Апостола Павла 2-е послание к коринфянам, 11:31-32, 12:1-9

 
  • [Зач. 191.] О, да бы́сте мáло потерпѣ́ли безýмiю мо­емý! Но и потерпи́те мя́.
  • Ревнýю бо по вáсъ Бóжiею рéвностiю: обручи́хъ бо вáсъ еди́ному мýжу дѣ́ву чи́сту предстáвити Христóви.
  • Бою́ся же, да не кáко, я́коже змíй Е́ву прельсти́ лукáв­ст­вомъ сво­и́мъ, тáко истлѣ́ютъ [и] рáзумы вáши от­ простоты́, я́же о Христѣ́.
  • А́ще бо гряды́й инáго Иисýса проповѣ́даетъ, егóже не проповѣ́дахомъ, или́ дýха инáго прiéмлете, егóже не прiя́сте, или́ благовѣ­ст­вовáнiе и́но, éже не прiя́сте, дóбрѣ бы́сте потерпѣ́ли.
  • [Зач. 192.] Непщýю бо ничи́мже лиши́тися прéднихъ апóстолъ:
  • áще бо и невѣ́жда слóвомъ, но не рáзумомъ: но вездѣ́ я́вльшеся о всéмъ въ вáсъ {нó во всéмъ явлéн­ни есмы́ во всѣ́хъ къ вáмъ}.
  • Или́ грѣ́хъ сотвори́хъ себé смиря́я, да вы́ воз­несéтеся, я́ко тýне Бóжiе благовѣ­ст­вовáнiе благовѣсти́хъ вáмъ?
  • От ины́хъ церквéй уя́хъ, прiи́мъ обрóкъ къ вá­шему служéнiю: и при­­шéдъ къ вáмъ, и въ скýдости бы́въ, не стужи́хъ ни еди́ному:
  • скýдость бо мою́ испóлниша брáтiя, при­­шéдше от­ македóнiи: и во всéмъ безъ стужéнiя вáмъ себé соблюдóхъ и соблюдý.
  • Е́сть и́стина Христóва вó мнѣ́, я́ко похвалéнiе сié не загради́т­ся о мнѣ́ въ странáхъ Ахáйскихъ.
  • Почтó? занé не люблю́ ли вáсъ? Бóгъ вѣ́сть. А éже творю́, и сотворю́,
  • да от­сѣкý винý хотя́щымъ вины́, да, о нéмже хвáлят­ся, обря́щут­ся я́коже и мы́.
  • Таковíи бо лжи́ви апóстоли, дѣ́лателе льсти́вiи, преобразýющеся во апóстолы Христóвы.
  • И не ди́вно: сáмъ бо сатанá преобразýет­ся во áнгела свѣ́тла:
  • не вéлiе ýбо, áще и служи́телiе егó преобразýют­ся я́ко служи́тели прáвды: и́мже кончи́на бýдетъ по дѣлóмъ и́хъ.
  • Пáки глагóлю: да никтóже мни́тъ мя́ безýмна бы́ти: áще ли ни́, понé я́ко безýмна прiими́те мя́, да и áзъ мáло чтó похвалю́ся.
  • А éже глагóлю, не глагóлю по Гóсподѣ, но я́ко въ безýмiи въ сéй чáсти похвалы́:
  • понéже мнóзи хвáлят­ся по плóти, и áзъ похвалю́ся.
  • Любéзно бо прiéмлете безýмныя, мýдри сýще:
  • прiéмлете бо, áще ктó вáсъ порабощáетъ, áще ктó поядáетъ, áще ктó [не влѣ́поту] протóритъ {от­éмлетъ}, áще ктó по лицý бiéтъ вы́, áще ктó величáет­ся.
  • По досаждéнiю глагóлю, занé áки мы́ изнемогóхомъ. [Зач. 193.] О нéмже áще дерзáетъ ктó, несмы́слен­но глагóлю, дерзáю и áзъ.
  • Еврéе ли́ сýть? и áзъ. Изрáили́те ли сýть? и áзъ. Сѣ́мя Авраáмле ли сýть? и áзъ.
  • Служи́телiе ли Христóвы сýть? не въ мýдрости глагóлю, пáче áзъ. Въ трудѣ́хъ мнóжае, въ рáнахъ пребóлѣ, въ темни́цахъ и́злиха, въ смéртехъ мнóгащи.
  • От иудéй пя́ть крáты четы́редесять рáзвѣ еди́ныя прiя́хъ:
  • три́щи пáлицами бiéнъ бы́хъ, еди́ною кáменьми намéтанъ бы́хъ, трикрáты корáбль опровéржеся со мнóю: нóщь и дéнь вó глубинѣ́ сотвори́хъ:
  • въ пýтныхъ шé­ст­вiихъ мнóжицею: бѣды́ въ рѣкáхъ, бѣды́ от­ разбóйникъ, бѣды́ от­ срóдникъ, бѣды́ от­ язы́къ, бѣды́ во градѣ́хъ, бѣды́ въ пусты́ни, бѣды́ въ мóри, бѣды́ во лжебрáтiи:
  • въ трудѣ́ и пóдвизѣ, во бдѣ́нiихъ мнóжицею, во áлчбѣ и жáжди, въ пощéнiихъ мнóгащи, въ зимѣ́ и наготѣ́.
  • Кромѣ́ внѣ́шнихъ, нападéнiе éже по вся́ дни́, [и] попечéнiе всѣ́хъ церквéй.
  • Ктó изнемогáетъ, и не изнемогáю? Ктó соблазня́ет­ся, и áзъ не разжизáюся?
  • А́ще хвали́тися [ми́] подобáетъ, о нéмощи мо­éй похвалю́ся.
  • [Зач. 194.] Бóгъ и Отéцъ Гóспода нá­шего Иисýса Христá вѣ́сть, сы́й благословéнъ во вѣ́ки, я́ко не лгý.
  • Въ дамáсцѣ язы́ческiй кня́зь Арéѳы царя́ стрежá­ше Дамáскъ грáдъ, я́ти мя́ хотя́:
    *и окóнцемъ въ кошни́цѣ свѣ́шенъ бы́хъ по стѣнѣ́, и избѣгóхъ изъ рукý егó.
  • Похвали́тися же не пóльзуетъ ми́: прiидý бо въ видѣ́нiя и от­кровéнiя Госпóдня.
  • Вѣ́мъ человѣ́ка о Христѣ́, прéжде лѣ́тъ четыре­нá­де­ся­ти: áще въ тѣ́лѣ, не вѣ́мъ, áще ли кромѣ́ тѣ́ла, не вѣ́мъ, Бóгъ вѣ́сть: восхищéна бы́в­ша таковáго до трéтiяго небесé.
  • И вѣ́мъ таковá человѣ́ка: áще въ тѣ́лѣ, или́ кромѣ́ тѣ́ла, не вѣ́мъ: Бóгъ вѣ́сть:
  • я́ко восхищéнъ бы́сть въ рáй, и слы́ша неизрѣчéн­ны глагóлы, и́хже не лѣ́ть éсть человѣ́ку глагóлати.
  • О таковѣ́мъ похвалю́ся: о себѣ́ же не похвалю́ся, тóкмо о нéмощехъ мо­и́хъ.
  • А́ще бо восхощý похвали́тися, не бýду безýменъ, и́стину бо рекý: щаждý же, да не [кáко] ктó воз­непщýетъ о мнѣ́ пáче, éже ви́дитъ мя́, или́ слы́шитъ чтó от­ менé.
  • И за премнóгая от­кровéнiя да не превоз­ношýся, дадéся ми́ пáкост­никъ плóти, áггелъ сатани́нъ, да ми́ пáкости дѣ́етъ, да не превоз­ношýся.
  • О сéмъ трикрáты Гóспода моли́хъ, да от­стýпитъ от­ менé,
  • и речé ми: довлѣ́етъ ти́ благодáть моя́: си́ла бо моя́ въ нéмощи совершáет­ся. Слáдцѣ ýбо похвалю́ся пáче въ нéмощехъ мо­и́хъ, да всели́т­ся въ мя́ си́ла Христóва.
  • [Зач. 195.] Тѣ́мже благоволю́ въ нéмощехъ, въ досаждéнiихъ, въ бѣдáхъ, во изгнáнiихъ, въ тѣснотáхъ по Христѣ́: егдá бо немощ­ст­вýю, тогдá си́ленъ éсмь.
  • Бы́хъ несмы́сленъ хваля́ся: вы́ мя́ понýдисте. А́зъ бо дóлженъ бѣ́хъ от­ вáсъ хвали́мь бывáти: ничи́мже бо лиши́хся пéрвѣйшихъ апóстолъ, áще и ничтóже éсмь:
  • знáменiя бо апóстолова содѣ́яшася въ вáсъ во вся́цѣмъ терпѣ́нiи, въ знáменiихъ и чудесѣ́хъ и си́лахъ.
  • Чтó бо éсть, егóже лиши́стеся пáче прóчихъ церквéй, рáзвѣ тóчiю я́ко áзъ сáмъ не стужи́хъ вáмъ? Дади́те ми́ непрáвду сiю́.
  • Сé трéтiе готóвъ éсмь прiити́ къ вáмъ, и не стужý вáмъ: не ищý бо вáшихъ, но вáсъ. Не дóлжна бо сýть чáда роди́телемъ снискáти имѣ́нiя, но роди́теле чáдомъ.
  • А́зъ же въ слáдость иждивý и иждивéнъ бýду по душáхъ вáшихъ, áще и изли́шше вáсъ любя́, мéнше люби́мь éсмь.
  • Бýди же, áзъ не отягчи́хъ вáсъ, но ковáренъ сы́й, лéстiю вáсъ прiя́хъ.
  • Едá кóимъ от­ пóслан­ныхъ къ вáмъ лихо­и́м­ст­вовахъ вáсъ?
  • Умоли́хъ ти́та, и съ ни́мъ послáхъ брáта: едá лихо­и́м­ст­вова чи́мъ вáсъ ти́тъ? не тѣ́мже ли дýхомъ ходи́хома? не тѣ́миже ли стопáми?
  • Пáки ли мнитé, я́ко от­вѣ́тъ вáмъ твори́мъ? Предъ Бóгомъ, о Христѣ́ глагóлемъ: вся́ же, воз­лю́блен­нiи, о вá­шемъ созидáнiи и утверждéнiи.
  • [Зач. 196.] Бою́ся же, едá кáко при­­шéдъ, не я́цѣхъ же хощý, обря́щу вáсъ, и áзъ обря́щуся вáмъ, яковá же не хóщете: да не кáко [бýдутъ] рвéнiя, зáвисти, я́рости, рéти, клеветы́, шептáнiя, кичéнiя, нестроéнiя:
  • да не пáки при­­шéдша мя́ смири́тъ Бóгъ мóй у вáсъ, и восплáчуся мнóгихъ прéжде согрѣ́шшихъ и не покáяв­шихся о нечистотѣ́ и блужéнiи и студолóж­ст­вiи, я́же содѣ́яша.
  • [Зач. 191.] О, если бы вы несколько были снисходительны к моему неразумию! Но вы и снисходите ко мне.
  • Ибо я ревную о вас ревностью Божиею; потому что я обручил вас единому мужу, чтобы представить Христу чистою девою.
  • Но боюсь, чтобы, как змий хитростью своею прельстил Еву, так и ваши умы не повредились, уклонившись от простоты во Христе.
  • Ибо если бы кто, придя, начал проповедовать другого Иисуса, которого мы не проповедовали, или если бы вы получили иного Духа, которого не получили, или иное благовестие, которого не принимали, – то вы были бы очень снисходительны к тому.
  • [Зач. 192.] Но я думаю, что у меня ни в чем нет недостатка против высших Апостолов:
  • хотя я и невежда в слове, но не в познании. Впрочем мы во всем совершенно известны вам.
  • Согрешил ли я тем, что унижал себя, чтобы возвысить вас, потому что безмездно проповедовал вам Евангелие Божие?
  • Другим церквам я причинял издержки, получая от них содержание для служения вам; и, будучи у вас, хотя терпел недостаток, никому не докучал,
  • ибо недостаток мой восполнили братия, пришедшие из Македонии; да и во всем я старался и постараюсь не быть вам в тягость.
  • По истине Христовой во мне скажу, что похвала сия не отнимется у меня в странах Ахаии.
  • Почему же так поступаю? Потому ли, что не люблю вас? Богу известно! Но как поступаю, так и буду поступать,
  • чтобы не дать повода ищущим повода, дабы они, чем хвалятся, в том оказались такими же, как и мы.
  • Ибо таковые лжеапостолы, лукавые делатели, принимают вид Апостолов Христовых.
  • И неудивительно: потому что сам сатана принимает вид Ангела света,
  • а потому не великое дело, если и служители его принимают вид служителей правды; но конец их будет по делам их.
  • Еще скажу: не почти кто-нибудь меня неразумным; а если не так, то примите меня, хотя как неразумного, чтобы и мне сколько-нибудь похвалиться.
  • Чтó скажу, тó скажу не в Господе, но как бы в неразумии при такой отважности на похвалу.
  • Как многие хвалятся по плоти, то и я буду хвалиться.
  • Ибо вы, люди разумные, охотно терпите неразумных:
  • вы терпите, когда кто вас порабощает, когда кто объедает, когда кто обирает, когда кто превозносится, когда кто бьет вас в лицо.
  • К стыду говорю, что на это у нас недоставало сил. || [Зач. 193.] А если кто смеет хвалиться чем-либо, то (скажу по неразумию) смею и я.
  • Они Евреи? и я. Израильтяне? и я. Семя Авраамово? и я.
  • Христовы служители? (в безумии говорю:) я больше. Я гораздо более был в трудах, безмерно в ранах, более в темницах и многократно при смерти.
  • От Иудеев пять раз дано мне было по сорока ударов без одного;
  • три раза меня били палками, однажды камнями побивали, три раза я терпел кораблекрушение, ночь и день пробыл во глубине морской;
  • много раз был в путешествиях, в опасностях на реках, в опасностях от разбойников, в опасностях от единоплеменников, в опасностях от язычников, в опасностях в городе, в опасностях в пустыне, в опасностях на море, в опасностях между лжебратиями,
  • в труде и в изнурении, часто в бдении, в голоде и жажде, часто в посте, на стуже и в наготе.
  • Кроме посторонних приключений, у меня ежедневно стечение людей, забота о всех церквах.
  • Кто изнемогает, с кем бы и я не изнемогал? Кто соблазняется, за кого бы я не воспламенялся?
  • Если должно мне хвалиться, то буду хвалиться немощью моею.
  • [Зач. 194.] Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, благословенный во веки, знает, что я не лгу.
  • В Дамаске областной правитель царя Ареты стерег город Дамаск, чтобы схватить меня;
    *и я в корзине был спущен из окна по стене и избежал его рук.
  • Не полезно хвалиться мне, ибо я приду к видениям и откровениям Господним.
  • Знаю человека во Христе, который назад тому четырнадцать лет (в теле ли – не знаю, вне ли тела – не знаю: Бог знает) восхищен был до третьего неба.
  • И знаю о таком человеке (только не знаю – в теле, или вне тела: Бог знает),
  • что он был восхищен в рай и слышал неизреченные слова, которых человеку нельзя пересказать.
  • Таким человеком могу хвалиться; собою же не похвалюсь, разве только немощами моими.
  • Впрочем, если захочу хвалиться, не буду неразумен, потому что скажу истину; но я удерживаюсь, чтобы кто не подумал о мне более, нежели сколько во мне видит или слышит от меня.
  • И чтобы я не превозносился чрезвычайностью откровений, дано мне жало в плоть, ангел сатаны, удручать меня, чтобы я не превозносился.
  • Трижды молил я Господа о том, чтобы удалил его от меня.
  • Но Господь сказал мне: «довольно для тебя благодати Моей, ибо сила Моя совершается в немощи». И потому я гораздо охотнее буду хвалиться своими немощами, чтобы обитала во мне сила Христова.
  • [Зач. 195.] Посему я благодушествую в немощах, в обидах, в нуждах, в гонениях, в притеснениях за Христа, ибо, когда я немощен, тогда силен.
  • Я дошел до неразумия, хвалясь; вы меня к сему принудили. Вам бы надлежало хвалить меня, ибо у меня ни в чем нет недостатка против высших Апостолов, хотя я и ничто.
  • Признаки Апостола оказались перед вами всяким терпением, знамениями, чудесами и силами.
  • Ибо чего у вас недостает перед прочими церквами, разве только того, что сам я не был вам в тягость? Простите мне такую вину.
  • Вот, в третий раз я готов идти к вам, и не буду отягощать вас, ибо я ищу не вашего, а вас. Не дети должны собирать имение для родителей, но родители для детей.
  • Я охотно буду издерживать свое и истощать себя за души ваши, несмотря на то, что, чрезвычайно любя вас, я менее любим вами.
  • Положим, что сам я не обременял вас, но, будучи хитр, лукавством брал с вас.
  • Но пользовался ли я чем от вас через кого-нибудь из тех, кого посылал к вам?
  • Я упросил Тита и послал с ним одного из братьев: Тит воспользовался ли чем от вас? Не в одном ли духе мы действовали? Не одним ли путем ходили?
  • Не думаете ли еще, что мы только оправдываемся перед вами? Мы говорим пред Богом, во Христе, и все это, возлюбленные, к вашему назиданию.
  • [Зач. 196.] Ибо я опасаюсь, чтобы мне, по пришествии моем, не найти вас такими, какими не желаю, также чтобы и вам не найти меня таким, каким не желаете: чтобы не найти у вас раздоров, зависти, гнева, ссор, клевет, ябед, гордости, беспорядков,
  • чтобы опять, когда приду, не уничижил меня у вас Бог мой и чтобы не оплакивать мне многих, которые согрешили прежде и не покаялись в нечистоте, блудодеянии и непотребстве, какое делали.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта