Апостола Павла 2-е послание к коринфянам, 2:14-17, 3:1-3

 
  • Суди́хъ же въ себѣ́ сié, не пáки скóрбiю къ вáмъ прiити́.
  • А́ще бо áзъ скóрбь творю́ вáмъ, тó ктó éсть веселя́яй мя́, тóчiю прiéмляй скóрбь от­ менé?
  • И писáхъ вáмъ сié и́стое, да не при­­шéдъ скóрбь на скóрбь прiимý, о ни́хже подобá­ше ми́ рáдоватися, надѣ́яся на вся́ вы́, я́ко [Зач. 171.] моя́ рáдость всѣ́хъ вáсъ éсть.
  • От печáли бо мнóгiя и туги́ сéрдца написáхъ вáмъ мнóгими слезáми, не я́ко да оскорби́теся, но любо­́вь да познáете, ю́же и́мамъ изоби́лно къ вáмъ.
  • А́ще ли ктó оскорби́лъ [менé], не менé оскорби́, но от­ чáсти, да не отягчý, всѣ́хъ вáсъ.
  • Довóлно [бо] таковóму запрещéнiе сié, éже от­ мнóгихъ:
  • тѣ́мже сопроти́вное пáче вы́ да дáруете и утѣ́шите, да не кáко мнóгою скóрбiю пожéртъ бýдетъ таковы́й:
  • тѣ́мже молю́ вы́, утверди́те къ немý любо­́вь.
  • На сié бо и писáхъ, да разумѣ́ю искýс­ст­во вá­ше, áще во всéмъ послушли́ви естé.
  • Емýже áще чтó дáруете, и áзъ: и́бо áзъ áще чтó даровáхъ, емýже даровáхъ, вáсъ рáди, о лицы́ Иисýсъ Христóвѣ,
  • да не оби́дими бýдемъ от­ сатаны́: не не разумѣвáемъ бо умышлéнiй егó.
  • Пришéдъ же въ троáду во благовѣ́стiе Христóво, и двéри от­вéрзенѣ ми́ бы́в­шей о Гóсподѣ,
  • не имѣ́хъ покóя дýху мо­емý, не обрѣ́тшу ми́ ти́та брáта мо­егó: но от­рéкся и́мъ {цѣловáвъ и́хъ}, изыдóхъ въ македóнiю.
  • [Зач. 172.] Бóгу же благодарéнiе, всегдá побѣди́тели нáсъ творя́щему о Христѣ́ Иисýсѣ и воню́ рáзума егó явля́ющу нáми во вся́цѣмъ мѣ́стѣ.
  • Я́ко Христóво благо­ухáнiе есмы́ богови въ спасáемыхъ и въ погибáющихъ.
  • О́вѣмъ ýбо вóня смéртная въ смéрть, о́вѣмъ же вóня живóтная въ живóтъ. И къ си́мъ ктó довóленъ?
  • Нѣ́смы бо, я́коже мнóзи, нечи́сто проповѣ́да­ю­щiи слóво Бóжiе, но я́ко от­ чи́стоты́, но я́ко от­ Бóга, предъ Бóгомъ, во Христѣ́ глагóлемъ.
  • Зачинáемъ ли пáки нáсъ самѣ́хъ извѣщавáти вáмъ? Или́ трéбуемъ, я́коже нѣ́цыи, извѣщавáтелныхъ послáнiй къ вáмъ, или́ от­ вáсъ извѣсти́телныхъ?
  • Послáнiе [бо] нá­ше вы́ естé, напи́саное въ сердцáхъ нáшихъ, знáемое и прочитáемое от­ всѣ́хъ человѣ́къ:
  • явля́еми, я́ко естé послáнiе Христóво слýженое нáми, напи́сано не черни́ломъ, но Дýхомъ Бóга жи́ва, не на скрижáлехъ кáмен­ныхъ, но на скрижáлехъ сéрдца плóтяныхъ.
  • [Зач. 173.] Надѣ́янiе же таковó и́мамы Христóмъ къ Бóгу,
  • не я́ко довóлни есмы́ от­ себé помы́слити чтó, я́ко от­ себé, но довóл­ст­во нá­ше от­ Бóга:
  • и́же и удовóли нáсъ служи́тели бы́ти нóву завѣ́ту, не пи́смени, но дýху: писмя́ бо убивáетъ, а дýхъ животвори́тъ.
  • А́ще ли служéнiе смéрти писмены́, образовáно въ кáменехъ, бы́сть въ слáву, я́ко не мощи́ взирáти сынóмъ Изрáилевымъ на лицé Моисéово, слáвы рáди лицá егó престаю́щiя:
  • кáко не мнóжае пáче служéнiе дýха бýдетъ въ слáвѣ?
  • А́ще бо служéнiе осуждéнiя, слáва, мнóго пáче избы́точе­ст­вуетъ служéнiе прáвды въ слáвѣ.
  • И́бо не прослáвися прослáвлен­ное въ чáсти сéй, за превосходя́щую слáву.
  • А́ще бо престаю́щее, слáвою: мнóго пáче пребывáющее, въ слáвѣ.
  • [Зач. 174.] Имýще ýбо таковó уповáнiе, мнóгимъ дерзновéнiемъ дѣ́й­ст­вуемъ,
  • и не я́коже Моисéй полагá­ше покрывáло на лицы́ сво­éмъ, за éже не мощи́ взирáти сынóмъ Изрáилевымъ на конéцъ престаю́щаго.
  • Но ослѣпи́шася помышлéнiя и́хъ: дáже бо до сегó днé тóжде покрывáло во чтéнiи вéтхаго завѣ́та пребывáетъ не от­кровéно, занé о Христѣ́ престаéтъ.
  • Но дáже до днéсь, внегдá чтéт­ся Моисéй, покрывáло на сéрдцѣ и́хъ лежи́тъ:
  • внегдá же обратя́т­ся ко Гóсподу, взимáет­ся покрывáло.
  • Госпóдь же Дýхъ éсть: а идѣ́же Дýхъ Госпóдень, тý свобóда.
  • Мы́ же вси́ от­кровéн­нымъ лицéмъ слáву Госпóдню взирáюще, въ тóйже о́бразъ преобразýемся от­ слáвы въ слáву, я́коже от­ Госпóдня Дýха.
  • Итак я рассудил сам в себе не приходить к вам опять с огорчением.
  • Ибо если я огорчаю вас, то кто обрадует меня, как не тот, кто огорчен мною?
  • Это самое и писал я вам, дабы, придя, не иметь огорчения от тех, о которых мне надлежало радоваться: ибо я во всех вас уверен, что || [Зач. 171.] моя радость есть радость и для всех вас.
  • От великой скорби и стесненного сердца я писал вам со многими слезами, не для того, чтобы огорчить вас, но чтобы вы познали любовь, какую я в избытке имею к вам.
  • Если же кто огорчил, то не меня огорчил, но частью, – чтобы не сказать много, – и всех вас.
  • Для такого довольно сего наказания от многих,
  • так что вам лучше уже простить его и утешить, дабы он не был поглощен чрезмерною печалью.
  • И потому прошу вас оказать ему любовь.
  • Ибо я для того и писал, чтобы узнать на опыте, во всем ли вы послушны.
  • А кого вы в чем прощаете, того и я; ибо и я, если в чем простил кого, простил для вас от лица Христова,
  • чтобы не сделал нам ущерба сатана, ибо нам не безызвестны его умыслы.
  • Придя в Троаду для благовествования о Христе, хотя мне и отверста была дверь Господом,
  • я не имел покоя духу моему, потому что не нашел там брата моего Тита; но, простившись с ними, я пошел в Македонию.
  • [Зач. 172.] Но благодарение Богу, Который всегда дает нам торжествовать во Христе и благоухание познания о Себе распространяет нами во всяком месте.
  • Ибо мы Христово благоухание Богу в спасаемых и в погибающих:
  • для одних запах смертоносный на смерть, а для других запах живительный на жизнь. И кто способен к сему?
  • Ибо мы не повреждаем слова Божия, как многие, но проповедуем искренно, как от Бога, пред Богом, во Христе.
  • Неужели нам снова знакомиться с вами? Неужели нужны для нас, как для некоторых, одобрительные письма к вам или от вас?
  • Вы – наше письмо, написанное в сердцах наших, узнаваемое и читаемое всеми человеками;
  • вы показываете собою, что вы – письмо Христово, через служение наше написанное не чернилами, но Духом Бога живаго, не на скрижалях каменных, но на плотяных скрижалях сердца.
  • [Зач. 173.] Такую уверенность мы имеем в Боге через Христа,
  • не потому, чтобы мы сами способны были помыслить чтó от себя, как бы от себя, но способность наша от Бога.
  • Он дал нам способность быть служителями Нового Завета, не буквы, но духа, потому что буква убивает, а дух животворит.
  • Если же служение смертоносным буквам, начертанное на камнях, было так славно, что сыны Израилевы не могли смотреть на лице Моисеево по причине славы лица его преходящей, –
  • то не гораздо ли более должно быть славно служение духа?
  • Ибо если служение осуждения славно, то тем паче изобилует славою служение оправдания.
  • То прославленное даже не оказывается славным с сей стороны, по причине преимущественной славы последующего.
  • Ибо, если преходящее славно, тем более славно пребывающее.
  • [Зач. 174.] Имея такую надежду, мы действуем с великим дерзновением,
  • а не так, как Моисей, который полагал покрывало на лице свое, чтобы сыны Израилевы не взирали на конец преходящего.
  • Но умы их ослеплены: ибо то же самое покрывало доныне остается неснятым при чтении Ветхого Завета, потому что оно снимается Христом.
  • Доныне, когда они читают Моисея, покрывало лежит на сердце их;
  • но когда обращаются к Господу, тогда это покрывало снимается.
  • Господь есть Дух; а где Дух Господень, там свобода.
  • Мы же все открытым лицем, как в зеркале, взирая на славу Господню, преображаемся в тот же образ от славы в славу, как от Господня Духа.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта