Скрыть
9:1
9:2
9:3
9:4
9:5
9:11
9:12
9:13
9:14
9:15
Глава 10 
10:1
10:6
10:9
10:11
10:12
10:14
10:16
Синодальный
1 Павел послал братьев наперед, чтобы они «были приготовлены». 6 Двойное благословение от правильного жертвования; «доброхотно дающего любит Бог».
Для меня впрочем излишне писать вам о вспоможении святым,
ибо я знаю усердие ваше и хвалюсь вами перед Македонянами, что Ахаия приготовлена еще с прошедшего года; и ревность ваша поощрила многих.
Братьев же послал я для того, чтобы похвала моя о вас не оказалась тщетною в сем случае, но чтобы вы, как я говорил, были приготовлены,
и чтобы, когда придут со мною Македоняне и найдут вас неготовыми, не остались в стыде мы, – не говорю «вы», – похвалившись с такою уверенностью.
Посему я почел за нужное упросить братьев, чтобы они наперед пошли к вам и предварительно озаботились, дабы возвещенное уже благословение ваше было готово, как благословение, а не как побор.
[Зач. 188.] При сем скажу: кто сеет скупо, тот скупо и пожнет; а кто сеет щедро, тот щедро и пожнет.
Каждый уделяй по расположению сердца, не с огорчением и не с принуждением; ибо доброхотно дающего любит Бог.
Бог же силен обогатить вас всякою благодатью, чтобы вы, всегда и во всем имея всякое довольство, были богаты на всякое доброе дело,
как написано: расточил, раздал нищим; правда его пребывает в век.
Дающий же семя сеющему и хлеб в пищу подаст обилие посеянному вами и умножит плоды правды вашей,
так чтобы вы всем богаты были на всякую щедрость, которая через нас производит благодарение Богу.
[Зач. 189.] Ибо дело служения сего не только восполняет скудость святых, но и производит во многих обильные благодарения Богу;
ибо, видя опыт сего служения, они прославляют Бога за покорность исповедуемому вами Евангелию Христову и за искреннее общение с ними и со всеми,
молясь за вас, по расположению к вам, за преизбыточествующую в вас благодать Божию.
Благодарение Богу за неизреченный дар Его!
Павел опровергает критику его служения.
Я же, Павел, который лично между вами скромен, а заочно против вас отважен, убеждаю вас кротостью и снисхождением Христовым.
Прошу, чтобы мне по пришествии моем не прибегать к той твердой смелости, которую думаю употребить против некоторых, помышляющих о нас, что мы поступаем по плоти.
Ибо мы, ходя во плоти, не по плоти воинствуем.
Оружия воинствования нашего не плотские, но сильные Богом на разрушение твердынь: ими ниспровергаем замыслы
и всякое превозношение, восстающее против познания Божия, и пленяем всякое помышление в послушание Христу,
и готовы наказать всякое непослушание, когда ваше послушание исполнится.
На личность ли смо́трите? [Зач. 190.] Кто уверен в себе, что он Христов, тот сам по себе суди, что, как он Христов, так и мы Христовы.
Ибо если бы я и более стал хвалиться нашею властью, которую Господь дал нам к созиданию, а не к расстройству вашему, то не остался бы в стыде.
Впрочем, да не покажется, что я устрашаю вас только посланиями.
Так как некто говорит: в посланиях он строг и силен, а в личном присутствии слаб, и речь его незначительна, –
такой пусть знает, что, каковы мы на словах в посланиях заочно, таковы и на деле лично.
Ибо мы не смеем сопоставлять или сравнивать себя с теми, которые сами себя выставляют: они измеряют себя самими собою и сравнивают себя с собою неразумно.
А мы не без меры хвалиться будем, но по мере удела, какой назначил нам Бог в такую меру, чтобы достигнуть и до вас.
Ибо мы не напрягаем себя, как не достигшие до вас, потому что достигли и до вас благовествованием Христовым.
Мы не без меры хвалимся, не чужими трудами, но надеемся, с возрастанием веры вашей, с избытком увеличить в вас удел наш,
так чтобы и далее вас проповедовать Евангелие, а не хвалиться готовым в чужом уделе.
Хвалящийся хвались о Господе.
Ибо не тот достоин, кто сам себя хвалит, но кого хвалит Господь.
Церковнославянский (рус)
О слу́жбѣ бо, я́же ко святы́мъ, ли́шше ми́ е́сть писа́ти ва́мъ,
вѣ́мъ бо усе́рдiе ва́­ше, и́мже о ва́съ хвалю́ся Македо́няномъ, я́ко Аха́iа при­­гото́вися от­ мимоше́дшаго лѣ́та: и я́же от­ ва́съ ре́вность раздражи́ мно́жайшихъ.
Посла́хъ же бра́тiю, да не похвале́нiе на́­ше, е́же о ва́съ, испраздни́т­ся въ ча́сти се́й, но да, я́коже глаго́лахъ, при­­гото́вани бу́дете:
да не ка́ко, а́ще прiи́дутъ со мно́ю Македо́няне и обря́щутъ ва́съ непригото́ван­ныхъ, постыди́мся мы́, да не глаго́лемъ вы́, въ ча́сти се́й похвале́нiя.
Потре́бно у́бо умы́слихъ умоли́ти бра́тiю, да пре́жде прiи́дутъ къ ва́мъ и предугото́вятъ пре́жде воз­вѣще́н­ное благослове́нiе ва́­ше, сiе́ гото́во бы́ти та́ко, я́коже благослове́нiе, а не я́ко лихо­и́м­ст­во.
[Зач. 188.] Се́ же глаго́лю: сѣ́яй ску́достiю, ску́достiю и по́жнетъ: а сѣ́яй о благослове́нiи, о благослове́нiи и по́жнетъ.
Кі́йждо я́коже изволе́нiе и́мать се́рдцемъ, не от­ ско́рби, ни от­ ну́жды: доброхо́тна бо да́теля лю́битъ Бо́гъ.
Си́ленъ же Бо́гъ вся́ку благода́ть изоби́ловати въ ва́съ, да о все́мъ всегда́ вся́ко дово́л­ст­во иму́ще, избы́точе­ст­вуете во вся́ко дѣ́ло благо,
я́коже е́сть пи́сано: расточи́, даде́ убо́гимъ: пра́вда его́ пребыва́етъ во вѣ́къ вѣ́ка.
Дая́й же сѣ́мя сѣ́ющему и хлѣ́бъ въ снѣ́дь, да пода́стъ и умно́житъ сѣ́мя ва́­ше, и да воз­расти́тъ жи́та пра́вды ва́­шея,
да о все́мъ богатя́щеся во вся́ку простоту́, я́же содѣва́етъ на́ми благодаре́нiе Бо́гу.
[Зач. 189.] Я́ко рабо́та сего́ служе́нiя не то́кмо е́сть исполня́ющая лише́нiя святы́хъ, но и избы́точе­ст­ву­ю­щая мно́гими благодаре́ньми Богови:
искуше́нiемъ служе́нiя сего́ сла́вяще Бо́га о покоре́нiи исповѣ́данiя ва́­шего въ Благовѣ­ст­вова́нiи Христо́вѣ, и о простотѣ́ сообще́нiя къ ни́мъ и ко всѣ́мъ,
и о тѣ́хъ моли́твѣ о ва́съ, воз­желѣ́ющихъ ва́съ за премно́гую благода́ть Бо́жiю на ва́съ.
Благодаре́нiе же Богови о неисповѣди́мѣмъ Его́ да́рѣ.
Са́мъ же а́зъ Па́велъ молю́ вы кро́тостiю и ти́хостiю Христо́вою, и́же въ лице́ у́бо смире́нъ въ ва́съ, не сы́й же у ва́съ дерза́ю въ ва́съ.
Молю́ же, да не при­­су́щъ дерза́ю надѣ́янiемъ, и́мже помышля́ю смѣ́ти на нѣ́кiя непщу́ющыя на́съ я́ко по пло́ти ходя́щихъ.
Во пло́ти бо ходя́ще, не по пло́ти во­и́н­ствуемъ:
ору́жiя бо во́ин­ства на́­шего не плотска́я, но си́льна Бо́гомъ на разоре́нiе тве́рдемъ: помышле́нiя низлага́юще,
и вся́ко воз­ноше́нiе взима́ющееся на ра́зумъ Бо́жiй, и плѣня́юще вся́къ ра́зумъ въ послуша́нiе Христо́во,
и въ гото́вости иму́ще от­мсти́ти вся́ко преслуша́нiе, егда́ испо́лнит­ся ва́­ше послуша́нiе.
Я́же ли предъ лице́мъ, зрите́? [Зач. 190.] А́ще кто́ надѣ́ет­ся себе́ Христо́ва бы́ти, да помышля́етъ па́ки от­ себе́, зане́, я́коже о́нъ Христо́въ, та́кожде и мы́ Христо́вы.
А́ще бо и ли́шше что́ похвалю́ся о вла́сти на́­шей, ю́же даде́ на́мъ Госпо́дь въ созда́нiе, а не на разоре́нiе ва́­ше, не постыжу́ся.
[Но] да не явлю́ся, я́ко страшя́ ва́съ посла́ньми.
Я́ко посла́нiя у́бо, рече́, тя́жка и крѣ́пка, а при­­ше́­ст­вiе тѣ́ла не́мощно, и сло́во уничиже́н­но:
сiе́ да помышля́етъ таковы́й, я́ко я́цы же есмы́ сло́вомъ посла́нiй, от­стоя́ще, такові́и и ту́ су́ще есмы́ дѣ́ломъ.
Не смѣ́емъ бо суди́ти {присовокупля́ти}, или́ при­­кла́довати себе́ ины́мъ хва́лящымъ себе́ самѣ́хъ: но са́ми въ себѣ́ себе́ измѣря́юще, и при­­лага́юще себе́ сами́мъ себѣ́, не разумѣва́ютъ.
Мы́ же не въ безмѣ́рная похва́лимся, но по мѣ́рѣ пра́вила, его́же раздѣли́ на́мъ Бо́гъ мѣ́ру, достиза́ти да́же и до ва́съ.
Не я́ко бо не дося́жуще до ва́съ, па́че простира́емъ себе́, да́же бо и до ва́съ достиго́хомъ благовѣ́стiемъ Христо́вымъ:
не въ безмѣ́рная хва́лящеся въ чужди́хъ трудѣ́хъ, упова́нiе же иму́ще, расту́щей вѣ́рѣ ва́­шей, въ ва́съ велича́тися по пра́вилу на́­шему изоби́лно,
во е́же и въ да́льшихъ ва́съ [страна́хъ] благовѣсти́ти, не чужи́мъ пра́виломъ въ гото́выхъ похвали́тися.
Хваля́йся же, о Го́сподѣ да хва́лит­ся:
не хваля́й бо себе́ се́й иску́сенъ, но его́же Бо́гъ восхваля́етъ.
Ыйыктарга жардам берєє тууралуу силерге жазганым ашыкча эле болот деп ойлойм.
Анткени мен силердин жардам берєєгљ даяр экенињерди билем. «Ахаядагылар љткљн жылдан бери эле даяр», – деп, македониялыктарга ошон єчєн мактанып жєргљм. Силердин аракетињер кљптљргљ дем берди.
Силерди мактап жєргљнєм куру сљз болуп калбаш єчєн, мен айткандай даяр турушуњар єчєн, бир туугандарды жибердим.
Мени менен бирге барган македониялыктар силердин даяр эмес экенињерди кљрсљ, силер эмес, силерди бекем ишеним менен мактап жєргљн биз уятка калабыз.
Ошондуктан мен бир туугандардан силерге бизден мурун барууларын суранууну туура таптым. Алар љзєњљр убадалаган тартууларыњарды оор салык катары эмес, тартуу катары алдын ала даярдоонун камын кљрєшљт.
Айтарым бул: «Аз эккен аз жыйнайт, мол эккен мол жыйнайт».
Кыйналып же аргасыз болуп эмес, ар кимињ жєрљгєњдљн чыкканды бер. Анткени Кудай чын кљњєлє менен берген адамды сєйљт.
Ар дайым бардык нерсењер жетиштєє болуп, жакшы иштерге бай болушуњар єчєн, силерди ар кандай жакшы нерселерге байытууга Кудайдын кудурети жетет.
Ыйык Жазууда: «Жакырларга марттык менен таратып берди. Анын адилеттиги тєбљлєк болот», – деп жазылган.
Єрљн себєєчєгљ єрљн, жегенге нан берген Кудай сепкен єрљнєњљрдєн тєшємєн да мол кылып, адилеттигињердин жемишин арттырат.
Бардык нерсеге бай, жоомарт болушуњар єчєн ошондой кылат. Ошентип, силердин жоомарттыгыњар бизде Кудайга болгон ыраазычылыкты жаратат.
Анткени бул кызмат ыйыктардын кем-карчын толуктоо менен гана чектелбестен, кљп адамдарда Кудайга болгон чексиз ыраазычылыкты жаратат.
Анткени бул кызматтын натыйжасын кљргљндљ, љзєњљр кабыл алган Машайактын Жакшы Кабарына моюн сунуп, алар менен жана башкалар менен чын ниеттен мамилелешип жаткандыгыњар єчєн, алар Кудайды дањктап жатышат.
Силерде Кудайдын ырайымы мол болгондуктан, силерди жакын санап, силер єчєн сыйынып жатышат.
Сљз менен айтып жеткире алгыс улуу белеги єчєн Кудайга дањк!
Арањарда жєргљндљ момун, алыста жєргљнємдљ кайраттуу деп эсептелинген мен, Пабыл, Машайактын момундугу жана ырайымдуулугу менен силерден љтєнљм.
Силерге эскерте кетейин: мен келгенде, бизди адамдык кылып жатат деп эсептеген адамдарга каршы кљрсљтљйєн деп жєргљн кайраттуулугумду силерге каршы кљрсљтпљгєдљй болоюн.
Бул дєйнљдљ жашап жатканыбыз менен, адамдык кылып кєрљшпљйбєз.
Анткени кєрљшљ турган куралдарыбыз адамдык куралдар эмес, алар – чептерди талкалаган Кудайдын кєчєнљ ээ куралдар.
Алар менен биз Кудайды таанып билєєгљ каршы турган ар кандай ойлорду, менменсинєєчєлєктє талкалайбыз жана ар кандай ой жєгєртєєлљрдє Машайакка тил алдыруу єчєн туткундайбыз.
Силер тил алгандан кийин, биз тил албагандарды жазалоого даярбыз.
Кљз алдыњардагыны карагылачы! Ким љзєнєн Машайакка таандык экенине бекем ишенсе, ал ойлонуп кљрсєн. Анткени ал Машайакка таандык болгондой эле, биз да Машайакка таандыкпыз.
Тењирдин бизге силерди зыянга учуратуу єчєн эмес, бекемдљљ єчєн берген бийлиги менен ашыра мактанып койсом, уят болбойм деп ойлойм.
Бирок мен силерди каттарым менен коркутуп жаткандай болбоюн.
Анткени кээ бирљљлљр мени: «Каттарында курч жана кайраттуу болгону менен, бетме-бет келгенде, алсыз, сљзє љтємсєз», – дешет экен.
Ушинтип айтып жєргљндљр билип коюшсун: кљзєбєз жокто, катыбызда кандай болсок, бетме-бет келгенде деле ошондойбуз.
Љзєн љзє мактагандарга тењелєєгљ, љзєбєздє аларга салыштырууга батынбайбыз. Љздљрєнљ љздљрє баа берип, љздљрєн љздљрєнљ салыштырышканы – акылсыздык.
Биз ашыкча мактанбайбыз, Кудай белгилеген чекте мактанабыз. Бул чек силерди да камтыйт.
Силерге жете элек болгонсуп кєч жумшабайбыз. Анткени биз Машайактын Жакшы Кабары менен силерге да жеткенбиз.
Биз ашыкча мактанбайбыз, башка бирљљлљрдєн эмгеги менен да мактанбайбыз. Тескерисинче, ишенимињер љскљн сайын, силердин арањардагы иш-аракетибиз да кљбљйљт деп ємєттљнљбєз.
Жакшы Кабарды силерден нары жашагандарга да таратабыз, биз башка бирљљнєн даяр эмгеги менен мактанбайбыз.
Мактанган адам Тењир менен мактансын.
Мактоого љзєн љзє мактаган адам эмес, Тењир мактаган адам татыктуу.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible