Скрыть

Е́здры 2-я, Глава 6

Толкования
6:3
6:4
6:5
6:6
6:7
6:8
6:9
6:10
6:11
6:12
6:13
6:14
6:15
6:16
6:17
6:18
6:19
6:20
6:21
6:22
6:25
6:26
6:27
6:28
6:29
6:30
6:31
6:32
6:33
6:34
Церковнославянский (рус)
Во второ́е же лѣ́то ца́р­ст­ва да́рiева проро́че­ст­вова Агге́й и Заха́рiа сы́нъ а́ддовъ, проро́цы, ко Иуде́емъ, и́же во Иуде́и и во Иерусали́мѣ, и́менемъ Го́спода Бо́га Изра́илева къ ни́мъ.
Тогда́ ста́въ зорова́вель сы́нъ Салаѳiи́левъ и Иису́съ сы́нъ Иоседе́ковъ, нача́ста созида́ти до́мъ Госпо́день, и́же во Иерусали́мѣ, су́щымъ съ ни́ми проро́комъ Госпо́днимъ помага́ющымъ и́мъ.
Въ то́ вре́мя прiи́де къ ни́мъ Сиси́н­нiй во­ево́да сирі́йскiй и Финикі́йскiй и саѳравуза́нъ и дру́зiе его́, и реко́ша и́мъ:
чі́имъ повелѣ́нiемъ вы́ до́мъ се́й созида́ете, и кро́въ се́й, и и́на вся́ соверша́ете? и кто́ су́ть стро­и́телiе, и́же сiя́ созида́ютъ,
И имѣ́ша благода́ть посѣще́нiя бы́в­шаго на плѣне́нiе от­ Го́спода старѣ́йшины Иуде́йстiи:
и не воз­брани́ша и́мъ созида́ти, до́ндеже воз­вѣсти́т­ся да́рiю о си́хъ и от­вѣща́но бу́детъ.
О́бразъ же посла́нiя, е́же писа́ша да́рiю и посла́ша: Сиси́н­нiй во­ево́да сирі́йскiй и Финикі́йскiй и саѳравуза́нъ и дру́зiе, и́же въ сирі́и и Финикі́и во­ево́ды, царю́ да́рiю ра́доватися:
вся́ зна́ема да бу́дутъ господи́ну на́­шему царю́, я́ко при­­ше́дше во страну́ Иуде́йску и в­ше́дше во Иерусали́мъ гра́дъ, обрѣто́хомъ от­ плѣне́нiя старѣ́йшинъ Иуде́йскихъ во Иерусали́мѣ гра́дѣ
созида́ющихъ до́мъ Го́споду вели́къ, но́въ от­ ка́меней те́саныхъ драги́хъ, полага́юще древа́ въ стѣна́хъ,
и дѣла́ та́ съ при­­лѣжа́нiемъ творя́т­ся, и преспѣва́етъ дѣ́ло въ рука́хъ и́хъ и во все́й сла́вѣ и при­­лѣжа́нiи соверша́ет­ся:
тогда́ вопроси́хомъ старѣ́йшинъ о́ныхъ, глаго́люще: чі́имъ повелѣ́нiемъ вы́ созида́ете до́мъ се́й и дѣла́ та́ основа́ете?
вопроси́хомъ у́бо и́хъ, да вѣ́домо сотвори́мъ тебѣ́ и напи́шемъ ти́ человѣ́къ предста́телей, и име́нъ писа́нiя испроси́хомъ от­ о́ныхъ предста́телей:
ті́и же от­вѣща́ша на́мъ, глаго́люще: мы́ есмы́ раби́ Го́спода, и́же сотвори́ не́бо и зе́млю,
и созида́­шеся се́й до́мъ пре́жде лѣ́тъ мно́гихъ от­ царя́ Изра́илева вели́каго и крѣ́пкаго, и соверши́ся,
и поне́же отцы́ на́ши прогнѣ́вав­ше согрѣши́ша къ Бо́гу Изра́илеву небе́сному, предаде́ и́хъ въ ру́ки Навуходоно́сора царя́ Вавило́нскаго, царя́ Халде́йска,
до́мъ же то́й разори́в­ше сожго́ша и люді́й плѣни́ша въ Вавило́нъ:
въ пе́рвое же лѣ́то ца́р­ст­ву­ю­щу ки́ру царю́ надъ страно́ю Вавило́нскою, писа́ ца́рь ки́ръ до́мъ то́й созида́ти,
и свяще́н­ныя сосу́ды златы́я и сре́бряныя, и́хже изнесе́ Навуходоно́соръ изъ до́му, и́же во Иерусали́мѣ, и поста́ви я́ во сво­е́мъ ка́пищи, па́ки изнесе́ та́ ки́ръ ца́рь от­ хра́ма, и́же въ Вавило́нѣ и предаде́ и́хъ зорова́велю и санавасса́ру во­ево́дѣ,
и повелѣ́но бы́сть ему́ от­нести́ вся́ сiя́ сосу́ды и воз­ложи́ти во хра́мъ, и́же во Иерусали́мѣ, и хра́мъ Госпо́день се́й созида́ти на мѣ́стѣ его́:
тогда́ санавасса́ръ о́ный при­­ше́дъ, положи́ основа́нiя до́му Госпо́дня, и́же во Иерусали́мѣ, и от­ о́наго да́же доны́нѣ зи́ждемый не прiя́ соверше́нiя:
ны́нѣ у́бо, а́ще уго́дно тебѣ́, О, царю́, да по­и́щет­ся въ ца́рскихъ книгохрани́лницахъ ки́ровыхъ [я́же въ Вавило́нѣ],
и а́ще обрѣ́тено бу́детъ съ повелѣ́нiемъ ки́ра царя́ бы́в­шее стро­е́нiе до́му Госпо́дня, и́же во Иерусали́мѣ, и су́дит­ся от­ господи́на царя́ на́­шего, да воз­вѣсти́т­ся о тѣ́хъ на́мъ.
Тогда́ ца́рь да́рiй повелѣ́ иска́ти въ ца́рскихъ книгохрани́лницахъ су́щихъ въ Вавило́нѣ, и обрѣ́тено бы́сть во еквата́нѣхъ, во гра́дѣ су́щемъ во странѣ́ миді́йстѣй, мѣ́сто еди́но [въ лѣтопи́сцѣ], въ не́мже напи́сана бя́ху сiя́:
въ лѣ́то пе́рвое ца́р­ст­ву­ю­щу ки́ру, ца́рь ки́ръ повелѣ́ до́мъ Госпо́день, и́же во Иерусали́мѣ, созида́ти, идѣ́же жря́ху огне́мъ непреста́н­нымъ,
его́же высота́ лако́тъ шестьдеся́тъ, широта́ лако́тъ шестьдеся́тъ, съ дома́ми ка́меней те́саныхъ треми́ и съ до́момъ древя́нымъ того́ мѣ́ста но́вымъ еди́нымъ, и расхо́ды дая́ти изъ до́му ки́ра царя́:
и свяще́н­ныя сосу́ды до́му Госпо́дня златы́я же и сре́бряны, и́хже взя́ Навуходоно́соръ изъ до́му [Госпо́дня], и́же во Иерусали́мѣ, и от­несе́ въ Вавило́нъ, воз­врати́ти въ до́мъ, и́же во Иерусали́мѣ, идѣ́же бя́ху пре́жде, да поста́вят­ся та́мо.
Повелѣ́ же [ца́рь] при­­лѣжа́ти Сиси́н­нiю во­ево́дѣ сирі́йску и Финикі́йску и саѳравуза́ну и клевре́томъ его́ и учине́н­нымъ въ сирі́и и Финикі́и нача́лникомъ, да не при­­ступа́ютъ къ мѣ́сту, оста́вятъ же о́троку Госпо́дню зорова́велю, нача́лнику же Иуде́йскому, и старѣ́йшинамъ Иуде́йскимъ до́мъ Госпо́день о́ный созида́ти на мѣ́стѣ его́.
И а́зъ повелѣ́хъ вся́чески созида́ти и при­­лѣжа́ти, да помога́ютъ су́щымъ от­ плѣне́нiя Иуде́омъ, до́ндеже соверши́т­ся хра́мъ Госпо́день:
и от­ да́ни килисирі́йскiя и Финикі́йскiя при­­лѣ́жно собра́нiе дая́ти си́мъ человѣ́комъ на же́ртву Госпо́дню, зорова́велю епа́рху, на юнцы́ и овны́ и а́гнцы,
та́кожде и пшени́цу и со́ль, и вино́ и еле́й, всегда́ на вся́ко лѣ́то, я́коже свяще́н­ницы, и́же во Иерусали́мѣ, реку́тъ иждива́ти на вся́къ де́нь, безъ сомнѣ́нiя:
да при­­но́сят­ся воз­лiя́нiя вы́шнему Бо́гу за царя́ и о́троки его́, и да мо́лятъ за и́хъ живо́тъ:
и да воз­вѣсти́т­ся, ели́цы а́ще престу́пятъ что́ от­ предпи́сан­ныхъ или́ презря́тъ, да во́змет­ся дре́во от­ сво­и́хъ ему́, и на то́мъ да обѣ́сит­ся, имѣ́нiя же его́ царю́ при­­пи́шут­ся:
си́хъ ра́ди и Госпо́дь, его́же и́мя при­­зыва́ет­ся та́мо, да истреби́тъ вся́каго царя́ и язы́къ, и́же ру́ку свою́ простре́тъ воз­брани́ти, или́ озло́бити до́мъ Госпо́день о́ный, и́же во Иерусали́мѣ:
а́зъ ца́рь да́рiй повелѣ́хъ при­­лѣ́жно.
Синодальный
Во второй год царствования Дария Аггей и Захария, сын Аддо, пророки, пророчествовали Иудеям, которые были в Иудее и Иерусалиме, от имени Господа Бога Израилева.
Тогда встал Зоровавель, сын Салафииля, и Иисус, сын Иоседека, и начали строить дом Господа в Иерусалиме, в присутствии пророков Господних, помогавших им.
В это время явился к ним Сисинни, правитель Сирии и Финикии, и Сафравузан и товарищи их и сказали им:
с чьего разрешения строите вы сей дом и сей кров, и все прочее совершаете? И кто строители, совершающие это?
Но старейшины Иудейские обрели милость от Господа, призревшего на пленение,
и им не запретили строить, пока возвещено будет о них Дарию. И получен был ответ.
Вот список с письма, которое Сисинни писал и которое послали Дарию: Сисинни, правитель Сирии и Финикии, и Сафравузан и товарищи, начальники в Сирии и Финикии, царю Дарию радоваться.
Да будет все известно господину нашему царю, что мы, придя в область Иудейскую и войдя в город Иерусалим, нашли в городе Иерусалиме возвратившихся из плена старейшин Иудейских,
которые строят новый большой дом Господу из дорогих тесаных камней, полагая в стенах дерева;
и работы сии производятся с ревностью, и дело успешно идет в руках их и совершается со всем великолепием и тщательностью.
Тогда мы спросили этих старейшин, говоря: с чьего повеления строите вы этот дом и производите эти работы?
И так мы спросили их, чтоб известить тебя и написать тебе о начальниках их, и требовали мы от них именной список предводителей их.
Они же сказали нам в ответ: мы рабы Господа, создавшего небо и землю.
И дом сей за много лет пред сим был строен царем Израильским, великим и сильным, и был окончен.
Но как отцы наши грехами своими прогневали небесного Господа Израилева, то Он предал их в руки Навуходоносора, царя Вавилонского, царя Халдеев.
Они, разрушив дом сей, сожгли, а народ отвели в плен в Вавилон.
Но в первом году, по воцарении Кира над страною Вавилонскою, царь Кир предписал построить дом сей.
И священные сосуды, золотые и серебряные, которые Навуходоносор вынес из храма Иерусалимского и поставил в своем капище, царь Кир опять вынес из капища Вавилонского и передал их князю Саманассару Зоровавелю.
И повелено ему отнести все сии сосуды и положить в Иерусалимском храме и построить храм Господа на его месте.
Тогда Саманассар, придя, положил основание дома Господа в Иерусалиме, и с того времени доныне он строился и не получил совершения.
Итак, царь, если угодно, пусть поищут в царских книгохранилищах Кира,
и если окажется, что строение дома Господня в Иерусалиме производилось по воле царя Кира, и угодно будет это господину царю нашему, пусть дано будет нам знать о том.
Тогда царь Дарий приказал искать в книгохранилищах, находящихся в Вавилоне, и найдено в Екбатанах, в городе, находящемся в Мидийской области, одно место в памятной записи, где написано:
в первый год царствования Кира, царь Кир повелел построить дом Господа в Иерусалиме, где приносят жертвы на огне неугасающем.
Высота храма шестьдесят локтей, ширина шестьдесят локтей, с тремя домами из тесаных камней и с одним новым из туземного дерева, а расходы производить из дома царя Кира,
и священные сосуды дома Господня, золотые и серебряные, которые Навуходоносор вынес из дома Иерусалимского и перенес в Вавилон, возвратить в дом Иерусалимский, чтобы поставить их там, где они находились.
Повелел также наблюдать Сисинни, правителю Сирии и Финикии, и Сафравузану и товарищам их и поставленным в Сирии и Финикии начальникам, чтобы они держали себя в стороне от сего места и оставили раба Господа Зоровавеля, князя Иудейского, и старейшин Иудейских строить этот дом Господа на его месте.
Я повелел совершенно отстроить его и наблюдать, чтобы возвратившимся из плена Иудеям оказываемо было содействие к совершенному окончанию дома Господня
и чтобы из податей Келе-Сирии и Финикии исправно давалось для этих людей, на жертвы Господу, князю Зоровавелю, на тельцов, овнов и агнцев.
Равным образом, чтобы постоянно каждый год беспрекословно давалась пшеница, соль, вино и масло, как скажут находящиеся в Иерусалиме священники, сколько издерживается на каждый день;
чтобы приносили Всевышнему Богу жертвы за царя и за детей его и молились о жизни их.
Притом объявить, что если кто преступит или нарушит что-нибудь из написанного, то пусть взято будет дерево из его собственных, и он повешен будет на нем, а имущество его сделается царским.
За это и Господь, Которого имя призывается там, да погубит всякого царя и народ, который прострет руку свою, чтобы воспрепятствовать или сделать какое-либо зло этому дому Господа в Иерусалиме.
Я, царь Дарий, определил, чтобы в точности было по сему.
Цр҃ко́внослав
Во второ́е же лѣ́то ца́рства да́рїева прⷪ҇ро́чествова а҆гге́й и҆ заха́рїа сы́нъ а҆́ддовъ, прⷪ҇ро́цы, ко і҆ꙋде́ємъ, и҆̀же во і҆ꙋде́и и҆ во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆́менемъ гдⷭ҇а бг҃а і҆и҃лєва къ ни̑мъ.
Тогда̀ ста́въ зорова́вель сы́нъ салаѳїи́левъ и҆ і҆исꙋ́съ сы́нъ і҆ѡседе́ковъ, нача́ста созида́ти до́мъ гдⷭень, и҆́же во і҆ерⷭли́мѣ, сꙋ́щымъ съ ни́ми прⷪ҇ро́кѡмъ гдⷭ҇нимъ помага́ющымъ и҆̀мъ.
Въ то̀ вре́мѧ прїи́де къ ни̑мъ сїсі́ннїй воево́да сѷрі́йскїй и҆ фїнїкі́йскїй и҆ саѳравꙋза́нъ и҆ дрꙋ́зїе є҆гѡ̀, и҆ реко́ша и҆̀мъ:
чі́имъ повелѣ́нїемъ вы̀ до́мъ се́й созида́ете, и҆ кро́въ се́й, и҆ и҆́на всѧ̑ соверша́ете; и҆ кто̀ сꙋ́ть строи́телїе, и҆̀же сїѧ̑ созида́ютъ,
И҆ и҆мѣ́ша блгⷣть посѣще́нїѧ бы́вшагѡ на плѣне́нїе ѿ гдⷭ҇а старѣ̑йшины і҆ꙋде́йстїи:
и҆ не возбрани́ша и҆̀мъ созида́ти, до́ндеже возвѣсти́тсѧ да́рїю ѡ҆ си́хъ и҆ ѿвѣща́но бꙋ́детъ.
Ѡ҆́бразъ же посла́нїѧ, є҆́же писа́ша да́рїю и҆ посла́ша: сїсі́ннїй воево́да сѷрі́йскїй и҆ фїнїкі́йскїй и҆ саѳравꙋза́нъ и҆ дрꙋ́зїе, и҆̀же въ сѷрі́и и҆ фїнїкі́и воевѡ́ды, царю̀ да́рїю ра́доватисѧ:
всѧ̑ зна́єма да бꙋ́дꙋтъ господи́нꙋ на́шемꙋ царю̀, ꙗ҆́кѡ прише́дше во странꙋ̀ і҆ꙋде́йскꙋ и҆ вше́дше во і҆ерⷭ҇ли́мъ гра́дъ, ѡ҆брѣто́хомъ ѿ плѣне́нїѧ старѣ́йшинъ і҆ꙋде́йскихъ во і҆ерⷭ҇ли́мѣ гра́дѣ
созида́ющихъ до́мъ гдⷭ҇ꙋ вели́къ, но́въ ѿ ка́меней те́саныхъ драги́хъ, полага́юще древа̀ въ стѣна́хъ,
и҆ дѣла̀ та̑ съ прилѣжа́нїемъ творѧ́тсѧ, и҆ преспѣва́етъ дѣ́ло въ рꙋка́хъ и҆́хъ и҆ во все́й сла́вѣ и҆ прилѣжа́нїи соверша́етсѧ:
тогда̀ вопроси́хомъ старѣ́йшинъ ѻ҆́ныхъ, глаго́люще: чі́имъ повелѣ́нїемъ вы̀ созида́ете до́мъ се́й и҆ дѣла̀ та̑ ѡ҆снова́ете;
вопроси́хомъ ᲂу҆̀бо и҆̀хъ, да вѣ́домо сотвори́мъ тебѣ̀ и҆ напи́шемъ тѝ человѣ̑къ предста́телей, и҆ и҆ме́нъ писа́нїѧ и҆спроси́хомъ ѿ ѻ҆́ныхъ предста́телей:
ті́и же ѿвѣща́ша на́мъ, глаго́люще: мы̀ є҆смы̀ рабѝ гдⷭ҇а, и҆́же сотворѝ не́бо и҆ зе́млю,
и҆ созида́шесѧ се́й до́мъ пре́жде лѣ́тъ мно́гихъ ѿ царѧ̀ і҆и҃лева вели́кагѡ и҆ крѣ́пкагѡ, и҆ соверши́сѧ,
и҆ поне́же ѻ҆тцы̀ на́ши прогнѣ́вавше согрѣши́ша къ бг҃ꙋ і҆и҃левꙋ нбⷭ҇номꙋ, предадѐ и҆̀хъ въ рꙋ́ки навꙋходоно́сора царѧ̀ вавѷлѡ́нскагѡ, царѧ̀ халде́йска,
до́мъ же то́й разори́вше сожго́ша и҆ люді́й плѣни́ша въ вавѷлѡ́нъ:
въ пе́рвое же лѣ́то ца́рствꙋющꙋ кѵ́рꙋ царю̀ над̾ страно́ю вавѷлѡ́нскою, писа̀ ца́рь кѵ́ръ до́мъ то́й созида́ти,
и҆ свѧщє́нныѧ сосꙋ́ды златы̑ѧ и҆ срє́брѧныѧ, и҆̀хже и҆знесѐ навꙋходоно́соръ и҆з̾ до́мꙋ, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆ поста́ви ѧ҆̀ во свое́мъ ка́пищи, па́ки и҆знесѐ та̑ кѵ́ръ ца́рь ѿ хра́ма, и҆́же въ вавѷлѡ́нѣ и҆ предадѐ и҆̀хъ зорова́велю и҆ санавасса́рꙋ воево́дѣ,
и҆ повелѣ́но бы́сть є҆мꙋ̀ ѿнестѝ всѧ̑ сїѧ̑ сосꙋ́ды и҆ возложи́ти во хра́мъ, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆ хра́мъ гдⷭ҇ень се́й созида́ти на мѣ́стѣ є҆гѡ̀:
тогда̀ санавасса́ръ ѻ҆́ный прише́дъ, положѝ ѡ҆снова̑нїѧ до́мꙋ гдⷭ҇нѧ, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆ ѿ ѻ҆́нагѡ да́же донн҃ѣ зи́ждемый не прїѧ̀ соверше́нїѧ:
нн҃ѣ ᲂу҆̀бо, а҆́ще ᲂу҆го́дно тебѣ̀, ѽ, царю̀, да пои́щетсѧ въ ца́рскихъ книгохрани́льницахъ кѵ́ровыхъ (ꙗ҆̀же въ вавѷлѡ́нѣ),
и҆ а҆́ще ѡ҆брѣ́тено бꙋ́детъ съ повелѣ́нїемъ кѵ́ра царѧ̀ бы́вшее строе́нїе до́мꙋ гдⷭ҇нѧ, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆ сꙋ́дитсѧ ѿ господи́на царѧ̀ на́шегѡ, да возвѣсти́тсѧ ѡ҆ тѣ́хъ на́мъ.
Тогда̀ ца́рь да́рїй повелѣ̀ и҆ска́ти въ ца́рскихъ книгохрани́льницахъ сꙋ́щихъ въ вавѷлѡ́нѣ, и҆ ѡ҆брѣ́тено бы́сть во є҆квата́нѣхъ, во гра́дѣ сꙋ́щемъ во странѣ̀ миді́йстѣй, мѣ́сто є҆ди́но (въ лѣтопи́сцѣ), въ не́мже напи̑сана бѧ́хꙋ сїѧ̑:
въ лѣ́то пе́рвое ца́рствꙋющꙋ кѵ́рꙋ, ца́рь кѵ́ръ повелѣ̀ до́мъ гдⷭ҇ень, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, созида́ти, и҆дѣ́же жрѧ́хꙋ ѻ҆гне́мъ непреста́ннымъ,
є҆гѡ́же высота̀ лакѡ́тъ шестьдесѧ́тъ, широта̀ лакѡ́тъ шестьдесѧ́тъ, съ дома́ми ка́меней те́саныхъ тремѝ и҆ съ до́момъ древѧ́нымъ тогѡ̀ мѣ́ста но́вымъ є҆ди́нымъ, и҆ расхо́ды даѧ́ти и҆з̾ до́мꙋ кѵ́ра царѧ̀:
и҆ свѧщє́нныѧ сосꙋ́ды до́мꙋ гдⷭ҇нѧ златы̑ѧ же и҆ срє́брѧны, и҆̀хже взѧ̀ навꙋходоно́соръ и҆з̾ до́мꙋ (гдⷭ҇нѧ), и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆ ѿнесѐ въ вавѷлѡ́нъ, возврати́ти въ до́мъ, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, и҆дѣ́же бѧ́хꙋ пре́жде, да поста́вѧтсѧ та́мѡ.
Повелѣ́ же (ца́рь) прилѣжа́ти сїсі́ннїю воево́дѣ сѷрі́йскꙋ и҆ фїнїкі́йскꙋ и҆ саѳравꙋза́нꙋ и҆ клевре́тѡмъ є҆гѡ̀ и҆ ᲂу҆чинє́ннымъ въ сѷрі́и и҆ фїнїкі́и нача́льникѡмъ, да не пристꙋпа́ютъ къ мѣ́стꙋ, ѡ҆ста́вѧтъ же ѻ҆́трокꙋ гдⷭ҇ню зорова́велю, нача́льникꙋ же і҆ꙋде́йскомꙋ, и҆ старѣ́йшинамъ і҆ꙋде́йскимъ до́мъ гдⷭ҇ень ѻ҆́ный созида́ти на мѣ́стѣ є҆гѡ̀.
И҆ а҆́зъ повелѣ́хъ всѧ́чески созида́ти и҆ прилѣжа́ти, да помога́ютъ сꙋ́щымъ ѿ плѣне́нїѧ і҆ꙋде́ѡмъ, до́ндеже соверши́тсѧ хра́мъ гдⷭ҇ень:
и҆ ѿ да́ни кїлисѷрі́йскїѧ и҆ фїнїкі́йскїѧ прилѣ́жнѡ собра́нїе даѧ́ти си̑мъ человѣ́комъ на же́ртвꙋ гдⷭ҇ню, зорова́велю є҆па́рхꙋ, на ю҆нцы̀ и҆ ѻ҆вны̀ и҆ а҆́гнцы,
та́кожде и҆ пшени́цꙋ и҆ со́ль, и҆ вїно̀ и҆ є҆ле́й, всегда̀ на всѧ́ко лѣ́то, ꙗ҆́коже свѧще́нницы, и҆̀же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, рекꙋ́тъ и҆ждива́ти на всѧ́къ де́нь, без̾ сомнѣ́нїѧ:
да прино́сѧтсѧ возлїѧ́нїѧ вы́шнемꙋ бг҃ꙋ за царѧ̀ и҆ ѻ҆́троки є҆гѡ̀, и҆ да мо́лѧтъ за и҆́хъ живо́тъ:
и҆ да возвѣсти́тсѧ, є҆ли́цы а҆́ще престꙋ́пѧтъ что̀ ѿ предпи́санныхъ и҆лѝ презрѧ́тъ, да во́зметсѧ дре́во ѿ свои́хъ є҆мꙋ̀, и҆ на то́мъ да ѡ҆бѣ́ситсѧ, и҆мѣ́нїѧ же є҆гѡ̀ царю̀ припи́шꙋтсѧ:
си́хъ ра́ди и҆ гдⷭ҇ь, є҆гѡ́же и҆́мѧ призыва́етсѧ та́мѡ, да и҆стреби́тъ всѧ́каго царѧ̀ и҆ ꙗ҆зы́къ, и҆́же рꙋ́кꙋ свою̀ простре́тъ возбрани́ти, и҆лѝ ѡ҆ѕло́бити до́мъ гдⷭ҇ень ѻ҆́ный, и҆́же во і҆ерⷭ҇ли́мѣ:
а҆́зъ ца́рь да́рїй повелѣ́хъ прилѣ́жнѡ.
В данном переводе выбранная книга отсутствует
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible