цѣмъ слóвѣ и вся́цѣмъ рáзумѣ,
  • я́коже свидѣ́тел­ст­во Христóво извѣсти́ся въ вáсъ:
  • я́ко вáмъ не лиши́тися ни во еди́нѣмъ даровáнiи, чáющымъ от­кровéнiя Гóспода нá­шего Иисýса Христá,
  • и́же и утверди́тъ вáсъ дáже до концá непови́н­ныхъ въ дéнь Гóспода нá­шего Иисýса Христá.
  • Вѣ́ренъ Бóгъ, и́мже звáни бы́сте во общéнiе Сы́на егó Иисýса Христá, Гóспода нá­шего.
  • [Зач. 124.] Молю́ же вы́, брáтiе, и́менемъ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, да тóжде глагóлете вси́, и да не бýдутъ въ вáсъ рáспри, да бýдете же утверждéни въ тóмже разумѣ́нiи и въ тóйже мы́сли.
  • Возвѣсти́ся бо ми́ о вáсъ, брáтiе моя́, [пóслан­нымъ] от­ хлóиса {от­ домáшнихъ хлóиса}, я́ко рвéнiя въ вáсъ сýть.
  • Глагóлю же сé, я́ко кíйждо вáсъ глагóлетъ: áзъ ýбо éсмь пáвловъ, áзъ же аполлóсовъ, áзъ же ки́финъ, áзъ же Христóвъ.
  • Едá раздѣли́ся Христóсъ, едá пáвелъ распя́т­ся по вáсъ? или́ во и́мя пáвлово крести́стеся?
  • Благодарю́ Бóга, я́ко ни еди́наго от­ вáсъ крести́хъ, тóчiю кри́спа и гáiа,
  • да не ктó речéтъ, я́ко въ моé и́мя крести́хъ.
  • Крести́хъ же и стефани́новъ дóмъ: прóчее не вѣ́мъ, áще когó инóго крести́хъ.
  • Не послá бо менé Христóсъ крести́ти, но благовѣсти́ти, не въ премýдрости слóва, да не испраздни́т­ся крéстъ Христóвъ.
  • [Зач. 125А.] Слóво бо крéстное погибáющымъ ýбо юрóд­ст­во éсть, а спасáемымъ нáмъ си́ла Бóжiя éсть.
  • Пи́сано бо éсть: погублю́ премýдрость премýдрыхъ, и рáзумъ разýмныхъ от­вéргу.
  • Гдѣ́ премýдръ? гдѣ́ кни́жникъ? гдѣ́ совопрóсникъ вѣ́ка сегó? Не обуи́ ли Бóгъ премýдрость мíра сегó?
  • Понéже бо въ премýдрости Бóжiей не разумѣ́ мíръ премýдростiю Бóга, благо­извóлилъ Бóгъ бýй­ст­вомъ прóповѣди спасти́ вѣ́ру­ю­щихъ.
  • Понéже и Иудéе знáменiя прóсятъ, и éллини премýдрости и́щутъ:
  • мы́ же проповѣ́дуемъ Христá рáспята, Иудéемъ ýбо соблáзнъ, éллиномъ же безýмiе,
  • самѣ́мъ же звáн­нымъ Иудéемъ же и éллиномъ Христá, Бóжiю си́лу и Бóжiю премýдрость:
  • занé бýее Бóжiе премýдрѣе человѣ́къ éсть, и немощнóе Бóжiе крѣпчáе человѣ́къ éсть.
  • [Зач. 125Б.] Ви́дите бо звáнiе вá­ше, брáтiе, я́ко не мнóзи премýдри по плóти, не мнóзи си́льни, не мнóзи благорóдни:
  • но бýяя мíра избрá Бóгъ, да премýдрыя посрами́тъ, и нéмощная мíра избрá Бóгъ, да посрами́тъ крѣ́пкая:
  • и худорóдная мíра и уничижéн­ная избрá Бóгъ, и не сýщая, да сýщая упраздни́тъ,
  • я́ко да не похвáлит­ся вся́ка плóть предъ Бóгомъ.
  • Изъ негóже вы́ естé о Христѣ́ Иисýсѣ, и́же бы́сть нáмъ премýдрость от­ Бóга, прáвда же и освящéнiе и избавлéнiе,
  • да, я́коже пи́шет­ся: хваля́йся, о Гóсподѣ да хвáлит­ся.
  • И áзъ при­­шéдъ къ вáмъ, брáтiе, прiидóхъ не по превосхóдному словеси́ или́ премýдрости воз­вѣщáя вáмъ свидѣ́тел­ст­во Бóжiе:
  • не суди́хъ бо вѣ́дѣти чтó въ вáсъ, тóчiю Иисýса Христá, и сегó рáспята:
  • и áзъ въ нéмощи и стрáсѣ и трéпетѣ мнóзѣ бы́хъ въ вáсъ.
  • И слóво моé и прóповѣдь моя́ не въ препрѣ́телныхъ человѣ́ческiя премýдрости словесѣ́хъ, но въ явлéнiи дýха и си́лы,
  • да вѣ́ра вáша не въ мýдрости человѣ́честѣй, но въ си́лѣ Бóжiей бýдетъ.
  • [Зач. 126.] Премýдрость же глагóлемъ въ совершéн­ныхъ, премýдрость же не вѣ́ка сегó, ни князéй вѣ́ка сегó престаю́щихъ,
  • но глагóлемъ премýдрость Бóжiю, въ тáйнѣ сокровéн­ную, ю́же предустáви Бóгъ прéжде вѣ́къ въ слáву нáшу,
  • ю́же никтóже от­ князéй вѣ́ка сегó разумѣ́: áще бо бы́ша разумѣ́ли, не бы́ша Гóспода слáвы рáспяли.
  • Но я́коже éсть пи́сано: [Зач. 127.] и́хже óко не ви́дѣ, и ýхо не слы́ша, и на сéрдце человѣ́ку не взыдóша, я́же уготóва Бóгъ лю́бящымъ егó.
  • Нáмъ же Бóгъ от­кры́лъ éсть Дýхомъ сво­и́мъ: Дýхъ бо вся́ испытýетъ, и глубины́ Бóжiя.
  • Ктó бо вѣ́сть от­ человѣ́къ, я́же въ человѣ́цѣ, тóчiю дýхъ человѣ́ка, живýщiй въ нéмъ? Тáкожде и Бóжiя никтóже вѣ́сть, тóчiю Дýхъ Бóжiй.
  • Мы́ же не дýха мíра сегó прiя́хомъ, но Дýха и́же от­ Бóга, да вѣ́мы я́же от­ Бóга даровáн­ная нáмъ,
  • я́же и глагóлемъ не въ научéныхъ человѣ́ческiя премýдрости словесѣ́хъ, но въ научéныхъ Дýха святáго, духóвная духóвными сразсуждáюще.
  • Душéвенъ же человѣ́къ не прiéмлетъ я́же Дýха Бóжiя: юрóд­ст­во бо емý éсть, и не мóжетъ разумѣ́ти, занé духóвнѣ востязýет­ся.
  • Духóвный же востязýетъ ýбо вся́, а сáмъ тóй ни от­ еди́наго востязýет­ся.
  • Ктó бо разумѣ́ ýмъ Госпóдень, и́же изъясни́тъ и́? Мы́ же ýмъ Христóвъ и́мамы.
  • [Зач. 122.] Павел, волею Божиею призванный Апостол Иисуса Христа, и Сосфен брат,
  • церкви Божией, находящейся в Коринфе, освященным во Христе Иисусе, призванным святым, со всеми призывающими имя Господа нашего Иисуса Христа, во всяком месте, у них и у нас:
  • [Зач. 123.] благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.
  • Непрестанно благодарю Бога моего за вас, ради благодати Божией, дарованной вам во Христе Иисусе,
  • потому что в Нем вы обогатились всем, всяким словом и всяким познанием, –
  • ибо свидетельство Христово утвердилось в вас, –
  • так что вы не имеете недостатка ни в каком даровании, ожидая явления Господа нашего Иисуса Христа,
  • Который и утвердит вас до конца, чтобы вам быть неповинными в день Господа нашего Иисуса Христа.
  • Верен Бог, Которым вы призваны в общение Сына Его Иисуса Христа, Господа нашего.
  • [Зач. 124.] Умоляю вас, братия, именем Господа нашего Иисуса Христа, чтобы все вы говорили одно, и не было между вами разделений, но чтобы вы соединены были в одном духе и в одних мыслях.
  • Ибо от домашних Хлоиных сделалось мне известным о вас, братия мои, что между вами есть споры.
  • Я разумею то, что у вас говорят: «я Павлов»; «я Аполлосов»; «я Кифин»; «а я Христов».
  • Разве разделился Христос? разве Павел распялся за вас? или во имя Павла вы крестились?
  • Благодарю Бога, что я никого из вас не крестил, кроме Криспа и Гаия,
  • дабы не сказал кто, что я крестил в мое имя.
  • Крестил я также Стефанов дом; а крестил ли еще кого, не знаю.
  • Ибо Христос послал меня не крестить, а благовествовать, не в премудрости слова, чтобы не упразднить креста Христова.
  • [Зач. 125А.] Ибо слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас, спасаемых, – сила Божия.
  • Ибо написано: погублю мудрость мудрецов, и разум разумных отвергну.
  • Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие?
  • Ибо когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих.
  • Ибо и Иудеи требуют чудес, и Еллины ищут мудрости;
  • а мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для Еллинов безумие,
  • для самих же призванных, Иудеев и Еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость;
  • потому что немудрое Божие премудрее человеков, и немощное Божие сильнее человеков.
  • [Зач. 125Б.] Посмотрите, братия, кто вы, призванные: не много из вас мудрых по плоти, не много сильных, не много благородных;
  • но Бог избрал немудрое мира, чтобы посрамить мудрых, и немощное мира избрал Бог, чтобы посрамить сильное;
  • и незнатное мира и уничиженное и ничего не значащее избрал Бог, чтобы упразднить значащее, –
  • для того, чтобы никакая плоть не хвалилась пред Богом.
  • От Него и вы во Христе Иисусе, Который сделался для нас премудростью от Бога, праведностью и освящением и искуплением,
  • чтобы было, как написано: хвалящийся хвались Господом.
  • И когда я приходил к вам, братия, приходил возвещать вам свидетельство Божие не в превосходстве слова или мудрости,
  • ибо я рассудил быть у вас незнающим ничего, кроме Иисуса Христа, и притом распятого,
  • и был я у вас в немощи и в страхе и в великом трепете.
  • И слово мое и проповедь моя не в убедительных словах человеческой мудрости, но в явлении духа и силы,
  • чтобы вера ваша утверждалась не на мудрости человеческой, но на силе Божией.
  • [Зач. 126.] Мудрость же мы проповедуем между совершенными, но мудрость не века сего и не властей века сего преходящих,
  • но проповедуем премудрость Божию, тайную, сокровенную, которую предназначил Бог прежде веков к славе нашей,
  • которой никто из властей века сего не познал; ибо если бы познали, то не распяли бы Господа славы.
  • Но, как написано: || [Зач. 127.] не видел того глаз, не слышало ухо, и не приходило то на сердце человеку, что приготовил Бог любящим Его.
  • А нам Бог открыл это Духом Своим; ибо Дух все проницает, и глубины Божии.
  • Ибо кто из человеков знает, чтó в человеке, кроме духа человеческого, живущего в нем? Тáк и Божьего никто не знает, кроме Духа Божия.
  • Но мы приняли не духа мира сего, а Духа от Бога, дабы знать дарованное нам от Бога,
  • что и возвещаем не от человеческой мудрости изученными словами, но изученными от Духа Святаго, соображая духовное с духовным.
  • Душевный человек не принимает того, чтó от Духа Божия, потому что он почитает это безумием; и не может разуметь, потому что о сем надобно судить духовно.
  • Но духовный судит о всем, а о нем судить никто не может.
  • Ибо кто познал ум Господень, чтобы мог судить его? А мы имеем ум Христов.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта