Апостола Павла 2-е послание к коринфянам, 1:21-22, 3:4-6

 
  • [Зач. 167А.] Пáвелъ, послáн­никъ Иисýсъ Христóвъ вóлею Бóжiею, и тимоѳéй брáтъ, цéркви Бóжiей сýщей въ кори́нѳѣ, со святы́ми всѣ́ми сýщими во всéй Ахáiи:
  • благодáть вáмъ и ми́ръ от­ Бóга Отцá нá­шего, и Гóспода Иисýса Христá.
  • [Зач. 167Б.] Благословéнъ Бóгъ и Отéцъ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, Отéцъ щедрóтъ и Бóгъ вся́кiя утѣ́хи,
  • утѣшáяй нáсъ о вся́цѣй скóрби нá­шей, я́ко воз­мощи́ нáмъ утѣ́шити сýщыя во вся́цѣй скóрби, утѣшéнiемъ, и́мже утѣшáемся сáми от­ Бóга.
  • Занé я́коже избы́точе­ст­вуютъ страдáнiя Христóва въ нáсъ, тáко Христóмъ избы́точе­ст­вуетъ и утѣшéнiе нá­ше.
  • А́ще ли же скорби́мъ, о вá­шемъ утѣшéнiи и спасéнiи, дѣ́й­ст­ву­ю­щемся въ терпѣ́нiи тѣ́хже страдáнiй, я́же и мы́ стрáждемъ:
  • и уповáнiе нá­ше извѣ́стно о вáсъ. А́ще ли утѣшáемся, о вá­шемъ утѣшéнiи и спасéнiи, вѣ́дяще, занé я́коже о́бщницы естé страстéмъ нáшымъ, тáкожде и утѣшéнiю.
  • [Зач. 168.] Не бó хóщемъ вáсъ, брáтiе, не вѣ́дѣти о скóрби нá­шей бы́в­шей нáмъ во Асíи, я́ко по премнóгу [и] пáче си́лы отяготи́хомся, я́ко не надѣ́ятися нáмъ и жи́ти.
  • Но сáми въ себѣ́ осуждéнiе смéрти имѣ́хомъ, да не надѣ́ющеся бýдемъ на ся́, но на Бóга воз­ставля́ющаго мéртвыя,
  • и́же от­ толи́кiя смéрти избáвилъ ны́ éсть и избавля́етъ, нáньже и уповáхомъ, я́ко и ещé избáвитъ,
  • споспѣше­ст­вýющымъ и вáмъ по нáсъ моли́твою, да от­ мнóгихъ ли́цъ, éже въ нáсъ даровáнiе, мнóгими благодари́т­ся о вáсъ {въ нѣ́кiихъ: о нáсъ}.
  • [Зач. 169.] Похвалéнiе бо нá­ше сié éсть, свидѣ́тел­ст­во сóвѣсти нá­шея, я́ко въ простотѣ́ и чи́стотѣ́ Бóжiей, [а] не въ мýдрости плóти, но благодáтiю Бóжiею жи́хомъ въ мíрѣ, мнóжае же у вáсъ.
  • Не инáя бо пи́шемъ вáмъ, но я́же чтетé и разумѣвáете: уповáю же, я́ко и до концá уразумѣ́ете,
  • я́коже и разумѣ́сте нáсъ от­ чáсти, я́ко похвалéнiе вáмъ есмы́, я́коже и вы́ нáмъ, въ дéнь Гóспода нá­шего Иисýса Христá.
  • И си́мъ уповáнiемъ хотѣ́хъ къ вáмъ прiити́ прéжде, да вторýю благодáть и́мате,
  • и вáми про­ити́ въ македóнiю, и пáки от­ македóнiи прiити́ къ вáмъ, и вáми проводи́тися во Иудéю.
  • Сié же хотя́, едá чтó ýбо легкотóю дѣ́яхъ? Или́ я́же совѣщавáю, по плóти совѣщавáю, да бýдетъ у менé éже éй, éй, и éже ни́, ни́.
  • Вѣ́ренъ же Бóгъ, я́ко слóво нá­ше, éже къ вáмъ, не бы́сть éй и ни́.
  • И́бо Бóжiй Сы́нъ Иисýсъ Христóсъ, и́же у вáсъ нáми проповѣ́дан­ный, мнóю и Силуáномъ и тимоѳéемъ, не бы́сть éй и ни́, но въ нéмъ самѣ́мъ éй бы́сть:
  • ели́ка бо обѣтовáнiя Бóжiя, въ тóмъ éй и въ тóмъ ами́нь: Бóгу къ слáвѣ нáми.
  • [Зач. 170.] Извѣ­ст­вýяй же нáсъ съ вáми во Христá и помáзавый нáсъ, Бóгъ,
  • и́же и запечатлѣ́ нáсъ, и дадé обручéнiе Дýха въ сердцá нáша.
  • А́зъ же свидѣ́теля Бóга при­­зывáю на мою́ дýшу, я́ко щадя́ вáсъ, ктомý не прiидóхъ въ кори́нѳъ,
  • не я́ко обладáемъ вѣ́рою вá­шею, но [я́ко] споспѣ́шницы есмы́ вá­шей рáдости: вѣ́рою бо сто­итé.
  • Зачинáемъ ли пáки нáсъ самѣ́хъ извѣщавáти вáмъ? Или́ трéбуемъ, я́коже нѣ́цыи, извѣщавáтелныхъ послáнiй къ вáмъ, или́ от­ вáсъ извѣсти́телныхъ?
  • Послáнiе [бо] нá­ше вы́ естé, напи́саное въ сердцáхъ нáшихъ, знáемое и прочитáемое от­ всѣ́хъ человѣ́къ:
  • явля́еми, я́ко естé послáнiе Христóво слýженое нáми, напи́сано не черни́ломъ, но Дýхомъ Бóга жи́ва, не на скрижáлехъ кáмен­ныхъ, но на скрижáлехъ сéрдца плóтяныхъ.
  • [Зач. 173.] Надѣ́янiе же таковó и́мамы Христóмъ къ Бóгу,
  • не я́ко довóлни есмы́ от­ себé помы́слити чтó, я́ко от­ себé, но довóл­ст­во нá­ше от­ Бóга:
  • и́же и удовóли нáсъ служи́тели бы́ти нóву завѣ́ту, не пи́смени, но дýху: писмя́ бо убивáетъ, а дýхъ животвори́тъ.
  • А́ще ли служéнiе смéрти писмены́, образовáно въ кáменехъ, бы́сть въ слáву, я́ко не мощи́ взирáти сынóмъ Изрáилевымъ на лицé Моисéово, слáвы рáди лицá егó престаю́щiя:
  • кáко не мнóжае пáче служéнiе дýха бýдетъ въ слáвѣ?
  • А́ще бо служéнiе осуждéнiя, слáва, мнóго пáче избы́точе­ст­вуетъ служéнiе прáвды въ слáвѣ.
  • И́бо не прослáвися прослáвлен­ное въ чáсти сéй, за превосходя́щую слáву.
  • А́ще бо престаю́щее, слáвою: мнóго пáче пребывáющее, въ слáвѣ.
  • [Зач. 174.] Имýще ýбо таковó уповáнiе, мнóгимъ дерзновéнiемъ дѣ́й­ст­вуемъ,
  • и не я́коже Моисéй полагá­ше покрывáло на лицы́ сво­éмъ, за éже не мощи́ взирáти сынóмъ Изрáилевымъ на конéцъ престаю́щаго.
  • Но ослѣпи́шася помышлéнiя и́хъ: дáже бо до сегó днé тóжде покрывáло во чтéнiи вéтхаго завѣ́та пребывáетъ не от­кровéно, занé о Христѣ́ престаéтъ.
  • Но дáже до днéсь, внегдá чтéт­ся Моисéй, покрывáло на сéрдцѣ и́хъ лежи́тъ:
  • внегдá же обратя́т­ся ко Гóсподу, взимáет­ся покрывáло.
  • Госпóдь же Дýхъ éсть: а идѣ́же Дýхъ Госпóдень, тý свобóда.
  • Мы́ же вси́ от­кровéн­нымъ лицéмъ слáву Госпóдню взирáюще, въ тóйже о́бразъ преобразýемся от­ слáвы въ слáву, я́коже от­ Госпóдня Дýха.
  • [Зач. 167А.] Павел, волею Божиею Апостол Иисуса Христа, и Тимофей брат, церкви Божией, находящейся в Коринфе, со всеми святыми по всей Ахаии:
  • благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.
  • [Зач. 167Б.] Благословен Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, Отец милосердия и Бог всякого утешения,
  • утешающий нас во всякой скорби нашей, чтобы и мы могли утешать находящихся во всякой скорби тем утешением, которым Бог утешает нас самих!
  • Ибо по мере, как умножаются в нас страдания Христовы, умножается Христом и утешение наше.
  • Скорбим ли мы, скорбим для вашего утешения и спасения, которое совершается перенесением тех же страданий, какие и мы терпим.
  • И надежда наша о вас тверда. Утешаемся ли, утешаемся для вашего утешения и спасения, зная, что вы участвуете как в страданиях наших, так и в утешении.
  • [Зач. 168.] Ибо мы не хотим оставить вас, братия, в неведении о скорби нашей, бывшей с нами в Асии, потому что мы отягчены были чрезмерно и сверх силы, так что не надеялись остаться в живых.
  • Но сами в себе имели приговор к смерти, для того, чтобы надеяться не на самих себя, но на Бога, воскрешающего мертвых,
  • Который и избавил нас от столь близкой смерти, и избавляет, и на Которого надеемся, что и еще избавит,
  • при содействии и вашей молитвы за нас, дабы за дарованное нам, по ходатайству многих, многие возблагодарили за нас.
  • Ибо похвала наша сия есть свидетельство совести нашей, что мы в простоте и богоугодной искренности, не по плотской мудрости, но по благодати Божией, жили в мире, особенно же у вас.
  • И мы пишем вам не иное, как то, что вы читаете или разумеете, и что, как надеюсь, до конца уразумеете,
  • так как вы отчасти и уразумели уже, что мы будем вашею похвалою, равно и вы нашею, в день Господа нашего Иисуса Христа.
  • И в этой уверенности я намеревался прийти к вам ранее, чтобы вы вторично получили благодать,
  • и через вас пройти в Македонию, из Македонии же опять прийти к вам; а вы проводили бы меня в Иудею.
  • Имея такое намерение, легкомысленно ли я поступил? Или, чтó я предпринимаю, по плоти предпринимаю, так что у меня то «да, да», то «нет, нет»?
  • Верен Бог, что слово наше к вам не было то «да», то «нет».
  • Ибо Сын Божий, Иисус Христос, проповеданный у вас нами, мною и Силуаном и Тимофеем, не был «да» и «нет»; но в Нем было «да», –
  • ибо все обетования Божии в Нем «да» и в Нем «аминь», – в славу Божию, через нас.
  • [Зач. 170.] Утверждающий же нас с вами во Христе и помазавший нас есть Бог,
  • Который и запечатлел нас и дал залог Духа в сердца наши.
  • Бога призываю во свидетели на душу мою, что, щадя вас, я доселе не приходил в Коринф,
  • не потому, будто мы берем власть над верою вашею; но мы споспешествуем радости вашей: ибо верою вы тверды.
  • Неужели нам снова знакомиться с вами? Неужели нужны для нас, как для некоторых, одобрительные письма к вам или от вас?
  • Вы – наше письмо, написанное в сердцах наших, узнаваемое и читаемое всеми человеками;
  • вы показываете собою, что вы – письмо Христово, через служение наше написанное не чернилами, но Духом Бога живаго, не на скрижалях каменных, но на плотяных скрижалях сердца.
  • [Зач. 173.] Такую уверенность мы имеем в Боге через Христа,
  • не потому, чтобы мы сами способны были помыслить чтó от себя, как бы от себя, но способность наша от Бога.
  • Он дал нам способность быть служителями Нового Завета, не буквы, но духа, потому что буква убивает, а дух животворит.
  • Если же служение смертоносным буквам, начертанное на камнях, было так славно, что сыны Израилевы не могли смотреть на лице Моисеево по причине славы лица его преходящей, –
  • то не гораздо ли более должно быть славно служение духа?
  • Ибо если служение осуждения славно, то тем паче изобилует славою служение оправдания.
  • То прославленное даже не оказывается славным с сей стороны, по причине преимущественной славы последующего.
  • Ибо, если преходящее славно, тем более славно пребывающее.
  • [Зач. 174.] Имея такую надежду, мы действуем с великим дерзновением,
  • а не так, как Моисей, который полагал покрывало на лице свое, чтобы сыны Израилевы не взирали на конец преходящего.
  • Но умы их ослеплены: ибо то же самое покрывало доныне остается неснятым при чтении Ветхого Завета, потому что оно снимается Христом.
  • Доныне, когда они читают Моисея, покрывало лежит на сердце их;
  • но когда обращаются к Господу, тогда это покрывало снимается.
  • Господь есть Дух; а где Дух Господень, там свобода.
  • Мы же все открытым лицем, как в зеркале, взирая на славу Господню, преображаемся в тот же образ от славы в славу, как от Господня Духа.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта