2-я книга Маккавейская, 10:12-15

 
  •  
  • 10:1
  • 10:2
  • 10:3
  • 10:4
  • 10:5
  • 10:6
  • 10:7
  • 10:8
  • 10:9
  • 10:10
  • 10:11

  • 10:12
  • 10:13
  • 10:14
  • 10:15
  • 10:16
  • 10:17
  • 10:18
  • 10:19
  • 10:20
  • 10:21
  • 10:22
  • 10:23
  • см. тж. 1Мак.5:37 || 10:24
  • 10:25
  • 10:26
  • 10:27
  • 10:28
  • 10:29
  • 10:30
  • 10:31
  • 10:32
  • 10:33
  • 10:34
  • 10:35
  • 10:36
  • 10:37
  • 10:38
  •  
  • Маккавéй же и и́же съ ни́мъ бя́ху, Гóсподу и́хъ защищáющу, хрáмъ ýбо и грáдъ воспрiя́ша:
  • кáпища же от­ иноплемéн­никовъ на тóржищи устрóен­ная, ещé же и трéбища раскопáша,
  • и очи́стив­ше хрáмъ, и́нъ олтáрь сотвори́ша, и разжéгше кáменiе и взéмше óгнь от­ ни́хъ, при­­несóша жéртву по двою́ лѣ́ту и шéсти мéсяцѣхъ, и ѳимiáмъ и свѣ́щники, и хлѣ́бовъ предложéнiе сотвори́ша.
  • Сiя́ же сотвóрше, моля́ху Гóспода пáдше ни́цъ, да не ктомý въ сицевáя злáя впадýтъ, но áще когдá и согрѣ́шатъ, от­ негó съ крóтостiю да наказýют­ся, а не вáрваромъ и хýльнымъ язы́комъ предадя́т­ся.
  • И въ óнъ же дéнь хрáмъ от­ иноплемéн­никъ оскверни́ся, случи́ся въ тóй же дéнь очищéнiю бы́ти хрáма, двáдесять пя́таго днé мéсяца, и́же éсть хаслéвъ.
  • И съ весéлiемъ прáздноваху днíй óсмь по о́бразу сѣ́ней, поминáюще, я́ко прéжде мáлаго врéмене прáздникъ сѣ́н­ницъ въ горáхъ и въ пещéрахъ звѣри́нымъ о́бразомъ бя́ху провождáюще.
  • Сегó рáди Ѳи́рси {вѣнцы́ изъ цвѣтóвъ} и вѣ́тви зелéныя, ещé же и фи́ники имѣ́юще, пѣ́сни при­­ношáху благопоспѣши́в­шему очи́стити мѣ́сто своé.
  • И узакóниша óбщимъ повелѣ́нiемъ и уставлéнiемъ всемý язы́ку Иудéйску по вся́ лѣ́та прáздновати дни́ сiя́.
  • И Антióхъ ýбо, и́же про­именовá­шеся епифáнъ, кончи́ну тáко имѣ́.
  • Ны́нѣ же я́же о Евпáторѣ Антióхѣ, сы́нѣ нечести́ваго бы́в­шемъ, речéмъ, сокращáюще злáя, я́же во брáнехъ сотворéна сýть.
  • Сéй бо воспрiя́въ цáр­ст­вiе, постáви надъ дѣлáми цáрскими лисíю нѣ́ко­его, килисирíи же и Финикíи во­евóду первоначáльнаго.
  • Птоломéй бо нарицáемый мáкронъ прáвду соблюдáти про­извóливъ ко Иудéомъ бы́в­шая рáди къ ни́мъ оби́ды, покушá­шеся я́же къ ни́мъ ми́рно препроводи́ти.
  • Тѣ́мже оклеветáнъ от­ другóвъ ко Евпáтору и чáсто нарицáемь áкибы предáтель, понéже ки́пръ ввѣ́рен­ный от­ филоми́тора остáви и ко Антióху епифáну отъи́де, нижé честны́я влáсти имýщь, от­ печáли отрави́въ себé живóтъ скончá.
  • Горгíа же бы́въ во­евóда надъ мѣстáми, собирá­ше чужди́хъ вóевъ и непрестáн­но на иудéи рáтоваше.
  • Съ ни́мъ же кýпно и Идумéане обдержáще крѣ́пкiя тверды́ни обучáху Иудéовъ, и изгоня́емыхъ изъ Иерусали́ма прiéмлюще, рáтовати начинáху.
  • Сýщiи же со маккавéомъ сотвóрше моли́тву и моли́в­ше Бóга спобóрника и́мъ бы́ти, на Идумéйскiя тверды́ни устреми́шася.
  • Къ ни́мъ же и при­­ступи́в­ше мýже­с­т­вен­но одержáша мѣстá, всѣ́мъ же на стѣнѣ́ рáту­ю­щымъ от­мсти́ша и срѣтáющихся закалáху, уби́ша же не мéньше двáдесяти ты́сящъ.
  • Избѣ́гшымъ же нѣ́кiимъ не мéньши девяти́ ты́сящъ въ двѣ́ пи́рги крѣ́пки зѣлó и вся́, я́же проти́ву облежéнiя, имýщыя,
  • маккавéй остáвивъ Си́мона и Иóсифа, ещé же и закхéа и и́же съ ни́мъ довóльныхъ ко облежéнiю и́хъ, на нýждная мѣстá сáмъ отъи́де.
  • Сýщiи же съ Си́мономъ сребро­люби́вiи от­ нѣ́кiихъ, и́же въ пи́ргахъ, сребрóмъ прельщéни, и сéдмьдесятъ ты́сящъ дрáхмъ взéмше, остáвиша нѣ́кiихъ избѣжáти.
  • Егдá же воз­вѣсти́ся маккавéю о бы́в­шемъ, собрáвъ начáльники людíй, порицá­ше, я́ко за сребрó продáша брáтiю, супостáтовъ на ни́хъ от­пусти́в­ше.
  • Си́хъ ýбо предáтелей бы́в­шихъ уби́ и внезáпу двѣ́ пи́рги разруши́.
  • Орýжiемъ же во всѣ́хъ и рукáми благо­успѣвáя, погуби́ въ двý тверды́нехъ бóлѣе двáдесяти ты́сящъ.
  • Тимоѳéй же, и́же прéжде от­ иудéй бы́сть поражéнъ, собрáвъ вóевъ стрáн­ныхъ мнóже­с­т­во, и во Асíи бы́в­шихъ кóн­никовъ собрáвъ не мáло, прiи́де áки орýжiемъ Иудéю хотя́щь взя́ти.
  • Маккавéй же и сýщiи съ ни́мъ, при­­ближáющуся томý, ко моли́твѣ Бóжiй обрати́шася, главы́ землéю посы́пав­ше и чрéсла врéтищами препоя́сав­ше,
  • предъ олтáрнымъ прáгомъ ни́цъ пáдше, моля́ху ми́лостива и́мъ бы́ти, враждовáти же враждýющымъ на ни́хъ и супостáтомъ проти́вит­ся я́ко закóнъ глагóлетъ.
  • Бы́в­ше же по моли́твѣ, воспрiéмше орýжiя далéче изъ грáда изыдóша: при­­бли́жшежеся къ супостáтомъ, о себѣ́ стáша.
  • Сóлнцу же воз­сiявáющу, обо­и́ срази́шася: сíи ýбо спорýчника имýще благополýчiя и побѣ́ды съ добродѣ́телiю ко Гóсподу при­­бѣ́жище, они́ же во­евóду брáней учини́ша я́рость.
  • Пребывáющей же крѣ́пцей брáни, яви́шася супостáтомъ от­ небесé мýжiе пя́ть на кóнехъ злáты узды́ имýщихъ, благолѣ́пни, и прáвяще Иудéовъ двá:
  • и маккавéа средѣ́ себé взéмше и защищáюще сво­и́мъ всеорýжiемъ невреди́ма сохраня́ху, на супостáты же стрѣ́лы и мóлнiи метáху: тѣ́мже смѣси́в­шеся невидѣ́нiемъ сѣчáхуся мятéжа испóлнени.
  • Убiéн­ныхъ же бы́сть двáдесять ты́сящъ и пя́ть сóтъ, кóн­ныхъ же шéсть сóтъ.
  • Сáмъ же тимоѳéй побѣжé въ газáру глагóлемую тверды́ню, зѣлó крѣ́пкую, во­евóд­ст­ву­ю­щу тáмо херéю.
  • Маккавéй же и сýщiи съ ни́мъ вéсело обсѣдóша крѣ́пость дни́ четы́ри.
  • сýщiи же внýтрь на твéрдость мѣ́ста уповáюще, пáче мѣ́ры хýляху и словесá беззакóн­ная изношáху.
  • Я́вльшужеся пя́тому дню́ двáдесять ю́ношей, и́же съ маккавéемъ бѣ́ху, разжéгшеся я́ростiю хулéнiя рáди, при­­бли́жив­шеся ко стѣнѣ́, мýже­с­т­вен­но и звѣрообрáзною я́ростiю при­­лучи́в­шихся разсѣцáху.
  • Инíи же подóбнѣ воз­шéдше съ нýждею къ сýщымъ внýтрь, зажигáху пи́рги, и воз­жéгше огни́ща, живы́хъ хýльниковъ сожгóша.
  • Инíи же вратá разсѣкóша, и впусти́в­ше прóчiй пóлкъ, взя́ша грáдъ, и тимоѳéа скры́в­шагося въ нѣ́ко­емъ рвѣ́ заклáша, и брáта егó херéа и аполлофáна.
  • Сiя́ же сотвóрше съ пѣ́сньми и исповѣ́даньми благословля́ху Гóспода благодѣ́теля вели́каго Изрáилю и побѣ́ду и́мъ дáв­шаго.
  • Маккавей же и бывшие с ним, под водительством Господа, опять заняли храм и город,
  • а построенные иноплеменниками на площади жертвенники и капища разрушили.
  • Очистив храм, они соорудили другой жертвенник; разжегши камни и взяв из них огонь, принесли жертву после двухгодичного промежутка, сделали кадильницу и свещники и предложение хлебов.
  • Устроив все это, они молили Господа, падая ниц, чтобы им не подвергаться более таким бедствиям; если же когда и согрешат, то да накажет Он их милостиво, не предавая богохульным и жестоким язычникам.
  • В тот самый день, в какой осквернен был храм иноплеменниками, совершилось и очищение храма, в двадцать пятый день того же месяца Хаслева.
  • И провели они в весельи восемь дней по подобию праздника кущей, воспоминая, как незадолго пред тем временем они проводили праздник кущей, подобно зверям, в горах и пещерах.
  • Поэтому они с жезлами, обвитыми плющом, и с цветущими ветвями и пальмами возносили хвалебные песни Тому, Который благопоспешил очистить место Свое.
  • И общим решением и приговором определили – всему Иудейскому народу праздновать эти дни каждогодно.
  • Такова была кончина Антиоха, прозванного Епифаном.
  • Теперь изложим, что происходило при Антиохе Евпаторе, сыне того нечестивца, ограничиваясь бедствиями войн.
  • Приняв царство, он вручил управление некоему Лисию, главному военачальнику Келе-Сирии и Финикии.
  • Ибо Птоломей, по прозванию Макрон, почел за лучшее соблюдать справедливость к Иудеям, после бывших к ним несправедливостей, и старался дела с ними оканчивать мирно.
  • Поэтому он был оклеветан любимцами пред Евпатором, и, повсюду слыша название предателя за то, что он оставил вверенный ему от Филометора Кипр и перешел к Антиоху Епифану, он, не имея почетной власти, от печали отравил себя и так окончил жизнь свою.
  • Горгий же, сделавшись в тех местах военачальником, содержал наемные войска и непрерывно поддерживал войну против Иудеев.
  • Вместе с ним и Идумеи, владевшие удобными укреплениями, тревожили Иудеев и, принимая к себе изгнанных из Иерусалима, предпринимали войны.
  • Бывшие же с Маккавеем, совершая моление и прося Бога быть помощником им в войне, устремились на укрепления Идумеев.
  • И, сделав на них сильное нападение, они овладели этими местами, отмстили всем сражавшимся на стенах, умерщвляли всех попадавшихся навстречу и побили не менее двадцати тысяч.
  • Не менее девяти тысяч бежали в две весьма крепкие башни, снабженные всем против осады.
  • Оставив Симона и Иосифа и еще Закхея с довольным числом людей для осаждения их, Маккавей сам отправился в такие места, где он более нужен был.
  • А бывшие с Симоном, будучи сребролюбивы, дали некоторым из находившихся в башнях подкупить себя деньгами; получив семьдесят тысяч драхм, дозволили некоторым убежать.
  • Когда донесено было Маккавею о происшедшем, он, собрав народных вождей, укорял их, что они за серебро продали братьев, отпустив врагов их.
  • Этих людей, сделавшихся предателями, он предал смерти и тотчас овладел двумя башнями.
  • Имея постоянно успех в оружии, которое было в руках его, он истребил в этих двух укреплениях более двадцати тысяч человек.
  • Тимофей же, прежде побежденный Иудеями, собрал весьма многочисленное войско из чужеземцев, собрал немало и бывших в Азии всадников и явился в Иудею в намерении завоевать ее.
  • При его приближении бывшие с Маккавеем обратились к молитве Богу, посыпав землею головы и опоясав чресла вретищами.
  • Припадая к подножию жертвенника, они умоляли Его, чтобы Он был милостив к ним, был врагом врагам их и противником противникам, как говорит закон.
  • Совершив молитву, они взяли оружие и далеко отошли от города; приблизившись же ко врагам, остановились.
  • С наступлением восхода солнечного те и другие вступили в бой – одни, при доблести своей, имея залогом успеха и победы прибежище к Господу, другие – поставляя предводителем брани ярость.
  • Когда произошло упорное сражение, то противникам явились с неба пять величественных мужей на конях с золотыми уздами, и двое из них предводительствовали Иудеями:
  • они взяли Маккавея в средину к себе и, покрывая своим вооружением, сохраняли его невредимым, на противников же бросали стрелы и молнии, так что они, смешавшись от ослепления и исполненные страха, сами себя поражали.
  • Побито было двадцать тысяч пятьсот пеших и шестьсот конных.
  • Сам Тимофей убежал в крепость, называемую Газара, весьма твердую и состоявшую под начальством Херея.
  • Бывшие с Маккавеем весело осаждали эту крепость в продолжение четырех дней.
  • А находившиеся в крепости, уверенные в недоступности этого места, чрезмерно злословили и произносили хульные речи.
  • На рассвете пятого дня двадцать юношей из бывших с Маккавеем, воспламенившись гневом от такого злословия, храбро устремились на стену и с зверскою яростью поражали каждого, кто попадался.
  • Другие также бросились во время смятения на находившихся внутри, зажигали башни и, разжегши костры, сожигали хульников живыми; иные разбивали ворота и, впустив в них остальное войско, овладели городом;
  • Тимофея же, скрывшегося во рву, убили, равно как и брата его Херея, и Аполлофана.
  • Совершив это, они с песнями и славословиями возблагодарили Господа, Который так много облагодетельствовал Израиля и даровал им победу.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта