Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 1:18-31, 2:1-2

 
  • Пavелъ, звaнъ ґпcлъ їи7съ хrт0въ в0лею б9іею, и3 сwсfeнъ брaтъ,
  • цр7кви б9іей сyщей въ корjнfэ, њсщ7є1н­нымъ њ хrтЁ їи7сэ, зв†н­нымъ ст7ы6мъ, со всёми при­зывaющими и4мz гDа нa­шегw їи7са хrтA, во всsцэмъ мёстэ, тёхъ же и3 нa­шемъ:
  • [(ҐЗа? 123.Ґ)] блгdть вaмъ и3 ми1ръ t­ бг7а nц7A нa­шегw и3 гDа їи7са хrтA.
  • Благодарю2 бг7а мо­его2 всегдA њ вaсъ, њ блгdти б9іей дaн­нэй вaмъ њ хrтЁ їи7сэ,
  • ћкw во всeмъ њбогати1стесz њ нeмъ, во всsцэмъ сл0вэ и3 всsцэмъ рaзумэ,
  • ћкоже свидётел­ст­во хrт0во и3звэсти1сz въ вaсъ:
  • ћкw вaмъ не лиши1тисz ни во є3ди1нэмъ даровaніи, чaющымъ t­кровeніz гDа нa­шегw їи7са хrтA,
  • и4же и3 ўтверди1тъ вaсъ дaже до концA непови1н­ныхъ въ дeнь гDа нa­шегw їи7са хrтA.
  • Вёренъ бг7ъ, и4мже звaни бhсте во nбщeніе сн7а є3гw2 їи7са хrтA, гDа нa­шегw.
  • [(ҐЗа? 124.Ґ)] Молю1 же вы2, брaтіе, и4менемъ гDа нa­шегw їи7са хrтA, да т0жде глаг0лете вси2, и3 да не бyдутъ въ вaсъ р†спри, да бyдете же ўтверждeни въ т0мже разумёніи и3 въ т0йже мhсли.
  • Возвэсти1сz бо ми2 њ вaсъ, брaтіе мо‰, [пHслан­нымъ] t­ хл0иса {t­ домaшнихъ хл0иса}, ћкw рвє1ніz въ вaсъ сyть.
  • Глаг0лю же сE, ћкw кjйждо вaсъ глаг0летъ: а4зъ ќбw є4смь пavловъ, а4зъ же ґполлHсовъ, а4зъ же ки1финъ, а4зъ же хrт0въ.
  • Е3дA раздэли1сz хrт0съ, є3дA пavелъ распsт­сz по вaсъ; и3ли2 во и4мz пavлово крести1стесz;
  • Благодарю2 бг7а, ћкw ни є3ди1наго t­ вaсъ крести1хъ, т0чію крjспа и3 гaіа,
  • да не кто2 речeтъ, ћкw въ моE и4мz крести1хъ.
  • Крести1хъ же и3 стефани1новъ д0мъ: пр0чее не вёмъ, а4ще кого2 и3н0го крести1хъ.
  • Не послa бо менE хrт0съ крести1ти, но благовэсти1ти, не въ премyдрости сл0ва, да не и3спраздни1т­сz кrтъ хrт0въ.
  • [(ҐЗа? 125.Ґ)] Сл0во бо кrтное погибaющымъ ќбw ю3р0д­ст­во є4сть, ґ спасaємымъ нaмъ си1ла б9іz є4сть.
  • Пи1сано бо є4сть: погублю2 премyдрость премyдрыхъ, и3 рaзумъ разyмныхъ t­вeргу.
  • ГдЁ премyдръ; гдЁ кни1жникъ; гдЁ совопр0сникъ вёка сегw2; Не њбуи1 ли бг7ъ премyдрость мjра сегw2;
  • Понeже бо въ премdрости б9іей не разумЁ мjръ премyдростію бг7а, бlго­изв0лилъ бг7ъ бyй­ст­вомъ пр0повэди спcти2 вёру­ю­щихъ.
  • Понeже и3 їудeє знaменіz пр0сzтъ, и3 є4ллини премyдрости и4щутъ:
  • мh же проповёдуемъ хrтA рaспzта, їудeємъ ќбw соблaзнъ, є4ллинwмъ же безyміе,
  • самBмъ же зв†н­нымъ їудeємъ же и3 є4ллинwмъ хrтA, б9ію си1лу и3 б9ію премdрость:
  • занE бyее б9іе премdрэе человBкъ є4сть, и3 немощн0е б9іе крэпчaе человBкъ є4сть.
  • [За?.] Ви1дите бо звaніе вa­ше, брaтіе, ћкw не мн0зи премyдри по пл0ти, не мн0зи си1льни, не мн0зи благор0дни:
  • но б{zz мjра и3збрA бг7ъ, да прем{дрыz посрами1тъ, и3 нeмwщнаz мjра и3збрA бг7ъ, да посрами1тъ крBпкаz:
  • и3 худорHднаz мjра и3 ўничижє1н­наz и3збрA бг7ъ, и3 не с{щаz, да с{щаz ўпраздни1тъ,
  • ћкw да не похвaлит­сz всsка пл0ть пред8 бг7омъ.
  • И#з8 негHже вы2 є3стE њ хrтЁ їи7сэ, и4же бhсть нaмъ премdрость t­ бг7а, прaвда же и3 њсщ7eніе и3 и3збавлeніе,
  • да, ћкоже пи1шет­сz: хвалsйсz, њ гDэ да хвaлит­сz.
  • И# а4зъ при­шeдъ къ вaмъ, брaтіе, пріид0хъ не по превосх0дному словеси2 и3ли2 премyдрости воз­вэщaz вaмъ свидётел­ст­во б9іе:
  • не суди1хъ бо вёдэти что2 въ вaсъ, т0чію їи7са хrтA, и3 сего2 рaспzта:
  • и3 а4зъ въ нeмощи и3 стрaсэ и3 трeпетэ мн0зэ бhхъ въ вaсъ.
  • И# сл0во моE и3 пр0повэдь моS не въ препрётелныхъ человёческіz премyдрости словесёхъ, но въ kвлeніи дyха и3 си1лы,
  • да вёра вaша не въ мyдрости человёчестэй, но въ си1лэ б9іей бyдетъ.
  • [(ҐЗа? 126.Ґ)] Премdрость же глаг0лемъ въ совершeн­ныхъ, премdрость же не вёка сегw2, ни кнzзeй вёка сегw2 престаю1щихъ,
  • но глаг0лемъ премdрость б9ію, въ тaйнэ сокровeн­ную, ю4же пред8устaви бг7ъ прeжде вBкъ въ слaву нaшу,
  • ю4же никт0же t­ кнzзeй вёка сегw2 разумЁ: а4ще бо бhша разумёли, не бhша гDа слaвы рaспzли.
  • Но ћкоже є4сть пи1сано: [(ҐЗа? 127.Ґ)] и4хже џко не ви1дэ, и3 ќхо не слhша, и3 на сeрдце человёку не взыд0ша, ±же ўгот0ва бг7ъ лю1бzщымъ є3го2.
  • Нaмъ же бг7ъ t­крhлъ є4сть дх7омъ сво­и1мъ: дх7ъ бо вс‰ и3спытyетъ, и3 глубины6 б9іz.
  • Кт0 бо вёсть t­ человBкъ, ±же въ человёцэ, т0чію дyхъ человёка, живyщій въ нeмъ; Тaкожде и3 б9іz никт0же вёсть, т0чію дх7ъ б9ій.
  • Мh же не дyха мjра сегw2 пріsхомъ, но дх7а и4же t­ бг7а, да вёмы ±же t­ бг7а даров†н­наz нaмъ,
  • ±же и3 глаг0лемъ не въ научeныхъ человёческіz премyдрости словесёхъ, но въ научeныхъ дх7а ст7aгw, духHвнаz дух0вными сразсуждaюще.
  • Душeвенъ же человёкъ не пріeмлетъ ±же дх7а б9іz: ю3р0д­ст­во бо є3мY є4сть, и3 не м0жетъ разумёти, занE дух0внэ востzзyет­сz.
  • Дух0вный же востzзyетъ ќбw вс‰, ґ сaмъ т0й ни t­ є3ди1нагw востzзyет­сz.
  • Кт0 бо разумЁ ќмъ гDень, и4же и3з8zсни1тъ и5; Мh же ќмъ хrт0въ и4мамы.
  • [Зач. 122.] Павел, волею Божиею призванный Апостол Иисуса Христа, и Сосфен брат,
  • церкви Божией, находящейся в Коринфе, освященным во Христе Иисусе, призванным святым, со всеми призывающими имя Господа нашего Иисуса Христа, во всяком месте, у них и у нас:
  • [Зач. 123.] благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.
  • Непрестанно благодарю Бога моего за вас, ради благодати Божией, дарованной вам во Христе Иисусе,
  • потому что в Нем вы обогатились всем, всяким словом и всяким познанием, –
  • ибо свидетельство Христово утвердилось в вас, –
  • так что вы не имеете недостатка ни в каком даровании, ожидая явления Господа нашего Иисуса Христа,
  • Который и утвердит вас до конца, чтобы вам быть неповинными в день Господа нашего Иисуса Христа.
  • Верен Бог, Которым вы призваны в общение Сына Его Иисуса Христа, Господа нашего.
  • [Зач. 124.] Умоляю вас, братия, именем Господа нашего Иисуса Христа, чтобы все вы говорили одно, и не было между вами разделений, но чтобы вы соединены были в одном духе и в одних мыслях.
  • Ибо от домашних Хлоиных сделалось мне известным о вас, братия мои, что между вами есть споры.
  • Я разумею то, что у вас говорят: «я Павлов»; «я Аполлосов»; «я Кифин»; «а я Христов».
  • Разве разделился Христос? разве Павел распялся за вас? или во имя Павла вы крестились?
  • Благодарю Бога, что я никого из вас не крестил, кроме Криспа и Гаия,
  • дабы не сказал кто, что я крестил в мое имя.
  • Крестил я также Стефанов дом; а крестил ли еще кого, не знаю.
  • Ибо Христос послал меня не крестить, а благовествовать, не в премудрости слова, чтобы не упразднить креста Христова.
  • [Зач. 125А.] Ибо слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас, спасаемых, – сила Божия.
  • Ибо написано: погублю мудрость мудрецов, и разум разумных отвергну.
  • Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие?
  • Ибо когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих.
  • Ибо и Иудеи требуют чудес, и Еллины ищут мудрости;
  • а мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для Еллинов безумие,
  • для самих же призванных, Иудеев и Еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость;
  • потому что немудрое Божие премудрее человеков, и немощное Божие сильнее человеков.
  • [Зач. 125Б.] Посмотрите, братия, кто вы, призванные: не много из вас мудрых по плоти, не много сильных, не много благородных;
  • но Бог избрал немудрое мира, чтобы посрамить мудрых, и немощное мира избрал Бог, чтобы посрамить сильное;
  • и незнатное мира и уничиженное и ничего не значащее избрал Бог, чтобы упразднить значащее, –
  • для того, чтобы никакая плоть не хвалилась пред Богом.
  • От Него и вы во Христе Иисусе, Который сделался для нас премудростью от Бога, праведностью и освящением и искуплением,
  • чтобы было, как написано: хвалящийся хвались Господом.
  • И когда я приходил к вам, братия, приходил возвещать вам свидетельство Божие не в превосходстве слова или мудрости,
  • ибо я рассудил быть у вас незнающим ничего, кроме Иисуса Христа, и притом распятого,
  • и был я у вас в немощи и в страхе и в великом трепете.
  • И слово мое и проповедь моя не в убедительных словах человеческой мудрости, но в явлении духа и силы,
  • чтобы вера ваша утверждалась не на мудрости человеческой, но на силе Божией.
  • [Зач. 126.] Мудрость же мы проповедуем между совершенными, но мудрость не века сего и не властей века сего преходящих,
  • но проповедуем премудрость Божию, тайную, сокровенную, которую предназначил Бог прежде веков к славе нашей,
  • которой никто из властей века сего не познал; ибо если бы познали, то не распяли бы Господа славы.
  • Но, как написано: || [Зач. 127.] не видел того глаз, не слышало ухо, и не приходило то на сердце человеку, что приготовил Бог любящим Его.
  • А нам Бог открыл это Духом Своим; ибо Дух все проницает, и глубины Божии.
  • Ибо кто из человеков знает, чтó в человеке, кроме духа человеческого, живущего в нем? Тáк и Божьего никто не знает, кроме Духа Божия.
  • Но мы приняли не духа мира сего, а Духа от Бога, дабы знать дарованное нам от Бога,
  • что и возвещаем не от человеческой мудрости изученными словами, но изученными от Духа Святаго, соображая духовное с духовным.
  • Душевный человек не принимает того, чтó от Духа Божия, потому что он почитает это безумием; и не может разуметь, потому что о сем надобно судить духовно.
  • Но духовный судит о всем, а о нем судить никто не может.
  • Ибо кто познал ум Господень, чтобы мог судить его? А мы имеем ум Христов.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта