Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

2-я книга  Ездр

 
  •  
  • 4:1
  • 4:2
  • 4:3
  • 4:4
  • 4:5
  • 4:6
  • 4:7
  • 4:8
  • 4:9
  • 4:10
  • 4:11
  • 4:12
  • 4:13
  • 4:14
  • 4:15
  • 4:16
  • 4:17
  • 4:18
  • 4:19
  • || 4:20 см. тж. Быт.2:24
  • 4:21
  • 4:22
  • 4:23
  • 4:24
  • 4:25
  • 4:26
  • 4:27
  • 4:28
  • 4:29
  • 4:30
  • 4:31
  • 4:32
  • 4:33
  • 4:34
  • 4:35

  • 4:36
  • 4:37
  • 4:38
  • 4:39
  • 4:40
  • 4:41
  • 4:42
  • 4:43
  • 4:44
  • 4:45
  • 4:46
  • 4:47
  • 4:48
  • 4:49
  • 4:50
  • 4:51
  • 4:52
  • 4:53
  • 4:54
  • 4:55
  • 4:56
  • 4:57
  • 4:58
  • 4:59
  • 4:60
  • 4:61
  • 4:62
  • 4:63
  •  
  • И начá вторы́й глагóлати, рекíй о крѣ́пости цáрстѣй:
  • О, мýжiе! не премогáютъ ли человѣ́цы, зéмлю и мóре обдержáще, и вся́, я́же въ ни́хъ?
  • цáрь же премогáетъ и госпóд­ст­вуетъ всѣ́ми и влады́че­ст­вуетъ и́ми, и всé, éже речéтъ и́мъ, творя́тъ:
  • áще речéтъ и́мъ твори́ти брáнь ко дрýгъ дрýгу, творя́тъ: и áще пóслетъ и́хъ на супостáты, и́дутъ и истрывáютъ гóры и стѣ́ны и столпы́,
  • убивáютъ и убивáеми бывáютъ, и царéва словесé не преступáютъ: áще же побѣдя́тъ, царю́ при­­нóсятъ вся́, и ели́ка áще плѣня́тъ, и и́на вся́:
  • и ели́цы не вою́ютъ, нижé ополчáют­ся, но дѣ́лаютъ зéмлю, пáки, егдá сѣ́ютъ, зажинáюще при­­нóсятъ царéви,
  • и еди́нъ другáго понуждáюще, при­­нóсятъ дáнь царю́:
  • и тóй сáмъ еди́нъ éсть: áще речéтъ уби́ти, убивáютъ: áще речéтъ от­пусти́ти, от­пускáютъ: речéтъ порази́ти, поразя́тъ:
  • речéтъ разори́ти разоря́тъ: речéтъ созидáти, созидáютъ: речéтъ, посѣцы́те, посѣцáютъ: речéтъ насади́ти, насаждáютъ:
  • и вси́ лю́дiе егó и си́лы егó слýшаютъ еди́наго: и къ си́мъ тóй воз­лежи́тъ, я́стъ и пiéтъ и спи́тъ:
  • тíи же стрегýтъ о́крестъ егó и не мóгутъ от­ити́, кíйждо твори́ти дѣ́лъ сво­и́хъ, нижé преслýшаютъ егó:
  • О, мýжiе! кáко не превоз­могáетъ цáрь, егóже тáко слýшаютъ? И умолчá.
  • Трéтiй же, и́же речé о женáхъ и о и́стинѣ, тóй éсть зоровáвель, начá глагóлати:
  • О, мýжiе! не вели́къ ли éсть цáрь и мнóзи человѣ́цы, и винó не премогáетъ ли? ктó же éсть влá­ст­вуяй и́ми или́ ктó госпóд­ст­вуяй и́ми? не жены́ ли?
  • жены́ роди́ша царéй и всѣ́хъ людíй, и́же госпóд­ст­вуютъ надъ мóремъ и землéю:
  • и от­ тѣ́хъ рождéни сýть, и ты́я воз­до­и́ша тѣ́хъ, и́же насади́ша виногрáды, от­ котóрыхъ винó твори́т­ся:
  • и ты́я творя́тъ ри́зы [крáсны] человѣ́комъ, и ты́я творя́тъ слáву человѣ́комъ, и не мóгутъ человѣ́цы бы́ти безъ жéнъ:
  • и áще соберýтъ злáто и сребрó и вся́ку вéщь крáсну, и уви́дятъ женý еди́ну добрý зрáкомъ и красотóю,
  • и вся́ сiя́ остáвльше, на ню́ внéмлютъ, и от­вéрстыми усты́ зря́тъ ю́, и вси́ óныя желáютъ пáче злáта и сребрá и вся́кiя вéщи предрагíя:
  • человѣ́къ отцá сво­егó оставля́етъ, и́же воспитá егó и свою́ странý, и ко сво­éй женѣ́ при­­лѣпля́ет­ся,
  • и съ женóю оставля́етъ дýшу, и нижé отцá пáмятуетъ, ни мáтере, нижé страны́:
  • и от­сю́ду подобáетъ вáмъ разумѣ́ти я́ко жены́ влá­ст­вуютъ вáми: не болѣ́знуете ли, и труждáетеся, и вся́ женáмъ даетé и при­­нóсите?
  • и взéмлетъ человѣ́къ орýжiе своé, и исхóдитъ на пýть твори́ти разбóй, [уби́й­ст­ва,] и татьбý и на мóре плáвати и на рѣ́ки,
  • и львá ви́дитъ, и во мрáкъ вхóдитъ: и егдá укрáдетъ и похи́титъ и коры́сть обря́щетъ, ко воз­лю́блен­нѣй сво­éй при­­нóситъ:
  • и пáче лю́битъ человѣ́къ женý свою́, нéжели отцá и мáтерь:
  • и мнóзи обезýмишася от­ ли́цъ жéнскихъ и раби́ бы́ша рáди тѣ́хъ,
  • и мнóзи погибóша и прельсти́шася и согрѣши́ша рáди жéнъ:
  • и ны́нѣ не вѣ́руете ли мнѣ́? не вели́къ ли éсть цáрь во влáсти сво­éй? не вся́ ли страны́ не смѣ́ютъ при­­коснýтися емý?
  • ви́дѣхъ егó и апами́ню, дщéрь Вартáка ди́внаго, налóжницу царéву, сѣдя́щую одеснýю царя́
  • и отъ­éмлющую дiади́му со главы́ царéвы и воз­лагáющу на себé, и по лани́тѣ бiя́ше царя́ лѣ́вою рукóю:
  • и кромѣ́ си́хъ цáрь от­вéрстыми усты́ зря́ше на ню́: и áще посмѣéт­ся предъ ни́мъ, смѣéт­ся и óнъ: áще же разгнѣ́вана бýдетъ нáнь, ласкáетъ ю́, дóндеже при­­мири́т­ся емý:
  • О, мýжiе, не си́льны ли жены́, я́ко си́це творя́тъ?
  • И тогдá цáрь и вельмóжи смотря́ху дрýгъ на дрýга. И начá глагóлати о и́стинѣ:
  • О, мýжiе, не си́льны ли жены́? вели́ка земля́, и высóко нéбо, и бы́стро течéнiемъ сóлнце, я́ко обращáет­ся на крýзѣ небéснѣмъ и пáки при­­текáетъ на мѣ́сто своé во еди́нъ дéнь:
  • не вели́къ ли, и́же сiя́ твори́тъ? и и́стина вели́ка и крѣпчáе пáче всѣ́хъ:
  • вся́ земля́ и́стину при­­зывáетъ, и нéбо óную благословля́етъ, и вся́ дѣлá трясýт­ся и трепéщутъ [ея́], и нѣ́сть съ нéю оби́ды ни еди́ныя:
  • оби́дитъ винó, оби́дитъ цáрь, оби́дитъ жены́, непрáведни вси́ сы́нове человѣ́честiи, и непрáведна вся́ дѣлá и́хъ сицевáя, и нѣ́сть въ ни́хъ и́стины, и во сво­éй непрáвости погибáютъ:
  • и́стина же пребывáетъ и воз­могáетъ во вѣ́къ, и живéтъ и обладáетъ во вѣ́къ вѣ́ка,
  • и нѣ́сть у нея́ прiя́тiя лицá, нижé разли́чiя, но прáвая твори́тъ и от­ всѣ́хъ непрáведныхъ и лукáвыхъ огребáет­ся, и вси́ благоволя́тъ въ дѣ́лѣхъ ея́,
  • и нѣ́сть въ судѣ́ ея́ ничтóже непрáведно: и сiя́ крѣ́пость и цáр­ст­во, и влáсть и вели́че­с­т­во всѣ́хъ вѣкóвъ: благословéнъ Бóгъ и́стины.
  • И престá глагóлати. И вси́ лю́дiе тогдá возопи́ша и рекóша: вели́ка éсть и́стина и премогáетъ.
  • Тогдá цáрь речé емý: проси́ éже хóщеши, мнóжае пи́саныхъ, и дáмъ тебѣ́, понéже обрѣ́тенъ еси́ мудрѣ́йшiй, и бли́зъ менé да ся́деши, и срóдникъ мóй наречéшися.
  • Тогдá речé царю́: помяни́ обѣщáнiе твоé, и́мже обѣщáлъ еси́ создáти Иерусали́мъ въ дéнь, въ óньже цáр­ст­во твоé прiя́лъ еси́,
  • и вся́ сосýды взя́тыя изъ Иерусали́ма от­пусти́ти, и́хже от­лучи́ ки́ръ, егдá закля́т­ся изсѣщи́ Вавилóнъ, и обѣщá послáти тáмо:
  • ты́ же обѣщáлъ еси́ создáти хрáмъ, егóже сожгóша Идумéе, егдá опустошéна бы́сть Иудéа от­ халдéи:
  • и ны́нѣ сié éсть, éже прошý от­ тебé, гóсподи царю́ и о тóмъ молю́ тя, и сié éсть вели́че­с­т­во, éже от­ тебé: молю́ ýбо, да сотвори́ши обѣщáнiе, éже обѣщáлъ еси́ царю́ небéсному сотвори́ти изъ ýстъ тво­и́хъ.
  • Тогдá востáвъ цáрь дáрiй, облобызá егó и написá о нéмъ послáнiе ко всѣ́мъ прави́телемъ и во­евóдамъ, и намѣ́ст­никомъ и вельмóжамъ, да провóдятъ егó и всѣ́хъ сýщихъ съ ни́мъ восходя́щихъ созидáти Иерусали́мъ:
  • и всѣ́мъ намѣ́ст­никомъ, и́же бя́ху въ килисирíи и Финикíи и и́же въ Ливáнѣ, написá послáнiе, да при­­вóзятъ древá кéдрова от­ Ливáна во Иерусали́мъ и да созидáютъ съ ни́мъ грáдъ:
  • писá же и всѣ́мъ Иудéомъ восходя́щымъ от­ цáр­ст­ва во Иудéю о свобóдѣ, да вся́къ си́льный и вельмóжа, и намѣ́ст­никъ и прави́тель не при­­хóдитъ ко вратóмъ и́хъ,
  • и всю́ странý, ю́же обдержáтъ, бездáн­ну бы́ти и́мъ: и Идумéе да остáвятъ сéла иудéйская, и́миже обладáютъ:
  • и на созидáнiе хрáма дая́ти по вся́кое лѣ́то талáнтъ двáдесять, дóндеже сози́ждет­ся:
  • и на жéртвен­никъ всесожжéнiя при­­носи́ти на вся́къ дéнь, я́коже имѣ́ютъ зáповѣдь, ины́хъ талáнтъ седмь­нá­де­сять, да при­­нóсятъ дéсять на кó­еждо лѣ́то:
  • и всѣ́мъ при­­ходя́щымъ от­ Вавилóна созидáти грáдъ, да бýдетъ свобóда и́мъ и сынóмъ и́хъ, и всѣ́мъ свящéн­никомъ при­­ходя́щымъ.
  • Написá же и подая́нiе, и свящéн­ническую ри́зу [повелѣ́ дáти], въ нéйже слýжатъ.
  • И леви́томъ писá дая́ти обрóкъ дáже до днé, въ óньже соверши́т­ся дóмъ и Иерусали́мъ сози́ждет­ся.
  • И всѣ́мъ стрегýщымъ грáда писá, дая́ти и́мъ жрéбiи и обрóки.
  • И от­пусти́ вся́ сосýды, я́же от­лучи́ ки́ръ от­ Вавилóна, и вся́ ели́ка речé ки́ръ сотвори́ти, и óнъ повелѣ́ твори́ти и послáти во Иерусали́мъ.
  • И егдá изы́де ю́ноша [сéй], воз­дви́гъ лицé на нéбо пря́мо Иерусали́му, благослови́ Царя́ небéснаго, глагóля:
  • от­ тебé побѣ́да и от­ тебé премýдрость, и твоя́ слáва, и áзъ рáбъ твóй:
  • благословéнъ еси́, и́же дáлъ еси́ мнѣ́ премýдрость, и тебѣ́ исповѣ́мся, Гóсподи Бóже отéцъ нáшихъ.
  • И прiя́ послáнiя, и изы́де, и прiи́де въ Вавилóнъ, и воз­вѣсти́ брáтiи сво­éй всѣ́мъ.
  • И благослови́ша Бóга отéцъ сво­и́хъ, я́ко дадé и́мъ ослáбу и от­пущéнiе,
  • да взы́дутъ и сози́ждутъ Иерусали́мъ и хрáмъ, идѣ́же именовáно éсть и́мя егó въ нéмъ. И рáдовахуся съ мусикíею и весéлiемъ днíй сéдмь.
  • И начал говорить второй, сказавший о силе царя.
  • О, мужи! Не сильны ли люди, владеющие землею и морем и всем содержащимся в них?
  • Но царь превозмогает и господствует над ними и повелевает ими, и во всем, что бы ни сказал им, они повинуются.
  • Если скажет, чтоб они ополчались друг против друга, они исполняют; если пошлет их против неприятелей, они идут и разрушают горы и стены и башни,
  • и убивают и бывают убиваемы, но не преступают слова царского; если же победят, всё приносят царю, что получат в добычу, и все прочее.
  • И те, которые не ходят на войну и не сражаются, но возделывают землю, после посева, собрав жатву, также приносят царю
  • и, понуждая один другого, приносят царю дани.
  • И он один, если скажет убить – убивают; если скажет отпустить – отпускают; сказал бить – бьют;
  • сказал опустошить – опустошают; сказал строить – строят; сказал срубить – срубают; сказал насадить – насаждают;
  • и весь народ его и войско его повинуются ему. Кроме того, он возлежит, ест и пьет и спит,
  • а они стерегут вокруг него и не могут никто отойти и делать дела свои, и не могут ослушаться его.
  • О, мужи! Не сильнее ли всех царь, когда так повинуются ему? – И замолчал.
  • Третий же, сказавший о женщинах и об истине, – это был Зоровавель, – начал говорить:
  • О, мужи! Не велик ли царь, и многие из людей, и не сильно ли вино? Но кто господствует над ними и владеет ими? не женщины ли?
  • Жены родили царя и весь народ, который владеет морем и землею;
  • и от них родились и ими вскормлены насаждающие виноград, из которого делается вино;
  • они делают одежды для людей и доставляют украшение людям, и люди не могут быть без жен.
  • Если соберут золото и серебро и всякие драгоценности, а потом увидят одну женщину, хорошую лицом и красивую,
  • оставив все, устремляются к ней и, раскрыв рот, смотрят на нее, и все прилепляются к ней более, чем к золоту и серебру и ко всякой дорогой вещи.
  • Человек оставляет воспитавшего его отца и страну свою и прилепляется к жене своей,
  • и с женою оставляет душу, и не помнит ни отца, ни матери, ни страны своей.
  • И из этого должно вам познать, что женщины господствуют над вами. Не подъемлете ли вы трудов и не напрягаете ли усилий, и не отдаете ли и не приносите ли всего женам?
  • Берет человек меч свой и отправляется, чтобы выходить на дороги и грабить и красть, и готов плавать по морю и рекам,
  • льва встречает, и во тьме скитается; но лишь только украдет, похитит и ограбит, относит то к возлюбленной.
  • И более любит человек жену свою, нежели отца и мать.
  • Многие сошли с ума из-за женщин и сделались рабами через них.
  • Многие погибли и сбились с пути и согрешили через женщин.
  • Неужели теперь не поверите мне? Не велик ли царь властью своею? Не боятся ли все страны прикоснуться к нему?
  • Я видел его и Апамину, дочь славного Вартака, царскую наложницу, сидящую по правую сторону царя;
  • она снимала венец с головы царя и возлагала на себя, а левою рукою ударяла царя по щеке.
  • И при всем том царь смотрел на нее, раскрыв рот: если она улыбнется ему, улыбается и он; если же она рассердится на него, он ласкает ее, чтобы помирилась с ним.
  • О, мужи! Как же не сильны женщины, когда так поступают они?
  • Тогда царь и вельможи взглянули друг на друга, а он начал говорить об истине.
  • О, мужи! Не сильны ли женщины? Велика земля, и высоко небо, и быстро в своем течении солнце, ибо оно в один день обходит круг неба и опять возвращается на свое место.
  • Не велик ли Тот, Кто совершает это? И истина велика и сильнее всего.
  • Вся земля взывает к истине, и небо благословляет ее, и все дела трясутся и трепещут пред нею. И нет в ней неправды.
  • Неправедно вино, неправеден царь, неправедны женщины, несправедливы все сыны человеческие и все дела их таковы, и нет в них истины, и они погибнут в неправде своей;
  • а истина пребывает и остается сильною в век, и живет и владычествует в век века.
  • И нет у ней лицеприятия и различения, но делает она справедливое, удаляясь от всего несправедливого и злого, и все одобряют дела ее.
  • И нет в суде ее ничего неправого; она есть сила и царство и власть и величие всех веков: благословен Бог истины!
  • И перестал он говорить. И все возгласили тогда и сказали: велика истина и сильнее всего.
  • Тогда царь сказал ему: проси, чего хочешь, более написанного, и дадим тебе, так как ты оказался мудрейшим, и будешь сидеть подле меня и будешь называться родственником моим.
  • Тогда сказал он царю: вспомни обещание, данное тобою в тот день, в который ты принял царство твое, что ты построишь Иерусалим
  • и отошлешь все сосуды, взятые из Иерусалима, которые отобрал Кир, когда дал обеты разорить Вавилон, и обещался выслать их туда.
  • А ты обещался построить храм, который сожгли Идумеи, когда Иудея опустошена была Халдеями.
  • И об этом самом теперь я прошу тебя, господин царь, и умоляю тебя, и в этом величие твое: прошу тебя исполнить обещание, которое ты устами твоими обещал Царю Небесному исполнить.
  • Тогда царь Дарий, встав, поцеловал его, и написал ему письма ко всем правителям и начальникам областей и военачальникам и сатрапам, чтобы они пропустили его и с ним всех, идущих строить Иерусалим.
  • Также писал письма ко всем местным начальникам в Келе-Сирии и Финикии и находящимся на Ливане, чтобы привозили с Ливана в Иерусалим кедровые дерева и помогали ему строить город.
  • Писал о свободе и для всех Иудеев, отправляющихся из царства в Иудею, чтобы никто из имеющих власть, областной начальник и сатрап и правитель, не приходил к дверям их,
  • но чтобы вся страна, которою они владеют, изъята была от даней, и чтоб Идумеи оставили селения Иудеев, которыми они владеют;
  • также, чтобы даваемо было на построение храма каждогодно по двадцати талантов, доколе не будет построен;
  • и для приношения на жертвенник каждодневных всесожжений, сверх семнадцати предписанных, даваемо было еще по десяти талантов в год;
  • и чтобы всем отправляющимся из Вавилона была свобода строить город, как самим, так и потомкам их и всем священникам, которые пойдут.
  • Писал также и о содержании и о священническом облачении, в котором служат.
  • Написал давать содержание и левитам до того дня, когда совершится храм и построен будет Иерусалим;
  • и всем, стерегущим город, предписал давать жалованье и продовольствие.
  • Отпустил и все сосуды, которые отделил Кир из Вавилона; и всё, что велел сделать Кир, и он повелел исполнить и послать в Иерусалим.
  • И когда вышел юноша, то устремил лице свое на небо против Иерусалима, возблагодарил Царя Небесного и сказал:
  • от Тебя победа и от Тебя мудрость, и Твоя слава, а я Твой раб.
  • Благословен Ты, даровавший мне мудрость, и благодарю Тебя, Господи, Боже отцов наших.
  • И, взяв письма, отправился и пришел в Вавилон и объявил всем братьям своим.
  • И они возблагодарили Бога отцов своих за то, что даровал им свободу и разрешение
  • идти и строить Иерусалим и храм, на котором наречено имя Его. И ликовали с музыкою и веселием семь дней.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта
Обратная связь