Скрыть
2:7-8
2:12
2:18
Глава 3 
3:2
3:11
3:17
Церковнославянский (рус)
Бы́ша же и лжи́вiи проро́цы въ лю́дѣхъ, я́коже и въ ва́съ бу́дутъ лжи́вiи учи́телiе, и́же внесу́тъ е́реси поги́бели, и иску́пльшаго и́хъ Влады́ки от­мета́ющеся, при­­водя́ще себѣ́ ско́ру поги́бель.
И мно́зи послѣ́д­ст­вуютъ и́хъ нечистота́мъ, и́хже ра́ди пу́ть и́стин­ный поху́лит­ся.
И въ пре­умноже́нiи льсти́выхъ слове́съ {въ лихо­и́м­ст­вѣ льсти́выми словесы́} ва́съ уловя́тъ: и́хже су́дъ искони́ не косни́тъ, и поги́бель и́хъ не дре́млетъ.
А́ще бо Бо́гъ а́ггеловъ согрѣши́в­шихъ не пощадѣ́, но плени́цами мра́ка связа́въ, предаде́ на су́дъ му́чимыхъ блюсти́:
и пе́рваго мíра не пощадѣ́, но осма́го Но́а пра́вды проповѣ́дника сохрани́, пото́пъ мíру нече́­ст­вовав­шихъ наведе́:
и гра́ды Cодо́мскiя и Гомо́ррскiя сже́гъ, разоре́нiемъ осуди́, о́бразъ хотя́щымъ нече́­ст­вовати положи́въ:
и пра́веднаго Ло́та, оби́дима от­ беззако́н­ныхъ въ нечистотѣ́ сожи́тiя, изба́ви:
видѣ́нiемъ бо и слу́хомъ пра́ведный, живы́й въ ни́хъ, де́нь от­ дне́ ду́шу пра́ведну беззако́н­ными дѣ́лы му́чаше:
[Зач. 67.] вѣ́сть Госпо́дь благо­че́сти́выя от­ напа́сти избавля́ти, непра́ведники же на де́нь су́дный му́чимы блюсти́,
наипа́че же вслѣ́дъ плотскі́я по́хоти скверне́нiя ходя́щыя и о госпо́д­ст­вѣ нерадя́щыя: продерза́теле, себѣ́ уго́дницы, сла́вы не трепе́щутъ ху́ляще:
идѣ́же А́нгели крѣ́постiю и си́лою бо́лши су́ще, не терпя́тъ на ся́ от­ Го́спода укори́зненъ су́дъ.
Сі́и же, я́ко ско́ти живо́тни есте­с­т­во́мъ бы́в­ше въ поги́бель и тлю́, въ ни́хже не разумѣ́ютъ ху́ляще, во истлѣ́нiи сво­е́мъ истлѣ́ютъ,
прiе́млюще мзду́ непра́ведну, сла́сть мня́ще вседне́вное насыще́нiе, скверни́тели и поро́чницы, пита́ющеся лестьми́ сво­и́ми, яду́ще съ ва́ми,
о́чи иму́ще испо́лнь блудодѣя́нiя и непреста́емаго грѣха́, прельща́юще ду́шы неутвержде́ны, се́рдце науче́но лихо­и́м­ст­ву иму́ще, кля́твы ча́да:
оста́вльше пра́вый пу́ть заблуди́ша, послѣ́довав­ше пути́ Валаа́ма Восо́рова, и́же мзду́ непра́ведну воз­люби́,
обличе́нiе же имѣ́ сво­его́ беззако́нiя: подъяре́мникъ безгла́сенъ, человѣ́ческимъ гла́сомъ провѣща́в­шь, воз­брани́ проро́ка безу́мiе.
Сі́и су́ть исто́чницы безво́дни, о́блацы и мглы́ от­ вѣ́тръ преноси́ми, и́мже мра́къ те́мный во вѣ́ки блюде́т­ся.
Прего́рдая бо суеты́ вѣща́юще, прельща́ютъ въ скве́рны плотскі́я по́хоти, от­бѣга́ющихъ вся́чески от­ ни́хъ живу́щихъ во льсти́,
свобо́ду и́мъ обѣщава́юще, са́ми раби́ су́ще тле́нiя: и́мже бо кто́ побѣжде́нъ быва́етъ, сему́ и рабо́тенъ е́сть.
А́ще бо от­бѣ́гше скве́рнъ мíра въ ра́зумъ {позна́нiемъ} Го́спода и Спа́са на́­шего Иису́са Христа́, си́ми же па́ки спле́тшеся побѣжда́еми быва́ютъ, бы́ша и́мъ послѣ́дняя го́рша пе́рвыхъ.
Лу́чше бо бѣ́ и́мъ не позна́ти пути́ пра́вды, не́жели позна́в­шымъ воз­врати́тися вспя́ть от­ пре́дан­ныя и́мъ святы́я за́повѣди.
Случи́ся бо и́мъ и́стин­ная при́тча: пе́съ воз­вра́щься на свою́ блево́тину, и: свинiя́, омы́в­шися, въ ка́лъ ти́н­ный.
[Зач. 68А.] Сiе́ уже́, воз­лю́блен­нiи, второ́е ва́мъ пишу́ посла́нiе, въ ни́хже воз­бужда́ю воспомина́нiемъ ва́шъ чи́стый смы́слъ,
помяну́ти пре́жде рече́н­ныя глаго́лы от­ святы́хъ проро́къ, и апо́столъ ва́шихъ за́повѣдь Го́спода и Спа́са:
сiе́ пре́жде вѣ́дяще, я́ко прiиду́тъ въ послѣ́днiя дни́ руга́теле, по сво­и́хъ по́хотѣхъ ходя́ще
и глаго́люще: гдѣ́ е́сть обѣтова́нiе при­­ше́­ст­вiя Его́, от­не́лѣже бо отцы́ успо́ша, вся́ та́ко пребыва́ютъ от­ нача́ла созда́нiя.
Таи́т­ся бо и́мъ сiе́ хотя́щымъ, я́ко небеса́ бѣ́ша испе́рва, и земля́ от­ воды́ и водо́ю {и посредѣ́ воды́} соста́влена, Бо́жiимъ сло́вомъ:
тѣ́мже тогда́шнiй мíръ, водо́ю потопле́нъ бы́въ, поги́бе.
А ны́нѣшняя небеса́ и земля́ тѣ́мже Сло́вомъ сокрове́на су́ть, огню́ блюдо́ма на де́нь суда́ и поги́бели нечести́выхъ человѣ́къ.
Еди́но же сiе́ да не утаи́т­ся ва́съ, воз­лю́блен­нiи, я́ко еди́нъ де́нь предъ Го́сподемъ я́ко ты́сяща лѣ́тъ, и ты́сяща лѣ́тъ я́ко де́нь еди́нъ.
Не косни́тъ Госпо́дь обѣтова́нiя, я́коже нѣ́цыи коснѣ́нiе мня́тъ: но долготе́рпитъ на на́съ, не хотя́ да кто́ поги́бнетъ, но да вси́ въ покая́нiе прiи́дутъ.
Прiи́детъ же де́нь Госпо́день я́ко та́ть въ нощи́, въ о́ньже небеса́ у́бо съ шу́момъ ми́мо и́дутъ {по́йдутъ}, стихі́и же сжига́емы разоря́т­ся, земля́ же и я́же на не́й дѣла́ сгоря́тъ.
Си́мъ у́бо всѣ́мъ разоря́емымъ, ка́цѣмъ подоба́етъ бы́ти ва́мъ во святы́хъ пребыва́нiихъ и благо­че́стiихъ,
ча́ющымъ и скорѣ́е бы́ти жела́ющымъ при­­ше́­ст­вiя Бо́жiяго дне́, его́же ра́ди небеса́ жего́ма разоря́т­ся, и стихі́и опаля́емы раста́ют­ся?
Но́ва же небесе́ и но́вы земли́ по обѣтова́нiю Его́ ча́емъ, въ ни́хже пра́вда живе́тъ.
Тѣ́мже, воз­лю́блен­нiи, си́хъ ча́юще, потщи́теся нескве́рни и непоро́чни Тому́ обрѣсти́ся въ ми́рѣ,
и Го́спода на́­шего долготерпѣ́нiе спасе́нiе непщу́йте, я́коже и воз­лю́блен­ный на́шъ бра́тъ Па́велъ по да́н­нѣй ему́ прему́дрости написа́ ва́мъ,
я́коже и во всѣ́хъ сво­и́хъ посла́нiихъ, глаго́ля въ ни́хъ о си́хъ: въ ни́хже су́ть неудо́бь разу́мна нѣ́кая, я́же ненауче́ни и неутвержде́ни развраща́ютъ, я́коже и про́чая Писа́нiя, къ сво­е́й поги́бели и́мъ.
Вы́ же у́бо, воз­лю́блен­нiи, предвѣ́дяще храни́теся, да не ле́стiю беззако́н­ныхъ сведе́ни бы́в­ше, от­паде́те сво­его́ утвержде́нiя,
но да расте́те во благода́ти и ра́зумѣ Го́спода на́­шего и Спа́са Иису́са Христа́. Тому́ сла́ва и ны́нѣ и въ де́нь вѣ́ка. Ами́нь.

Коне́цъ собо́рному посла́нiю второ́му свята́го апо́стола Петра́: и́мать въ себѣ́ главы́ 3, зача́лъ же церко́вныхъ 5
Синодальный
1 Предостережение против ложных учителей; примеры божественного суда над нечестивыми. 12 Описание отступивших от пути истины.
Были и лжепророки в народе, как и у вас будут лжеучители, которые введут пагубные ереси и, отвергаясь искупившего их Господа, навлекут сами на себя скорую погибель.
И многие последуют их разврату, и через них путь истины будет в поношении.
И из любостяжания будут уловлять вас льстивыми словами; суд им давно готов, и погибель их не дремлет.
Ибо, если Бог ангелов согрешивших не пощадил, но, связав узами адского мрака, предал блюсти на суд для наказания;
и если не пощадил первого мира, но в восьми душах сохранил семейство Ноя, проповедника правды, когда навел потоп на мир нечестивых;
и если города Содомские и Гоморрские, осудив на истребление, превратил в пепел, показав пример будущим нечестивцам,
а праведного Лота, утомленного обращением между людьми неистово развратными, избавил
(ибо сей праведник, живя между ними, ежедневно мучился в праведной душе, видя и слыша дела беззаконные) –
[Зач. 67.] то, конечно, знает Господь, как избавлять благочестивых от искушения, а беззаконников соблюдать ко дню суда, для наказания,
а наипаче тех, которые идут вслед скверных похотей плоти, презирают начальства, дерзки, своевольны и не страшатся злословить высших,
тогда как и Ангелы, превосходя их крепостью и силою, не произносят на них пред Господом укоризненного суда.
Они, как бессловесные животные, водимые природою, рожденные на уловление и истребление, злословя то, чего не понимают, в растлении своем истребятся.
Они получат возмездие за беззаконие, ибо они полагают удовольствие во вседневной роскоши; срамники и осквернители, они наслаждаются обманами своими, пиршествуя с вами.
Глаза у них исполнены любострастия и непрестанного греха; они прельщают неутвержденные души; сердце их приучено к любостяжанию: это сыны проклятия.
Оставив прямой путь, они заблудились, идя по следам Валаама, сына Восорова, который возлюбил мзду неправедную,
но был обличен в своем беззаконии: бессловесная ослица, проговорив человеческим голосом, остановила безумие пророка.
Это безводные источники, облака и мглы, гонимые бурею: им приготовлен мрак вечной тьмы.
Ибо, произнося надутое пустословие, они уловляют в плотские похоти и разврат тех, которые едва отстали от находящихся в заблуждении.
Обещают им свободу, будучи сами рабы тления; ибо, кто кем побежден, тот тому и раб.
Ибо если, избегнув скверн мира чрез познание Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа, опять запутываются в них и побеждаются ими, то последнее бывает для таковых хуже первого.
Лучше бы им не познать пути правды, нежели, познав, возвратиться назад от преданной им святой заповеди.
Но с ними случается по верной пословице: пес возвращается на свою блевотину, и: вымытая свинья идет валяться в грязи.
1 Уверенность в пришествии Господа для суда. 8 «Мы ожидаем нового неба и новой земли». 14 «Берегитесь, чтобы не отпасть от своего утверждения».
[Зач. 68А.] Это уже второе послание пишу к вам, возлюбленные; в них напоминанием возбуждаю ваш чистый смысл,
чтобы вы помнили слова, прежде реченные святыми пророками, и заповедь Господа и Спасителя, преданную апостолами вашими.
Прежде всего знайте, что в последние дни явятся наглые ругатели, поступающие по собственным своим похотям
и говорящие: где обетование пришествия Его? Ибо с тех пор, как стали умирать отцы, от начала творения, всё остается так же.
Думающие так не знают, что вначале словом Божиим небеса и земля составлены из воды и водою:
потому тогдашний мир погиб, быв потоплен водою.
А нынешние небеса и земля, содержимые тем же Словом, сберегаются огню на день суда и погибели нечестивых человеков.
Одно то́ не должно быть сокрыто от вас, возлюбленные, что у Господа один день, как тысяча лет, и тысяча лет, как один день.
Не медлит Господь исполнением обетования, как некоторые почитают то медлением; но долготерпит нас, не желая, чтобы кто погиб, но чтобы все пришли к покаянию.
Придет же день Господень, как тать ночью, и тогда небеса с шумом прейдут, стихии же, разгоревшись, разрушатся, земля и все дела на ней сгорят.
Если так всё это разрушится, то какими должно быть в святой жизни и благочестии вам,
ожидающим и желающим пришествия дня Божия, в который воспламененные небеса разрушатся и разгоревшиеся стихии растают?
Впрочем мы, по обетованию Его, ожидаем нового неба и новой земли, на которых обитает правда.
Итак, возлюбленные, ожидая сего, потщитесь явиться пред Ним неоскверненными и непорочными в мире;
и долготерпение Господа нашего почитайте спасением, как и возлюбленный брат наш Павел, по данной ему премудрости, написал вам,
как он говорит об этом и во всех посланиях, в которых есть нечто неудобовразумительное, что невежды и неутвержденные, к собственной своей погибели, превращают, как и прочие Писания.
Итак вы, возлюбленные, будучи предварены о сем, берегитесь, чтобы вам не увлечься заблуждением беззаконников и не отпасть от своего утверждения,
но возрастайте в благодати и познании Господа нашего и Спасителя Иисуса Христа. Ему слава и ныне и в день вечный. Аминь.
Элдин арасында жалган пайгамбарлар болгондой эле, силердин арањарда да жалган окутуучулар болот. Алар љздљрєн куткарган Эгедерден баш тартышып, кыйратуучу жалган окутууларды жайылтышып, љздљрєнљ эрте љлєм тилеп алышат.
Кљп адамдар алардын бузуктук жолу менен кетишет, ошолордун айынан чындык жолу жаманатты болот.
Алар љздљрєнєн ач кљздєгєнљн улам, кошомат сљздљрє менен силерди љз кызыкчылыктары єчєн пайдаланышат. Алар єчєн небак эле сот чечими даяр, алардын љлємє кечикпейт.
Эгерде Кудай кєнљљ кетирген периштелерди аябастан, аларды сот боло турган убакка чейин љлгљндљр жаткан жайдын карањгы туњгуюгуна тєшєрєп, чынжырлап койсо,
эгерде Кудай байыркы дєйнљнє аябаса, сегиз адамды – адилдикти жар салган Нухту єй-бєлљсє менен сактап, дєйнљдљгє кудайсыздарды топон суу менен жок кылса,
эгерде Кудай келечектеги кудайсыздарга сабак болсун деп, Содом жана Амор шаарларын кыйратууга љкєм чыгарып, кєлгљ айлантып салса,
ал эми мыйзамсыздардын арасында жашап, алардын бузулган жашоосун, мыйзамсыз иштерин угуп-кљрєп, кєн сайын жаны кыйналган адил Лотту куткарып калса,
анда Тењир такыбааларды азгырыктардан кантип куткарууну, ал эми адилетсиздерди,
айрыкча ыпылас кумарларына жетеленген, бийликтегилерди тоотпогон, кара љзгљй, ээнбаш, жогоркуларды жамандагандан коркпогон адамдарды, сот боло турган кєнгљ чейин сактап турууну билет.
Алардан кєчє жана кубаты жагынан жогору турган периштелер да Тењирдин алдында аларды жамандап, тил тийгизишпейт.
Љздљрє тєшєнбљгљн нерсени жамандашкан алар тузакка тєшєп љлємгљ дуушар болушу єчєн жаратылган, тилсиз, ањ-сезимсиз жаныбарлар сыяктуу жок болушат.
Алар љздљрєнєн мыйзамсыз иштерине жараша жаза алышат, анткени ырахатты кєнємдєк жыргал турмушта деп эсептешет. Уятсыз жана ыйык нерсени булгоочу алар силер менен бирге тойлоп, љздљрєнєн куулуктары менен сайран куруп жатышат.
Алардын аял жандуу экени, кєнљљ кылууга тойбостугу кљздљрєнљн эле кљрєнєп турат. Алар бекемделе электерди азгырышат. Ач кљздєк алардын жєрљгєнљн бекем орун алган. Алар – каргыш уулдары.
Тєз жолдон чыккан алар арам акчаны жакшы кљргљн Босордун уулу Биламдын жолуна тєшєп, адашып калышты.
Бирок анын мыйзамсыздыгы ашкереленген. Тилсиз эшек адамча сєйлљп, акылсыздык кылып жаткан пайгамбарды токтоткон.
Булар – соолгон булактар, шамал айдаган булуттар. Аларга тєбљлєк карањгылык даярдалган.
Себеби алар ооз кљптєрєп сєйлљп, туура эмес жолдон арањ кайткандарды дене кумарларынын жана бузуктуктун торуна тєшєрєшљт.
Љздљрє жок болуунун кулдары болуп туруп, аларга эркиндикти убада кылышат. Анткени ким эмнеден жењилсе, ал – ошонун кулу.
Себеби алар Тењир жана Куткаруучу Ыйса Машайакты таанып билєє аркылуу бул дєйнљнєн ыпыластыктарынан качып кутулгандан кийин, кайрадан аларга тутулуп, жењилип калышса, анда алардын кийинки абалы мурунку абалынан да жаман болот.
Чындык жолун таанып билип туруп, љздљрєнљ берилген ыйык осуяттан баш тарткандан кљрљ, алар єчєн бул чындык жолун таанып билбей эле койгон жакшы болмок.
«Ит љзєнєн кусундусун кайра жей берет. Чочкону канча тазалаба, ал кайра эле балчыкка оонайт» деген макал аларга туура келет.
Сєйєктєє бир туугандар, силерге мен экинчи катымды жазып жатамын. Эки катымдагы эскертєєлљрєм менен силерди туура ой жєгєртєєгљ чакырууга аракет кылдым.
Ыйык пайгамбарлар аркылуу буга чейин айтылып келген сљздљрдє, Тењирдин жана Куткаруучунун элчилер аркылуу берген осуяттарын унутпооњорду каалайм.
Баарынан мурда акыркы кєндљрє љздљрєнєн дене кумарлары боюнча иш кылган шылдыњчылдар келерин билип койгула.
Алар: «Анын келем деген убадасы кана? Ата-бабаларыбыздын деле кљзє љтєп кетти, башында кандай болсо, азыр деле баары ошол бойдон», – деп айтышат.
Анткени ошондой ойлогондор асман менен жердин башында эле Кудай сљзє аркылуу суудан жана суу аркылуу жаратылганын билгилери келишпейт.
Бирок байыркы дєйнљ топон суу аркылуу жок болгон.
Ал эми ошол эле Кудай Сљзє аркылуу сакталып турган азыркы асман менен жер от єчєн сакталып турат. Сот боло турган кєнгљ, кудайсыздар жок боло турган кєнгљ чейин сакталат.
Бирок, сєйєктєє бир туугандар, Тењир алдында бир кєн мињ жылдай, мињ жыл бир кєндљй экени силерге белгилєє болсун.
«Кечигип жатат», – деп, кээ бирљљлљр ойлошсо да, Тењир Љзєнєн убадасын кечиктирбей аткарат. Бирок Ал эч кимдин љлєшєн каалабагандыктан, бардыгы тобо кылышы єчєн, бизге кљпкљ чыдайт.
Тењирдин кєнє болсо ууру сыяктуу келет. Ошол кєнє асман чарт-чурт этип жок болот, табият элементтеринин баары кыйрап жок болот, жер жана жер єстєндљгєлљрдєн баары љрттљнєп кетет.
Эгерде баары ушинтип жок боло турган болсо, анда Кудайдын кєнєнєн келишин каалап жана кєтєп жаткан силердин жашооњор канчалык ыйык, канчалык такыбаа болушу керек.
Ошол кєнє асман љрттљнєп жок болот, табият элементтеринин баары жалындаган отто эрийт.
Бирок биз Анын убадасы боюнча адилеттик гана љкєм сєргљн жањы асман менен жањы жерди кєтєп жатабыз.
Сєйєктєє бир туугандар, ошону кєтєп жаткандыктан, Анын алдына таза жана кемчиликсиз болуп, тынчтык менен келєєгљ аракеттенгиле.
Биздин сєйєктєє бир тууганыбыз Пабыл да љзєнљ берилген акылмандуулук менен силерге жазып жибергендей, биздин Тењирибиздин чыдамдуулугун куткарылууњар катары эсептегиле.
Пабыл бул жљнєндљ бардык каттарында айтат. Ошол каттарындагы кээ бир нерселерди тєшєнєє кыйын, аларды тєркљй, бекемделе элек адамдар башка жазууларды бурмалагандай эле, љздљрєн љздљрє жок кылуу єчєн бурмалашат.
Демек, сєйєктєє бир туугандар, ушуну алдын ала билгендиктен, мыйзамсыздардын азгырыгына жетеленєєдљн, љзєњљр бекемделген негизден четтеп кетєєдљн сак болгула.
Кудайдын ырайымы астында љскєлљ, биздин Тењирибиз жана Куткаруучубуз Ыйса Машайакты таанып билєєњљр љсљ берсин. Дањк азыр жана тєбљлєктљн тєбљлєккљ Аныкы! Оомийин.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible