Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 6:11, 17-19, 12:4-6

 
  • Смѣ́етъ ли ктó от­ вáсъ, вéщь имѣ́я ко инóму, суди́тися от­ непрáведныхъ, а не от­ святы́хъ?
  • Не вѣ́сте ли, я́ко святíи мíрови и́мутъ суди́ти? и áще вáми сýдъ прiи́метъ мíръ, недостóйни естé суди́щемъ худы́мъ?
  • Не вѣ́сте ли, я́ко áггеловъ суди́ти и́мамы, а не тóчiю житéйскихъ?
  • Житéйская бо суди́ща áще и́мате, уничижéн­ныхъ въ цéркви, си́хъ посаждáете.
  • Къ срáму вáмъ глагóлю: тáко ли нѣ́сть въ вáсъ мýдръ ни еди́нъ, и́же мóжетъ разсуди́ти междý брáтiй сво­и́хъ?
  • Но брáтъ съ брáтомъ сýдит­ся, и тó предъ невѣ́рными.
  • Ужé ýбо от­ню́дъ вáмъ срáмъ éсть, я́ко тяжбы́ и́мате междý собóю. Почтó не пáче оби́дими естé? почтó не пáче лишéни бывáете?
  • Но вы́ [сáми] оби́дите и лишáете, да ещé брáтiю.
  • Или́ не вѣ́сте, я́ко непрáведницы цáр­ст­вiя Бóжiя не наслѣ́дятъ? Не льсти́те себé: ни блудницы́, ни идолослужи́теле, ни прелюбо­дѣ́е, [ни скверни́теле,] ни малакíи, ни мужелóжницы,
  • ни лихо­и́мцы, ни тáтiе, ни пiя́ницы, ни досади́теле, ни хи́щницы цáр­ст­вiя Бóжiя не наслѣ́дятъ.
  • И си́ми [ýбо] нѣ́цыи бѣ́сте, но омы́стеся, но освяти́стеся, но оправди́стеся и́менемъ Гóспода нá­шего Иисýса Христá и Дýхомъ Бóга нá­шего.
  • [Зач. 135.] Вся́ ми́ лѣ́ть сýть, но не вся́ на пóльзу: вся́ ми́ лѣ́ть сýть, но не áзъ обладáнъ бýду от­ чегó.
  • Брáшна чрéву, и чрéво брáшномъ: Бóгъ же и сié и сiя́ упраздни́тъ. Тѣ́ло же не блужéнiю, но Гóсподеви, и Госпóдь тѣ́лу.
  • Бóгъ же и Гóспода воз­дви́же, и нáсъ воз­дви́гнетъ си́лою сво­éю.
  • Не вѣ́сте ли, я́ко тѣлесá вáша ýдове Христóвы сýть? Взéмь ли ýбо ýды Христóвы, сотворю́ ýды блудни́чи? Да не бýдетъ.
  • Или́ не вѣ́сте, я́ко при­­лѣпля́яйся сквернодѣ́йцѣ еди́но тѣ́ло éсть [съ блудодѣ́йцею]? бýдета бо, речé, óба въ плóть еди́ну.
  • Прилѣпля́яйся же Гóсподеви еди́нъ дýхъ éсть [съ Гóсподемъ].
  • Бѣ́гайте блудодѣя́нiя: вся́къ [бо] грѣ́хъ, егóже áще сотвори́тъ человѣ́къ, кромѣ́ тѣ́ла éсть: а блудя́й во своé тѣ́ло согрѣшáетъ.
  • Или́ не вѣ́сте, я́ко тѣлесá вáша хрáмъ живýщаго въ вáсъ святáго Дýха сýть, егóже и́мате от­ Бóга, и нѣ́сте сво­и́?
  • кýплени бо естé цѣнóю. [Зач. 136.] Прослáвите ýбо Бóга въ тѣлесѣ́хъ вáшихъ и въ душáхъ вáшихъ, я́же сýть Бóжiя.
  • О духóвныхъ же, брáтiе, не хощý вáсъ не вѣ́дѣти.
  • Вѣ́сте, я́ко егдá невѣ́рни бѣ́сте, ко и́доломъ безглáснымъ я́ко ведóми ведóстеся.
  • Тѣ́мже сказýю вáмъ, я́ко никтóже, Дýхомъ Бóжiимъ глагóляй, речéтъ анáѳема Иисýса, и никтóже мóжетъ рещи́ Гóспода Иисýса, тóчiю Дýхомъ святы́мъ.
  • Раздѣлéнiя же даровáнiй сýть, а тóйжде Дýхъ:
  • и раздѣлéнiя служéнiй сýть, а тóйжде Госпóдь:
  • и раздѣлéнiя дѣ́й­ст­въ сýть, а тóйжде éсть Бóгъ, дѣ́й­ст­вуяй вся́ во всѣ́хъ.
  • [Зач. 151.] Комýждо же даéт­ся явлéнiе Дýха на пóльзу:
  • óвому бо Дýхомъ даéт­ся слóво премýдрости, инóму же слóво рáзума, о тóмже Дýсѣ:
  • другóму же вѣ́ра, тѣ́мже Дýхомъ: инóму же даровáнiя исцѣлéнiй, о тóмже Дýсѣ:
  • другóму же дѣ́й­ст­вiя си́лъ, инóму же прорóче­с­т­во, другóму же разсуждéнiя духовóмъ, инóму же рóди язы́ковъ, другóму же сказáнiя язы́ковъ.
  • Вся́ же сiя́ дѣ́й­ст­вуетъ еди́нъ и тóйжде Дýхъ, раздѣля́я влáстiю ко­емýждо я́коже хóщетъ.
  • [Зач. 152.] Я́коже бо тѣ́ло еди́но éсть и ýды и́мать мнóги, вси́ же ýди еди́наго тѣ́ла, мнóзи сýще, еди́но сýть тѣ́ло: тáко и Христóсъ.
  • И́бо еди́нѣмъ Дýхомъ мы́ вси́ во еди́но тѣ́ло крести́хомся, áще Иудéе, áще éллини, или́ раби́, или́ свобóдни: и вси́ еди́нѣмъ Дýхомъ напо­и́хомся.
  • И́бо тѣ́ло нѣ́сть еди́нъ ýдъ, но мнóзи.
  • А́ще речéтъ ногá, я́ко нѣ́смь рукá, нѣ́смь от­ тѣ́ла: едá сегó рáди нѣ́сть от­ тѣ́ла?
  • И áще речéтъ ýхо, я́ко нѣ́смь óко, нѣ́смь от­ тѣ́ла: едá сегó рáди нѣ́сть от­ тѣ́ла?
  • А́ще всé тѣ́ло óко, гдѣ́ слýхъ? áще [же] всé слýхъ, гдѣ́ ухáнiе?
  • Ны́нѣ же положи́ Бóгъ ýды, еди́наго ко­егóждо и́хъ въ тѣлеси́, я́коже извóли.
  • А́ще ли бы́ша вси́ еди́нъ ýдъ, гдѣ́ тѣ́ло?
  • Ны́нѣ же мнóзи ýбо ýдове, еди́но же тѣ́ло.
  • Не мóжетъ же óко рещи́ руцѣ́: не трéбѣ ми́ еси́: или́ пáки главá ногáма: не трéбѣ ми́ естé.
  • Но мнóго пáче, мня́щiися ýди тѣ́ла немощнѣ́йши бы́ти, нýжнѣйши сýть,
  • и и́хже мни́мъ безчéстнѣйшихъ бы́ти тѣ́ла, си́мъ чéсть мнóжайшую при­­лагáемъ:
  • и неблагообрáзнiи нáши благообрáзiе мнóжайше и́мутъ, а благообрáзнiи нáши не трéбѣ и́мутъ. Но Бóгъ ра­ст­вори́ тѣ́ло, худѣ́йшему бóлшу дáвъ чéсть,
  • да не бýдетъ рáспри въ тѣлеси́, но да тóжде въ себѣ́ [да рáвно еди́нъ о друзѣ́мъ] пекýт­ся ýди.
  • И áще стрáждетъ еди́нъ ýдъ, съ ни́мъ стрáждутъ вси́ ýди: áще ли же слáвит­ся еди́нъ ýдъ, съ ни́мъ рáдуют­ся вси́ ýди.
  • [Зач. 153.] Вы́ же естé тѣ́ло Христóво, и ýди от­ чáсти.
  • И óвыхъ ýбо положи́ Бóгъ въ цéркви пéрвѣе апóстоловъ, вторóе прорóковъ, трéтiе учи́телей: потóмъ же си́лы, тáже даровáнiя исцѣлéнiй, заступлéнiя, правлéнiя, рóди язы́ковъ.
  • Едá вси́ апóстоли? едá вси́ прорóцы? едá вси́ учи́теле? едá вси́ си́лы?
  • едá вси́ даровáнiя и́мутъ исцѣлéнiй? едá вси́ язы́ки глагóлютъ? едá вси́ сказýютъ?
  • Ревнýйте же даровáнiй бóлшихъ, и ещé по превосхождéнiю пýть вáмъ показýю.
  • Как смеет кто у вас, имея дело с другим, судиться у нечестивых, а не у святых?
  • Разве не знаете, что святые будут судить мир? Если же вами будет судим мир, то неужели вы недостойны судить маловажные дела?
  • Разве не знаете, что мы будем судить ангелов, не тем ли более дела житейские?
  • А вы, когда имеете житейские тяжбы, поставляете своими судьями ничего не значащих в церкви.
  • К стыду вашему говорю: неужели нет между вами ни одного разумного, который мог бы рассудить между братьями своими?
  • Но брат с братом судится, и притом перед неверными.
  • И то уже весьма унизительно для вас, что вы имеете тяжбы между собою. Для чего бы вам лучше не оставаться обиженными? для чего бы вам лучше не терпеть лишения?
  • Но вы сами обижаете и отнимаете, и притом у братьев.
  • Или не знаете, что неправедные Царства Божия не наследуют? Не обманывайтесь: ни блудники, ни идолослужители, ни прелюбодеи, ни малакии, ни мужеложники,
  • ни воры, ни лихоимцы, ни пьяницы, ни злоречивые, ни хищники – Царства Божия не наследуют.
  • И такими были некоторые из вас; но омылись, но освятились, но оправдались именем Господа нашего Иисуса Христа и Духом Бога нашего.
  • [Зач. 135.] Все мне позволительно, но не все полезно; все мне позволительно, но ничто не должно обладать мною.
  • Пища для чрева, и чрево для пищи; но Бог уничтожит и то и другое. Тело же не для блуда, но для Господа, и Господь для тела.
  • Бог воскресил Господа, воскресит и нас силою Своею.
  • Разве не знаете, что телá ваши суть члены Христовы? Итак отниму ли члены у Христа, чтобы сделать их членами блудницы? Да не будет!
  • Или не знаете, что совокупляющийся с блудницею становится одно тело с нею? ибо сказано: два будут одна плоть.
  • А соединяющийся с Господом есть один дух с Господом.
  • Бегайте блуда; всякий грех, какой делает человек, есть вне тела, а блудник грешит против собственного тела.
  • Не знаете ли, что телá ваши суть храм живущего в вас Святаго Духа, Которого имеете вы от Бога, и вы не свои?
  • Ибо вы куплены дорогою ценою. || [Зач. 136.] Посему прославляйте Бога и в телах ваших, и в душах ваших, которые суть Божии.
  • Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных.
  • Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас.
  • Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым.
  • Дары различны, но Дух один и тот же;
  • и служения различны, а Господь один и тот же;
  • и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех.
  • [Зач. 151.] Но каждому дается проявление Духа на пользу.
  • Одному дается Духом слово мудрости, другому слово знания, тем же Духом;
  • иному вера, тем же Духом; иному дары исцелений, тем же Духом;
  • иному чудотворения, иному пророчество, иному различение духов, иному разные языки, иному истолкование языков.
  • Все же сие производит один и тот же Дух, разделяя каждому особо, как Ему угодно.
  • [Зач. 152.] Ибо, как тело одно, но имеет многие члены, и все члены одного тела, хотя их и много, составляют одно тело, – так и Христос.
  • Ибо все мы одним Духом крестились в одно тело, Иудеи или Еллины, рабы или свободные, и все напоены одним Духом.
  • Тело же не из одного члена, но из многих.
  • Если нога скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не рука, то неужели она потому не принадлежит к телу?
  • И если ухо скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не глаз, то неужели оно потому не принадлежит к телу?
  • Если все тело глаз, то где слух? Если все слух, то где обоняние?
  • Но Бог расположил члены, каждый в составе тела, как Ему было угодно.
  • А если бы все были один член, то где было бы тело?
  • Но теперь членов много, а тело одно.
  • Не может глаз сказать руке: ты мне не надобна; или также голова ногам: вы мне не нужны.
  • Напротив, члены тела, которые кажутся слабейшими, гораздо нужнее,
  • и которые нам кажутся менее благородными в теле, о тех более прилагаем попечения;
  • и неблагообразные наши более благовидно покрываются, а благообразные наши не имеют в том нужды. Но Бог соразмерил тело, внушив о менее совершенном большее попечение,
  • дабы не было разделения в теле, а все члены одинаково заботились друг о друге.
  • Посему, страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены.
  • [Зач. 153.] И вы – тело Христово, а порознь – члены.
  • И иных Бог поставил в Церкви, во-первых, Апостолами, во-вторых, пророками, в-третьих, учителями; далее, иным дал силы чудодейственные, также дары исцелений, вспоможения, управления, разные языки.
  • Все ли Апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли чудотворцы?
  • Все ли имеют дары исцелений? Все ли говорят языками? Все ли истолкователи?
  • Ревнуйте о дарах бóльших, и я покажу вам путь еще превосходнейший.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта