Апостола Павла 1-е послание к коринфянам, 8, 9

 
  • О идоложéртвен­ныхъ же вѣ́мы: я́ко вси́ рáзумъ и́мамы. Рáзумъ [ýбо] кичи́тъ, а любы́ созидáетъ.
  • А́ще ли ктó мни́т­ся вѣ́дѣти чтó, не ý чтó разумѣ́, я́коже подобáетъ разумѣ́ти:
  • áще же ктó лю́битъ Бóга, сéй познáнъ бы́сть от­ негó.
  • О ядéнiи же идоложéртвен­ныхъ вѣ́мы, я́ко и́долъ ничтóже éсть въ мíрѣ, и я́ко никтóже Бóгъ и́нъ, тóкмо еди́нъ.
  • А́ще бо и сýть глагóлемiи бóзи, или́ на небеси́, или́ на земли́: я́коже сýть бóзи мнóзи и госпóдiе мнóзи:
  • но нáмъ еди́нъ Бóгъ Отéцъ, изъ негóже вся́, и мы́ у негó, и еди́нъ Госпóдь Иисýсъ Христóсъ, и́мже вся́, и мы́ тѣ́мъ.
  • Но не во всѣ́хъ рáзумъ: нѣ́цыи же сóвѣстiю и́долскою дáже досéлѣ я́коже идоложéртвен­ное ядя́тъ, и сóвѣсть и́хъ, немощнá сýщи, скверни́т­ся.
  • [Зач. 140.] Брáшно же нáсъ не поставля́етъ предъ Бóгомъ: нижé бо áще я́мы, избы́точе­ст­вуемъ: нижé áще не я́мы, лишáемся.
  • Блюди́те же, да не кáко влáсть вáша сiя́ преткновéнiе бýдетъ немощны́мъ.
  • А́ще бо ктó ви́дитъ тя́, имýща рáзумъ, въ трéбищи воз­лежáща, не сóвѣсть ли егó немощнá сýщи сози́ждет­ся идоложéртвен­ная я́сти?
  • И поги́бнетъ немощны́й брáтъ въ тво­éмъ рáзумѣ, егóже рáди Христóсъ ýмре.
  • Тáкожде согрѣшáюще въ брáтiю и бiю́ще и́хъ сóвѣсть нéмощну сýщу, во Христá согрѣшáете.
  • Тѣ́мже áще брáшно соблазня́етъ брáта мо­егó, не и́мамъ я́сти мя́са во вѣ́ки, да не соблазню́ брáта мо­егó.
  • Нѣ́смь ли апóстолъ? Нѣ́смь ли свобóдь? Не Иисýса Христá ли Гóспода нá­шего ви́дѣхъ? Не дѣ́ло ли моé вы́ естé о Гóсподѣ?
  • А́ще ины́мъ [и] нѣ́смь апóстолъ, но обáче вáмъ éсмь: [Зач. 141.] печáть бо мо­егó апóстол­ст­ва вы́ естé о Гóсподѣ.
  • Мóй от­вѣ́тъ востязýющымъ менé сéй éсть.
  • Едá не и́мамы влáсти я́сти и пи́ти?
  • Едá не и́мамы влáсти сестрý женý води́ти, я́ко и прóчiи апóстоли, и брáтiя Госпóдня, и ки́фа?
  • Или́ еди́нъ áзъ и Варнáва не и́мамы влáсти éже не дѣ́лати?
  • Ктó вóин­ствуетъ сво­и́ми обрóки когдá? Или́ ктó насаждáетъ виногрáдъ, и от­ плодá егó не я́стъ? Или́ ктó пасéтъ стáдо, и от­ млекá стáда не я́стъ?
  • Едá по человѣ́ку сiя́ глагóлю? Не и закóнъ ли сiя́ глагóлетъ?
  • Въ Моисéовѣ бо закóнѣ пи́сано: да не загради́ши устнý волá молотя́ща. Едá о волѣ́хъ ради́тъ Бóгъ?
  • Или́ нáсъ рáди вся́ко глагóлетъ? Нáсъ бо рáди написáся, я́ко о надéжди дóлженъ éсть оря́й орáти, и молотя́й съ надéждею сво­егó уповáнiя при­­чащáтися.
  • А́ще мы́ духóвная сѣ́яхомъ вáмъ, вели́ко ли, áще мы́ вáша тѣлéсная пóжнемъ?
  • А́ще инíи влáсти вá­шея при­­чащáют­ся, не пáче ли мы́? Но не сотвори́хомъ по о́бласти сéй: но вся́ терпи́мъ, да не прекращéнiе кóе дáмы благовѣ­ст­вовáнiю Христóву.
  • [Зач. 142.] Не вѣ́сте ли, я́ко дѣ́ла­ю­щiи свящéн­ная от­ святи́лища ядя́тъ? [и] служáщiи олтарю́ со олтарéмъ дѣ́лят­ся?
  • Тáко и Госпóдь повелѣ́ проповѣ́да­ю­щымъ благовѣ́стiе от­ благовѣ́стiя жи́ти.
  • А́зъ же ни еди́но сотвори́хъ от­ си́хъ. Не писáхъ же сiя́, да тáко бýдетъ о мнѣ́: дóбрѣе бо мнѣ́ пáче умрéти, нéжели похвалý мою́ ктó да испраздни́тъ.
  • А́ще бо благовѣ­ст­вýю, нѣ́сть ми́ похвалы́, нýжда бо ми́ належи́тъ: гóре же мнѣ́ éсть, áще не благовѣ­ст­вýю.
  • А́ще ýбо вóлею сié творю́, мздý и́мамъ: áще же невóлею, стро­éнiе ми́ éсть преданó.
  • Кáя ýбо ми́ éсть мздá? Да благовѣ­ст­вýяй безъ мзды́ положý благовѣ́стiе Христóво, во éже не твори́ти ми́ по о́бласти мо­éй въ благовѣ­ст­вовáнiи.
  • [Зач. 143А.] Свобóденъ бо сы́й от­ всѣ́хъ, всѣ́мъ себé порабóтихъ, да мнóжайшыя при­­обря́щу:
  • бы́хъ Иудéемъ я́ко Иудéй, да иудéи прiобря́щу: подзакóн­нымъ я́ко подзакóненъ, да подзакóн­ныя при­­обря́щу:
  • беззакóн­нымъ я́ко беззакóненъ, не сы́й беззакóн­никъ Бóгу, но закóн­никъ Христý, да при­­обря́щу беззакóн­ныя.
  • Бы́хъ немощны́мъ я́ко нéмощенъ, да немощны́я прiобря́щу. Всѣ́мъ бы́хъ вся́, да вся́ко нѣ́кiя спасý.
  • Сié же творю́ за благовѣ́стiе, да соóбщникъ емý бýду.
  • Не вѣ́сте ли, я́ко текýщiи въ позóрищи вси́ ýбо текýтъ, еди́нъ же прiéмлетъ пóчесть? Тáко тецы́те, да пости́гнете.
  • Вся́къ же подвизáяйся от­ всѣ́хъ воз­держи́т­ся: и они́ ýбо да истлѣ́ненъ вѣнéцъ прiи́мутъ, мы́ же неистлѣ́ненъ.
  • А́зъ ýбо тáко текý, не я́ко безвѣ́стно, тáко подвизáюся, не я́ко воз­дýхъ бiя́й:
  • но умерщвля́ю тѣ́ло моé и порабощáю, да не кáко, ины́мъ проповѣ́дуя, сáмъ неключи́мь бýду.
  • О идоложертвенных яствах мы знаем, потому что мы все имеем знание; но знание надмевает, а любовь назидает.
  • Кто думает, что он знает что-нибудь, тот ничего еще не знает так, как должно знать.
  • Но кто любит Бога, тому дано знание от Него.
  • Итак об употреблении в пищу идоложертвенного мы знаем, что идол в мире ничто, и что нет иного Бога, кроме Единого.
  • Ибо хотя и есть так называемые боги, или на небе, или на земле, так как есть много богов и господ много, –
  • но у нас один Бог Отец, из Которого все, и мы для Него, и один Господь Иисус Христос, Которым все, и мы Им.
  • Но не у всех такое знание: некоторые и доныне с совестью, признающею идолов, едят идоложертвенное как жертвы идольские, и совесть их, будучи немощна, оскверняется.
  • [Зач. 140.] Пища не приближает нас к Богу: ибо, едим ли мы, ничего не приобретаем; не едим ли, ничего не теряем.
  • Берегитесь однако же, чтобы эта свобода ваша не послужила соблазном для немощных.
  • Ибо если кто-нибудь увидит, что ты, имея знание, сидишь за столом в капище, то совесть его, как немощного, не расположит ли и его есть идоложертвенное?
  • И от знания твоего погибнет немощный брат, за которого умер Христос.
  • А согрешая таким образом против братьев и уязвляя немощную совесть их, вы согрешаете против Христа.
  • И потому, если пища соблазняет брата моего, не буду есть мяса вовек, чтобы не соблазнить брата моего.
  • Не Апостол ли я? Не свободен ли я? Не видел ли я Иисуса Христа, Господа нашего? Не мое ли дело вы в Господе?
  • [Зач. 141.] Если для других я не Апостол, то для вас Апостол; ||ибо печать моего апостольства – вы в Господе.
  • Вот мое защищение против осуждающих меня.
  • Или мы не имеем власти есть и пить?
  • Или не имеем власти иметь спутницею сестру жену, как и прочие Апостолы, и братья Господни, и Кифа?
  • Или один я и Варнава не имеем власти не работать?
  • Какой воин служит когда-либо на своем содержании? Кто, насадив виноград, не ест плодов его? Кто, пася стадо, не ест молока от стада?
  • По человеческому ли только рассуждению я это говорю? Не то же ли говорит и закон?
  • Ибо в Моисеевом законе написано: не заграждай рта у вола молотящего. О волах ли печется Бог?
  • Или, конечно, для нас говорится? Так, для нас это написано; ибо, кто пашет, должен пахать с надеждою, и кто молотит, должен молотить с надеждою получить ожидаемое.
  • Если мы посеяли в вас духовное, велико ли то, если пожнем у вас телесное?
  • Если другие имеют у вас власть, не паче ли мы? Однако мы не пользовались сею властью, но все переносим, дабы не поставить какой преграды благовествованию Христову.
  • [Зач. 142.] Разве не знаете, что священнодействующие питаются от святилища? что служащие жертвеннику берут долю от жертвенника?
  • Тáк и Господь повелел проповедующим Евангелие жить от благовествования.
  • Но я не пользовался ничем таковым. И написал это не для того, чтобы тáк было для меня. Ибо для меня лучше умереть, нежели чтобы кто уничтожил похвалу мою.
  • Ибо если я благовествую, то нечем мне хвалиться, потому что это необходимая обязанность моя, и горе мне, если не благовествую!
  • Ибо если делаю это добровольно, то буду иметь награду; а если недобровольно, то исполняю только вверенное мне служение.
  • За чтó же мне награда? За тó, что, проповедуя Евангелие, благовествую о Христе безмездно, не пользуясь моею властью в благовествовании.
  • [Зач. 143А.] Ибо, будучи свободен от всех, я всем поработил себя, дабы больше приобрести:
  • для Иудеев я был как Иудей, чтобы приобрести Иудеев; для подзаконных был как подзаконный, чтобы приобрести подзаконных;
  • для чуждых закона – как чуждый закона, – не будучи чужд закона пред Богом, но подзаконен Христу, – чтобы приобрести чуждых закона;
  • для немощных был как немощный, чтобы приобрести немощных. Для всех я сделался всем, чтобы спасти по крайней мере некоторых.
  • Сие же делаю для Евангелия, чтобы быть соучастником его.
  • Не знаете ли, что бегущие на ристалище бегут все, но один получает награду? Так бегите, чтобы получить.
  • Все подвижники воздерживаются от всего: те для получения венца тленного, а мы – нетленного.
  • И потому я бегу не так, как на неверное, бьюсь не так, чтобы только бить воздух;
  • но усмиряю и порабощаю тело мое, дабы, проповедуя другим, самому не остаться недостойным.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта