1-я книга Маккавейская, 10:30-38, 11:34

 
  •  
  • 10:1
  • 10:2
  • 10:3
  • 10:4
  • 10:5
  • 10:6
  • 10:7
  • 10:8
  • 10:9
  • 10:10
  • 10:11
  • 10:12
  • 10:13
  • 10:14
  • 10:15
  • 10:16
  • 10:17
  • 10:18
  • 10:19
  • 10:20
  • 10:21
  • 10:22
  • 10:23
  • 10:24
  • 10:25
  • 10:26
  • 10:27
  • 10:28
  • 10:29

  • см. тж. 1Мак.11:34 || 10:30
  • 10:31
  • 10:32
  • 10:33
  • 10:34
  • 10:35
  • 10:36
  • 10:37
  • 10:38
  • 10:39
  • 10:40
  • 10:41
  • 10:42
  • 10:43
  • 10:44
  • 10:45
  • 10:46
  • 10:47
  • 10:48
  • 10:49
  • 10:50
  • 10:51
  • 10:52
  • 10:53
  • 10:54
  • 10:55
  • 10:56
  • 10:57
  • 10:58
  • 10:59
  • 10:60
  • 10:61
  • 10:62
  • 10:63
  • 10:64
  • 10:65
  • 10:66
  • 10:67
  • 10:68
  • 10:69
  • 10:70
  • 10:71
  • 10:72
  • 10:73
  • 10:74
  • 10:75
  • 10:76
  • 10:77
  • 10:78
  • 10:79
  • 10:80
  • 10:81
  • 10:82
  • 10:83
  • 10:84
  • 10:85
  • 10:86
  • 10:87
  • 10:88
  • 10:89
  •  
  •  
  • 11:1
  • 11:2
  • 11:3
  • см. тж. 1Мак.10:84 || 11:4
  • 11:5
  • 11:6
  • 11:7
  • 11:8
  • 11:9
  • 11:10
  • 11:11
  • 11:12
  • 11:13
  • 11:14
  • 11:15
  • 11:16
  • 11:17
  • 11:18
  • 11:19
  • 11:20
  • 11:21
  • 11:22
  • 11:23
  • 11:24
  • 11:25
  • 11:26
  • 11:27
  • 11:28
  • 11:29
  • 11:30
  • 11:31
  • 11:32
  • 11:33

  • 11:34
  • см. тж. 1Мак.10:29 || 11:35
  • 11:36
  • 11:37
  • 11:38
  • 11:39
  • 11:40
  • 11:41
  • 11:42
  • 11:43
  • 11:44
  • 11:45
  • 11:46
  • 11:47
  • 11:48
  • 11:49
  • 11:50
  • 11:51
  • 11:52
  • 11:53
  • 11:54
  • 11:55
  • 11:56
  • 11:57
  • 11:58
  • 11:59
  • 11:60
  • 11:61
  • 11:62
  • 11:63
  • 11:64
  • 11:65
  • 11:66
  • 11:67
  • 11:68
  • 11:69
  • 11:70
  • 11:71
  • 11:72
  • 11:73
  • 11:74
  •  
  • И въ лѣ́то стó шестьдеся́тое взы́де Алексáндръ сы́нъ Антióховъ епифáнъ и одержá Птолемаи́ду: и прiя́ша егó, и цáр­ст­вова тáмо.
  • И слы́ша дими́трiй цáрь, и собрá вóевъ мнóго зѣлó, и изы́де проти́ву емý на брáнь.
  • И послá дими́трiй ко Ионаѳáну епистóлiи словесы́ ми́рными, величáя егó.
  • Речé бо: предвари́мъ сотвори́ти ми́ръ съ ни́мъ, прéжде нéже сотвори́тъ со Алексáндромъ проти́ву нáсъ:
  • воспомя́нетъ бо вся́ злáя, я́же сотвори́хомъ на негó и на брáтiю егó и на язы́къ егó.
  • И дадé емý влáсть собирáти вóины и уготовля́ти орýжiя, и бы́ти емý дрýгомъ егó, и залóгъ, и́же бѣ́ въ краегрáдiи, повелѣ́ от­дáти емý.
  • И прiи́де Ионаѳáнъ во Иерусали́мъ и прочтé епистóлiи во услы́шанiе всѣ́мъ лю́демъ и и́же от­ краегрáдiя.
  • И устраши́шася стрáхомъ вéлiимъ, егдá услы́шаша, я́ко дадé емý цáрь влáсть собирáти вóины.
  • И предáша и́же от­ краегрáдiя Ионаѳáну залóгъ, и от­дадé и́хъ роди́телемъ и́хъ.
  • И обитá Ионаѳáнъ во Иерусали́мѣ, и начá созидáти и обновля́ти грáдъ,
  • и речé ко творя́щымъ дѣлá созидáти стѣ́ны и гóру Сióнъ о́крестъ от­ кáменiй четверо­угóлныхъ ко утверждéнiю, и сотвори́ша си́це.
  • И побѣгóша иноплемéн­ницы, и́же бя́ху въ тверды́нехъ, я́же создá вакхи́дъ:
  • и остáви кíйждо мѣ́сто своé и отъи́де въ зéмлю свою́.
  • Обáче въ веѳсýрѣ остáшася нѣ́цыи от­ остáвльшихъ закóнъ и зáповѣди [Бóжiя]: бѣ́ бо и́мъ убѣ́жище.
  • И слы́ша Алексáндръ цáрь обѣщáнiя, ели́ка послá дими́трiй Ионаѳáну, и повѣ́даша емý брáни и мýже­ст­ва, я́же сотвори́ тóй и брáтiя егó, и труды́, я́же имѣ́ху.
  • И речé: едá обря́щемъ кó­его мýжа таковá? и ны́нѣ сотвори́мъ егó въ дрýга и спобóрника нá­шего.
  • И написá епистóлiи и послá емý по словесéмъ си́мъ, глагóля:
  • цáрь Алексáндръ брáту Ионаѳáну рáдоватися:
  • слы́шахомъ о тебѣ́, я́ко мýжъ си́ленъ еси́ крѣ́постiю и угóденъ еси́ бы́ти нáмъ дрýгъ:
  • и ны́нѣ постáвихомъ тя́ днéсь архiерéа язы́ка тво­егó, и éже дрýгомъ царéвымъ нарицáтися [и послá емý порфи́ру и вѣнéцъ злáтъ], и мýдр­ст­вовати тáяжде съ нáми и снабдѣвáти дрýжбу къ нáмъ.
  • И облечéся Ионаѳáнъ во святýю ри́зу седмáго мéсяца лѣ́та стó шестьдеся́таго, въ дéнь прáздника сѣнопотчéнiя, и собрá си́лы и уготóва орýжiя мнóга.
  • И слы́ша дими́трiй словесá сiя́, и опечáлися зѣлó, и речé:
  • чтó сié сотвори́хомъ, я́ко предвари́ нáсъ Алексáндръ состáвити дрýжбу со иудéи во утверждéнiе?
  • напишý и áзъ и́мъ словесá проси́телная и воз­вышéнiя и дáры, я́ко да бýдутъ со мнóю въ пóмощь.
  • И написá и́мъ по словесéмъ си́мъ: цáрь дими́трiй язы́ку Иудéйскому рáдоватися:
  • понéже сохрани́сте завѣ́ты къ нáмъ и пребывáсте въ дрýжбѣ нá­шей и не при­­ступи́сте ко врагóмъ нáшымъ, слы́шахомъ и рáдовахомся:
  • и ны́нѣ пребывáйте ещé сохрани́ти къ нáмъ вѣ́ру, и воз­дади́мъ вáмъ благáя, и́хже рáди творитé съ нáми,
  • и остáвимъ вáмъ дáни мнóги, и дади́мъ вáмъ дáры:
  • и ны́нѣ свобóдныхъ творю́ вáсъ и оставля́ю всѣ́мъ Иудéомъ дáни и цѣ́ну от­ сóли и от­ вѣнцéвъ:
  • и éже вмѣ́сто трети́ны сѣ́мене и вмѣ́сто полови́ны плодá древéснаго надлежáщаго ми́ взя́ти, оставля́ю от­ днéсь и потóмъ, éже не взимáти от­ земли́ Иýдины и от­ трiéхъ стрáнъ при­­лежáщихъ éй, от­ самарíи и Галилéи, и от­ днéшняго днé и въ вѣ́чное врéмя:
  • и Иерусали́мъ да бýдетъ свя́тъ и свобóденъ со предѣ́лы сво­и́ми, и десяти́ны и дáни:
  • оставля́ю и влáсть краегрáдiя éже во Иерусали́мѣ, и даю́ архiерéю, да постáвитъ въ нéмъ мýжы, и́хже áще изберéтъ сáмъ, храни́ти егó:
  • и вся́ку дýшу Иудéйскую, я́же плѣнéна éсть от­ земли́ Иýдины, во всéмъ цáр­ст­вѣ мо­éмъ оставля́ю свобóдну тýне, и вси́ да остáвят­ся от­ дáней и скотóвъ сво­и́хъ:
  • и вси́ прáздницы и суббóты и новомéсячiя и днíе вчинéн­нiи, и три́ дни́ прéжде прáздника и три́ дни́ по прáздницѣ, да бýдутъ вси́ днíе свобóды и оставлéнiя всѣ́мъ Иудéомъсýщымъ во цáр­ст­вiи мо­éмъ:
  • и никтó имѣ́ти бýдетъ влáсти дѣ́лати и стужáти комý от­ ни́хъ о вся́цѣй вéщи:
  • и да напи́шут­ся от­ иудéй въ вóины цáрскiя до три́десяти ты́сящъ мужéй, и да дадýт­ся и́мъ обрóцы, я́коже подобáетъ всѣ́мъ вóемъ цáрскимъ:
  • и да постáвят­ся от­ ни́хъ въ тверды́нехъ цáрскихъ вéлiихъ, и от­ си́хъ постáвят­ся на потрéбы цáр­ст­ва сýщыя въ вѣ́рность: и сýщiи надъ ни́ми и начáлницы да бýдутъ от­ ни́хъ, и да хóдятъ въ закóнѣхъ сво­и́хъ, я́коже повелѣ́ цáрь въ земли́ Иýдинѣ:
  • и три́ предѣ́лы, при­­лежáщiи Иудéи от­ страны́ самарíйскiя, да при­­ложáт­ся ко Иудéи, да вмѣня́т­ся бы́ти подъ еди́нымъ, éже не послýшати ины́я влáсти, но тóкмо архiерéа:
  • Птолемаи́ду и предѣ́лы ея́ дáхъ въ дáръ святы́мъ, сýщымъ во Иерусали́мѣ, на при­­ли́чное иждивéнiе святы́мъ,
  • и áзъ дáмъ на кó­еждо лѣ́то пять­нá­де­сять ты́сящъ Си́кль сребрá от­ сокрóвищъ цáрскихъ от­ мѣ́стъ при­­лежáщихъ:
  • и вся́кое изли́шнее, éже не воз­дáша от­ потрéбъ, я́коже въ пéрвыхъ лѣ́тѣхъ, от­ны́нѣ дадýтъ въ дѣлá хрáму:
  • и свы́ше си́хъ пя́ть ты́сящъ си́клей сребрá, и́хже взимáху от­ потрéбъ святи́лища, я́коже въ прéжнихъ лѣ́тѣхъ от­ собрáнiя на вся́кое лѣ́то, и сiя́ оставля́ют­ся, понéже надлежáтъ сiя́ жерцéмъ служáщымъ:
  • и ели́цы áще при­­бѣ́гнутъ къ цéркви сýщей во Иерусали́мѣхъ и во всѣ́хъ предѣ́лѣхъ егó, одолжéни сýще цáрскими и вся́кою вéщiю, да от­рѣшáют­ся, и вся́ ели́ка сýть и́мъ во цáр­ст­вiи мо­éмъ:
  • и созидáти и обновля́ти дѣлá святы́хъ, и иждивéнiе дáст­ся от­ сокрóвища цáрскаго:
  • и éже созидáти стѣ́ны Иерусали́ма и утверди́ти о́крестъ, и иждивéнiе дáст­ся от­ собрáнiя цáрска, и éже создáти стѣ́ны во Иудéи.
  • Егдá же услы́ша Ионаѳáнъ и лю́дiе словесá сiя́, не вѣ́роваша и́мъ, нижé прiя́ша, я́ко помянýша злóбу вéлiю, ю́же сотвори́ во Изрáили, и оскорби́ и́хъ зѣлó.
  • И благоволи́ша о Алексáндрѣ, я́ко сéй бы́сть и́мъ начáлникъ словéсъ ми́рныхъ, и споборя́ху емý во вся́ дни́.
  • И собрá цáрь Алексáндръ си́лу вéлiю и ополчи́ся проти́ву дими́трiа.
  • И сотвори́ша брáнь двá царя́, и побѣжé пóлкъ дими́трiевъ, и гнá егó Алексáндръ и укрѣпи́ся на ни́хъ.
  • И превоз­мóже брáнь зѣлó, дóндеже зáйде сóлнце, и падé дими́трiй въ дéнь о́нъ.
  • И послá Алексáндръ ко Птоломéю царю́ Еги́петскому послы́ по словесéмъ си́мъ, рекíй:
  • понéже воз­врати́хся въ зéмлю цáр­ст­ва мо­егó, и сѣдóхъ на престóлѣ отéцъ мо­и́хъ, и одержáхъ начáл­ст­во, и сокруши́хъ дими́трiа, и воз­обладáхъ странóю нá­шею,
  • и состáвихъ проти́ву егó рáть, и сокруши́ся тóй и ополчéнiе егó от­ нáсъ, и сѣдóхомъ на престóлѣ цáр­ст­ва егó:
  • и ны́нѣ состáвимъ междý нáми дрýжбу, и ны́нѣ дáждь мнѣ́ дщéрь твою́ въ женý, и бýду зя́ть твóй, и дáмъ тебѣ́ дáры, и éй достóйная тебé.
  • И от­вѣщá цáрь Птоломéй глагóля: блáгъ дéнь, въ óньже воз­врати́л­ся еси́ въ зéмлю отéцъ тво­и́хъ и сѣ́лъ еси́ на престóлѣ цáр­ст­ва и́хъ:
  • и ны́нѣ сотворю́ ти́, я́же писáлъ еси́: но сря́щися во Птолемаи́дѣ, я́ко да ви́димъ дрýгъ дрýга, и бýдеши ми́ зя́ть, я́коже рéклъ еси́.
  • И изы́де Птоломéй от­ Еги́пта сáмъ и клеопáтра дщи́ егó, и внидóша во Птолемаи́ду лѣ́та стó шестьдеся́тъ вторáго.
  • И срѣ́те егó Алексáндръ цáрь: и дадé емý клеопáтру дщéрь свою́ и сотвори́ брáкъ ея́ во Птолемаи́дѣ, я́коже цáрiе во слáвѣ вели́цѣй.
  • И написá Алексáндръ цáрь Ионаѳáну прiити́ во срѣ́тенiе емý.
  • И и́де со слáвою во Птолемаи́ду и срѣ́те óба царя́: и дадé и́ма сребрó и злáто и другóмъ и́хъ, и дáры мнóги, и обрѣ́те благодáть предъ ни́ма.
  • И собрáшася нáнь мýжiе губи́теле от­ Изрáиля, мýжiе беззакóн­нiи клеветáти нáнь. и не вня́тъ и́мъ цáрь.
  • И повелѣ́ цáрь совлещи́ Ионаѳáна съ ри́зъ егó и облещи́ егó въ порфи́ру. и сотвори́ша тáко.
  • И посади́ егó цáрь съ собóю и речé начáлникомъ сво­и́мъ: изыди́те съ ни́мъ на средý грáда и проповѣ́дите ни еди́ному клеветáти нáнь ни о еди́нѣй вéщи, и ни еди́нъ емý да стужи́тъ о вся́цѣмъ глагóлѣ.
  • И бы́сть егдá уви́дѣша клеветницы́ слáву егó, я́коже проповѣ́даша, и облечéна егó порфи́рою, и бѣжáша вси́.
  • И прослáви егó цáрь, и написá егó въ пéрвыхъ друзѣ́хъ, и постáви егó во­евóду и учáст­ника начáл­ст­ва.
  • И воз­врати́ся Ионаѳáнъ во Иерусали́мъ съ ми́ромъ и весéлiемъ.
  • И въ лѣ́то стó шестьдеся́тъ пя́тое прiи́де дими́трiй сы́нъ дими́трiевъ от­ кри́та въ зéмлю отéцъ сво­и́хъ.
  • И слы́ша Алексáндръ цáрь, и опечáлися зѣлó, и воз­врати́ся во Антiохíю.
  • И постáви дими́трiй аполлóнiа сýщаго от­ килисирíи: и собрá си́лу вéлiю, и ополчи́ся во Иамнíи, и послá ко Ионаѳáну архiерéю, глагóля:
  • ты́ ли еди́нъ воз­нóсишися на ны́, áзъ же бы́хъ въ посмѣ́хъ и въ поношéнiе тебé рáди: и чесó рáди ты́ влáстел­ст­вуеши надъ нáми въ горáхъ?
  • ны́нѣ ýбо, áще надѣ́ешися въ си́лахъ тво­и́хъ, изы́ди къ нáмъ на пóле и искуси́мся тý междý собóю, я́ко со мнóю éсть си́ла градóвъ:
  • вопроси́ и научи́ся, ктó éсмь? и прóчiи помогáющiи нáмъ, и глагóлютъ: нѣ́сть вáмъ стоя́нiя ноги́ предъ лицéмъ нáшимъ, я́ко двáщи въ бѣ́гъ обрати́шася отцы́ тво­и́ въ земли́ и́хъ:
  • и ны́нѣ не воз­мóжеши стерпѣ́ти кóн­ника и си́лы таковы́я въ пóли, идѣ́же нѣ́сть кáмене, ни стѣны́, ни мѣ́ста къ бѣжáнiю.
  • Егдá же услы́ша Ионаѳáнъ словесá аполлóниева, подви́жеся мы́слiю, и избрá дéсять ты́сящъ мужéй, и изы́де изъ Иерусали́ма, и сни́деся съ ни́мъ Си́монъ брáтъ егó въ пóмощь емý.
  • И ополчи́ся на Иоппíю, и заступи́ша емý от­ грáда, я́ко стрáжа аполлóнiева въ Иоппíи бы́сть, и рáтоваша ю́.
  • И убоя́в­шеся от­верзóша и́же изъ грáда, и обладá Ионаѳáнъ Иоппíею.
  • И слы́ша аполлóнiй, и собрá три́ ты́сящы кóн­никъ и си́лу вéлiю, и и́де во азóтъ áки путьшé­ст­вуя, и áбiе изы́де на пóле, занé имѣ́яше мнóже­с­т­во кóн­никъ и надѣ́яшеся на ни́хъ.
  • И гнá Ионаѳáнъ вслѣ́дъ егó во азóтъ, и срази́шася полцы́ на рáть.
  • И остáви аполлóнiй ты́сящу кóн­никъ созади́ и́хъ въ тáйнѣ.
  • И познá Ионаѳáнъ, я́ко éсть засáда созади́ егó. и окружи́ша пóлкъ егó и стрѣля́ху на лю́ди от­ ýтра дáже до вéчера,
  • лю́дiе же стоя́ша, я́коже заповѣ́да Ионаѳáнъ: и утруди́шася кóни и́хъ.
  • И при­­ведé Си́монъ си́лу свою́ и нападé на пóлкъ: кóн­ницы бо утруждéни бя́ху, и сокруши́шася от­ негó и побѣгóша,
  • и кóн­ницы расточи́шася по пóлю и бѣгóша во азóтъ, и внидóша въ Виѳдагóнъ кáпище егó, éже уцѣлѣ́ти.
  • И пожжé Ионаѳáнъ азóтъ и грáды и́же бѣ́ху о́крестъ егó, и взя́ коры́сти и́хъ и кáпище дагóново, и вбѣ́гшихъ въ нé пожжé огнéмъ.
  • И бы́сть пáдшихъ мечéмъ съ сожжéными я́ко óсмь ты́сящъ мужéй.
  • И отъи́де от­тýду Ионаѳáнъ и прiи́де во Аскалóнъ, и изыдóша от­ грáда во срѣ́тенiе емý въ слáвѣ вели́цѣй.
  • И воз­врати́ся Ионаѳáнъ во Иерусали́мъ съ сýщими съ ни́мъ, имýще коры́сти мнóги.
  • И бы́сть егдá услы́ша Алексáндръ цáрь словесá сiя́, и при­­ложи́ прослáвити Ионаѳáна:
  • и послá емý гри́вну златýю я́коже обы́чай éсть дая́ти срóдникомъ царéвымъ, и дадé емý аккарóнъ и вся́ предѣ́лы егó во одержáнiе.
  • И цáрь Еги́петскiй собрá си́лу мнóгу áки песóкъ, и́же вскрáй мóря, и корабли́ мнóги: и искá­ше обладáти цáр­ст­во Алексáндрово лéстiю и при­­ложи́ти é къ цáр­ст­ву сво­емý.
  • И изы́де въ сирíю словесы́ ми́рными, и от­верзáху емý и́же от­ градóвъ и срѣтáху егó, я́ко зáповѣдь бѣ́ Алексáндра царя́ срѣтáти егó, занé бя́ше тéсть егó.
  • Егдá же вхождá­ше во грáды, Птоломéй поставля́ше си́лы на стрáжу въ кó­емждо грáдѣ.
  • Егдá же при­­бли́жися ко азóту, показáша емý кáпище дагóново сожжéно, и азóтъ и окрéстныя грáды егó разорéны, и тѣлесá повéржена, и побiéныхъ, и́хже поби́ во брáни: сметáша бо я́ въ кýпы и́хъ при­­ пути́ егó.
  • И повѣ́даша царю́, я́же сотвори́ Ионаѳáнъ, éже бы воз­ненави́дѣти егó. и умолчá цáрь.
  • И срѣ́те Ионаѳáнъ царя́ во Иоппíи со слáвою, и цѣловáста дрýгъ дрýга и почи́ста тý.
  • И и́де Ионаѳáнъ со царéмъ дáже до рѣки́ нарицáемыя Елевѳéра, и воз­врати́ся во Иерусали́мъ.
  • Цáрь же Птоломéй огоспóд­ст­вова грáды при­­мóрскими дáже до селевкíи при­­мóрскiя и размышля́ше на Алексáндра совѣ́ты лукáвы.
  • И послá старѣ́йшинъ къ дими́трiю царю́, глагóля: прiиди́, состáвимъ междý нáма завѣ́тъ, и дáмъ тебѣ́ дщéрь мою́, ю́же и́мать Алексáндръ, и цáр­ст­вовати и́маши во цáр­ст­вiи отцá тво­егó:
  • раскáяхся бо дáвъ емý дщéрь мою́, искá­ше бо мя́ уби́ти.
  • И похýли егó рáди похотѣ́нiя цáр­ст­ва егó.
  • И отъ­я́въ дщéрь свою́, дадé ю́ дими́трiю и от­чужди́ся от­ Алексáндра, и яви́ся враждá и́хъ.
  • И вни́де Птоломéй во Антiохíю и воз­ложи́ двѣ́ дiади́мы на главý свою́, Асíйскую и Еги́петскую.
  • Алексáндръ же цáрь бѣ́ въ киликíи во временá óна, понéже от­метáхуся и́же от­ мѣ́стъ óныхъ.
  • И слы́ша Алексáндръ и прiи́де нáнь брáнiю: и изведé Птоломéй си́лу, и срѣ́те егó рукóю крѣ́пкою, и прогнá егó.
  • И побѣжé Алексáндръ во Аравíю защи́титися тáмо: цáрь же Птоломéй воз­несéся.
  • И усѣ́кну завдiи́ль Арави́тинъ главý Алексáндрову и послá Птоломéю.
  • И цáрь Птоломéй ýмре въ трéтiй дéнь, и сýщiи въ тверды́нехъ погибóша от­ сýщихъ въ тверды́нехъ.
  • И воцари́ся дими́трiй въ лѣ́то стó шестьдеся́тъ седмóе.
  • Во дни́ о́ны собрá Ионаѳáнъ сýщихъ от­ Иудéи, да вою́ютъ краегрáдiе, éже во Иерусали́мѣ, и сотвори́ на óное михáны мнóги.
  • И идóша нѣ́цыи ненави́дящiи язы́ка и́хъ, мýжiе беззакóн­ницы, ко царю́ дими́трiю и воз­вѣсти́ша емý, я́ко Ионаѳáнъ обсто­и́тъ краегрáдiе.
  • И слы́шавъ разгнѣ́вася: егдá же слы́ша, скóро прiи́де во Птолемаи́ду и написá ко Ионаѳáну, да не обсто­и́тъ краегрáдiя, но да и́детъ во срѣ́тенiе емý тщáтелно во Птолемаи́ду, éже бесѣ́довати съ ни́мъ.
  • Егдá же услы́ша Ионаѳáнъ, повелѣ́ обстоя́ти, и избрá от­ старѣ́йшинъ Изрáилевыхъ и иерéевъ, и вдадéся въ бѣ́д­ст­во:
  • и взя́въ злáто и сребрó и ри́зы и и́ны дáры мнóги, и́де ко царю́ во Птолемаи́ду и обрѣ́те благодáть предъ ни́мъ.
  • И клеветáху на негó нѣ́цыи беззакóн­нiи от­ язы́ка [егó].
  • И сотвори́ емý цáрь, я́коже сотвори́ша емý, и́же прéжде егó бы́ша, и воз­вы́си егó предъ всѣ́ми дрýги сво­и́ми,
  • и постáви егó начáлника свящéн­ству, и ели́ка и́на имѣ́яше прéжде честнáя, и сотвори́ егó въ пéрвыхъ друзѣ́хъ бы́ти.
  • И моли́ Ионаѳáнъ царя́ сотвори́ти Иудéю бездáн­ну, и три́ топáрхiи, и самарíю, и обѣщá емý три́ста талáнтъ.
  • И угóдно бы́сть царю́, и написá Ионаѳáну епистóлiи о всѣ́хъ си́хъ, имѣ́ющыя о́бразъ сицевы́й:
  • цáрь дими́трiй брáту Ионаѳáну рáдоватися и язы́ку Иудéйскому:
  • списáнiе епистóлiи, ю́же писáхомъ ласѳéну срóднику нá­шему о вáсъ, писáхомъ и къ вáмъ, да вѣ́сте:
  • цáрь дими́трiй ласѳéну отцý рáдоватися:
  • язы́ку Иудéйску другóмъ нáшымъ и сохраня́ющымъ я́же къ нáмъ прáведная суди́хомъ благосотвори́ти, рáди благопрiя́т­ст­ва и́хъ къ нáмъ:
  • устáвихомъ ýбо и́мъ предѣ́лы иудéйскiя и три́ страны́, Аферéму, ли́дду и рамаѳéмъ, и́же при­­ложи́шася Иудéи от­ самарíи, и вся́ надлежáщая къ ни́мъ, всѣ́мъ жрýщымъ во Иерусали́мѣ, вмѣ́сто цáрскихъ, и́хже взимá­ше цáрь от­ ни́хъ пéрвѣе на вся́ко лѣ́то от­ жи́тъ земли́ и от­ овощéй древéсныхъ,
  • и и́на надлежáщая нáмъ от­ны́нѣ десяти́нъ и дáней надлежáщихъ нáмъ, и сóли точи́ла, и при­­надлежáщихъ нáмъ вѣнцéвъ,
  • вся́ щéдро оставля́емъ и́мъ, и ничтóже от­ си́хъ отъ­и́мет­ся от­ны́нѣ и въ вѣ́чное врéмя:
  • ны́нѣ ýбо при­­лѣжи́те сотвори́ти си́хъ списáнiе, и да дáст­ся Ионаѳáну и да положи́т­ся въ горѣ́ святѣ́й въ мѣ́стѣ чéстнѣ.
  • И ви́дѣ дими́трiй цáрь, я́ко утиши́ся земля́ предъ ни́мъ, и ничтó емý проти́вит­ся, и от­пусти́ вся́ вóи своя́ ко­егóждо въ мѣ́сто своé, кромѣ́ чужди́хъ си́лъ, и́хже собрá от­ островóвъ язы́ческихъ, и враждовáху емý вся́ си́лы отцéвъ егó.
  • Три́фонъ же бѣ́ от­ Алексáндровыхъ пéрвѣе, и ви́дѣ, я́ко вся́ си́лы рóпщутъ на дими́трiа, и и́де ко Емалкýю Арави́тину, и́же воспитá Антióха дѣ́тище Алексáндрово:
  • и при­­лѣжá­ше емý, я́ко да дáстъ емý é, да воцари́тъ вмѣ́сто отцá егó: и воз­вѣсти́ емý, ели́ка сотвори́ дими́трiй, и враждý, éюже враждýютъ нáнь си́лы егó, и пребы́сть тý дни́ мнóги.
  • И послá Ионаѳáнъ ко дими́трiю царю́, да ижденéтъ сýщихъ во краегрáдiи изъ Иерусали́ма и и́же въ тверды́нехъ: бя́ху бо вою́юще Изрáиля.
  • И послá дими́трiй ко Ионаѳáну глагóля: не тóкмо сiя́ сотворю́ тебѣ́ и язы́ку тво­емý, но и слáвою прослáвлю тя́ и язы́къ твóй, áще благоврéмен­ство получý:
  • ны́нѣ ýбо прáво сотвори́ши, áще пóслеши ми́ мужéй споборáющихъ, я́ко от­ступи́ша вси́ вóи мо­и́.
  • И послá емý Ионаѳáнъ три́ ты́сящы мужéй си́льныхъ крѣ́постiю во Антiохíю, и прiидóша ко царю́, и воз­весели́ся цáрь о при­­шé­ст­вiи и́хъ.
  • И собрáшася и́же от­ грáда въ среди́ну грáда стó двáдесять ты́сящъ мужéй и совѣщáхуся уби́ти царя́.
  • И бѣжá цáрь во двóръ, и объя́ша и́же бѣ́ху от­ грáда пути́ грáдскiя, и начáша би́тися.
  • И при­­звá цáрь Иудеóвъ на пóмощь, и собрáшася вси́ вкýпѣ къ немý: и расточи́шася вси́ по грáду,
  • и уби́ша во грáдѣ въ тóй дéнь стó ты́сящъ мужéй, и сожгóша грáдъ, и взя́ша коры́сти мнóги во о́нъ дéнь и избáвиша царя́.
  • И ви́дѣша и́же бя́ху от­ грáда, я́ко одержáша Иудéе грáдъ, я́коже хотѣ́ша, и изнемогóша мы́сльми сво­и́ми, и возопи́ша ко царю́ съ молéнiемъ, глагóлюще:
  • дáждь нáмъ десни́цу, и да престáнутъ Иудéе рáтовати нáсъ и грáдъ.
  • И повергóша орýжiя своя́ и сотвори́ша ми́ръ. И прослáвишася Иудéе предъ царéмъ и предъ всѣ́ми и́же во цáр­ст­вiи егó, и воз­врати́шася во Иерусали́мъ имѣ́юще коры́сти мнóги.
  • И сѣ́де дими́трiй цáрь на престóлѣ цáр­ст­ва сво­егó, и упокóися земля́ предъ ни́мъ.
  • И солгá вся́ ели́ка речé, и от­чужди́ся Ионаѳáна, и не воз­дадé емý по благотворéниемъ, я́же воз­дадé емý, и оскорби́ егó зѣлó.
  • По си́хъ же воз­врати́ся три́фонъ и Антióхъ съ ни́мъ óтрочищь ю́ный: и воцари́ся и воз­ложи́ дiади́му.
  • И собрáшася къ немý вси́ вóи, и́хже расточи́ дими́трiй, и рáтоваша проти́ву егó, и побѣжé и побѣждéнъ бы́сть.
  • И взя́ три́фонъ звѣ́ри и одержá Антiохíю.
  • И писá Антióхъ ю́ный Ионаѳáну, глагóля: уставля́ю тебѣ́ архiерéй­ст­во и поставля́ю тебé надъ четы́рми странáми, и бýдеши въ друзѣ́хъ цáрскихъ.
  • И послá емý сосýды златы́я и служéнiе, и дадé емý влáсть пи́ти изъ злáта и бы́ти въ порфи́рѣ и имѣ́ти гри́вну злáту.
  • И Си́мона брáта егó постáви во­евóдою от­ страны́ ти́ра дáже до предѣ́лъ Еги́пта.
  • И изы́де Ионаѳáнъ и прохождá­ше объ онý странý рѣки́ и во градѣ́хъ, и собрáшася къ немý вся́ си́лы си́рскiя въ пóмощь, и прiи́де во Аскалóнъ, и срѣтóша егó чéстно от­ грáда.
  • И и́де от­тýду въ Гáзу, и заключи́шася и́же въ Гáзѣ, и обстоя́ше ю́, и пожжé окрéстныя грáды ея́ огнéмъ, и плѣни́ я́.
  • И моли́ша Ионаѳáна и́же от­ Гáзы, и дадé и́мъ десни́цу, и взя́ сы́ны начáлниковъ и́хъ въ залóгъ, и послá и́хъ во Иерусали́мъ, и прóйде странý дáже до Дамáска.
  • И слы́ша Ионаѳáнъ, я́ко сýть начáлницы дими́триевы въ Кáдисѣ, и́же въ Галилéи, съ си́лою мнóгою, хотя́ще изри́нути егó от­ страны́.
  • И срѣ́теся съ ни́ми, брáта же сво­егó Си́мона остáви во странѣ́.
  • И ополчи́ся Си́монъ на веѳсýру, и рáтоваша ю́ дни́ мнóги, и заключи́ ю́.
  • И проси́ша у негó десни́цу прiя́ти, и дадé и́мъ, и изгнá и́хъ от­тýду, и взя́ грáдъ, и постáви въ нéмъстрáжу.
  • Ионаѳáнъ же и пóлкъ егó прiидóша къ водѣ́ ген­нисáръ:
  • и идóша ýтро рáно на пóле насóръ, и сé, пóлкъ иноплемéн­никовъ срѣ́те егó на пóли, и постáвиша нáнь лови́тел­ст­во въ горáхъ, сáми же срѣтóша от­супроти́ву.
  • Лови́теле же востáша от­ мѣ́стъ сво­и́хъ и состáвиша рáть,
  • и побѣгóша и́же со Ионаѳáномъ вси́, и ни еди́нъ остáся от­ ни́хъ, тóкмо маттаѳíа сы́нъ Авессалóмовъ, и Иýда сы́нъ халфíевъ, начáлницы во­и́нскихъ си́лъ.
  • И растерзá Ионаѳáнъ ри́зы своя́, и воз­ложи́ зéмлю на главý свою́, и помоли́ся:
  • и обрати́ся на ни́хъ брáнiю и побѣди́ и́хъ, и бѣгóша.
  • И ви́дѣша сво­и́ бѣжáв­шiи от­ негó, и обрати́шася къ немý, и гнáша съ ни́мъ дáже до Кáдиса, дáже до полкá и́хъ, и ополчи́шася тáмо.
  • И падóша от­ иноплемéн­никъ въ дéнь тóй три́ ты́сящы мужéй. и воз­врати́ся Ионаѳáнъ во Иерусали́мъ.
  • В сто шестидесятом году выступил Александр, сын Антиоха Епифана, и овладел Птолемаидою: и приняли его, и он воцарился там.
  • Когда услышал о том царь Димитрий, собрал весьма многочисленное войско и вышел против него на войну.
  • И послал Димитрий письма Ионафану с мирным предложением, как бы желая возвеличить его,
  • ибо говорил: предупредим заключить с ним мир, прежде нежели он заключит с Александром против нас:
  • тогда он припомнит все зло, которое мы сделали против него и братьев его и народа его.
  • И он дал ему власть набирать войско и приготовлять оружия, чтобы быть союзником его, и велел отдать ему заложников, которые находились в крепости.
  • Ионафан пришел в Иерусалим и прочитал письма вслух всего народа и бывших в крепости;
  • и убоялись все великим страхом, услышав, что царь дал ему власть набирать войско;
  • а бывшие в крепости выдали Ионафану заложников, и он возвратил их родителям их.
  • И жил Ионафан в Иерусалиме; и начал строить и возобновлять город,
  • и сказал производившим работы, чтобы они строили стены и вокруг горы Сиона для твердости из четырехугольных камней, – и делали так.
  • Тогда иноплеменные, бывшие в крепостях, построенных Вакхидом, бежали:
  • каждый оставил свое место и ушел в свою землю.
  • Только в Вефсуре остались некоторые из тех, которые оставили закон и заповеди, ибо это место служило для них убежищем.
  • И услышал царь Александр о тех обещаниях, какие Димитрий послал Ионафану, и рассказали ему о войнах и храбрых подвигах, которые совершил Ионафан и братья его, и о трудностях, понесенных ими.
  • Тогда он сказал: найдем ли мы еще такого мужа, как этот? Сделаем же его нашим другом и союзником.
  • И написал и послал ему письмо в таких словах:
  • «Царь Александр брату Ионафану – радоваться.
  • Услышали мы о тебе, что ты – муж, крепкий силою и достойный быть нашим другом.
  • Итак, мы поставляем тебя ныне первосвященником народа твоего; и ты будешь именоваться другом царя (он послал ему порфиру и золотой венец) и будешь держать нашу сторону и хранить дружбу с нами».
  • И облекся Ионафан в священную одежду в седьмом месяце сто шестидесятого года, в праздник кущей, и собрал войско и заготовил множество оружий.
  • И услышал об этом Димитрий и огорчился, и сказал:
  • что это мы сделали, что Александр предупредил нас заключить дружбу с Иудеями в подкрепление себе?
  • Напишу и я им слова приветствия, восхваления и обещаний, чтобы были они в помощь мне.
  • И послал им письмо в таких словах: «Царь Димитрий народу Иудейскому – радоваться.
  • Слышали мы и радовались, что вы сохраняете договоры наши, пребываете в дружбе с нами и не склоняетесь к врагам нашим.
  • Продолжайте и ныне сохранять верность к нам, и мы воздадим вам добром за то, что вы делаете для нас:
  • сделаем вам многие уступки и дадим вам дары.
  • Ныне же разрешаю вас и освобождаю всех Иудеев от податей и пошлины с соли и с венцов;
  • и за третью часть семян и половинную часть древесных плодов, принадлежащую мне, отныне и впредь я отменяю брать с земли Иудейской и с трех областей, присоединенных к ней от Самарии и Галилеи, от нынешнего дня и на вечные времена.
  • И Иерусалим да будет священным и свободным и пределы его, десятины и доходы его.
  • Предоставляю и власть над крепостью Иерусалимскою и даю право первосвященнику поставить в ней людей, каких он сам изберет, для охранения ее;
  • и всякого человека из Иудеев, взятого в плен из земли Иудейской, во всем царстве моем отпускаю на свободу даром: пусть все будут свободны от повинностей за себя и за скот свой.
  • Все праздники и субботы и новомесячия, и дни установленные – три дня пред праздником и три дня после праздника, – все эти дни пусть будут днями льготы и свободы всем Иудеям, находящимся в моем царстве.
  • Никто не будет иметь права притеснять и отягощать кого-нибудь из них ни по какому делу.
  • И пусть из Иудеев записываются в царские войска до тридцати тысяч человек, – и им будет даваться жалованье наравне со всеми войсками царскими.
  • И из них да будут поставляемы начальствующими над большими крепостями царскими, из них же да будут поставляемы и над делами царства, требующими верности, и их приставники и начальники да будут из них же, и пусть они живут по своим законам, как повелел царь в земле Иудейской.
  • И три области, присоединенные к Иудее от страны Самарийской, пусть останутся присоединенными к Иудее, чтобы считаться и быть им за одну и не подлежать другой власти, кроме власти первосвященника.
  • Птолемаиду с округом ее я отдаю в дар святилищу в Иерусалиме на издержки, потребные для святилища;
  • я же даю ежегодно пятнадцать тысяч сиклей серебра из царских сборов с подлежащих мест.
  • И все остальное, чего не отдали заведующие сборами, как в прежние годы, отныне будут отдавать на работы храма.
  • Сверх того пять тысяч сиклей серебра, которые брали от доходов святилища из ежегодного сбора, и те уступаются, как принадлежащие служащим священникам.
  • И все, которые убегут в храм Иерусалимский и во все пределы его по причине повинностей царских и всех других, пусть будут свободны со всем, что принадлежит им в царстве моем.
  • И на строение и возобновление святилища издержки будут выдаваемы из сборов царских.
  • И на построение стен Иерусалима и укрепление их вокруг издержки будут выдаваемы из доходов царских, а также на построение стен в Иудее».
  • Ионафан и народ, выслушав эти слова, не поверили им и не приняли их, ибо вспомнили о тех великих бедствиях, которые нанес Димитрий Израильтянам, жестоко притеснив их,
  • и предпочли союз с Александром, ибо он первый сделал им мирные предложения, – и помогали ему в войнах во все дни.
  • Царь Александр собрал большое войско и ополчился против Димитрия.
  • И вступили два царя в сражение, и войско Димитрия обратилось в бегство; Александр преследовал его, и превозмог,
  • и весьма настойчиво продолжал сражение до самого захождения солнца, – и пал Димитрий в этот день.
  • После того Александр отправил послов к Птоломею, царю Египетскому, с такими словами:
  • «Я возвратился в землю царства моего и воссел на престоле отцов моих, принял верховную власть, сокрушил Димитрия и стал обладателем страны нашей.
  • Я вступил с ним в сражение, и он разбит нами и войско его, и воссели мы на престоле царства его.
  • Итак, заключим теперь дружбу между нами, и ты дай мне дочь твою в жену, и буду я тебе зятем и дам тебе и ей дары, достойные тебя».
  • И отвечал царь Птоломей так: «Счастлив день, в который ты возвратился в землю отцов твоих и воссел на престоле царства их.
  • Ныне я исполню для тебя то, о чем ты писал, только ты выйди ко мне в Птолемаиду, чтобы нам видеть друг друга, и я породнюсь с тобою, как ты сказал».
  • И отправился Птоломей из Египта сам и Клеопатра, дочь его, и прибыли в Птолемаиду в сто шестьдесят втором году.
  • Царь Александр встретил его, и он выдал за него Клеопатру, дочь свою, и устроил брак ее в Птолемаиде, как прилично царям, с великою пышностью.
  • Писал также царь Александр Ионафану, чтобы он вышел к нему навстречу.
  • И отправился Ионафан в Птолемаиду с пышностью, и представлялся обоим царям и одарил их и приближенных их серебром и золотом и многими дарами, и приобрел благоволение их.
  • И собрались против него мужи зловредные из среды Израиля, мужи беззаконные, чтобы оклеветать его; но царь не внял им.
  • И повелел царь снять с Ионафана одежды его и облечь его в порфиру, – и сделали так.
  • И посадил его царь с собою и сказал своим правителям: выйдите с ним на средину города и провозгласите, чтобы никто не смел клеветать на него ни в каком деле и никто не тревожил его никаким делом.
  • Когда клеветавшие увидели славу его, как он был провозглашаем и как облечен в порфиру, все разбежались.
  • Так прославил его царь и вписал его в число первых друзей, и назначил его военачальником и областным правителем.
  • И возвратился Ионафан в Иерусалим с миром и веселием.
  • Но в сто шестьдесят пятом году пришел из Крита Димитрий, сын Димитрия, в землю отцов своих.
  • Услышав о том, царь Александр весьма огорчился и возвратился в Антиохию.
  • И поставил Димитрий военачальником Аполлония, правителя Келе-Сирии, – и он собрал большое войско и расположился станом при Иамнии и послал к первосвященнику Ионафану сказать:
  • ты только один превозносишься над нами, я же подвергся осмеянию и посрамлению через тебя. Зачем ты противостоишь нам в горах?
  • Если ты надеешься на твои военные силы, то сойди к нам на равнину, и там мы померяемся, ибо со мною войско городов.
  • Спроси и узнай, кто я и прочие помогающие нам, и скажут тебе: невозможно вам устоять пред лицем нашим, ибо дважды обращены были в бегство отцы твои в земле своей.
  • И ныне ты не можешь устоять против такой конницы и такого войска на равнине, где нет ни камней, ни ущелий, ни места для убежища.
  • Когда Ионафан выслушал эти слова Аполлония, то подвигся духом и, избрав десять тысяч мужей, вышел из Иерусалима, и брат его Симон сошелся с ним на помощь ему.
  • И расположился станом при Иоппии; но не впустили его в город, ибо в Иоппии была стража Аполлония, и они начали воевать против нее.
  • Тогда устрашенные жители отворили ему город, и Ионафан овладел Иоппиею.
  • Услышав о сем, Аполлоний взял три тысячи конницы и большое войско и пошел в Азот, как бы делая переход, а между тем прошел на равнину, ибо имел множество конницы и надеялся на нее.
  • Ионафан же преследовал его до Азота, и вступили войска в сражение.
  • Между тем Аполлоний оставил тысячу всадников в скрытном месте позади них;
  • но Ионафан узнал, что есть засада сзади него. И обступили войско его и бросали в народ стрелы с утра до вечера,
  • народ же стоял, как приказал Ионафан; наконец всадники утомились.
  • Тогда Симон подвел войско свое и напал на отряд, ибо всадники изнемогли, – и были разбиты им и обратились в бегство.
  • И рассеялись всадники по равнине и убежали в Азот, и вошли в Бетдагон, капище их, чтобы спастись.
  • Но Ионафан сжег Азот и окрестные города и взял добычу их, и капище Дагона с убежавшими в него сжег огнем.
  • И было павших от меча с сожженными до восьми тысяч мужей.
  • Отправившись оттуда, Ионафан расположился станом против Аскалона; но жители города вышли к нему навстречу с великою почестью.
  • И возвратился Ионафан со всеми бывшими при нем в Иерусалим, имея при себе много добычи.
  • Когда царь Александр услышал о сих событиях, то вновь почтил Ионафана
  • и послал ему золотую пряжку, какая по обычаю давалась царским родственникам, и подарил ему Аккарон и всю область его в наследственное владение.
  • Между тем царь Египетский, собрав многочисленное войско, как песок на берегу морском, и множество кораблей, домогался овладеть царством Александра хитростью и присоединить его к своему царству.
  • Он пришел в Сирию с мирными речами, и жители отворяли ему города и выходили навстречу, ибо дано было от царя Александра повеление встречать его, потому что он был тесть его.
  • Когда же Птоломей входил в города, то оставлял войско для стражи в каждом городе.
  • Когда приблизился он к Азоту, то показали ему сожженное капище Дагона, и Азот и окрестные города разрушенные, и тела пораженные и сожженные во время сражения, ибо сложили их в груды по пути его,
  • и рассказали царю о всем, что сделал Ионафан, жалуясь на него; но царь промолчал.
  • Тогда вышел Ионафан навстречу царю в Иоппию с почетом, и приветствовали друг друга и ночевали там.
  • И шел Ионафан с царем до реки, называемой Елевфера, и потом возвратился в Иерусалим.
  • Царь же Птоломей овладел городами на морском берегу до Селевкии приморской и составлял злые замыслы против Александра.
  • И послал послов к царю Димитрию, говоря: приди сюда, заключим между собою союз, и я дам тебе дочь мою, которую имеет Александр, и ты будешь царствовать в царстве отца твоего.
  • Я раскаиваюсь, что отдал ему дочь мою, ибо он старался убить меня.
  • Так клеветал он на него, потому что сам домогался царства его.
  • И, отняв у него дочь свою, отдал ее Димитрию, и стал чужим для Александра, и обнаружилась вражда их.
  • И вошел Птоломей в Антиохию и возложил на свою голову два венца – Азии и Египта.
  • Царь Александр находился в то время в Киликии, потому что жители тех мест отпали от него.
  • Услышав об этом, Александр пошел против него воевать; тогда Птоломей вывел войско и встретил его с крепкою силою, и обратил его в бегство.
  • И убежал Александр в Аравию, чтобы укрыться там; царь же Птоломей возвысился.
  • Завдиил, Аравитянин, снял голову с Александра и послал ее Птоломею.
  • Царь же Птоломей на третий день умер, а оставшиеся в крепостях истреблены были жителями крепостей.
  • И воцарился Димитрий в сто шестьдесят седьмом году.
  • В те дни собрал Ионафан Иудеев, чтобы завоевать крепость Иерусалимскую, и устроил перед нею множество машин.
  • Но некоторые ненавистники народа своего, отступники от закона, пошли к царю и донесли, что Ионафан облагает крепость.
  • Когда он услышал об этом, разгневался и, поспешно собравшись, отправился в Птолемаиду, и написал Ионафану, чтобы он не облагал крепости, а как можно скорее шел к нему навстречу в Птолемаиду, чтобы переговорить с ним.
  • Но Ионафан, выслушав это, приказал продолжать осаду и, избрав из старейшин Израильских и священников, решился подвергнуться опасности.
  • Взяв серебра и золота, одежды и много других даров, он пошел к царю в Птолемаиду и приобрел благоволение его.
  • И хотя некоторые отступники из того же народа клеветали на него,
  • но царь поступил с ним так же, как поступали с ним предшественники его, и возвысил его пред всеми друзьями своими,
  • и утвердил за ним первосвященство и другие почетные отличия, какие он имел прежде, и сделал его одним из первых друзей своих.
  • И просил Ионафан царя освободить от податей Иудею и три области и Самарию и обещал ему триста талантов.
  • Царь согласился и написал Ионафану обо всем этом письмо такого содержания:
  • «Царь Димитрий брату Ионафану и народу Иудейскому – радоваться.
  • Список письма, которое мы писали о вас Ласфену, родственнику нашему, посылаем и к вам, чтобы вы знали.
  • Царь Димитрий Ласфену-отцу – радоваться.
  • Народу Иудейскому, друзьям нашим, верно исполняющим свои обязанности перед нами, мы рассудили оказать благодеяние за их доброе расположение к нам.
  • Итак, мы утверждаем за ними как пределы Иудеи, так и три области: Аферему, Лидду и Рамафем, которые присоединены к Иудее от Самарии, и все, принадлежащее всем жрецам их в Иерусалиме, за те царские оброки, которые прежде ежегодно получал от них царь с произрастаний земли и с плодов древесных,
  • и все прочее, принадлежащее нам отныне из десятин и даней, следующих нам, соленые озера и венечный сбор, нам принадлежащий, все вполне уступаем им.
  • И ничего не будет отменено из сего отныне и навсегда.
  • Итак, позаботьтесь сделать список с сего, и пусть будет отдан он Ионафану и положен на святой горе в известном месте».
  • И увидел царь Димитрий, что преклонилась земля пред ним и ничто не противилось ему, и отпустил все войска свои, каждого в свое место, кроме войск чужеземных, которые он нанял с островов чужих народов, за что все войска отцов его ненавидели его.
  • Трифон, один из прежних приверженцев Александра, видя, что все войска ропщут на Димитрия, отправился к Емалкую Аравитянину, который воспитывал Антиоха, малолетнего сына Александрова;
  • и настаивал, чтобы он выдал его ему, дабы сделать его царем вместо него; и рассказал ему обо всем, что сделал Димитрий, и о неприязни, которую имеют к нему войска его, и пробыл там много дней.
  • И послал Ионафан к царю Димитрию, чтобы он вывел оставленных им в Иерусалимской крепости и укреплениях, ибо они нападали на Израиля.
  • Димитрий послал сказать Ионафану: не только это сделаю для тебя и для народа твоего, но и почту тебя и народ твой великою честью, как скоро буду иметь благоприятное время.
  • Теперь же ты справедливо поступишь, если пришлешь мне людей на помощь в войне, ибо отложились от меня все войска мои.
  • И послал к нему Ионафан в Антиохию три тысячи храбрых мужей, и пришли они к царю, и обрадовался царь прибытию их.
  • Граждане же, собравшись на средину города до ста двадцати тысяч человек, хотели убить царя.
  • Но царь убежал во дворец, а граждане заняли все улицы города и начали осаждать его.
  • Тогда царь призвал на помощь Иудеев, и все они тотчас собрались к нему, и вдруг рассыпались по городу, и умертвили в тот день в городе до ста тысяч,
  • и зажгли город, и взяли в тот день много добычи, и спасли царя.
  • И увидели граждане, что Иудеи овладели городом, как хотели, и упали духом, и начали взывать к царю, умоляя и говоря:
  • прости нас, и пусть Иудеи перестанут нападать на нас и на город.
  • И сложили оружие и заключили мир. И прославились Иудеи перед царем и перед всеми в царстве его и возвратились в Иерусалим с большою добычею.
  • И воссел царь Димитрий на престоле царства своего, и успокоилась земля пред ним.
  • Но он солгал во всем, что обещал, и изменил Ионафану и не воздал за сделанное ему добро и сильно оскорбил его.
  • После того возвратился Трифон и с ним Антиох, еще очень юный; он воцарился и возложил на себя венец.
  • И собрались к нему все войска, которые распустил Димитрий, и начали воевать с ним, и он обратился в бегство, и был поражен.
  • И взял Трифон слонов и овладел Антиохиею.
  • И писал юный Антиох Ионафану, говоря: предоставляю тебе первосвященство и поставляю тебя над четырьмя областями, и ты будешь в числе друзей царских.
  • И послал ему золотые сосуды и домашнюю утварь и дал ему право пить из золотых сосудов и носить порфиру и золотую пряжку,
  • а Симона, брата его, поставил военачальником от области Тирской до пределов Египта.
  • И выступил Ионафан в поход, и проходил по ту сторону реки [Иордана] и по городам, и собрались к нему на помощь все Сирийские войска; и пришел он к Аскалону, и встретили его жители города с честью.
  • Оттуда пошел он в Газу; но жители Газы заперлись; и осадил он город, и сжег огнем предместья его, и опустошил их.
  • И упросили жители Газы Ионафана, и он примирился с ними, только взял в заложники сыновей начальников их и отослал их в Иерусалим, и прошел страну до Дамаска.
  • И услышал Ионафан, что пришли в Кадис, в Галилее, военачальники Димитрия с многочисленным войском, чтобы удалить его от страны.
  • Но он пошел навстречу им, брата же своего, Симона, оставил в стране.
  • И расположил Симон стан свой при Вефсуре, и осаждал его многие дни, и запер его.
  • И просили его о мире, и он согласился, но выгнал их оттуда, и овладел городом, и поставил в нем стражу.
  • А Ионафан и войско его расположились станом при водах Геннисаретских и утром стали на равнине Насор.
  • И вот, войско иноплеменников встретилось с ним на равнине, оставив против него засаду в горах, само же шло навстречу ему с противной стороны.
  • И вышли бывшие в засаде из своих мест, и начали сражаться: тогда все бывшие с Ионафаном обратились в бегство,
  • и ни одного из них не осталось, кроме Маттафии, сына Авессаломова, и Иуды, сына Халфиева, начальников воинских отрядов.
  • И разодрал Ионафан одежды свои, и посыпал землю на голову свою, и молился.
  • Потом возвратился сражаться с ними и поразил их, и они бежали.
  • Увидев это, убежавшие от него возвратились к нему, и с ним преследовали их до Кадиса, до самого стана их, и там остановились.
  • В тот день пало от иноплеменников до трех тысяч мужей; и возвратился Ионафан в Иерусалим.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (288 голосов: 4.56 из 5)