Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 7:14

 
  • Ґ њ ни1хже писaсте ми2, добро2 человёку женЁ не при­касaтисz.
  • Но блудодэsніz рaди кjйждо свою2 женY да и4мать, и3 кazждо [женA] сво­его2 мyжа да и4мать.
  • ЖенЁ мyжъ д0лжную любо­1вь да воз­даeтъ: тaкожде и3 женA мyжу.
  • ЖенA сво­и1мъ тёломъ не владёетъ, но мyжъ: тaкожде и3 мyжъ сво­и1мъ тёломъ не владёетъ, но женA.
  • Не лишaйте себє2 дрyгъ дрyга, т0чію по соглaсію до врeмене, да пребывaете въ постЁ и3 моли1твэ, и3 пaки вкyпэ собирaйтесz, да не и3скушaетъ вaсъ сатанA невоз­держaніемъ вaшимъ.
  • Сіe же глаг0лю по совёту, [ґ] не по повелёнію.
  • Хощy бо, да вси2 человёцы бyдутъ, ћкоже и3 а4зъ: но кjйждо своE даровaніе и4мать t­ бг7а, џвъ ќбw си1це, џвъ же си1це.
  • Глаг0лю же безбр†чнымъ и3 вдови1цамъ: добро2 и5мъ є4сть, а4ще пребyдутъ ћкоже и3 а4зъ:
  • а4ще ли не ўдержaт­сz, да посzгaютъ: лyчше бо є4сть жени1тисz, нeжели разжизaтисz.
  • Ґ њжени1в­шымсz завэщавaю не а4зъ, но гDь: женЁ t­ мyжа не разлучaтисz:
  • а4ще ли же и3 разлучи1т­сz, да пребывaетъ безбрaчна, и3ли2 да смири1т­сz съ мyжемъ [сво­и1мъ]: и3 мyжу жены2 не t­пущaти.
  • Пр0чымъ же а4зъ глаг0лю, [ґ] не гDь: [За? 137] а4ще кот0рый брaтъ женY и4мать невёрну, и3 тA благоволи1тъ жи1ти съ ни1мъ, да не њставлsетъ є3S:
  • и3 женA а4ще и4мать мyжа невёрна, и3 т0й благоволи1тъ жи1ти съ нeю, да не њставлsетъ є3гw2:
  • свzти1т­сz бо мyжъ невёренъ њ женЁ вёрнэ, и3 свzти1т­сz женA невёрна њ мyжи вёрнэ: и3нaче бо ч†да в†ша нечи6ста бhли бы, н­н7э же ст7а сyть.
  • А$ще ли невёрный t­лучaет­сz, да разлучи1т­сz: не пораб0тисz [бо] брaтъ и3ли2 сестрA въ таковhхъ: въ ми1ръ бо при­звA нaсъ [гDь] бг7ъ.
  • Чт0 бо вёси, жeно, а4ще мyжа спасeши; И#ли2 что2 вёси, мyжу, а4ще женY спасeши;
  • Т0чію ко­емyждо ћкоже раздэли1лъ є4сть бг7ъ, кjйждо ћкоже при1званъ бhсть гDемъ, тaкw да х0дитъ: и3 тaкw во всёхъ цр7квахъ повелэвaю.
  • Во њбрёзаніи ли кто2 при1званъ бhсть; да не t­т0ргнет­сz {да не твори1тъ себЁ неwбрёзаніz}: въ неwбрёзаніи ли кто2 при1званъ бhсть; да не њбрёзует­сz.
  • W#брёзаніе ничт0же є4сть, и3 неwбрёзаніе ничт0же є4сть, но соблюдeніе зaповэдій б9іихъ.
  • Кjйждо въ звaніи, въ нeмже при1званъ бhсть, въ т0мъ да пребывaетъ.
  • Рaбъ ли при1званъ бhлъ є3си2; да не неради1ши {да не печaлишисz}: но а4ще и3 м0жеши своб0денъ бhти, б0лше пораб0ти себE.
  • При1зван­ный бо њ гDэ рaбъ, своб0дникъ гDень є4сть: тaкожде и3 при1зван­ный своб0дникъ, рaбъ є4сть хrт0въ.
  • Цэн0ю кyплени є3стE: не бyдите раби2 человёкwмъ.
  • [(ҐЗа? 138.Ґ)] Кjйждо, въ нeмже при1званъ бhсть, брaтіе, въ т0мъ да пребывaетъ пред8 бг7омъ.
  • W# дёвахъ же повелёніz гDнz не и4мамъ, совётъ же даю2, ћкw поми1лованъ t­ гDа вёренъ бhти.
  • Мню2 u5бо сіE добро2 бhти за настоsщую нyжду, ћкw добро2 человёку тaкw бhти.
  • Привzзaл­сz ли є3си2 женЁ; не и3щи2 разрэшeніz. Tрэши1л­сz ли є3си2 жены2; не и3щи2 жены2.
  • А$ще ли же и3 њжeнишисz, не согрэши1лъ є3си2: и3 а4ще посsгнетъ дёва, не согрэши1ла є4сть. Ск0рбь же пл0ти и3мёти бyдутъ таковjи: а4зъ же вы2 щаждY.
  • Сіe же глаг0лю, брaтіе, ћкw врeмz прекращeно є4сть пр0чее, да и3 и3мyщіи жєны2, ћкоже не и3мyщіи бyдутъ:
  • и3 плaчущіисz, ћкоже не плaчущіи: и3 рaду­ю­щіисz, ћкоже не рaду­ю­щесz: и3 купyющіи, ћкw не содержaще:
  • и3 трeбу­ю­щіи мjра сегw2, ћкw не трeбу­ю­ще: прех0дитъ бо њ1бразъ мjра сегw2.
  • Хощy же вaсъ безпечaльныхъ бhти. Не њжени1выйсz печeт­сz њ гDнихъ, кaкw ўгоди1ти гDеви:
  • ґ њжени1выйсz печeт­сz њ мірски1хъ, кaкw ўгоди1ти женЁ. Раздэли1сz женA и3 дёва:
  • непосsгшаz печeт­сz њ гDнихъ, кaкw ўгоди1ти гDеви, да бyдетъ ст7A и3 тёломъ и3 дyхомъ: ґ посsгшаz печeт­сz њ мірски1хъ, кaкw ўгоди1ти мyжу.
  • [(ҐЗа? 139.Ґ)] Сіe же на п0льзу вaмъ самBмъ глаг0лю: не да сило2 вaмъ наложY, но къ благоwбрaзію и3 благоприступaнію гDеви безм0лвну.
  • А$ще ли же кто2 без8wбрази1ти њ дёвэ сво­eй непщyетъ, а4ще є4сть превоз­рaстна, и3 тaкw должнA є4сть бhти: є4же х0щетъ, да твори1тъ: не согрэшaетъ, а4ще посsгнетъ.
  • Ґ и4же сто­и1тъ твeрдw сeрдцемъ, не и3мhй нyжды, влaсть же и4мать њ сво­eй в0ли, и3 сE разсуди1лъ є4сть въ сeрдцы сво­eмъ блюсти2 дёву свою2, д0брэ твори1тъ.
  • Тёмже и3 вдаsй брaку свою2 дёву д0брэ твори1тъ: и3 не вдаsй лyчше твори1тъ.
  • ЖенA при­вsзана є4сть зак0номъ, въ є3ли1ко врeмz живeтъ мyжъ є3S: а4ще же ќмретъ мyжъ є3S, своб0дна є4сть, за нег0же х0щетъ, посsгнути, т0чію њ гDэ.
  • Бlжeн­нэйша же є4сть, а4ще тaкw пребyдетъ, по мо­емY совёту: мню1сz бо и3 а4зъ дх7а б9іz и3мёти.
  • А о чем вы писали ко мне, то хорошо человеку не касаться женщины.
  • Но, во избежание блуда, каждый имей свою жену, и каждая имей своего мужа.
  • Муж оказывай жене должное благорасположение; подобно и жена мужу.
  • Жена не властна над своим телом, но муж; равно и муж не властен над своим телом, но жена.
  • Не уклоняйтесь друг от друга, разве по согласию, на время, для упражнения в посте и молитве, а потом опять будьте вместе, чтобы не искушал вас сатана невоздержанием вашим.
  • Впрочем это сказано мною как позволение, а не как повеление.
  • Ибо желаю, чтобы все люди были, как и я; но каждый имеет свое дарование от Бога, один так, другой иначе.
  • Безбрачным же и вдовам говорю: хорошо им оставаться, как я.
  • Но если не могут воздержаться, пусть вступают в брак; ибо лучше вступить в брак, нежели разжигаться.
  • А вступившим в брак не я повелеваю, а Господь: жене не разводиться с мужем, –
  • если же разведется, то должна оставаться безбрачною, или примириться с мужем своим, – и мужу не оставлять жены своей.
  • Прочим же я говорю, а не Господь: || [Зач. 137.] если какой брат имеет жену неверующую, и она согласна жить с ним, то он не должен оставлять ее;
  • и жена, которая имеет мужа неверующего, и он согласен жить с нею, не должна оставлять его.
  • Ибо неверующий муж освящается женою верующею, и жена неверующая освящается мужем верующим. Иначе дети ваши были бы нечисты, а теперь святы.
  • Если же неверующий хочет развестись, пусть разводится; брат или сестра в таких случаях не связаны; к миру призвал нас Господь.
  • Почему ты знаешь, жена, не спасешь ли мужа? Или ты, муж, почему знаешь, не спасешь ли жены?
  • Только каждый поступай так, как Бог ему определил, и каждый, как Господь призвал. Так я повелеваю по всем церквам.
  • Призван ли кто обрезанным, не скрывайся; призван ли кто необрезанным, не обрезывайся.
  • Обрезание ничто и необрезание ничто, но всё в соблюдении заповедей Божиих.
  • Каждый оставайся в том звании, в котором призван.
  • Рабом ли ты призван, не смущайся; но если и можешь сделаться свободным, то лучшим воспользуйся.
  • Ибо раб, призванный в Господе, есть свободный Господа; равно и призванный свободным есть раб Христов.
  • Вы куплены дорогою ценою; не делайтесь рабами человеков.
  • [Зач. 138.] В каком звании кто призван, братия, в том каждый и оставайся пред Богом.
  • Относительно девства я не имею повеления Господня, а даю совет, как получивший от Господа милость быть Ему верным.
  • По настоящей нужде за лучшее признаю́, что хорошо человеку оставаться тáк.
  • Соединен ли ты с женой? не ищи развода. Остался ли без жены? не ищи жены.
  • Впрочем, если и женишься, не согрешишь; и если девица выйдет замуж, не согрешит. Но таковые будут иметь скорби по плоти; а мне вас жаль.
  • Я вам сказываю, братия: время уже коротко, так что имеющие жен должны быть, как не имеющие;
  • и плачущие, как не плачущие; и радующиеся, как не радующиеся; и покупающие, как не приобретающие;
  • и пользующиеся миром сим, как не пользующиеся; ибо проходит образ мира сего.
  • А я хочу, чтобы вы были без забот. Неженатый заботится о Господнем, как угодить Господу;
  • а женатый заботится о мирском, как угодить жене. Есть разность между замужнею и девицею:
  • незамужняя заботится о Господнем, как угодить Господу, чтобы быть святою и телом и духом; а замужняя заботится о мирском, как угодить мужу.
  • [Зач. 139.] Говорю это для вашей же пользы, не с тем, чтобы наложить на вас узы, но чтобы вы благочинно и непрестанно служили Господу без развлечения.
  • Если же кто почитает неприличным для своей девицы то, чтобы она, будучи в зрелом возрасте, оставалась так, тот пусть делает, как хочет: не согрешит; пусть таковые выходят замуж.
  • Но кто непоколебимо тверд в сердце своем и, не будучи стесняем нуждою, но будучи властен в своей воле, решился в сердце своем соблюдать свою деву, тот хорошо поступает.
  • Посему выдающий замуж свою девицу поступает хорошо; а не выдающий поступает лучше.
  • Жена связана законом, доколе жив муж ее; если же муж ее умрет, свободна выйти, за кого хочет, только в Господе.
  • Но она блаженнее, если останется так, по моему совету; а думаю, и я имею Духа Божия.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта