Скрыть
2:8
2:14
2:15
2:18
Глава 3 
3:2
3:5
3:12
3:13
Церковнославянский (рус)
Отло́жше у́бо вся́ку зло́бу и вся́ку ле́сть и лицемѣ́рiе и за́висть и вся́ клеветы́,
я́ко новорожде́ни младе́нцы, слове́сное и неле́стное мле́ко воз­люби́те, я́ко да о не́мъ воз­расте́те во спасе́нiе:
поне́же вкуси́сте, я́ко бла́гъ Госпо́дь.
Къ Нему́же при­­ходя́ще, ка́мени жи́ву, от­ человѣ́къ у́бо уничиже́ну, от­ Бо́га же избра́ну, честну,
и са́ми я́ко ка́менiе жи́во зижди́теся во хра́мъ духо́венъ, святи́тел­ст­во свято, воз­носи́ти же́ртвы духо́вны, благопрiя́тны Богови Иису́съ Христо́мъ.
Зане́ пи́сано е́сть въ Писа́нiи: се́ полага́ю въ Сiо́нѣ ка́мень крае­уго́ленъ, избра́нъ, че́стенъ: и вѣ́руяй въ о́нь не постыди́т­ся.
Ва́мъ у́бо че́сть вѣ́ру­ю­щымъ, а проти́вящымся ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущiи, се́й бы́сть во главу́ у́гла, и ка́мень претыка́нiя и ка́мень собла́зна:
о не́мже и претыка́ют­ся сло́ву противля́ющiися, на не́же и положе́ни бы́ша.
Вы́ же ро́дъ избра́нъ, ца́рское свяще́нiе, язы́къ свя́тъ, лю́дiе обновле́нiя, я́ко да добродѣ́тели воз­вѣстите́ изъ тмы́ ва́съ При­­зва́в­шаго въ чу́дный Сво́й свѣ́тъ:
и́же иногда́ не лю́дiе, ны́нѣ же лю́дiе Бо́жiи: и́же не поми́ловани, ны́нѣ же поми́ловани бы́сте.
[Зач. 58Г.] Возлю́блен­нiи, молю́ я́ко при­­ше́лцевъ и стра́н­никовъ, огреба́тися от­ плотски́хъ похоте́й, я́же вою́ютъ на ду́шу,
житiе́ ва́­ше иму́ще добро́ во язы́цѣхъ, да о не́мже клеве́щутъ ва́съ а́ки злодѣ́евъ, от­ до́брыхъ дѣ́лъ ви́дѣв­ше, просла́вятъ Бо́га въ де́нь посѣще́нiя.
Повини́теся у́бо вся́кому человѣ́чу созда́нiю {нача́л­ст­ву} Го́спода ра́ди: а́ще царю́, я́ко преоблада́ющу:
а́ще ли же князе́мъ, я́ко от­ него́ по́слан­нымъ, во от­мще́нiе у́бо злодѣ́емъ, въ похвалу́ же благотво́рцемъ.
Я́ко та́ко е́сть во́ля Бо́жiя, благотворя́щымъ обуздова́ти безу́мныхъ человѣ́къ невѣ́ж­ст­во:
я́ко свобо́дни, а не я́ко при­­крове́нiе иму́ще зло́бы свобо́ду, но я́ко раби́ Бо́жiи.
Всѣ́хъ почита́йте, бра́т­ст­во воз­люби́те, Бо́га бо́йтеся, царя́ чти́те.
Раби́, повину́йтеся во вся́цѣмъ стра́сѣ влады́камъ, не то́кмо благи́мъ и кро́ткимъ, но и стропти́вымъ.
Се́ бо е́сть уго́дно предъ Бо́гомъ, а́ще со́вѣсти ра́ди Бо́жiя терпи́тъ кто́ ско́рби, стражда́ безъ пра́вды.
Ка́я бо похвала́, а́ще согрѣша́юще му́чими терпите́? Но а́ще добро́ творя́ще и стра́ждуще терпите́, сiе́ уго́дно предъ Бо́гомъ,
на сiе́ бо и зва́ни бы́сте: [Зач. 59.] зане́ и Христо́съ пострада́ по на́съ, на́мъ оста́вль о́бразъ, да послѣ́дуемъ стопа́мъ Его́:
и́же грѣха́ не сотвори́, ни обрѣ́теся ле́сть во устѣ́хъ Его́:
и́же укаря́емь проти́ву не укаря́ше, стражда́ не преща́­ше, предая́ше же Судя́щему пра́ведно:
и́же грѣхи́ нашя́ Са́мъ воз­несе́ на тѣ́лѣ Сво­е́мъ на дре́во, да от­ грѣ́хъ избы́в­ше, пра́вдою поживе́мъ: Его́же я́звою исцѣлѣ́сте.
Бѣ́сте бо я́ко о́вцы заблу́ждшыя [не иму́щя па́стыря]: но воз­врати́стеся ны́нѣ къ Па́стырю и Посѣти́телю ду́шъ ва́шихъ.
Та́кожде же и жены́, повину́ющяся сво­и́мъ муже́мъ, да и а́ще нѣ́цыи не повину́ют­ся сло́ву, же́нскимъ житiе́мъ безъ сло́ва плѣне́ни бу́дутъ,
ви́дѣв­ше е́же со стра́хомъ чи́сто житiе́ ва́­ше.
И́мже да бу́детъ не внѣ́шняя, плете́нiя вла́съ и обложе́нiя зла́та, или́ одѣя́нiя ри́зъ, лѣ́пота,
но потае́ный се́рдца человѣ́къ, въ неистлѣ́нiи кро́ткаго и молчали́ваго ду́ха, е́же е́сть предъ Бо́гомъ многоцѣ́н­но.
Та́ко бо иногда́ и святы́я жены́, упова́ющыя на Бо́га, украша́ху себе́, повину́ющяся сво­и́мъ муже́мъ:
я́коже Са́рра послу́шаше Авраа́ма, господи́на того́ зову́щи: ея́же бы́сте ча́да, благотворя́щя и не боя́щяся ни еди́наго стра́ха.
Му́жiе та́кожде, вку́пѣ живу́ще со сво­и́ми жена́ми по ра́зуму, я́ко немощнѣ́йшу сосу́ду же́нскому воз­даю́ще че́сть, я́ко и снаслѣ́дницы благода́тныя жи́зни, во е́же не прекраща́тися моли́твамъ ва́шымъ.
Коне́цъ же, вси́ единому́дрени бу́дите, ми́лостиви, братолю́бцы, [милосе́рдни,] благо­утро́бни, мудролю́бцы, смиреному́дри:
не воз­даю́ще зла́ за зло́, или́ досажде́нiя за досажде́нiе: супроти́вное же, благословя́ще, вѣ́дяще, я́ко на се́ зва́ни бы́сте, да благослове́нiе наслѣ́дите.
[Зач. 60.] Хотя́й бо живо́тъ люби́ти и ви́дети дни́ бла́ги, да удержи́тъ язы́къ сво́й от­ зла́, и устнѣ́ сво­и́ е́же не глаго́лати льсти́.
Да уклони́т­ся от­ зла́, и да сотвори́тъ благо, да взы́щетъ ми́ра и да держи́т­ся его́:
зане́ о́чи Госпо́дни на пра́ведныя, и у́шы Его́ въ моли́тву и́хъ, лице́ же Госпо́дне на творя́щыя зла́я, е́же потреби́ти и́хъ от­ земли́.
И кто́ озло́битъ ва́съ, а́ще благо́му подо́бницы бу́дете?
Но а́ще и стра́ждете пра́вды ра́ди, блаже́ни есте́: стра́ха же и́хъ не убо́йтеся, ниже́ смуща́йтеся.
Го́спода же Бо́га освяти́те въ сердца́хъ ва́шихъ: гото́ви же при́сно ко от­вѣ́ту вся́кому вопроша́ющему вы́ словесе́ о ва́­шемъ упова́нiи, съ кро́тостiю и стра́хомъ:
со́вѣсть иму́ще бла́гу, да о не́мже клеве́щутъ ва́съ а́ки злодѣ́евъ, постыдя́т­ся злосло́вящiи ва́­ше благо́е о Христѣ́ житiе́.
