Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 2:9-16, 3:1-8

 
  • И áзъ при­­шéдъ къ вáмъ, брáтiе, прiидóхъ не по превосхóдному словеси́ или́ премýдрости воз­вѣщáя вáмъ свидѣ́тел­ст­во Бóжiе:
  • не суди́хъ бо вѣ́дѣти чтó въ вáсъ, тóчiю Иисýса Христá, и сегó рáспята:
  • и áзъ въ нéмощи и стрáсѣ и трéпетѣ мнóзѣ бы́хъ въ вáсъ.
  • И слóво моé и прóповѣдь моя́ не въ препрѣ́телныхъ человѣ́ческiя премýдрости словесѣ́хъ, но въ явлéнiи дýха и си́лы,
  • да вѣ́ра вáша не въ мýдрости человѣ́честѣй, но въ си́лѣ Бóжiей бýдетъ.
  • [Зач. 126.] Премýдрость же глагóлемъ въ совершéн­ныхъ, премýдрость же не вѣ́ка сегó, ни князéй вѣ́ка сегó престаю́щихъ,
  • но глагóлемъ премýдрость Бóжiю, въ тáйнѣ сокровéн­ную, ю́же предустáви Бóгъ прéжде вѣ́къ въ слáву нáшу,
  • ю́же никтóже от­ князéй вѣ́ка сегó разумѣ́: áще бо бы́ша разумѣ́ли, не бы́ша Гóспода слáвы рáспяли.
  • Но я́коже éсть пи́сано: [Зач. 127.] и́хже óко не ви́дѣ, и ýхо не слы́ша, и на сéрдце человѣ́ку не взыдóша, я́же уготóва Бóгъ лю́бящымъ егó.
  • Нáмъ же Бóгъ от­кры́лъ éсть Дýхомъ сво­и́мъ: Дýхъ бо вся́ испытýетъ, и глубины́ Бóжiя.
  • Ктó бо вѣ́сть от­ человѣ́къ, я́же въ человѣ́цѣ, тóчiю дýхъ человѣ́ка, живýщiй въ нéмъ? Тáкожде и Бóжiя никтóже вѣ́сть, тóчiю Дýхъ Бóжiй.
  • Мы́ же не дýха мíра сегó прiя́хомъ, но Дýха и́же от­ Бóга, да вѣ́мы я́же от­ Бóга даровáн­ная нáмъ,
  • я́же и глагóлемъ не въ научéныхъ человѣ́ческiя премýдрости словесѣ́хъ, но въ научéныхъ Дýха святáго, духóвная духóвными сразсуждáюще.
  • Душéвенъ же человѣ́къ не прiéмлетъ я́же Дýха Бóжiя: юрóд­ст­во бо емý éсть, и не мóжетъ разумѣ́ти, занé духóвнѣ востязýет­ся.
  • Духóвный же востязýетъ ýбо вся́, а сáмъ тóй ни от­ еди́наго востязýет­ся.
  • Ктó бо разумѣ́ ýмъ Госпóдень, и́же изъясни́тъ и́? Мы́ же ýмъ Христóвъ и́мамы.
  • И áзъ, брáтiе, не могóхъ вáмъ глагóлати я́ко духóвнымъ, но я́ко плóтянымъ, я́ко младéнцемъ о Христѣ́.
  • Млекóмъ вы́ напо­и́хъ, а не брáшномъ: и́бо не ý можáсте, но нижé ещé мóжете ны́нѣ,
  • ещé бо плóтстiи естé. Идѣ́же бо въ вáсъ зáвисти и рвéнiя и рáспри, не плóтстiи ли естé и по человѣ́ку хóдите?
  • Егдá бо глагóлетъ ктó: áзъ ýбо éсмь пáвловъ, другíй же: áзъ аполлóсовъ: не плóтстiи ли естé?
  • Ктó ýбо éсть пáвелъ? ктó же ли аполлóсъ? Но тóчiю служи́телiе, и́миже вѣ́ровасте, и комýждо я́коже Госпóдь дадé.
  • А́зъ насади́хъ, аполлóсъ напо­и́, Бóгъ же воз­расти́:
  • тѣ́мже ни насаждáяй éсть чтó, ни напая́яй, но воз­ращáяй Бóгъ.
  • Насаждáяй же и напая́яй еди́но естá: кíйждо же свою́ мздý прiи́метъ по сво­емý трудý.
  • [Зач. 128.] Бóгу бо есмы́ споспѣ́шницы: Бóжiе тяжáнiе, Бóжiе здáнiе естé.
  • По благодáти Бóжiей дáн­нѣй мнѣ́, я́ко премýдръ архитéктонъ основáнiе положи́хъ, и́нъ же назидáетъ: кíйждо же да блюдéтъ, кáко назидáетъ.
  • Основáнiя бо инáго никтóже мóжетъ положи́ти пáче лежáщаго, éже éсть Иисýсъ Христóсъ.
  • А́ще ли ктó назидáетъ на основáнiи сéмъ злáто, сребрó, кáменiе честнóе, дровá, сѣ́но, трóстiе,
  • когóждо дѣ́ло явлéно бýдетъ: дéнь бо яви́тъ, занé огнéмъ от­крывáет­ся: и когóждо дѣ́ло, яковóже éсть, óгнь искýситъ.
  • [И] егóже áще дѣ́ло пребýдетъ, éже наздá, мздý прiи́метъ:
  • [а] егóже дѣ́ло сгори́тъ, отщети́т­ся: сáмъ же спасéт­ся, тáкожде я́коже огнéмъ.
  • Не вѣ́сте ли, я́ко хрáмъ Бóжiй естé, и Дýхъ Бóжiй живéтъ въ вáсъ?
  • А́ще ктó Бóжiй хрáмъ растли́тъ, растли́тъ сегó Бóгъ: хрáмъ бо Бóжiй свя́тъ éсть, и́же естé вы́.
  • [Зач. 129.] Никтóже себé да прельщáетъ: áще ктó мни́т­ся мýдръ бы́ти въ вáсъ въ вѣ́цѣ сéмъ, бýй да бывáетъ, я́ко да премýдръ бýдетъ.
  • Премýдрость бо мíра сегó бýй­ст­во у Бóга éсть, пи́сано бо éсть: запинáяй премýдрымъ въ ковáр­ст­вѣ и́хъ.
  • И пáки: Госпóдь вѣ́сть помышлéнiя человѣ́ческа {мýдрыхъ}, я́ко сýть сýетна.
  • Тѣ́мже никтóже да хвáлит­ся въ человѣ́цѣхъ, вся́ бо вáша сýть:
  • áще пáвелъ, или́ аполлóсъ, или́ ки́фа, или́ мíръ, или́ живóтъ, или́ смéрть, или́ настоя́щая, или́ бýдущая, вся́ вáша сýть:
  • вы́ же Христóвы, Христóсъ же Бóжiй.
  • И когда я приходил к вам, братия, приходил возвещать вам свидетельство Божие не в превосходстве слова или мудрости,
  • ибо я рассудил быть у вас незнающим ничего, кроме Иисуса Христа, и притом распятого,
  • и был я у вас в немощи и в страхе и в великом трепете.
  • И слово мое и проповедь моя не в убедительных словах человеческой мудрости, но в явлении духа и силы,
  • чтобы вера ваша утверждалась не на мудрости человеческой, но на силе Божией.
  • [Зач. 126.] Мудрость же мы проповедуем между совершенными, но мудрость не века сего и не властей века сего преходящих,
  • но проповедуем премудрость Божию, тайную, сокровенную, которую предназначил Бог прежде веков к славе нашей,
  • которой никто из властей века сего не познал; ибо если бы познали, то не распяли бы Господа славы.
  • Но, как написано: || [Зач. 127.] не видел того глаз, не слышало ухо, и не приходило то на сердце человеку, что приготовил Бог любящим Его.
  • А нам Бог открыл это Духом Своим; ибо Дух все проницает, и глубины Божии.
  • Ибо кто из человеков знает, чтó в человеке, кроме духа человеческого, живущего в нем? Тáк и Божьего никто не знает, кроме Духа Божия.
  • Но мы приняли не духа мира сего, а Духа от Бога, дабы знать дарованное нам от Бога,
  • что и возвещаем не от человеческой мудрости изученными словами, но изученными от Духа Святаго, соображая духовное с духовным.
  • Душевный человек не принимает того, чтó от Духа Божия, потому что он почитает это безумием; и не может разуметь, потому что о сем надобно судить духовно.
  • Но духовный судит о всем, а о нем судить никто не может.
  • Ибо кто познал ум Господень, чтобы мог судить его? А мы имеем ум Христов.
  • И я не мог говорить с вами, братия, как с духовными, но как с плотскими, как с младенцами во Христе.
  • Я питал вас молоком, а не твердою пищею, ибо вы были еще не в силах, да и теперь не в силах,
  • потому что вы еще плотские. Ибо если между вами зависть, споры и разногласия, то не плотские ли вы? и не по человеческому ли обычаю поступаете?
  • Ибо когда один говорит: «я Павлов», а другой: «я Аполлосов», то не плотские ли вы?
  • Кто Павел? кто Аполлос? Они только служители, через которых вы уверовали, и притом поскольку каждому дал Господь.
  • Я насадил, Аполлос поливал, но возрастил Бог;
  • посему и насаждающий и поливающий есть ничто, а все Бог возращающий.
  • Насаждающий же и поливающий суть одно; но каждый получит свою награду по своему труду.
  • [Зач. 128.] Ибо мы соработники у Бога, а вы Божия нива, Божие строение.
  • Я, по данной мне от Бога благодати, как мудрый строитель, положил основание, а другой строит на нем; но каждый смотри, кáк строит.
  • Ибо никто не может положить другого основания, кроме положенного, которое есть Иисус Христос.
  • Строит ли кто на этом основании из золота, серебра, драгоценных камней, дерева, сена, соломы, –
  • каждого дело обнаружится; ибо день покажет, потому что в огне открывается, и огонь испытает дело каждого, каково оно есть.
  • У кого дело, которое он строил, устоит, тот получит награду.
  • А у кого дело сгорит, тот потерпит урон; впрочем сам спасется, но тáк, как бы из огня.
  • Разве не знаете, что вы храм Божий, и Дух Божий живет в вас?
  • Если кто разорит храм Божий, того покарает Бог: ибо храм Божий свят; а этот храм – вы.
  • [Зач. 129.] Никто не обольщай самого себя. Если кто из вас думает быть мудрым в веке сем, тот будь безумным, чтобы быть мудрым.
  • Ибо мудрость мира сего есть безумие пред Богом, как написано: уловляет мудрых в лукавстве их.
  • И еще: Господь знает умствования мудрецов, что они суетны.
  • Итак никто не хвались человеками, ибо все ваше:
  • Павел ли, или Аполлос, или Кифа, или мир, или жизнь, или смерть, или настоящее, или будущее, – все ваше;
  • вы же – Христовы, а Христос – Божий.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта