2-я книга Маккавейская, 1

 
  • Брáтiи сýщей во Еги́птѣ Иудéомъ рáдоватися: брáтiя и́же во Иерусали́мѣ Иудéе и и́же во странѣ́ Иудéйстѣй, ми́ра благáго:
  • и да благосотвори́тъ вáмъ Бóгъ и да помянéтъ завѣ́тъ свóй и́же ко Авраáму и Исаáку и Иáкову рабóмъ сво­и́мъ вѣ́рнымъ,
  • и да дáстъ вáмъ сéрдце всѣ́мъ во éже чé­ст­вовати егó и твори́ти хотѣ́нiя егó сéрдцемъ вели́кимъ и душéвнымъ изволéнiемъ,
  • и да от­вéрзетъ сердцá вáша въ закóнѣ сво­éмъ и въ повелѣ́нiихъ, и ми́ръ да сотвори́тъ,
  • и да услы́шитъ моли́твы вáшя и умили́т­ся вáмъ и не остáвитъ вáсъ во врéмя лукáво.
  • И ны́нѣ здѣ́ есмы́ моля́щеся о вáсъ.
  • Цáр­ст­ву­ю­щу дими́трiю лѣ́та стó шестьдеся́тъ девя́таго, мы́ Иудéе писáхомъ вáмъ въ скóрби и въ гóрести нашéдшей нáмъ въ лѣ́тѣхъ си́хъ, от­нéлѣже от­ступи́ Иáсонъ и и́же съ ни́мъ от­ сты́я земли́ и цáр­ст­ва,
  • и пожгóша вратá, и пролiя́ша крóвь непови́н­ну: и моли́хомся Гóсподеви, и услы́шани есмы́, и при­­несóхомъ жéртву и семидáлъ, и воз­жгóхомъ свѣти́льники, и предложи́хомъ хлѣ́бы.
  • И ны́нѣ прáзднуйте дни́ скинопигíи хаслéва мéсяца.
  • Лѣ́та стó óсмьдесятъ осмáго, и́же во Иерусали́мѣ и и́же во Иудéи, и старѣ́йшины и Иýда Аристовýлу учи́телю Птоломéа царя́ сýщему же от­ помáзан­ныхъ иерéевъ рóда, и сýщымъ во Еги́птѣ Иудéомъ, рáдоватися и здрáв­ст­вовати.
  • От вели́кихъ бѣ́д­ст­въ Бóгомъ спасéни, вельми́ благодари́мъ емý, áки на царя́ ополчáющiися.
  • Сéй бо изведé ополчáющихся на святы́й грáдъ:
  • въ перси́ду бо бы́въ вождóмъ, и при­­ нéмъ нестерпи́мая мня́щаяся бы́ти си́ла, посѣ́чени бы́ша въ кáпищи нанéи, прельщéнiя употреби́в­шымъ жерцéмъ сýщымъ при­­ нанéи.
  • А́ки бо спребывáти хотя́ éй, прiи́де на мѣ́сто Антióхъ и и́же съ ни́мъ дрýзи, взя́тiя рáди срéбрениковъ подъ и́менемъ вѣ́на:
  • и предложи́в­шымъ сiя́ жерцéмъ нанéи, и óному в­шéдшу съ мáлыми въ при­­твóръ кáпища, заключи́в­ше кáпище,
  • егдá вни́де Антióхъ, от­вéрзше свóда сокровéн­ную двéрь, метáюще кáменiе поби́ша игéмона и сýщихъ съ ни́мъ, и раздѣли́в­ше на ýды и главы́ от­сѣ́кше изметáша къ сýщымъ внѣ́.
  • О всѣ́хъ благословéнъ нáшъ Бóгъ, и́же предадé нечé­ст­вовав­шихъ.
  • Хотя́ще ýбо прáздновати двáдесять пя́таго днé мéсяца хаслéва очищéнiе цéркве, потрéбно непщевáхомъ извѣсти́ти вáмъ, да и вы́ прáзднуете дéнь скинопигíи и огня́, егдá неемíа создáвъ цéрковь и олтáрь, при­­несé жéртву.
  • И́бо егдá въ перси́ду ведя́хуся отцы́ нáши, тогдá жерцы́ боя́щiися Бóга взéмше от­ огня́ олтáрнаго о́тай, скры́ша во юдóль клáдязя днó имѣ́юща безвóдное, и въ нéмъ соблюдóша, я́ко всѣ́мъ невѣ́дому бы́ти мѣ́сту.
  • Преминýв­шымъ же лѣ́томъ мнóгимъ, егдá извóлися Бóгу, пóслан­ный неемíа от­ царя́ перси́дскаго, внýки жерцéвъ сокры́в­шихъ послá на взыскáнiе огня́: и я́коже повѣ́даша нáмъ, не обрѣтóша огня́, но вóду гýсту,
  • повелѣ́ и́мъ чéрпати и при­­нести́: егдá же при­­несéна бы́ша жéртвен­ная, повелѣ́ жерцéмъ неемíа покропи́ти водóю дровá и лежáщая на ни́хъ.
  • Егдá же бы́сть сié, и врéмя прiи́де, егдá сóлнце воз­сiя́ прéжде о́блачно сýщо, воз­жжéся óгнь вели́къ, я́ко диви́тися всѣ́мъ.
  • Моли́тву же творя́ху жерцы́, егдá горя́ще жéртва, и жерцы́ и вси́ Ионаѳáну начинáющу, прóчымъ же от­вѣщáющымъ, я́коже неемíи.
  • Бѣ́ же моли́тва имѣ́ющи о́бразъ сéй: Гóсподи, Гóсподи Бóже, всѣ́хъ твóрче, стрáшный и крѣ́пкiй, и прáведный и ми́лостивый, еди́ный Царю́ и благíй,
  • еди́ный дáтелю, еди́не прáведне и вседержи́телю и вѣ́чный, спасáяй Изрáиля от­ вся́каго злá, сотвори́вый отцы́ избрáн­ны и освяти́вый и́хъ,
  • прiими́ жéртву за вся́ лю́ди твоя́ Изрáиля и сохрани́ чáсть твою́ и освяти́:
  • собери́ расточéнiе нá­ше, избáви рабóта­ю­щихъ язы́комъ, на уничижéн­ныхъ и мéрзкихъ при́зри, и да увѣ́дятъ язы́цы, я́ко ты́ еси́ Бóгъ нáшъ:
  • показни́ наси́лу­ю­щихъ и досаждáющихъ въ горды́ни:
  • насади́ лю́ди твоя́ на мѣ́стѣ святѣ́мъ тво­éмъ, я́коже речé Моисéй.
  • Жерцы́ же поя́ху пѣ́нiя.
  • Егдá же сгорѣ́ша жéртвен­ная, остáв­шею водóю неемíа повелѣ́ кáменiе бóльшее поли́ти.
  • Егдá же сié бы́сть, плáмень воз­горѣ́ся, и от­ олтаря́ облистáв­шу свѣ́ту, сгорѣ́.
  • Егдá же явлéна бы́сть вéщь, и воз­вѣщéно бы́сть царю́ пéрсску, я́ко на мѣ́стѣ, въ нéмже óгнь скры́ша преселéн­нiи жерцы́, водá яви́ся, от­нéлѣже неемíа и сýщiи съ ни́мъ очи́стиша жéртвы,
  • огради́въ же цáрь свято сотвори́ [мѣ́сто тó], искушáяй вéщь.
  • И и́мже даровá­ше цáрь, мнóги дáры взимá­ше и преподая́ше.
  • Прозвá же неемíа и и́же съ ни́мъ мѣ́сто тó нефѳáрь, éже сказýет­ся очищéнiе, нарицáет­ся же у мнóгихъ нефѳáй.
  • Братьям Иудеям в Египте – радоваться; братья Иудеи в Иерусалиме и во всей стране Иудейской желают счастливого мира.
  • Да благодетельствует вам Бог и да помянет завет Свой с верными рабами Своими: Авраамом, Исааком и Иаковом!
  • Да даст всем вам сердце, чтобы чтить Его и исполнять волю Его всем сердцем и усердною душею!
  • Да откроет сердце ваше для закона Его и повелений и дарует мир!
  • Да услышит моления ваши и да будет милостив к вам, и да не оставит вас во время бедствия!
  • Так ныне здесь мы молимся о вас.
  • В царствование Димитрия, в сто шестьдесят девятом году, мы, Иудеи, писали к вам в скорби и страданиях, постигших нас в те годы, как отложился Иасон и соумышленники его от святой земли и царства.
  • Они сожгли ворота и пролили невинную кровь. Тогда мы молились Господу и были услышаны, и приносили жертву и семидал, и возжигали светильники, и предлагали хлебы.
  • И ныне совершайте праздник кущей в месяце Хаслеве.
  • В сто восемьдесят восьмом году живущие в Иерусалиме и в Иудее, и старейшины и Иуда – Аристовулу, учителю царя Птоломея, происходящему из рода помазанных священников, и пребывающим в Египте Иудеям – радоваться и здравствовать.
  • Избавленные Богом от великих опасностей, мы торжественно благодарим Его, как бы сражавшиеся против царя,
  • так как Он изгнал ополчившихся на святый град.
  • Ибо когда царь пошел в Персию и с ним войско, которое казалось непобедимым, они поражены были в храме Нанеи через обман, употребленный жрецами Нанеи.
  • Именно, когда Антиох, как бы намереваясь сочетаться с нею, пришел на то место, а бывшие с ним друзья пришли взять деньги как приданое,
  • и жрецы Нанеи предложили их, и Антиох с немногими вошел во внутренность храма, – тогда они заключили храм, как только вошел Антиох,
  • и, отворив потаенное отверстие в своде, стали бросать камни, и поразили предводителя и бывших с ним, и, рассекши на части и отрубив головы, выбросили их к находившимся снаружи.
  • Во всем благословен Бог наш, предавший нечестивцев.
  • Итак, намереваясь в двадцать пятый день Хаслева праздновать очищение храма, мы почли нужным известить вас, чтобы и вы совершили праздник кущей и огня, подобно тому как Неемия, построив храм и жертвенник, принес жертву.
  • Ибо, когда отцы наши отведены были в Персию, тогда благочестивые священники, взяв огня с жертвенника тайно, скрыли его во глубине колодезя, имевшего безводное дно, и в нем безопасно сохранили его, так как никому не известно было это место.
  • По прошествии же многих лет, когда угодно было Богу, Неемия, присланный от Персидского царя, послал за сим огнем потомков тех священников, которые скрыли его. Когда же объявили нам, что не нашли огня, а только густую воду,
  • тогда он приказал им, почерпнув, принести ее; и когда потом приготовлены были жертвы, Неемия приказал священникам окропить этою водою дрова и положенное на них.
  • Когда же это было сделано и наступило время, когда просияло солнце, прежде закрытое облаками, тогда воспламенился большой огонь, так что все удивились.
  • Священники же, доколе горела жертва, совершали молитву, священники и все; Ионафан начинал, а прочие припевали, как и Неемия.
  • Молитва же была такая: «Господи, Господи Боже, Создателю всех, страшный и сильный, и праведный и милостивый, единый Царь и благодетель,
  • единый податель всего, единый праведный и всемогущий и вечный, избавляющий Израиля от всякого зла, избравший отцов и освятивший их!
  • Прими жертву сию за весь народ Твой – Израиля, и сохрани сей удел Твой, и освяти его;
  • собери рассеяние наше, освободи порабощенных язычниками, призри на уничиженных и презренных, и да познают язычники, что Ты Бог наш;
  • покарай угнетающих и обижающих нас с надмением,
  • насади народ Твой на святом месте Твоем, как сказал Моисей».
  • Священники воспевали при сем торжественные песни.
  • Когда же жертва была сожжена, Неемия приказал оставшеюся водою полить большие камни.
  • Как только это было исполнено, вспыхнуло пламя, но от света, воссиявшего от жертвенника, оно исчезло.
  • Когда это событие сделалось известным и донесено было царю Персов, что в том месте, где переселенные священники скрыли огонь, оказалась вода, которою Неемия и бывшие с ним освятили жертвы;
  • царь, по исследовании дела, оградил это место, как священное.
  • И тем, к кому царь благоволил, он раздавал много даров, которые сам получал.
  • Бывшие с Неемиею прозвали это место Нефтар, что значит: «очищение»; многими же называется оно Нефтай.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


( Библия на портале Азбука веры 211 голосов: 4.49 из 5 )