Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 1:8, 4:5

 
  • [Зач. 122.] Пáвелъ, звáнъ апóстолъ Иисýсъ Христóвъ вóлею Бóжiею, и сосѳéнъ брáтъ,
  • цéркви Бóжiей сýщей въ кори́нѳѣ, освящéн­нымъ о Христѣ́ Иисýсѣ, звáн­нымъ святы́мъ, со всѣ́ми при­­зывáющими и́мя Гóспода нá­шего Иисýса Христá, во вся́цѣмъ мѣ́стѣ, тѣ́хъ же и нá­шемъ:
  • [Зач. 123.] благодáть вáмъ и ми́ръ от­ Бóга Отцá нá­шего и Гóспода Иисýса Христá.
  • Благодарю́ Бóга мо­егó всегдá о вáсъ, о благодáти Бóжiей дáн­нѣй вáмъ о Христѣ́ Иисýсѣ,
  • я́ко во всéмъ обогати́стеся о нéмъ, во вся́цѣмъ слóвѣ и вся́цѣмъ рáзумѣ,
  • я́коже свидѣ́тел­ст­во Христóво извѣсти́ся въ вáсъ:
  • я́ко вáмъ не лиши́тися ни во еди́нѣмъ даровáнiи, чáющымъ от­кровéнiя Гóспода нá­шего Иисýса Христá,
  • и́же и утверди́тъ вáсъ дáже до концá непови́н­ныхъ въ дéнь Гóспода нá­шего Иисýса Христá.
  • Вѣ́ренъ Бóгъ, и́мже звáни бы́сте во общéнiе Сы́на егó Иисýса Христá, Гóспода нá­шего.
  • [Зач. 124.] Молю́ же вы́, брáтiе, и́менемъ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, да тóжде глагóлете вси́, и да не бýдутъ въ вáсъ рáспри, да бýдете же утверждéни въ тóмже разумѣ́нiи и въ тóйже мы́сли.
  • Возвѣсти́ся бо ми́ о вáсъ, брáтiе моя́, [пóслан­нымъ] от­ хлóиса {от­ домáшнихъ хлóиса}, я́ко рвéнiя въ вáсъ сýть.
  • Глагóлю же сé, я́ко кíйждо вáсъ глагóлетъ: áзъ ýбо éсмь пáвловъ, áзъ же аполлóсовъ, áзъ же ки́финъ, áзъ же Христóвъ.
  • Едá раздѣли́ся Христóсъ, едá пáвелъ распя́т­ся по вáсъ? или́ во и́мя пáвлово крести́стеся?
  • Благодарю́ Бóга, я́ко ни еди́наго от­ вáсъ крести́хъ, тóчiю кри́спа и гáiа,
  • да не ктó речéтъ, я́ко въ моé и́мя крести́хъ.
  • Крести́хъ же и стефани́новъ дóмъ: прóчее не вѣ́мъ, áще когó инóго крести́хъ.
  • Не послá бо менé Христóсъ крести́ти, но благовѣсти́ти, не въ премýдрости слóва, да не испраздни́т­ся крéстъ Христóвъ.
  • [Зач. 125А.] Слóво бо крéстное погибáющымъ ýбо юрóд­ст­во éсть, а спасáемымъ нáмъ си́ла Бóжiя éсть.
  • Пи́сано бо éсть: погублю́ премýдрость премýдрыхъ, и рáзумъ разýмныхъ от­вéргу.
  • Гдѣ́ премýдръ? гдѣ́ кни́жникъ? гдѣ́ совопрóсникъ вѣ́ка сегó? Не обуи́ ли Бóгъ премýдрость мíра сегó?
  • Понéже бо въ премýдрости Бóжiей не разумѣ́ мíръ премýдростiю Бóга, благо­извóлилъ Бóгъ бýй­ст­вомъ прóповѣди спасти́ вѣ́ру­ю­щихъ.
  • Понéже и Иудéе знáменiя прóсятъ, и éллини премýдрости и́щутъ:
  • мы́ же проповѣ́дуемъ Христá рáспята, Иудéемъ ýбо соблáзнъ, éллиномъ же безýмiе,
  • самѣ́мъ же звáн­нымъ Иудéемъ же и éллиномъ Христá, Бóжiю си́лу и Бóжiю премýдрость:
  • занé бýее Бóжiе премýдрѣе человѣ́къ éсть, и немощнóе Бóжiе крѣпчáе человѣ́къ éсть.
  • [Зач. 125Б.] Ви́дите бо звáнiе вá­ше, брáтiе, я́ко не мнóзи премýдри по плóти, не мнóзи си́льни, не мнóзи благорóдни:
  • но бýяя мíра избрá Бóгъ, да премýдрыя посрами́тъ, и нéмощная мíра избрá Бóгъ, да посрами́тъ крѣ́пкая:
  • и худорóдная мíра и уничижéн­ная избрá Бóгъ, и не сýщая, да сýщая упраздни́тъ,
  • я́ко да не похвáлит­ся вся́ка плóть предъ Бóгомъ.
  • Изъ негóже вы́ естé о Христѣ́ Иисýсѣ, и́же бы́сть нáмъ премýдрость от­ Бóга, прáвда же и освящéнiе и избавлéнiе,
  • да, я́коже пи́шет­ся: хваля́йся, о Гóсподѣ да хвáлит­ся.
  • [Зач. 130А.] Тáко нáсъ да непщýетъ человѣ́къ, я́ко слýгъ Христóвыхъ и стро­и́телей тáинъ Бóжiихъ:
  • а éже прóчее и́щет­ся въ стро­и́телехъ, да вѣ́ренъ ктó обря́щет­ся.
  • Мнѣ́ же не вели́ко éсть, да от­ вáсъ истяжýся, или́ от­ человѣ́ческаго днé {судá}: но ни сáмъ себé востязýю.
  • Ничесóже бо въ себѣ́ свѣ́мъ, но ни о сéмъ оправдáюся: востязýяй же мя́ Госпóдь éсть.
  • [Зач. 130Б.] Тѣ́мже прéжде врéмене ничтóже суди́те, дóндеже прiи́детъ Госпóдь, и́же во свѣ́тѣ при­­ведéтъ тáйная тмы́ и объяви́тъ совѣ́ты сердéчныя, и тогдá похвалá бýдетъ комýждо от­ Бóга.
  • Сiя́ же, брáтiе [моя́], преобрази́хъ на себé и аполлóса вáсъ рáди, да от­ нáю научитéся не пáче напи́сан­ныхъ мýдр­ст­вовати, да не еди́нъ по еди́ному гордитéся на другáго.
  • Ктó бо тя́ разсуждáетъ? Чтó же и́маши, егóже нѣ́си прiя́лъ? А́ще же и прiя́лъ еси́, чтó хвáлишися я́ко не прiéмъ?
  • Сé, сы́ти естé, сé, обогати́стеся, безъ нáсъ воцари́стеся: и о, дабы́ воцари́лися естé, да и мы́ бы́хомъ съ вáми цáр­ст­вовали.
  • [Зач. 131.] Мню́ бо, я́ко Бóгъ ны́ послáн­ники послѣ́днiя яви́, я́ко насмéртники: занé позóръ бы́хомъ мíру и áнгеломъ и человѣ́комъ.
  • Мы́ [ýбо] бýи Христá рáди, вы́ же мýдри о Христѣ́: мы́ нéмощни, вы́ же крѣ́пцы: вы́ слáвни, мы́ же безчéстни.
  • До ны́нѣшняго часá и áлчемъ, и жáждемъ, и наготýемъ, и стрáждемъ, и скитáемся,
  • и труждáемся, дѣ́ла­ю­ще сво­и́ми рукáми. Укоря́еми, благословля́емъ: гони́ми, терпи́мъ:
  • хýлими, утѣшáемся {мóлимъ}: я́коже отрéби мíру бы́хомъ, всѣ́мъ попрáнiе досéлѣ.
  • Не срамля́я вáсъ сiя́ пишý, но я́коже чáда моя́ воз­лю́блен­ная наказýю.
  • А́ще бо [и] мнóги пѣ́стуны и́мате о Христѣ́, но не мнóги отцы́: о Христѣ́ бо Иисýсѣ благовѣ­ст­вовáнiемъ áзъ вы́ роди́хъ.
  • Молю́ же вáсъ: подóбни мнѣ́ бывáйте, я́коже áзъ Христý.
  • [Зач. 132.] Сегó рáди послáхъ къ вáмъ тимоѳéа, и́же ми́ éсть чáдо воз­лю́блено и вѣ́рно о Гóсподѣ, и́же вáмъ воспомя́нетъ пути́ моя́, я́же о Христѣ́ Иисýсѣ, я́коже вездѣ́ и во вся́цѣй цéркви учý.
  • Я́ко не грядýщу ми́ къ вáмъ, разгордѣ́шася нѣ́цыи:
  • прiидý же скóро къ вáмъ, áще Госпóдь восхóщетъ, и уразумѣ́ю не слóво разгордѣ́в­шихся, но си́лу:
  • не въ словеси́ бо цáр­ст­во Бóжiе, но въ си́лѣ.
  • Чтó хóщете? съ пáлицею ли прiидý къ вáмъ, или́ съ любо­́вiю и дýхомъ крóтости?
  • [Зач. 122.] Павел, волею Божиею призванный Апостол Иисуса Христа, и Сосфен брат,
  • церкви Божией, находящейся в Коринфе, освященным во Христе Иисусе, призванным святым, со всеми призывающими имя Господа нашего Иисуса Христа, во всяком месте, у них и у нас:
  • [Зач. 123.] благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.
  • Непрестанно благодарю Бога моего за вас, ради благодати Божией, дарованной вам во Христе Иисусе,
  • потому что в Нем вы обогатились всем, всяким словом и всяким познанием, –
  • ибо свидетельство Христово утвердилось в вас, –
  • так что вы не имеете недостатка ни в каком даровании, ожидая явления Господа нашего Иисуса Христа,
  • Который и утвердит вас до конца, чтобы вам быть неповинными в день Господа нашего Иисуса Христа.
  • Верен Бог, Которым вы призваны в общение Сына Его Иисуса Христа, Господа нашего.
  • [Зач. 124.] Умоляю вас, братия, именем Господа нашего Иисуса Христа, чтобы все вы говорили одно, и не было между вами разделений, но чтобы вы соединены были в одном духе и в одних мыслях.
  • Ибо от домашних Хлоиных сделалось мне известным о вас, братия мои, что между вами есть споры.
  • Я разумею то, что у вас говорят: «я Павлов»; «я Аполлосов»; «я Кифин»; «а я Христов».
  • Разве разделился Христос? разве Павел распялся за вас? или во имя Павла вы крестились?
  • Благодарю Бога, что я никого из вас не крестил, кроме Криспа и Гаия,
  • дабы не сказал кто, что я крестил в мое имя.
  • Крестил я также Стефанов дом; а крестил ли еще кого, не знаю.
  • Ибо Христос послал меня не крестить, а благовествовать, не в премудрости слова, чтобы не упразднить креста Христова.
  • [Зач. 125А.] Ибо слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас, спасаемых, – сила Божия.
  • Ибо написано: погублю мудрость мудрецов, и разум разумных отвергну.
  • Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие?
  • Ибо когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих.
  • Ибо и Иудеи требуют чудес, и Еллины ищут мудрости;
  • а мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для Еллинов безумие,
  • для самих же призванных, Иудеев и Еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость;
  • потому что немудрое Божие премудрее человеков, и немощное Божие сильнее человеков.
  • [Зач. 125Б.] Посмотрите, братия, кто вы, призванные: не много из вас мудрых по плоти, не много сильных, не много благородных;
  • но Бог избрал немудрое мира, чтобы посрамить мудрых, и немощное мира избрал Бог, чтобы посрамить сильное;
  • и незнатное мира и уничиженное и ничего не значащее избрал Бог, чтобы упразднить значащее, –
  • для того, чтобы никакая плоть не хвалилась пред Богом.
  • От Него и вы во Христе Иисусе, Который сделался для нас премудростью от Бога, праведностью и освящением и искуплением,
  • чтобы было, как написано: хвалящийся хвались Господом.
  • [Зач. 130А.] Итак каждый должен разуметь нас, как служителей Христовых и домостроителей таин Божиих.
  • От домостроителей же требуется, чтобы каждый оказался верным.
  • Для меня очень мало значит, кáк судите обо мне вы или кáк судят другие люди; я и сам не сужу о себе.
  • Ибо хотя я ничего не знаю за собою, но тем не оправдываюсь; судия же мне Господь.
  • [Зач. 130Б.] Посему не суди́те никак прежде времени, пока не придет Господь, Который и осветит скрытое во мраке и обнаружит сердечные намерения, и тогда каждому будет похвала от Бога.
  • Это, братия, приложил я к себе и Аполлосу ради вас, чтобы вы научились от нас не мудрствовать сверх того, что написано, и не превозносились один перед другим.
  • Ибо кто отличает тебя? Что ты имеешь, чего бы не получил? А если получил, что хвалишься, как будто не получил?
  • Вы уже пресытились, вы уже обогатились, вы стали царствовать без нас. О, если бы вы и в самом деле царствовали, чтобы и нам с вами царствовать!
  • [Зач. 131.] Ибо я думаю, что нам, последним посланникам, Бог судил быть как бы приговоренными к смерти, потому что мы сделались позорищем для мира, для Ангелов и человеков.
  • Мы безумны Христа ради, а вы мудры во Христе; мы немощны, а вы крепки; вы в славе, а мы в бесчестии.
  • Даже доныне терпим голод и жажду, и наготу и побои, и скитаемся,
  • и трудимся, работая своими руками. Злословят нас, мы благословляем; гонят нас, мы терпим;
  • хулят нас, мы молим; мы как сор для мира, как прах, всеми попираемый доныне.
  • Не к постыжению вашему пишу сие, но вразумляю вас, как возлюбленных детей моих.
  • Ибо, хотя у вас тысячи наставников во Христе, но не много отцов; я родил вас во Христе Иисусе благовествованием.
  • Посему умоляю вас: подражайте мне, как я Христу.
  • [Зач. 132.] Для сего я послал к вам Тимофея, моего возлюбленного и верного в Господе сына, который напомнит вам о путях моих во Христе, как я учу везде во всякой церкви.
  • Как я не иду к вам, то некоторые у вас возгордились;
  • но я скоро приду к вам, если угодно будет Господу, и испытаю не слова возгордившихся, а силу,
  • ибо Царство Божие не в слове, а в силе.
  • Чего вы хотите? с жезлом прийти к вам, или с любовью и духом кротости?
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (292 голоса: 4.55 из 5)