Апостола Павла 2-е послание к коринфянам, 1:21-24, 2:1-4

 
  • [Зач. 167А.] Пáвелъ, послáн­никъ Иисýсъ Христóвъ вóлею Бóжiею, и тимоѳéй брáтъ, цéркви Бóжiей сýщей въ кори́нѳѣ, со святы́ми всѣ́ми сýщими во всéй Ахáiи:
  • благодáть вáмъ и ми́ръ от­ Бóга Отцá нá­шего, и Гóспода Иисýса Христá.
  • [Зач. 167Б.] Благословéнъ Бóгъ и Отéцъ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, Отéцъ щедрóтъ и Бóгъ вся́кiя утѣ́хи,
  • утѣшáяй нáсъ о вся́цѣй скóрби нá­шей, я́ко воз­мощи́ нáмъ утѣ́шити сýщыя во вся́цѣй скóрби, утѣшéнiемъ, и́мже утѣшáемся сáми от­ Бóга.
  • Занé я́коже избы́точе­ст­вуютъ страдáнiя Христóва въ нáсъ, тáко Христóмъ избы́точе­ст­вуетъ и утѣшéнiе нá­ше.
  • А́ще ли же скорби́мъ, о вá­шемъ утѣшéнiи и спасéнiи, дѣ́й­ст­ву­ю­щемся въ терпѣ́нiи тѣ́хже страдáнiй, я́же и мы́ стрáждемъ:
  • и уповáнiе нá­ше извѣ́стно о вáсъ. А́ще ли утѣшáемся, о вá­шемъ утѣшéнiи и спасéнiи, вѣ́дяще, занé я́коже о́бщницы естé страстéмъ нáшымъ, тáкожде и утѣшéнiю.
  • [Зач. 168.] Не бó хóщемъ вáсъ, брáтiе, не вѣ́дѣти о скóрби нá­шей бы́в­шей нáмъ во Асíи, я́ко по премнóгу [и] пáче си́лы отяготи́хомся, я́ко не надѣ́ятися нáмъ и жи́ти.
  • Но сáми въ себѣ́ осуждéнiе смéрти имѣ́хомъ, да не надѣ́ющеся бýдемъ на ся́, но на Бóга воз­ставля́ющаго мéртвыя,
  • и́же от­ толи́кiя смéрти избáвилъ ны́ éсть и избавля́етъ, нáньже и уповáхомъ, я́ко и ещé избáвитъ,
  • споспѣше­ст­вýющымъ и вáмъ по нáсъ моли́твою, да от­ мнóгихъ ли́цъ, éже въ нáсъ даровáнiе, мнóгими благодари́т­ся о вáсъ {въ нѣ́кiихъ: о нáсъ}.
  • [Зач. 169.] Похвалéнiе бо нá­ше сié éсть, свидѣ́тел­ст­во сóвѣсти нá­шея, я́ко въ простотѣ́ и чи́стотѣ́ Бóжiей, [а] не въ мýдрости плóти, но благодáтiю Бóжiею жи́хомъ въ мíрѣ, мнóжае же у вáсъ.
  • Не инáя бо пи́шемъ вáмъ, но я́же чтетé и разумѣвáете: уповáю же, я́ко и до концá уразумѣ́ете,
  • я́коже и разумѣ́сте нáсъ от­ чáсти, я́ко похвалéнiе вáмъ есмы́, я́коже и вы́ нáмъ, въ дéнь Гóспода нá­шего Иисýса Христá.
  • И си́мъ уповáнiемъ хотѣ́хъ къ вáмъ прiити́ прéжде, да вторýю благодáть и́мате,
  • и вáми про­ити́ въ македóнiю, и пáки от­ македóнiи прiити́ къ вáмъ, и вáми проводи́тися во Иудéю.
  • Сié же хотя́, едá чтó ýбо легкотóю дѣ́яхъ? Или́ я́же совѣщавáю, по плóти совѣщавáю, да бýдетъ у менé éже éй, éй, и éже ни́, ни́.
  • Вѣ́ренъ же Бóгъ, я́ко слóво нá­ше, éже къ вáмъ, не бы́сть éй и ни́.
  • И́бо Бóжiй Сы́нъ Иисýсъ Христóсъ, и́же у вáсъ нáми проповѣ́дан­ный, мнóю и Силуáномъ и тимоѳéемъ, не бы́сть éй и ни́, но въ нéмъ самѣ́мъ éй бы́сть:
  • ели́ка бо обѣтовáнiя Бóжiя, въ тóмъ éй и въ тóмъ ами́нь: Бóгу къ слáвѣ нáми.
  • [Зач. 170.] Извѣ­ст­вýяй же нáсъ съ вáми во Христá и помáзавый нáсъ, Бóгъ,
  • и́же и запечатлѣ́ нáсъ, и дадé обручéнiе Дýха въ сердцá нáша.
  • А́зъ же свидѣ́теля Бóга при­­зывáю на мою́ дýшу, я́ко щадя́ вáсъ, ктомý не прiидóхъ въ кори́нѳъ,
  • не я́ко обладáемъ вѣ́рою вá­шею, но [я́ко] споспѣ́шницы есмы́ вá­шей рáдости: вѣ́рою бо сто­итé.
  • Суди́хъ же въ себѣ́ сié, не пáки скóрбiю къ вáмъ прiити́.
  • А́ще бо áзъ скóрбь творю́ вáмъ, тó ктó éсть веселя́яй мя́, тóчiю прiéмляй скóрбь от­ менé?
  • И писáхъ вáмъ сié и́стое, да не при­­шéдъ скóрбь на скóрбь прiимý, о ни́хже подобá­ше ми́ рáдоватися, надѣ́яся на вся́ вы́, я́ко [Зач. 171.] моя́ рáдость всѣ́хъ вáсъ éсть.
  • От печáли бо мнóгiя и туги́ сéрдца написáхъ вáмъ мнóгими слезáми, не я́ко да оскорби́теся, но любо­́вь да познáете, ю́же и́мамъ изоби́лно къ вáмъ.
  • А́ще ли ктó оскорби́лъ [менé], не менé оскорби́, но от­ чáсти, да не отягчý, всѣ́хъ вáсъ.
  • Довóлно [бо] таковóму запрещéнiе сié, éже от­ мнóгихъ:
  • тѣ́мже сопроти́вное пáче вы́ да дáруете и утѣ́шите, да не кáко мнóгою скóрбiю пожéртъ бýдетъ таковы́й:
  • тѣ́мже молю́ вы́, утверди́те къ немý любо­́вь.
  • На сié бо и писáхъ, да разумѣ́ю искýс­ст­во вá­ше, áще во всéмъ послушли́ви естé.
  • Емýже áще чтó дáруете, и áзъ: и́бо áзъ áще чтó даровáхъ, емýже даровáхъ, вáсъ рáди, о лицы́ Иисýсъ Христóвѣ,
  • да не оби́дими бýдемъ от­ сатаны́: не не разумѣвáемъ бо умышлéнiй егó.
  • Пришéдъ же въ троáду во благовѣ́стiе Христóво, и двéри от­вéрзенѣ ми́ бы́в­шей о Гóсподѣ,
  • не имѣ́хъ покóя дýху мо­емý, не обрѣ́тшу ми́ ти́та брáта мо­егó: но от­рéкся и́мъ {цѣловáвъ и́хъ}, изыдóхъ въ македóнiю.
  • [Зач. 172.] Бóгу же благодарéнiе, всегдá побѣди́тели нáсъ творя́щему о Христѣ́ Иисýсѣ и воню́ рáзума егó явля́ющу нáми во вся́цѣмъ мѣ́стѣ.
  • Я́ко Христóво благо­ухáнiе есмы́ богови въ спасáемыхъ и въ погибáющихъ.
  • О́вѣмъ ýбо вóня смéртная въ смéрть, о́вѣмъ же вóня живóтная въ живóтъ. И къ си́мъ ктó довóленъ?
  • Нѣ́смы бо, я́коже мнóзи, нечи́сто проповѣ́да­ю­щiи слóво Бóжiе, но я́ко от­ чи́стоты́, но я́ко от­ Бóга, предъ Бóгомъ, во Христѣ́ глагóлемъ.
  • [Зач. 167А.] Павел, волею Божиею Апостол Иисуса Христа, и Тимофей брат, церкви Божией, находящейся в Коринфе, со всеми святыми по всей Ахаии:
  • благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.
  • [Зач. 167Б.] Благословен Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, Отец милосердия и Бог всякого утешения,
  • утешающий нас во всякой скорби нашей, чтобы и мы могли утешать находящихся во всякой скорби тем утешением, которым Бог утешает нас самих!
  • Ибо по мере, как умножаются в нас страдания Христовы, умножается Христом и утешение наше.
  • Скорбим ли мы, скорбим для вашего утешения и спасения, которое совершается перенесением тех же страданий, какие и мы терпим.
  • И надежда наша о вас тверда. Утешаемся ли, утешаемся для вашего утешения и спасения, зная, что вы участвуете как в страданиях наших, так и в утешении.
  • [Зач. 168.] Ибо мы не хотим оставить вас, братия, в неведении о скорби нашей, бывшей с нами в Асии, потому что мы отягчены были чрезмерно и сверх силы, так что не надеялись остаться в живых.
  • Но сами в себе имели приговор к смерти, для того, чтобы надеяться не на самих себя, но на Бога, воскрешающего мертвых,
  • Который и избавил нас от столь близкой смерти, и избавляет, и на Которого надеемся, что и еще избавит,
  • при содействии и вашей молитвы за нас, дабы за дарованное нам, по ходатайству многих, многие возблагодарили за нас.
  • Ибо похвала наша сия есть свидетельство совести нашей, что мы в простоте и богоугодной искренности, не по плотской мудрости, но по благодати Божией, жили в мире, особенно же у вас.
  • И мы пишем вам не иное, как то, что вы читаете или разумеете, и что, как надеюсь, до конца уразумеете,
  • так как вы отчасти и уразумели уже, что мы будем вашею похвалою, равно и вы нашею, в день Господа нашего Иисуса Христа.
  • И в этой уверенности я намеревался прийти к вам ранее, чтобы вы вторично получили благодать,
  • и через вас пройти в Македонию, из Македонии же опять прийти к вам; а вы проводили бы меня в Иудею.
  • Имея такое намерение, легкомысленно ли я поступил? Или, чтó я предпринимаю, по плоти предпринимаю, так что у меня то «да, да», то «нет, нет»?
  • Верен Бог, что слово наше к вам не было то «да», то «нет».
  • Ибо Сын Божий, Иисус Христос, проповеданный у вас нами, мною и Силуаном и Тимофеем, не был «да» и «нет»; но в Нем было «да», –
  • ибо все обетования Божии в Нем «да» и в Нем «аминь», – в славу Божию, через нас.
  • [Зач. 170.] Утверждающий же нас с вами во Христе и помазавший нас есть Бог,
  • Который и запечатлел нас и дал залог Духа в сердца наши.
  • Бога призываю во свидетели на душу мою, что, щадя вас, я доселе не приходил в Коринф,
  • не потому, будто мы берем власть над верою вашею; но мы споспешествуем радости вашей: ибо верою вы тверды.
  • Итак я рассудил сам в себе не приходить к вам опять с огорчением.
  • Ибо если я огорчаю вас, то кто обрадует меня, как не тот, кто огорчен мною?
  • Это самое и писал я вам, дабы, придя, не иметь огорчения от тех, о которых мне надлежало радоваться: ибо я во всех вас уверен, что || [Зач. 171.] моя радость есть радость и для всех вас.
  • От великой скорби и стесненного сердца я писал вам со многими слезами, не для того, чтобы огорчить вас, но чтобы вы познали любовь, какую я в избытке имею к вам.
  • Если же кто огорчил, то не меня огорчил, но частью, – чтобы не сказать много, – и всех вас.
  • Для такого довольно сего наказания от многих,
  • так что вам лучше уже простить его и утешить, дабы он не был поглощен чрезмерною печалью.
  • И потому прошу вас оказать ему любовь.
  • Ибо я для того и писал, чтобы узнать на опыте, во всем ли вы послушны.
  • А кого вы в чем прощаете, того и я; ибо и я, если в чем простил кого, простил для вас от лица Христова,
  • чтобы не сделал нам ущерба сатана, ибо нам не безызвестны его умыслы.
  • Придя в Троаду для благовествования о Христе, хотя мне и отверста была дверь Господом,
  • я не имел покоя духу моему, потому что не нашел там брата моего Тита; но, простившись с ними, я пошел в Македонию.
  • [Зач. 172.] Но благодарение Богу, Который всегда дает нам торжествовать во Христе и благоухание познания о Себе распространяет нами во всяком месте.
  • Ибо мы Христово благоухание Богу в спасаемых и в погибающих:
  • для одних запах смертоносный на смерть, а для других запах живительный на жизнь. И кто способен к сему?
  • Ибо мы не повреждаем слова Божия, как многие, но проповедуем искренно, как от Бога, пред Богом, во Христе.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта