2-е послание Петра, 2:4, 9

 
  • Бы́ша же и лжи́вiи прорóцы въ лю́дѣхъ, я́коже и въ вáсъ бýдутъ лжи́вiи учи́телiе, и́же внесýтъ éреси поги́бели, и искýпльшаго и́хъ Влады́ки от­метáющеся, при­­водя́ще себѣ́ скóру поги́бель.
  • И мнóзи послѣ́д­ст­вуютъ и́хъ нечистотáмъ, и́хже рáди пýть и́стин­ный похýлит­ся.
  • И въ пре­умножéнiи льсти́выхъ словéсъ {въ лихо­и́м­ст­вѣ льсти́выми словесы́} вáсъ уловя́тъ: и́хже сýдъ искони́ не косни́тъ, и поги́бель и́хъ не дрéмлетъ.
  • А́ще бо Бóгъ áггеловъ согрѣши́в­шихъ не пощадѣ́, но плени́цами мрáка связáвъ, предадé на сýдъ мýчимыхъ блюсти́:
  • и пéрваго мíра не пощадѣ́, но осмáго Нóа прáвды проповѣ́дника сохрани́, потóпъ мíру нечé­ст­вовав­шихъ наведé:
  • и грáды Cодóмскiя и Гомóррскiя сжéгъ, разорéнiемъ осуди́, о́бразъ хотя́щымъ нечé­ст­вовати положи́въ:
  • и прáведнаго Лóта, оби́дима от­ беззакóн­ныхъ въ нечистотѣ́ сожи́тiя, избáви:
  • видѣ́нiемъ бо и слýхомъ прáведный, живы́й въ ни́хъ, дéнь от­ днé дýшу прáведну беззакóн­ными дѣ́лы мýчаше:
  • [Зач. 67.] вѣ́сть Госпóдь благо­че́сти́выя от­ напáсти избавля́ти, непрáведники же на дéнь сýдный мýчимы блюсти́,
  • наипáче же вслѣ́дъ плотскíя пóхоти сквернéнiя ходя́щыя и о госпóд­ст­вѣ нерадя́щыя: продерзáтеле, себѣ́ угóдницы, слáвы не трепéщутъ хýляще:
  • идѣ́же áнгели крѣ́постiю и си́лою бóлши сýще, не терпя́тъ на ся́ от­ Гóспода укори́зненъ сýдъ.
  • Сíи же, я́ко скóти живóтни есте­с­т­вóмъ бы́в­ше въ поги́бель и тлю́, въ ни́хже не разумѣ́ютъ хýляще, во истлѣ́нiи сво­éмъ истлѣ́ютъ,
  • прiéмлюще мздý непрáведну, слáсть мня́ще вседнéвное насыщéнiе, скверни́тели и порóчницы, питáющеся лестьми́ сво­и́ми, ядýще съ вáми,
  • óчи имýще испóлнь блудодѣя́нiя и непрестáемаго грѣхá, прельщáюще дýшы неутверждéны, сéрдце научéно лихо­и́м­ст­ву имýще, кля́твы чáда:
  • остáвльше прáвый пýть заблуди́ша, послѣ́довав­ше пути́ Валаáма Восóрова, и́же мздý непрáведну воз­люби́,
  • обличéнiе же имѣ́ сво­егó беззакóнiя: подъярéмникъ безглáсенъ, человѣ́ческимъ глáсомъ провѣщáв­шь, воз­брани́ прорóка безýмiе.
  • Сíи сýть истóчницы безвóдни, о́блацы и мглы́ от­ вѣ́тръ преноси́ми, и́мже мрáкъ тéмный во вѣ́ки блюдéт­ся.
  • Прегóрдая бо суеты́ вѣщáюще, прельщáютъ въ сквéрны плотскíя пóхоти, от­бѣгáющихъ вся́чески от­ ни́хъ живýщихъ во льсти́,
  • свобóду и́мъ обѣщавáюще, сáми раби́ сýще тлéнiя: и́мже бо ктó побѣждéнъ бывáетъ, семý и рабóтенъ éсть.
  • А́ще бо от­бѣ́гше сквéрнъ мíра въ рáзумъ {познáнiемъ} Гóспода и Спáса нá­шего Иисýса Христá, си́ми же пáки сплéтшеся побѣждáеми бывáютъ, бы́ша и́мъ послѣ́дняя гóрша пéрвыхъ.
  • Лýчше бо бѣ́ и́мъ не познáти пути́ прáвды, нéжели познáв­шымъ воз­врати́тися вспя́ть от­ прéдан­ныя и́мъ святы́я зáповѣди.
  • Случи́ся бо и́мъ и́стин­ная при́тча: пéсъ воз­врáщься на свою́ блевóтину, и: свинiя́, омы́в­шися, въ кáлъ ти́н­ный.
  • Были и лжепророки в народе, как и у вас будут лжеучители, которые введут пагубные ереси и, отвергаясь искупившего их Господа, навлекут сами на себя скорую погибель.
  • И многие последуют их разврату, и через них путь истины будет в поношении.
  • И из любостяжания будут уловлять вас льстивыми словами; суд им давно готов, и погибель их не дремлет.
  • Ибо, если Бог ангелов согрешивших не пощадил, но, связав узами адского мрака, предал блюсти на суд для наказания;
  • и если не пощадил первого мира, но в восьми душах сохранил семейство Ноя, проповедника правды, когда навел потоп на мир нечестивых;
  • и если города Содомские и Гоморрские, осудив на истребление, превратил в пепел, показав пример будущим нечестивцам,
  • а праведного Лота, утомленного обращением между людьми неистово развратными, избавил
  • (ибо сей праведник, живя между ними, ежедневно мучился в праведной душе, видя и слыша дела беззаконные) –
  • [Зач. 67.] то, конечно, знает Господь, как избавлять благочестивых от искушения, а беззаконников соблюдать ко дню суда, для наказания,
  • а наипаче тех, которые идут вслед скверных похотей плоти, презирают начальства, дерзки, своевольны и не страшатся злословить высших,
  • тогда как и Ангелы, превосходя их крепостью и силою, не произносят на них пред Господом укоризненного суда.
  • Они, как бессловесные животные, водимые природою, рожденные на уловление и истребление, злословя то, чего не понимают, в растлении своем истребятся.
  • Они получат возмездие за беззаконие, ибо они полагают удовольствие во вседневной роскоши; срамники и осквернители, они наслаждаются обманами своими, пиршествуя с вами.
  • Глаза у них исполнены любострастия и непрестанного греха; они прельщают неутвержденные души; сердце их приучено к любостяжанию: это сыны проклятия.
  • Оставив прямой путь, они заблудились, идя по следам Валаама, сына Восорова, который возлюбил мзду неправедную,
  • но был обличен в своем беззаконии: бессловесная ослица, проговорив человеческим голосом, остановила безумие пророка.
  • Это безводные источники, облака и мглы, гонимые бурею: им приготовлен мрак вечной тьмы.
  • Ибо, произнося надутое пустословие, они уловляют в плотские похоти и разврат тех, которые едва отстали от находящихся в заблуждении.
  • Обещают им свободу, будучи сами рабы тления; ибо, кто кем побежден, тот тому и раб.
  • Ибо если, избегнув скверн мира чрез познание Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа, опять запутываются в них и побеждаются ими, то последнее бывает для таковых хуже первого.
  • Лучше бы им не познать пути правды, нежели, познав, возвратиться назад от преданной им святой заповеди.
  • Но с ними случается по верной пословице: пес возвращается на свою блевотину, и: вымытая свинья идет валяться в грязи.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта