Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 4:5, 15:24-25

 
  • [Зач. 130А.] Тáко нáсъ да непщýетъ человѣ́къ, я́ко слýгъ Христóвыхъ и стро­и́телей тáинъ Бóжiихъ:
  • а éже прóчее и́щет­ся въ стро­и́телехъ, да вѣ́ренъ ктó обря́щет­ся.
  • Мнѣ́ же не вели́ко éсть, да от­ вáсъ истяжýся, или́ от­ человѣ́ческаго днé {судá}: но ни сáмъ себé востязýю.
  • Ничесóже бо въ себѣ́ свѣ́мъ, но ни о сéмъ оправдáюся: востязýяй же мя́ Госпóдь éсть.
  • [Зач. 130Б.] Тѣ́мже прéжде врéмене ничтóже суди́те, дóндеже прiи́детъ Госпóдь, и́же во свѣ́тѣ при­­ведéтъ тáйная тмы́ и объяви́тъ совѣ́ты сердéчныя, и тогдá похвалá бýдетъ комýждо от­ Бóга.
  • Сiя́ же, брáтiе [моя́], преобрази́хъ на себé и аполлóса вáсъ рáди, да от­ нáю научитéся не пáче напи́сан­ныхъ мýдр­ст­вовати, да не еди́нъ по еди́ному гордитéся на другáго.
  • Ктó бо тя́ разсуждáетъ? Чтó же и́маши, егóже нѣ́си прiя́лъ? А́ще же и прiя́лъ еси́, чтó хвáлишися я́ко не прiéмъ?
  • Сé, сы́ти естé, сé, обогати́стеся, безъ нáсъ воцари́стеся: и о, дабы́ воцари́лися естé, да и мы́ бы́хомъ съ вáми цáр­ст­вовали.
  • [Зач. 131.] Мню́ бо, я́ко Бóгъ ны́ послáн­ники послѣ́днiя яви́, я́ко насмéртники: занé позóръ бы́хомъ мíру и áнгеломъ и человѣ́комъ.
  • Мы́ [ýбо] бýи Христá рáди, вы́ же мýдри о Христѣ́: мы́ нéмощни, вы́ же крѣ́пцы: вы́ слáвни, мы́ же безчéстни.
  • До ны́нѣшняго часá и áлчемъ, и жáждемъ, и наготýемъ, и стрáждемъ, и скитáемся,
  • и труждáемся, дѣ́ла­ю­ще сво­и́ми рукáми. Укоря́еми, благословля́емъ: гони́ми, терпи́мъ:
  • хýлими, утѣшáемся {мóлимъ}: я́коже отрéби мíру бы́хомъ, всѣ́мъ попрáнiе досéлѣ.
  • Не срамля́я вáсъ сiя́ пишý, но я́коже чáда моя́ воз­лю́блен­ная наказýю.
  • А́ще бо [и] мнóги пѣ́стуны и́мате о Христѣ́, но не мнóги отцы́: о Христѣ́ бо Иисýсѣ благовѣ­ст­вовáнiемъ áзъ вы́ роди́хъ.
  • Молю́ же вáсъ: подóбни мнѣ́ бывáйте, я́коже áзъ Христý.
  • [Зач. 132.] Сегó рáди послáхъ къ вáмъ тимоѳéа, и́же ми́ éсть чáдо воз­лю́блено и вѣ́рно о Гóсподѣ, и́же вáмъ воспомя́нетъ пути́ моя́, я́же о Христѣ́ Иисýсѣ, я́коже вездѣ́ и во вся́цѣй цéркви учý.
  • Я́ко не грядýщу ми́ къ вáмъ, разгордѣ́шася нѣ́цыи:
  • прiидý же скóро къ вáмъ, áще Госпóдь восхóщетъ, и уразумѣ́ю не слóво разгордѣ́в­шихся, но си́лу:
  • не въ словеси́ бо цáр­ст­во Бóжiе, но въ си́лѣ.
  • Чтó хóщете? съ пáлицею ли прiидý къ вáмъ, или́ съ любо­́вiю и дýхомъ крóтости?
  • [Зач. 158.] Сказýю же вáмъ, брáтiе, благовѣ­ст­вовáнiе, éже благовѣсти́хъ вáмъ, éже и прiя́сте, въ нéмже и сто­итé,
  • и́мже и спасáетеся, кáцѣмъ слóвомъ благовѣсти́хъ вáмъ, áще содержитé: рáзвѣ áще не всýе вѣ́ровасте.
  • Предáхъ бо вáмъ испéрва, éже и прiя́хъ, я́ко Христóсъ ýмре грѣ́хъ нáшихъ рáди, по писáниемъ,
  • и я́ко погребéнъ бы́сть, и я́ко востá въ трéтiй дéнь, по писáниемъ,
  • и я́ко яви́ся ки́фѣ, тáже едино­нá­де­ся­тимъ:
  • потóмъ же яви́ся бóлѣ пяти́ сóтъ брáтiямъ еди́ною, от­ ни́хже мнóжайшiи пребывáютъ досéлѣ, нѣ́цыи же и почи́ша:
  • потóмъ же яви́ся Иáкову, тáже апóстоломъ всѣ́мъ:
  • послѣди́ же всѣ́хъ, я́ко нѣ́ко­ему и́звергу, яви́ся и мнѣ́.
  • А́зъ бо éсмь мнíй апóстоловъ, и́же нѣ́смь достóинъ нарещи́ся апóстолъ, занé гони́хъ цéрковь Бóжiю.
  • Благодатiю же Бóжiею éсмь, éже éсмь, и благодáть егó, я́же во мнѣ́, не тщá бы́сть, но пáче всѣ́хъ и́хъ потруди́хся: не áзъ же, но благодáть Бóжiя, я́же со мнóю.
  • А́ще ýбо áзъ, áще ли они́, тáко проповѣ́дуемъ, и тáко вѣ́ровасте.
  • [Зач. 159.] А́ще же Христóсъ проповѣ́дует­ся, я́ко изъ мéртвыхъ востá, кáко глагóлютъ нѣ́цыи въ вáсъ, я́ко воскресéнiя мéртвыхъ нѣ́сть?
  • И áще воскресéнiя мéртвыхъ нѣ́сть, тó ни Христóсъ востá:
  • áще же Христóсъ не востá, тщé ýбо проповѣ́данiе нá­ше, тщá же и вѣ́ра вáша.
  • Обрѣтáемся же и лжесвидѣ́теле Бóжiи, я́ко послýше­с­т­вовахомъ на Бóга, я́ко воскреси́ Христá, егóже не воскреси́, áще ýбо мéртвiи не востаю́тъ:
  • áще бо мéртвiи не востаю́тъ, тó ни Христóсъ востá:
  • áще же Христóсъ не востá, сýетна вѣ́ра вáша, ещé естé во грѣсѣ́хъ вáшихъ:
  • ýбо и умéршiи о Христѣ́, погибóша.
  • [И] áще въ животѣ́ сéмъ тóчiю уповáюще есмы́ во Христá, окая́н­нѣйши всѣ́хъ человѣ́къ есмы́.
  • [Зач. 160.] Ны́нѣ же Христóсъ востá от­ мéртвыхъ, начáтокъ умéршымъ бы́сть.
  • Понéже бо человѣ́комъ смéрть [бы́сть], и человѣ́комъ воскресéнiе мéртвыхъ.
  • Я́коже бо о Адáмѣ вси́ умирáютъ, тáкожде и о Христѣ́ вси́ оживýтъ,
  • кíйждо же во сво­éмъ чинý: начáтокъ Христóсъ, потóмъ же Христý вѣ́ровав­шiи въ при­­шé­ст­вiи егó.
  • Тáже кончи́на, егдá предáстъ цáр­ст­во Бóгу и Отцý, егдá испраздни́тъ вся́ко начáл­ст­во и вся́ку влáсть и си́лу:
  • подобáетъ бо емý цáр­ст­вовати, дóндеже положи́тъ вся́ враги́ подъ ногáма сво­и́ма.
  • Послѣ́днiй же врáгъ испраздни́т­ся смéрть,
  • вся́ бо покори́ подъ нóзѣ егó: внегдá же рещи́, я́ко вся́ покорéна сýть емý, я́вѣ, я́ко рáзвѣ покóршаго емý вся́.
  • Егдá же покори́тъ емý вся́ческая, тогдá и сáмъ Сы́нъ покори́т­ся покóршему емý вся́ческая, да бýдетъ Бóгъ вся́ческая во всѣ́хъ.
  • [Зач. 161.] Понéже чтó сотворя́тъ крестя́щiися мéртвыхъ рáди? А́ще от­ню́дъ мéртвiи не востаю́тъ, чтó и крещáют­ся мéртвыхъ рáди?
  • Почтó [же] и мы́ бѣды́ прiéмлемъ на вся́къ чáсъ?
  • По вся́ дни́ умирáю: тáко ми́ вáша похвалá, брáтiе, ю́же и́мамъ о Христѣ́ Иисýсѣ Гóсподѣ нá­шемъ.
  • А́ще [бо] по человѣ́ку со звѣ́ремъ боря́хся въ Ефéсѣ, кáя ми́ пóльза, áще мéртвiи не востаю́тъ? Да я́мы и пiéмъ, ýтрѣ бо ýмремъ.
  • Не льсти́теся: тля́тъ обы́чаи блáги бесѣ́ды злы́.
  • Истрезви́теся прáведно и не согрѣшáйте: невѣ́дѣнiе бо Бóжiе нѣ́цыи и́мутъ, къ срáму вáмъ глагóлю.
  • Но речéтъ нѣ́кто: кáко востáнутъ мéртвiи? кóимъ же тѣ́ломъ прiи́дутъ?
  • Безýмне, ты́ éже сѣ́еши, не оживéтъ, áще не ýмретъ:
  • и éже сѣ́еши, не тѣ́ло бýдущее сѣ́еши, но голó зéрно, áще случи́т­ся, пшени́цы или́ инóго от­ прóчихъ:
  • Бóгъ же даéтъ емý тѣ́ло, я́коже восхóщетъ, и ко­емýждо сѣ́мени своé тѣ́ло.
  • [Зач. 162.] Не вся́ка плóть тáже плóть: но и́на ýбо плóть человѣ́комъ, и́на же плóть скотóмъ, и́на же ры́бамъ, и́на же пти́цамъ.
  • И тѣлесá небéсная, и тѣлесá земнáя: но и́на ýбо небéснымъ слáва, и и́на земны́мъ:
  • и́на слáва сóлнцу, и и́на слáва лунѣ́, и и́на слáва звѣздáмъ: звѣздá бо от­ звѣзды́ рáзн­ствуетъ во слáвѣ.
  • Тáкожде и воскресéнiе мéртвыхъ: сѣ́ет­ся въ тлѣ́нiе, востаéтъ въ нетлѣ́нiи:
  • сѣ́ет­ся не въ чéсть, востаéтъ въ слáвѣ: сѣ́ет­ся въ нéмощи, востаéтъ въ си́лѣ:
  • сѣ́ет­ся тѣ́ло душéвное, востаéтъ тѣ́ло духóвное. Е́сть тѣ́ло душéвное, и éсть тѣ́ло духóвное.
  • Тáко и пи́сано éсть: бы́сть пéрвый человѣ́къ Адáмъ въ дýшу жи́ву, послѣ́днiй Адáмъ въ Дýхъ животворя́щь.
  • Но не прéжде духóвное, но душéвное, потóмъ же духóвное.
  • [Зач. 163.] Пéрвый человѣ́къ от­ земли́, пéрстенъ: вторы́й человѣ́къ Госпóдь съ небесé.
  • Якóвъ пéрстный, такови́ и пéрстнiи: и якóвъ небéсный, тáцы же и небéснiи:
  • и я́коже облекóхомся во о́бразъ пéрстнаго, да облечéмся и во о́бразъ небéснаго.
  • Сié же глагóлю, брáтiе, я́ко плóть и крóвь цáр­ст­вiя Бóжiя наслѣ́дити не мóгутъ, нижé тлѣ́нiе нетлѣ́нiя наслѣ́д­ст­вуетъ.
  • Сé, тáйну вáмъ глагóлю: вси́ бо не ýспнемъ, вси́ же измѣни́мся
  • вскóрѣ, во мгновéнiи óка, въ послѣ́дней трубѣ́: вострýбитъ бо, и мéртвiи востáнутъ нетлѣ́н­ни, и мы́ измѣни́мся:
  • подобáетъ бо тлѣ́н­ному семý облещи́ся въ нетлѣ́нiе и мéртвен­ному семý облещи́ся въ безсмéртiе.
  • Егдá же тлѣ́н­ное сié облечéт­ся въ нетлѣ́нiе и смéртное сié облечéт­ся въ безсмéртiе, тогдá бýдетъ слóво напи́сан­но­е: пожéрта бы́сть смéрть побѣ́дою.
  • Гдѣ́ ти, смéрте, жáло? гдѣ́ ти, áде, побѣ́да?
  • Жáло же смéрти грѣ́хъ: си́ла же грѣхá закóнъ.
  • Бóгу же благодарéнiе, дáв­шему нáмъ побѣ́ду Гóсподемъ нáшимъ Иисýсъ Христóмъ.
  • [Зач. 164.] Тѣ́мже, брáтiе моя́ воз­лю́блен­ная, твéрди бывáйте, непостýпни, избы́точе­ст­ву­ю­ще въ дѣ́лѣ Госпóдни всегдá, вѣ́дяще, я́ко трýдъ вáшъ нѣ́сть тóщь предъ Гóсподемъ.
  • [Зач. 130А.] Итак каждый должен разуметь нас, как служителей Христовых и домостроителей таин Божиих.
  • От домостроителей же требуется, чтобы каждый оказался верным.
  • Для меня очень мало значит, кáк судите обо мне вы или кáк судят другие люди; я и сам не сужу о себе.
  • Ибо хотя я ничего не знаю за собою, но тем не оправдываюсь; судия же мне Господь.
  • [Зач. 130Б.] Посему не суди́те никак прежде времени, пока не придет Господь, Который и осветит скрытое во мраке и обнаружит сердечные намерения, и тогда каждому будет похвала от Бога.
  • Это, братия, приложил я к себе и Аполлосу ради вас, чтобы вы научились от нас не мудрствовать сверх того, что написано, и не превозносились один перед другим.
  • Ибо кто отличает тебя? Что ты имеешь, чего бы не получил? А если получил, что хвалишься, как будто не получил?
  • Вы уже пресытились, вы уже обогатились, вы стали царствовать без нас. О, если бы вы и в самом деле царствовали, чтобы и нам с вами царствовать!
  • [Зач. 131.] Ибо я думаю, что нам, последним посланникам, Бог судил быть как бы приговоренными к смерти, потому что мы сделались позорищем для мира, для Ангелов и человеков.
  • Мы безумны Христа ради, а вы мудры во Христе; мы немощны, а вы крепки; вы в славе, а мы в бесчестии.
  • Даже доныне терпим голод и жажду, и наготу и побои, и скитаемся,
  • и трудимся, работая своими руками. Злословят нас, мы благословляем; гонят нас, мы терпим;
  • хулят нас, мы молим; мы как сор для мира, как прах, всеми попираемый доныне.
  • Не к постыжению вашему пишу сие, но вразумляю вас, как возлюбленных детей моих.
  • Ибо, хотя у вас тысячи наставников во Христе, но не много отцов; я родил вас во Христе Иисусе благовествованием.
  • Посему умоляю вас: подражайте мне, как я Христу.
  • [Зач. 132.] Для сего я послал к вам Тимофея, моего возлюбленного и верного в Господе сына, который напомнит вам о путях моих во Христе, как я учу везде во всякой церкви.
  • Как я не иду к вам, то некоторые у вас возгордились;
  • но я скоро приду к вам, если угодно будет Господу, и испытаю не слова возгордившихся, а силу,
  • ибо Царство Божие не в слове, а в силе.
  • Чего вы хотите? с жезлом прийти к вам, или с любовью и духом кротости?
  • [Зач. 158.] Напоминаю вам, братия, Евангелие, которое я благовествовал вам, которое вы и приняли, в котором и утвердились,
  • которым и спасаетесь, если преподанное удерживаете так, как я благовествовал вам, если только не тщетно уверовали.
  • Ибо я первоначально преподал вам, что и сам принял, то есть, что Христос умер за грехи наши, по Писанию,
  • и что Он погребен был, и что воскрес в третий день, по Писанию,
  • и что явился Кифе, потом двенадцати;
  • потом явился более нежели пятистам братий в одно время, из которых бóльшая часть доныне в живых, а некоторые и почили;
  • потом явился Иакову, также всем Апостолам;
  • а после всех явился и мне, как некоему извергу.
  • Ибо я наименьший из Апостолов, и недостоин называться Апостолом, потому что гнал церковь Божию.
  • Но благодатию Божиею есмь то, что есмь; и благодать Его во мне не была тщетна, но я более всех их потрудился: не я, впрочем, а благодать Божия, которая со мною.
  • Итак я ли, они ли, мы так проповедуем, и вы так уверовали.
  • [Зач. 159.] Если же о Христе проповедуется, что Он воскрес из мертвых, то кáк некоторые из вас говорят, что нет воскресения мертвых?
  • Если нет воскресения мертвых, то и Христос не воскрес;
  • а если Христос не воскрес, то и проповедь наша тщетна, тщетна и вера ваша.
  • Притом мы оказались бы и лжесвидетелями о Боге, потому что свидетельствовали бы о Боге, что Он воскресил Христа, Которого Он не воскрешал, если, то есть, мертвые не воскресают;
  • ибо если мертвые не воскресают, то и Христос не воскрес.
  • А если Христос не воскрес, то вера ваша тщетна: вы еще во грехах ваших.
  • Поэтому и умершие во Христе погибли.
  • И если мы в этой только жизни надеемся на Христа, то мы несчастнее всех человеков.
  • [Зач. 160.] Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших.
  • Ибо, как смерть через человека, так через человека и воскресение мертвых.
  • Как в Адаме все умирают, так во Христе все оживут,
  • каждый в своем порядке: первенец Христос, потом Христовы, в пришествие Его.
  • А затем конец, когда Он предаст Царство Богу и Отцу, когда упразднит всякое начальство и всякую власть и силу.
  • Ибо Ему надлежит царствовать, доколе низложит всех врагов под ноги Свои.
  • Последний же враг истребится – смерть,
  • потому что все покорил под ноги Его. Когда же сказано, что Ему все покорено, то ясно, что кроме Того, Который покорил Ему все.
  • Когда же все покорит Ему, тогда и Сам Сын покорится Покорившему все Ему, да будет Бог все во всем.
  • Иначе, || [Зач. 161.] что делают крестящиеся для мертвых? Если мертвые совсем не воскресают, то для чего и крестятся для мертвых?
  • Для чего и мы ежечасно подвергаемся бедствиям?
  • Я каждый день умираю: свидетельствуюсь в том похвалою вашею, братия, которую я имею во Христе Иисусе, Господе нашем.
  • По рассуждению человеческому, когда я боролся со зверями в Ефесе, какая мне польза, если мертвые не воскресают? Станем есть и пить, ибо завтра умрем!
  • Не обманывайтесь: худые сообщества развращают добрые нравы.
  • Отрезвитесь, как должно, и не грешите; ибо, к стыду вашему скажу, некоторые из вас не знают Бога.
  • Но скажет кто-нибудь: как воскреснут мертвые? и в каком теле придут?
  • Безрассудный! то, что ты сеешь, не оживет, если не умрет.
  • И когда ты сеешь, то сеешь не тело будущее, а голое зерно, какое случится, пшеничное или другое какое;
  • но Бог дает ему тело, как хочет, и каждому семени свое тело.
  • [Зач. 162.] Не всякая плоть такая же плоть; но иная плоть у человеков, иная плоть у скотов, иная у рыб, иная у птиц.
  • Есть тела небесные и тела земные; но иная слава небесных, иная земных.
  • Иная слава солнца, иная слава луны, иная звезд; и звезда от звезды разнится в славе.
  • Так и при воскресении мертвых: сеется в тлении, восстает в нетлении;
  • сеется в уничижении, восстает в славе; сеется в немощи, восстает в силе;
  • сеется тело душевное, восстает тело духовное. Есть тело душевное, есть тело и духовное.
  • Так и написано: первый человек Адам стал душею живущею; а последний Адам есть дух животворящий.
  • Но не духовное прежде, а душевное, потом духовное.
  • [Зач. 163.] Первый человек – из земли, перстный; второй человек – Господь с неба.
  • Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные.
  • И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного.
  • Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления.
  • Говорю вам тайну: не все мы умрем, но все изменимся
  • вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мертвые воскреснут нетленными, а мы изменимся.
  • Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие.
  • Когда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в бессмертие, тогда сбудется слово написанное: поглощена смерть победою.
  • Смерть! где твое жало? ад! где твоя победа?
  • Жало же смерти – грех; а сила греха – закон.
  • Благодарение Богу, даровавшему нам победу Господом нашим Иисусом Христом!
  • [Зач. 164.] Итак, братия мои возлюбленные, будьте тверды, непоколебимы, всегда преуспевайте в деле Господнем, зная, что труд ваш не тщетен пред Господом.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта