Апостола Павла 2-е послание к коринфянам, 5:1-185, 8:1-24

 
  • [Зач. 178.] Вѣ́мы бо, я́ко áще земнáя нáша хрáмина тѣ́ла разори́т­ся, создáнiе от­ Бóга и́мамы, хрáмину нерукотворéну, вѣ́чну на небесѣ́хъ.
  • И́бо о сéмъ воз­дыхáемъ, въ жили́ще нá­ше небéсное облещи́ся желáюще:
  • áще тóчiю и облéкшеся, не нáзи обря́щемся.
  • И́бо сýщiи въ тѣ́лѣ сéмъ воз­дыхáемъ отягчáеми, понéже не хóщемъ совлещи́ся, но пооблещи́ся, да пожéрто бýдетъ мéртвен­ное животóмъ.
  • Сотвори́вый же нáсъ въ сié и́стое Бóгъ, и́же и дадé нáмъ обручéнiе Дýха.
  • Дерзáюще ýбо всегдá и вѣ́дяще, я́ко живýще въ тѣ́лѣ от­хóдимъ от­ Гóспода:
  • вѣ́рою бо хóдимъ, а не видѣ́нiемъ:
  • дерзáемъ же и благоволи́мъ пáче от­ити́ от­ тѣ́ла и вни́ти ко Гóсподу:
  • тѣ́мже и тщи́мся, áще входя́ще, áще от­ходя́ще, благо­угóдни емý бы́ти:
  • [Зач. 179.] всѣ́мъ бо яви́тися нáмъ подобáетъ предъ суди́щемъ Христóвымъ, да прiи́метъ кíйждо, я́же съ тѣ́ломъ содѣ́ла, или́ блáга, или́ злá.
  • Вѣ́дуще ýбо стрáхъ Госпóдень, человѣ́ки увѣщавáемъ, богови же явлéни есмы́: уповáемъ же, я́ко и въ сóвѣстехъ вáшихъ явлéни есмы́.
  • Не пáки бо себé хвáлимъ предъ вáми, но винý даéмъ вáмъ похвалéнiю о нáсъ, да и́мате къ хваля́щымся въ лицы́, а не въ сéрдцы.
  • А́ще бо изуми́хомся, богови: áще ли цѣломýдр­ст­вуемъ, вáмъ.
  • И́бо любы́ Бóжiя обдержи́тъ нáсъ сýждшихъ сié: я́ко áще еди́нъ за всѣ́хъ ýмре, тó ýбо вси́ умрóша.
  • [Зач. 180.] Христóсъ же за всѣ́хъ ýмре, да живýщiи не ктомý себѣ́ живýтъ, но умéршему за ни́хъ и воскрéсшему.
  • Тѣ́мже и мы́ от­ны́нѣ ни еди́наго вѣ́мы по плóти: áще же и разумѣ́хомъ по плóти Христá, но ны́нѣ ктомý не разумѣ́емъ.
  • Тѣ́мже áще ктó во Христѣ́, новá твáрь: дрéвняя мимо­идóша, сé бы́ша вся́ новá:
  • вся́ческая же от­ Бóга, при­­мири́в­шаго нáсъ себѣ́ Иисýсъ Христóмъ и дáв­шаго нáмъ служéнiе при­­мирéнiя:
  • занé Бóгъ бѣ́ во Христѣ́ мíръ при­­миря́я себѣ́, не вмѣня́я и́мъ согрѣшéнiй и́хъ и положи́въ въ нáсъ слóво при­­мирéнiя.
  • По Христѣ́ ýбо мóлимъ {посóл­ст­вуемъ}, я́ко Бóгу моля́щу нáми, мóлимъ по Христѣ́: при­­мири́теся съ Бóгомъ.
  • Не вѣ́дѣв­шаго бо грѣхá по нáсъ грѣ́хъ сотвори́, да мы́ бýдемъ прáвда Бóжiя о нéмъ.
  • [Зач. 185.] Сказýемъ же вáмъ, брáтiе, благодáть Бóжiю, дáн­ную въ цéрквахъ македóнскихъ:
  • я́ко во мнóзѣмъ искушéнiи скорбéй избы́токъ рáдости и́хъ, и я́же во глубинѣ́ нищетá и́хъ избы́точе­с­т­вова въ богáт­ст­во простоты́ и́хъ:
  • я́ко по си́лѣ и́хъ, свидѣ́тел­ст­вую, и пáче си́лы доброхóтни,
  • со мнóгимъ молéнiемъ моля́ще нáсъ, благодáть и общéнiе служéнiя, éже ко святы́мъ, прiя́ти нáмъ:
  • и не я́коже надѣ́яхомся, но себé вдáша пéрвѣе Гóсподеви, и нáмъ вóлею Бóжiею:
  • во éже умоли́ти нáмъ ти́та, да я́коже прéжде начáтъ, тáкожде и скончáетъ въ вáсъ и благодáть сiю́.
  • [Зач. 186.] Но я́коже во всéмъ избы́точе­ст­вуете, вѣ́рою и слóвомъ, и рáзумомъ, и вся́цѣмъ тщáнiемъ, и любо­́вiю, я́же от­ вáсъ къ нáмъ, да и въ сéй благодáти избы́точе­ст­вуете.
  • Не по повелѣ́нiю глагóлю, но за ины́хъ тщáнiе и вá­шея любвé и́стин­ное искушáя.
  • Вѣ́сте бо благодáть Гóспода нá­шего Иисýса Христá, я́ко вáсъ рáди обнищá богáтъ сы́й, да вы́ нищетóю егó обогатитéся.
  • И совѣ́тъ даю́ о сéмъ: сé бо вáмъ éсть на пóльзу, и́же не тóчiю, éже твори́ти, но и éже хотѣ́ти, прéжде начáсте от­ прешéдшаго лѣ́та.
  • Ны́нѣ же и сié твори́ти скончáйте, да я́коже бы́сть усéрдiе хотѣ́ти, тáко бýдетъ и испóлнити от­ [сегó,] éже и́мате.
  • А́ще бо усéрдiе предлежи́тъ, по ели́ку áще ктó и́мать, благопрiя́тенъ éсть, а не по ели́ку не и́мать.
  • Не бó да ины́мъ ýбо от­рáда, вáмъ же скóрбь: но по изравнéнiю.
  • Въ ны́нѣшнее врéмя вá­ше избы́точе­ст­вiе во óнѣхъ лишéнiе, да и óнѣхъ избы́токъ бýдетъ въ вá­ше лишéнiе, я́ко да бýдетъ рáвен­ство,
  • я́коже éсть пи́сано: и́же мнóгое, не пре­умнóжилъ éсть: и и́же мáлое, не умáлилъ {не преизбы́точе­с­т­вова, и́же мнóго: и и́же мáло, не мнѣ́е прiя́тъ}.
  • [Зач. 187.] Благодарéнiе же богови, дáв­шему тóжде тщáнiе о вáсъ въ сéрдце ти́тово:
  • я́ко молéнiе ýбо прiя́тъ, тщали́вѣйшiй же сы́й, сво­éю вóлею изы́де къ вáмъ.
  • Послáхомъ же съ ни́мъ [и] брáта, егóже похвалá во евáнгелiи по всѣ́мъ цéрквамъ:
  • не тóчiю же, но и освящéнъ от­ церквéй съ нáми ходи́ти, со благодáтiю сéю, служи́мою нáми къ самогó Гóспода слáвѣ и усéрдiю вá­шему:
  • блюдýщеся тогó, да не ктó нáсъ поречéтъ во оби́лiи сéмъ служи́мѣмъ нáми:
  • промышля́юще дóбрая не тóкмо предъ Бóгомъ, но и предъ человѣ́ки.
  • Послáхомъ же съ ни́ми [и] брáта нá­шего, егóже искуси́хомъ во мнóгихъ мнóгащи встáнлива {мнóгажды тщáтелна} сýща, ны́нѣ же зѣлó встанли́вѣйша {мнóжае тщáтелнѣйша}, надѣ́янiемъ мнóгимъ на вáсъ.
  • А́ще ли же о ти́тѣ, óбщникъ мнѣ́ и къ вáмъ споспѣ́шникъ: áще ли брáтiя нáша, послáн­ницы церквéй, слáва Христóва.
  • Показáнiе ýбо любвé вá­шея и нá­шего хвалéнiя о вáсъ, къ ни́мъ покажи́те, и въ лицé церквéй.
  • [Зач. 178.] Ибо знаем, что, когда земной наш дом, эта хижина, разрушится, мы имеем от Бога жилище на небесах, дом нерукотворенный, вечный.
  • Оттого мы и воздыхаем, желая облечься в небесное наше жилище;
  • только бы нам и одетым не оказаться нагими.
  • Ибо мы, находясь в этой хижине, воздыхаем под бременем, потому что не хотим совлечься, но облечься, чтобы смертное поглощено было жизнью.
  • На сие самое и создал нас Бог и дал нам залог Духа.
  • Итак мы всегда благодушествуем; и как знаем, что, водворяясь в теле, мы устранены от Господа, –
  • ибо мы ходим верою, а не ви́дением, –
  • то мы благодушествуем и желаем лучше выйти из тела и водвориться у Господа.
  • И потому ревностно стараемся, водворяясь ли, выходя ли, быть Ему угодными;
  • [Зач. 179.] ибо всем нам должно явиться пред судилище Христово, чтобы каждому получить соответственно тому, чтó он делал, живя в теле, доброе или худое.
  • Итак, зная страх Господень, мы вразумляем людей, Богу же мы открыты; надеюсь, что открыты и вашим совестям.
  • Не снова представляем себя вам, но даем вам повод хвалиться нами, дабы имели вы чтó сказать тем, которые хвалятся лицем, а не сердцем.
  • Если мы выходим из себя, то для Бога; если же скромны, то для вас.
  • Ибо любовь Христова объемлет нас, рассуждающих так: если один умер за всех, то все умерли.
  • [Зач. 180.] А Христос за всех умер, чтобы живущие уже не для себя жили, но для умершего за них и воскресшего.
  • Потому отныне мы никого не знаем по плоти; если же и знали Христа по плоти, то ныне уже не знаем.
  • Итак, кто во Христе, тот новая тварь; древнее прошло, теперь все новое.
  • Все же от Бога, Иисусом Христом примирившего нас с Собою и давшего нам служение примирения,
  • потому что Бог во Христе примирил с Собою мир, не вменяя людям преступлений их, и дал нам слово примирения.
  • Итак мы – посланники от имени Христова, и как бы Сам Бог увещевает через нас; от имени Христова просим: примиритесь с Богом.
  • Ибо не знавшего греха Он сделал для нас жертвою за грех, чтобы мы в Нем сделались праведными пред Богом.
  • [Зач. 185.] Уведомляем вас, братия, о благодати Божией, данной церквам Македонским,
  • ибо они среди великого испытания скорбями преизобилуют радостью; и глубокая нищета их преизбыточествует в богатстве их радушия.
  • Ибо они доброхотны по силам и сверх сил – я свидетель:
  • они весьма убедительно просили нас принять дар и участие их в служении святым;
  • и не только то, чего мы надеялись, но они отдали самих себя, во-первых, Господу, потом и нам по воле Божией;
  • поэтому мы просили Тита, чтобы он, как начал, так и окончил у вас и это доброе дело.
  • [Зач. 186.] А кáк вы изобилуете всем: верою и словом, и познанием, и всяким усердием, и любовью вашею к нам, – тáк изобилуйте и сею добродетелью.
  • Говорю это не в виде повеления, но усердием других испытываю искренность и вашей любви.
  • Ибо вы знаете благодать Господа нашего Иисуса Христа, что Он, будучи богат, обнищал ради вас, дабы вы обогатились Его нищетою.
  • Я даю на это совет: ибо это полезно вам, которые не только начали делать сие, но и желали того еще с прошедшего года.
  • Совершите же теперь самое дело, дабы, чего усердно желали, то и исполнено было по достатку.
  • Ибо если есть усердие, то оно принимается смотря по тому, кто что имеет, а не по тому, чего не имеет.
  • Не требуется, чтобы другим было облегчение, а вам тяжесть, но чтобы была равномерность.
  • Ныне ваш избыток в восполнение их недостатка; а после их избыток в восполнение вашего недостатка, чтобы была равномерность,
  • как написано: кто собрал много, не имел лишнего; и кто мало, не имел недостатка.
  • [Зач. 187.] Благодарение Богу, вложившему в сердце Титово такое усердие к вам.
  • Ибо, хотя и я просил его, впрочем он, будучи очень усерден, пошел к вам добровольно.
  • С ним послали мы также брата, во всех церквах похваляемого за благовествование,
  • и притом избранного от церквей сопутствовать нам для сего благотворения, которому мы служим во славу Самого Господа и в соответствие вашему усердию,
  • остерегаясь, чтобы нам не подвергнуться от кого нареканию при таком обилии приношений, вверяемых нашему служению;
  • ибо мы стараемся о добром не только пред Господом, но и пред людьми.
  • Мы послали с ними и брата нашего, которого усердие много раз испытали во многом и который ныне еще усерднее по великой уверенности в вас.
  • Что касается до Тита, это – мой товарищ и сотрудник у вас; а что до братьев наших, это – посланники церквей, слава Христова.
  • Итак перед лицем церквей дайте им доказательство любви вашей и того, что мы справедливо хвалимся вами.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта