Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

2-я книга  Ездры

 
  • Во второ́е же лѣ́то ца́р­ст­ва да́рiева проро́че­ст­вова Агге́й и заха́рiа сы́нъ а́ддовъ, проро́цы, ко Иуде́емъ, и́же во Иуде́и и во Иерусали́мѣ, и́менемъ Го́спода Бо́га Изра́илева къ ни́мъ.
  • Тогда́ ста́въ зорова́вель сы́нъ Салаѳiи́левъ и иису́съ сы́нъ Иоседе́ковъ, нача́ста созида́ти до́мъ Госпо́день, и́же во Иерусали́мѣ, су́щымъ съ ни́ми проро́комъ Госпо́днимъ помага́ющымъ и́мъ.
  • Въ то́ вре́мя прiи́де къ ни́мъ Сиси́н­нiй во­ево́да сирі́йскiй и Финикі́йскiй и саѳравуза́нъ и дру́зiе его́, и реко́ша и́мъ:
  • чі́имъ повелѣ́нiемъ вы́ до́мъ се́й созида́ете, и кро́въ се́й, и и́на вся́ соверша́ете? и кто́ су́ть стро­и́телiе, и́же сiя́ созида́ютъ,
  • И имѣ́ша благода́ть посѣще́нiя бы́в­шаго на плѣне́нiе от­ Го́спода старѣ́йшины Иуде́йстiи:
  • и не воз­брани́ша и́мъ созида́ти, до́ндеже воз­вѣсти́т­ся да́рiю о си́хъ и от­вѣща́но бу́детъ.
  • О́бразъ же посла́нiя, е́же писа́ша да́рiю и посла́ша: Сиси́н­нiй во­ево́да сирі́йскiй и Финикі́йскiй и саѳравуза́нъ и дру́зiе, и́же въ сирі́и и Финикі́и во­ево́ды, царю́ да́рiю ра́доватися:
  • вся́ зна́ема да бу́дутъ господи́ну на́­шему царю́, я́ко при­­ше́дше во страну́ Иуде́йску и в­ше́дше во Иерусали́мъ гра́дъ, обрѣто́хомъ от­ плѣне́нiя старѣ́йшинъ Иуде́йскихъ во Иерусали́мѣ гра́дѣ
  • созида́ющихъ до́мъ Го́споду вели́къ, но́въ от­ ка́меней те́саныхъ драги́хъ, полага́юще древа́ въ стѣна́хъ,
  • и дѣла́ та́ съ при­­лѣжа́нiемъ творя́т­ся, и преспѣва́етъ дѣ́ло въ рука́хъ и́хъ и во все́й сла́вѣ и при­­лѣжа́нiи соверша́ет­ся:
  • тогда́ вопроси́хомъ старѣ́йшинъ о́ныхъ, глаго́люще: чі́имъ повелѣ́нiемъ вы́ созида́ете до́мъ се́й и дѣла́ та́ основа́ете?
  • вопроси́хомъ у́бо и́хъ, да вѣ́домо сотвори́мъ тебѣ́ и напи́шемъ ти́ человѣ́къ предста́телей, и име́нъ писа́нiя испроси́хомъ от­ о́ныхъ предста́телей:
  • ті́и же от­вѣща́ша на́мъ, глаго́люще: мы́ есмы́ раби́ Го́спода, и́же сотвори́ не́бо и зе́млю,
  • и созида́­шеся се́й до́мъ пре́жде лѣ́тъ мно́гихъ от­ царя́ Изра́илева вели́каго и крѣ́пкаго, и соверши́ся,
  • и поне́же отцы́ на́ши прогнѣ́вав­ше согрѣши́ша къ Бо́гу Изра́илеву небе́сному, предаде́ и́хъ въ ру́ки навуходоно́сора царя́ Вавило́нскаго, царя́ Халде́йска,
  • до́мъ же то́й разори́в­ше сожго́ша и люді́й плѣни́ша въ Вавило́нъ:
  • въ пе́рвое же лѣ́то ца́р­ст­ву­ю­щу ки́ру царю́ надъ страно́ю Вавило́нскою, писа́ ца́рь ки́ръ до́мъ то́й созида́ти,
  • и свяще́н­ныя сосу́ды златы́я и сре́бряныя, и́хже изнесе́ навуходоно́соръ изъ до́му, и́же во Иерусали́мѣ, и поста́ви я́ во сво­е́мъ ка́пищи, па́ки изнесе́ та́ ки́ръ ца́рь от­ хра́ма, и́же въ Вавило́нѣ и предаде́ и́хъ зорова́велю и санавасса́ру во­ево́дѣ,
  • и повелѣ́но бы́сть ему́ от­нести́ вся́ сiя́ сосу́ды и воз­ложи́ти во хра́мъ, и́же во Иерусали́мѣ, и хра́мъ Госпо́день се́й созида́ти на мѣ́стѣ его́:
  • тогда́ санавасса́ръ о́ный при­­ше́дъ, положи́ основа́нiя до́му Госпо́дня, и́же во Иерусали́мѣ, и от­ о́наго да́же доны́нѣ зи́ждемый не прiя́ соверше́нiя:
  • ны́нѣ у́бо, а́ще уго́дно тебѣ́, О, царю́, да по­и́щет­ся въ ца́рскихъ книгохрани́лницахъ ки́ровыхъ [я́же въ Вавило́нѣ],
  • и а́ще обрѣ́тено бу́детъ съ повелѣ́нiемъ ки́ра царя́ бы́в­шее стро­е́нiе до́му Госпо́дня, и́же во Иерусали́мѣ, и су́дит­ся от­ господи́на царя́ на́­шего, да воз­вѣсти́т­ся о тѣ́хъ на́мъ.
  • Тогда́ ца́рь да́рiй повелѣ́ иска́ти въ ца́рскихъ книгохрани́лницахъ су́щихъ въ Вавило́нѣ, и обрѣ́тено бы́сть во еквата́нѣхъ, во гра́дѣ су́щемъ во странѣ́ миді́йстѣй, мѣ́сто еди́но [въ лѣтопи́сцѣ], въ не́мже напи́сана бя́ху сiя́:
  • въ лѣ́то пе́рвое ца́р­ст­ву­ю­щу ки́ру, ца́рь ки́ръ повелѣ́ до́мъ Госпо́день, и́же во Иерусали́мѣ, созида́ти, идѣ́же жря́ху огне́мъ непреста́н­нымъ,
  • его́же высота́ лако́тъ шестьдеся́тъ, широта́ лако́тъ шестьдеся́тъ, съ дома́ми ка́меней те́саныхъ треми́ и съ до́момъ древя́нымъ того́ мѣ́ста но́вымъ еди́нымъ, и расхо́ды дая́ти изъ до́му ки́ра царя́:
  • и свяще́н­ныя сосу́ды до́му Госпо́дня златы́я же и сре́бряны, и́хже взя́ навуходоно́соръ изъ до́му [Госпо́дня], и́же во Иерусали́мѣ, и от­несе́ въ Вавило́нъ, воз­врати́ти въ до́мъ, и́же во Иерусали́мѣ, идѣ́же бя́ху пре́жде, да поста́вят­ся та́мо.
  • Повелѣ́ же [ца́рь] при­­лѣжа́ти Сиси́н­нiю во­ево́дѣ сирі́йску и Финикі́йску и саѳравуза́ну и клевре́томъ его́ и учине́н­нымъ въ сирі́и и Финикі́и нача́лникомъ, да не при­­ступа́ютъ къ мѣ́сту, оста́вятъ же о́троку Госпо́дню зорова́велю, нача́лнику же Иуде́йскому, и старѣ́йшинамъ Иуде́йскимъ до́мъ Госпо́день о́ный созида́ти на мѣ́стѣ его́.
  • И а́зъ повелѣ́хъ вся́чески созида́ти и при­­лѣжа́ти, да помога́ютъ су́щымъ от­ плѣне́нiя Иуде́омъ, до́ндеже соверши́т­ся хра́мъ Госпо́день:
  • и от­ да́ни килисирі́йскiя и Финикі́йскiя при­­лѣ́жно собра́нiе дая́ти си́мъ человѣ́комъ на же́ртву Госпо́дню, зорова́велю епа́рху, на юнцы́ и овны́ и а́гнцы,
  • та́кожде и пшени́цу и со́ль, и вино́ и еле́й, всегда́ на вся́ко лѣ́то, я́коже свяще́н­ницы, и́же во Иерусали́мѣ, реку́тъ иждива́ти на вся́къ де́нь, безъ сомнѣ́нiя:
  • да при­­но́сят­ся воз­лiя́нiя вы́шнему Бо́гу за царя́ и о́троки его́, и да мо́лятъ за и́хъ живо́тъ:
  • и да воз­вѣсти́т­ся, ели́цы а́ще престу́пятъ что́ от­ предпи́сан­ныхъ или́ презря́тъ, да во́змет­ся дре́во от­ сво­и́хъ ему́, и на то́мъ да обѣ́сит­ся, имѣ́нiя же его́ царю́ при­­пи́шут­ся:
  • си́хъ ра́ди и Госпо́дь, его́же и́мя при­­зыва́ет­ся та́мо, да истреби́тъ вся́каго царя́ и язы́къ, и́же ру́ку свою́ простре́тъ воз­брани́ти, или́ озло́бити до́мъ Госпо́день о́ный, и́же во Иерусали́мѣ:
  • а́зъ ца́рь да́рiй повелѣ́хъ при­­лѣ́жно.
  • Во второй год царствования Дария Аггей и Захария, сын Аддо, пророки, пророчествовали Иудеям, которые были в Иудее и Иерусалиме, от имени Господа Бога Израилева.
  • Тогда встал Зоровавель, сын Салафииля, и Иисус, сын Иоседека, и начали строить дом Господа в Иерусалиме, в присутствии пророков Господних, помогавших им.
  • В это время явился к ним Сисинни, правитель Сирии и Финикии, и Сафравузан и товарищи их и сказали им:
  • с чьего разрешения строите вы сей дом и сей кров, и все прочее совершаете? И кто строители, совершающие это?
  • Но старейшины Иудейские обрели милость от Господа, призревшего на пленение,
  • и им не запретили строить, пока возвещено будет о них Дарию. И получен был ответ.
  • Вот список с письма, которое Сисинни писал и которое послали Дарию: Сисинни, правитель Сирии и Финикии, и Сафравузан и товарищи, начальники в Сирии и Финикии, царю Дарию радоваться.
  • Да будет все известно господину нашему царю, что мы, придя в область Иудейскую и войдя в город Иерусалим, нашли в городе Иерусалиме возвратившихся из плена старейшин Иудейских,
  • которые строят новый большой дом Господу из дорогих тесаных камней, полагая в стенах дерева;
  • и работы сии производятся с ревностью, и дело успешно идет в руках их и совершается со всем великолепием и тщательностью.
  • Тогда мы спросили этих старейшин, говоря: с чьего повеления строите вы этот дом и производите эти работы?
  • И так мы спросили их, чтоб известить тебя и написать тебе о начальниках их, и требовали мы от них именной список предводителей их.
  • Они же сказали нам в ответ: мы рабы Господа, создавшего небо и землю.
  • И дом сей за много лет пред сим был строен царем Израильским, великим и сильным, и был окончен.
  • Но как отцы наши грехами своими прогневали небесного Господа Израилева, то Он предал их в руки Навуходоносора, царя Вавилонского, царя Халдеев.
  • Они, разрушив дом сей, сожгли, а народ отвели в плен в Вавилон.
  • Но в первом году, по воцарении Кира над страною Вавилонскою, царь Кир предписал построить дом сей.
  • И священные сосуды, золотые и серебряные, которые Навуходоносор вынес из храма Иерусалимского и поставил в своем капище, царь Кир опять вынес из капища Вавилонского и передал их князю Саманассару Зоровавелю.
  • И повелено ему отнести все сии сосуды и положить в Иерусалимском храме и построить храм Господа на его месте.
  • Тогда Саманассар, придя, положил основание дома Господа в Иерусалиме, и с того времени доныне он строился и не получил совершения.
  • Итак, царь, если угодно, пусть поищут в царских книгохранилищах Кира,
  • и если окажется, что строение дома Господня в Иерусалиме производилось по воле царя Кира, и угодно будет это господину царю нашему, пусть дано будет нам знать о том.
  • Тогда царь Дарий приказал искать в книгохранилищах, находящихся в Вавилоне, и найдено в Екбатанах, в городе, находящемся в Мидийской области, одно место в памятной записи, где написано:
  • в первый год царствования Кира, царь Кир повелел построить дом Господа в Иерусалиме, где приносят жертвы на огне неугасающем.
  • Высота храма шестьдесят локтей, ширина шестьдесят локтей, с тремя домами из тесаных камней и с одним новым из туземного дерева, а расходы производить из дома царя Кира,
  • и священные сосуды дома Господня, золотые и серебряные, которые Навуходоносор вынес из дома Иерусалимского и перенес в Вавилон, возвратить в дом Иерусалимский, чтобы поставить их там, где они находились.
  • Повелел также наблюдать Сисинни, правителю Сирии и Финикии, и Сафравузану и товарищам их и поставленным в Сирии и Финикии начальникам, чтобы они держали себя в стороне от сего места и оставили раба Господа Зоровавеля, князя Иудейского, и старейшин Иудейских строить этот дом Господа на его месте.
  • Я повелел совершенно отстроить его и наблюдать, чтобы возвратившимся из плена Иудеям оказываемо было содействие к совершенному окончанию дома Господня
  • и чтобы из податей Келе-Сирии и Финикии исправно давалось для этих людей, на жертвы Господу, князю Зоровавелю, на тельцов, овнов и агнцев.
  • Равным образом, чтобы постоянно каждый год беспрекословно давалась пшеница, соль, вино и масло, как скажут находящиеся в Иерусалиме священники, сколько издерживается на каждый день;
  • чтобы приносили Всевышнему Богу жертвы за царя и за детей его и молились о жизни их.
  • Притом объявить, что если кто преступит или нарушит что-нибудь из написанного, то пусть взято будет дерево из его собственных, и он повешен будет на нем, а имущество его сделается царским.
  • За это и Господь, Которого имя призывается там, да погубит всякого царя и народ, который прострет руку свою, чтобы воспрепятствовать или сделать какое-либо зло этому дому Господа в Иерусалиме.
  • Я, царь Дарий, определил, чтобы в точности было по сему.