Лу́чше бо е́сть благо́е творя́щымъ, а́ще хо́щетъ во́ля Бо́жiя, пострада́ти, не́жели зло́ творя́щымъ:
зане́ и Христо́съ еди́ною о грѣсѣ́хъ на́шихъ пострада́, пра́ведникъ за непра́ведники, да при­­веде́тъ ны́ Богови, умерщвле́нъ у́бо бы́въ пло́тiю, ожи́въ же ду́хомъ:
о не́мже и су́щымъ въ темни́цѣ духово́мъ соше́дъ проповѣ́да,
проти́вльшымся иногда́, егда́ ожида́­ше Бо́жiе долготерпѣ́нiе, во дни́ Но́евы, дѣ́лаему ковче́гу, въ не́мже ма́ло, си́рѣчь о́смь ду́шъ, спасо́шася от­ воды́.
Его́же воображе́нiе ны́нѣ и на́съ спаса́етъ креще́нiе, не плотскі́я от­ложе́нiе скве́рны, но со́вѣсти бла́ги вопроше́нiе у Бо́га, воскресе́нiемъ Иису́съ Христо́вымъ,
И́же е́сть о десну́ю Бо́га, воз­ше́дъ на небо, поко́ршымся Ему́ А́нгеломъ и Власте́мъ и Си́ламъ.
Синодальный
1 Камни для духовного дома; краеугольный камень. 11 Общие наставления о святой и примерной жизни. 18 Особые указания слугам о терпении.
Итак, отложив всякую злобу и всякое коварство, и лицемерие, и зависть, и всякое злословие,
как новорожденные младенцы, возлюби́те чистое словесное молоко, дабы от него возрасти вам во спасение;
ибо вы вкусили, что благ Господь.
Приступая к Нему, камню живому, человеками отверженному, но Богом избранному, драгоценному,
и сами, как живые камни, устрояйте из себя дом духовный, священство святое, чтобы приносить духовные жертвы, благоприятные Богу Иисусом Христом.
Ибо сказано в Писании: вот, Я полагаю в Сионе камень краеугольный, избранный, драгоценный; и верующий в Него не постыдится.
Итак Он для вас, верующих, драгоценность, а для неверующих камень, который отвергли строители, но который сделался главою угла, камень претыкания и камень соблазна,
о который они претыкаются, не покоряясь слову, на что они и оставлены.
Но вы – род избранный, царственное священство, народ святой, люди, взятые в удел, дабы возвещать совершенства Призвавшего вас из тьмы в чудный Свой свет;
некогда не народ, а ныне народ Божий; некогда непомилованные, а ныне помилованы.
[Зач. 58Г.] Возлюбленные! прошу вас, как пришельцев и странников, удаляться от плотских похотей, восстающих на душу,
и провождать добродетельную жизнь между язычниками, дабы они за то, за что злословят вас, как злодеев, увидя добрые дела ваши, прославили Бога в день посещения.
Итак будьте покорны всякому человеческому начальству, для Господа: царю ли, как верховной власти,
правителям ли, как от него посылаемым для наказания преступников и для поощрения делающих добро, –
ибо такова есть воля Божия, чтобы мы, делая добро, заграждали уста невежеству безумных людей, –
как свободные, не как употребляющие свободу для прикрытия зла, но как рабы Божии.
Всех почитайте, братство любите, Бога бойтесь, царя чтите.
Слуги, со всяким страхом повинуйтесь господам, не только добрым и кротким, но и суровым.
Ибо то угодно Богу, если кто, помышляя о Боге, переносит скорби, страдая несправедливо.
Ибо что за похвала, если вы терпите, когда вас бьют за проступки? Но если, делая добро и страдая, терпите, это угодно Богу.
Ибо вы к тому призваны, [Зач. 59.] потому что и Христос пострадал за нас, оставив нам пример, дабы мы шли по следам Его.
Он не сделал никакого греха, и не было лести в устах Его.
Будучи злословим, Он не злословил взаимно; страдая, не угрожал, но предавал то Судии Праведному.
Он грехи наши Сам вознес телом Своим на древо, дабы мы, избавившись от грехов, жили для правды: ранами Его вы исцелились.
Ибо вы были, как овцы блуждающие (не имея пастыря), но возвратились ныне к Пастырю и Блюстителю душ ваших.
1 Наставления женам и мужьям. 8 «Будьте братолюбивы», «не воздавайте злом за зло... благословляйте»; «очи Господа обращены к праведным». 13 «Если страдаете за правду, то вы блаженны».
Также и вы, жены, повинуйтесь своим мужьям, чтобы те из них, которые не покоряются слову, житием жен своих без слова приобретаемы были,
когда увидят ваше чистое, богобоязненное житие.
Да будет украшением вашим не внешнее плетение волос, не золотые уборы или нарядность в одежде,
но сокровенный сердца человек в нетленной красоте кроткого и молчаливого духа, что драгоценно пред Богом.
Так некогда и святые жены, уповавшие на Бога, украшали себя, повинуясь своим мужьям.
Так Сарра повиновалась Аврааму, называя его господином. Вы – дети ее, если делаете добро и не смущаетесь ни от какого страха.
Также и вы, мужья, обращайтесь благоразумно с женами, как с немощнейшим сосудом, оказывая им честь, как сонаследницам благодатной жизни, дабы не было вам препятствия в молитвах.
Наконец будьте все единомысленны, сострадательны, братолюбивы, милосерды, дружелюбны, смиренномудры;
не воздавайте злом за зло или ругательством за ругательство; напротив, благословляйте, зная, что вы к тому призваны, чтобы наследовать благословение.

[Зач. 60] Ибо, кто любит жизнь и хочет видеть добрые дни, тот удерживай язык свой от зла и уста свои от лукавых речей;

уклоняйся от зла и делай добро; ищи мира и стремись к нему,

потому что очи Господа обращены к праведным и уши Его к молитве их, но лице Господне против делающих зло (чтобы истребить их с земли).

И кто сделает вам зло, если вы будете ревнителями доброго?
Но если и страдаете за правду, то вы блаженны; а страха их не бойтесь и не смущайтесь.
Господа Бога святите в сердцах ваших; будьте всегда готовы всякому, требующему у вас отчета в вашем уповании, дать ответ с кротостью и благоговением.
Имейте добрую совесть, дабы тем, за что злословят вас, как злодеев, были постыжены порицающие ваше доброе житие во Христе.
Ибо, если угодно воле Божией, лучше пострадать за добрые дела, нежели за злые;
потому что и Христос, чтобы привести нас к Богу, однажды пострадал за грехи наши, праведник за неправедных, быв умерщвлен по плоти, но ожив духом,
которым Он и находящимся в темнице духам, сойдя, проповедал,
некогда непокорным ожидавшему их Божию долготерпению, во дни Ноя, во время строения ковчега, в котором немногие, то есть восемь душ, спаслись от воды.
Так и нас ныне подобное сему образу крещение, не плотской нечистоты омытие, но обещание Богу доброй совести, спасает воскресением Иисуса Христа,
Который, восшед на небо, пребывает одесную Бога и Которому покорились Ангелы и Власти и Силы.
Ошондуктан ачууланууну, алдамчылыкты, эки жєздєєлєктє, кљрљ албастыкты жана ушакчылыкты таштап,
жањы тљрљлгљн балдар катары рухий таза сєттє сєйгєлљ. Ал аркылуу љсєп, куткарылууга жеткиле.
Анткени силер Тењирдин жакшы экенин татып калдыњар.
Адамдар жаратпай койгон, бирок Кудай тандап алган кымбат баалуу тирєє ташка – Машайакка жакындагыла.
Љзєњљр да тирєє таштар катары љзєњљрдљн рухий єй тургузгула. Ыйса Машайак аркылуу Кудайга жагымдуу рухий курмандыктарды алып келєє єчєн, ыйык кызмат кылуучу болгула.
Анткени Ыйык Жазууда: «Мына, Мен Сионго тандалган, кымбат баалуу, негизги таш коём. Ага ишенген адам уятка калбайт», – деп жазылган.
Демек, ишенгендер, силер єчєн Ал – кенч. Ал эми ишенбегендер єчєн Ал – куруучулар жаратпай койгон, бирок бурчтун башкы ташы болуп коюлган, ошондой эле мєдєрєлтєєчє, азгыруучу таш.
Алар Кудай Сљзєнљ баш ийишпегендиктен, ошол ташка мєдєрєлєшљт, анткени аларга ошол нерсе белгиленген.
Ал эми силер тандалган уруусуњар, Падышанын ыйык кызмат кылуучуларысыњар, ыйык элсињер, Кудай энчилеп алган элсињер. Силерди карањгылыктан Љзєнєн ажайып жарыгына чакырып алган Кудайдын улуу иштерин жар салыш єчєн тандалгансыњар.
Бир кезде эл эмес элењер, азыр Кудайдын элисињер. Бир кезде силерге ырайым кылынган эмес, азыр силерге ырайым кылынды.
Сєйєктєє бир туугандар, силер бул дєйнљдљ жолоочу жана келгинсињер, ошондуктан силерден љтєнљрєм, жаныњарга каршы кєрљшкљн дене кумарларынан качкыла.
Бутпарастардын арасында таза жашагыла. Алар силерди жаман иштерди кылуучулар деп жамандашса да, жакшы иштерињерди кљрєп, Кудай љздљрєнљ келген кєнє Аны дањкташсын.
Ошентип, жогорку бийликте турган падышага болобу, кєнљљкљрлљрдє жазалоо єчєн, жакшы иш кылгандарды сыйлоо єчєн, падыша тарабынан коюлган башкаруучуларга болобу,
мамлекеттик бардык бийликке Тењир єчєн баш ийгиле.
Анткени Кудайдын каалоосу мындай: силер эркин адамдар катары, бирок эркиндик менен жаман иштерди жаап-жашыруучулар катары эмес,
Кудайдын кулдары катары жакшы иштерди жасап, акылсыз жана адепсиз адамдардын оозун жабышыњар керек.
Бардык адамдарды урматтагыла, бир туугандарыњарды сєйгєлљ, Кудайдан корккула, падышаны урматтагыла.
Кулдар, љзєњљрдєн кожоюндарыњардын жакшы жана момундарына гана эмес, катаалдарына да урмат кљрсљтєє менен баш ийгиле.
Анткени ким адилетсиз эле жерден азап тартып жатса, бирок ошол азапты Тењир єчєн кљтљрљ билсе, бул Кудайга жагат.
Эгерде силер кылмыш кылып, ошон єчєн сабаганга чыдап жатсањар, мунун эмнеси мактарлык? Бирок силер жакшы иш кылып жатып азап чегип жатсањар жана ошого чыдап жатсањар, анда бул Кудайга жагат.
Анткени силер ушуга чакырылгансыњар. Себеби Машайак да биз єчєн азап тарткан. Анын изи менен басышыбыз єчєн, Ал бизге єлгє калтырып кеткен:
Ал эч кандай кєнљљ кылган эмес, Анын оозунан бир да кошомат сљз чыккан эмес.
Кордошкондо, Ал кордоо менен жооп берген эмес. Азап тартканда, эч кимди коркуткан эмес, бирок адилет Сотко тапшырган.
Кєнљљдљн арылып, адил жашашыбыз єчєн, Ал биздин кєнљљлљрєбєздє Љзєнєн денеси менен жыгачка кљтљрєп чыкты. Силер Анын жарааты менен айыктыњар.
Анткени силер адашып жєргљн койлордой болчусуњар, азыр болсо жаныњарды Кайтаруучуга жана Коргоочуга кайтып келдињер.
Ошондой эле, силер, аялдар кєйљљњљргљ баш ийгиле. Кимињердин кєйљљњљр Кудайдын сљзєнљ баш ийбесе,
ал силердин таза, Кудайдан корккон жашооњорду кљрєп, cилердин сљзєњљр аркылуу эмес, жєрєш-турушуњар аркылуу Кудайга баш ийгидей болсун.
Жасалгањар сырткы кооздуктар болуп эсептелген љрєлгљн чач, алтын жасалга, жакшы кийим эмес,
Кудай алдында кымбат баалуу эсептелген, жєрљктљ сакталган, туруктуу, момун жана жоош рух болсун.
Качандыр бир убакта Кудайдан ємєттљнгљн ыйык аялдар да љздљрєн кєйљљлљрєнљ баш ийєє менен жасалгалашкан.
Ошолордун бири Саара Ыбрайымды кожоюнум деп, ага баш ийген. Эгерде силер жакшы иш кылып жатсањар жана эч бир коркунучтан коркпосоњор, Сааранын кыздарысыњар.
Ошондой эле, силер, кєйљљлљр, аялзатынын алсызыраак экенин эске алып, аялыњарга туура мамиле кылгыла. Сыйынууњарга тоскоолдук болбошу єчєн, аларга урмат кљрсљткєлљ, анткени алар да ырайымдуу жашоонун мураскорлору.
Ошентип, баарыњар бир ойдо болгула, кайрымдуу болгула, бир туугандарыњарды сєйгєлљ, боорукер жана момун болгула.
Жамандыкка жамандык менен, жаман сљзгљ жаман сљз менен жооп кайтарбагыла. Тескерисинче, батањарды бергиле. Анткени ушуга – Кудайдын батасын мурастоого чакырылгансыњар.
Себеби ким жашоону сєйсљ жана жакшы жашагысы келсе, ал љзєнєн тилин жаман сљздљрдє айтуудан, оозун жалган кептерди сєйлљљдљн сактасын.
Жамандыктан четтеп, жакшы иштерди жасасын. Тынчтыкты издеп, ошого умтулсун.
Анткени Тењир адил адамдарга назарын салат, алардын сыйынууларына кулак тљшљйт, ал эми жамандык жасагандардан Тењир Љз жєзєн бурат.
Эгерде жакшы иштерди кылууга тырышып жатсањар, анда силерге ким жамандык кыла алат?
Эгерде чындык єчєн азап тартып жатсањар, анда силер бактылуусуњар. Алардын коркутканынан коркпогула, кысынбагыла.
Машайакты жєрљгєњљрдљ Тењир катары ыйык туткула. Силердин ємєтєњљр жљнєндљ айтып берєєњљрдє сураган ар бир адамга момундук жана коркунуч менен жооп берєєгљ дайым даяр болгула.
Абийирињерди таза сактагыла, Машайак жолундагы таза жашооњор єчєн силерди жамандык кылуучулар катары жамандагандар уялгандай болушсун.
Анткени Кудайдын эрки болсо, жамандык кылып азап тарткандан кљрљ, жакшылык кылып азап тарткан жакшы.
Себеби Машайак да бизди Кудайга алып келєє єчєн, биздин кєнљљлљрєбєз єчєн бир ирет азап тартты. Адил Адам адилетсиз адамдар єчєн азап тартты. Анын денеси љлтєрєлдє, бирок руху тирилтилди.
Ал ошол руху менен зындандагы рухтарга барып жар салды.
Алар качандыр бир убакта, Нухтун убагында, кеме курулуп бєткєчљктє Кудай чыдап кєтсљ да, баш ийбей койгондор эле. Ошол кемеде аз эле адам, тактап айтканда, сегиз гана жан суу аркылуу аман калган.
Ошол сыяктуу эле азыр да бизди сууга чљмєлдєрєє Ыйса Машайактын тирилєєсє аркылуу куткарып жатат. Сууга чљмєлдєрєє – дененин кирин жууп кетирєє эмес, Кудай алдында таза абийир менен жашоого убада берєє.
Асманга кљтљрєлєп кеткен Машайак Тењирдин оњ жагында отурат. Ага периштелер да, кєчтљр да, бийликтер да багындырылган.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible