Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

3-я книга Маккавейская

 
  •  
  • 1:1
  • 1:2
  • 1:3
  • 1:4
  • 1:5
  • 1:6
  • 1:7
  • 1:8
  • 1:9
  • 1:10
  • 1:11
  • 1:12
  • 1:13
  • 1:14
  • 1:15
  • 1:16
  • 1:17
  • 1:18
  • 1:19
  • 1:20
  • 1:21
  • 1:22
  • 1:23
  • 1:24
  • 1:25
  •  
  • Егдá Филопáторъ увѣ́да от­ воз­вѣсти́в­шихъ бы́в­шее держи́мыхъ от­ себé мѣ́стъ от­ня́тiе Антióхомъ, заповѣ́да всѣ́мъ вóемъ сво­и́мъ пѣшцéмъ и кóн­никомъ [собрáтися]: взя́въ же и сестрý свою́ Арсинóю, изы́де вскóрѣ дáже до Рафíйскихъ мѣ́стъ, идѣ́же ополчи́шася вóи и́же при­­ Антióхѣ.
  • Ѳеодóтъ же нѣ́кто испóлнити навѣ́тъ умы́сливъ, поя́тъ предвручéн­ныя емý крѣпчáйшыя орýжники Птоломéевы, прiи́де нóщiю на Птоломéевъ намéтъ, я́ко да сáмъ убiéтъ егó и си́мъ разруши́тъ брáнь.
  • Сегó же проведé Досиѳéй сы́нъ Дрими́ловъ нарицáемый, рóдомъ Иудéанинъ, послѣди́ же измѣни́въ закóны и от­ отéческихъ догмáтовъ от­чужди́вся, незнамени́та нѣ́ко­его заключи́ въ намéтѣ тóмъ, емýже случи́ся подъя́ти óнаго мучéнiе.
  • Состáвлен­нѣй же бы́в­шей тя́жцѣй брáни и вóемъ Антióховымъ пáче мужáющымся, Арсинóа безпрестáни проходя́щи вóи, со умилéнiемъ и слезáми плетени́цы влáсъ разрѣши́в­ши, моля́ше, да помóгутъ сами́мъ себѣ́ и чáдомъ и женáмъ мýже­с­т­вен­но, обѣщавáющи дáти побѣди́в­шымъ комýждо двá мнáса злáта.
  • И тáко супостáтомъ случи́ся рукосѣчéнiемъ побѣждéнымъ бы́ти и мнóгимъ плѣнéн­нымъ я́тымъ бы́ти.
  • Получи́въ же намѣ́ренiе, суди́ бли́жнiя грáды при­­шéдъ утѣ́шити.
  • Сотвори́въ же сiя́ и кáпищемъ дáры дáвъ, мýже­ст­вен­ны подрýчныя постáви.
  • Егдá же Иудéе послáша от­ пресви́теръ и старѣ́йшинъ къ Филопáтору поздравля́ющихъ егó и дáры при­­нося́щихъ и о случи́в­шихся благополýчiихъ срáду­ю­щихся, случи́ся емý пáче вожделѣ́ти, да скорѣ́е къ ни́мъ прiи́детъ.
  • Пришéдъ же во Иерусали́мъ, и вели́кому Бóгу пожрé, и благодарéнiе воз­дáвъ, и прóчая, я́же лѣ́ть бѣ́ мѣ́сту, сотвори́.
  • И в­шéдъ на мѣ́сто, и худóже­ст­ву и благолѣ́пiю егó удиви́вся, тáкожде и благо­чи́нiю хрáма почуди́вся, съ вожделѣ́нiемъ зѣ́лнымъ восхотѣ́ вни́ти во святи́лище.
  • О́нымъ же рéкшымъ, никáкоже подобáетъ бы́ти семý, занé нижé сýщымъ от­ рóда нá­шего лѣ́ть éсть входи́ти [тáмо], нижé всѣ́мъ иерéомъ, но тóкмо еди́ному пéрвѣйшему всѣ́хъ архiерéови, и семý еди́ножды въ лѣ́то, óнъ же никáкоже восхотѣ́ послýшати.
  • Закóнъ же презрѣ́въ, не остáся похотѣ́нiя сво­егó, глагóля: подобáетъ вни́ти ми́: áще же они́ и лишáют­ся сицевы́я чéсти, но мнѣ́ не подобáетъ. И вопрошá­ше, чесó рáди при­­ходя́щу емý во вся́кое кáпище ни еди́нъ воз­брани́ от­ при­­сýщихъ?
  • Нѣ́кто же неразсуди́телио речé: злѣ́ сáмо сié чýдо смы́слися. Бы́в­шу же, речé, семý, кó­ея рáди вины́ не вся́ко вни́ти ми́ подобáетъ, и хотя́щымъ и́мъ, или́ ни́?
  • Иерéомъ же во святы́хъ одéждахъ при­­пáдшымъ и моля́щымъ вели́каго Бóга помощи́ и́мъ въ настоя́щей и́хъ нýжди и устремлéнiе злѣ́ нашéдшаго премѣни́ти: и внегдá вóпля со слезáми хрáмъ напóлниша, тогдá, и́же во грáдѣ остáв­шiися воз­мути́в­шеся, изскочи́ша, безвѣ́стно мня́ще бы́ти твори́мое.
  • Тáкожде и заключéн­ныя дѣ́вы въ чертóзѣхъ съ рóждшими избѣгóша, и пéпеломъ и прáхомъ главы́ посы́пав­шя, рыдáнiя и стенáнiя стóгны испóлниша:
  • ины́я же всецѣ́ло укрáшен­ныя, на срѣ́тенiе уготóван­ныя чертóги и подобáющiй сты́дъ остáвльшя, течéнiе нечи́н­ное во грáдѣ творя́ху.
  • И новорождéн­ныя младéнцы, мáтери же кýпно и до­и́лицы оставля́юшя сѣ́мо и овáмо, еди́ны по домѣ́хъ, другíя же по путéхъ, неудéржно въ превы́шнее святи́лище собирáхуся.
  • Бя́ше же разли́чна моли́тва въ тóе сóбран­ныхъ о начинáемыхъ от­ негó беззакóн­но.
  • Съ си́ми же грáждане дерзнýв­ше не попускáху емý конéчно належáщу и намѣ́ренiе своé испóлнити умы́слив­шу: и воз­гласи́в­ше вооружи́тися комýждо и мýже­с­т­вен­нѣ за отéческiй закóнъ умрéти, вéлiе смятéнiе сотвори́ша на мѣ́стѣ.
  • Едвá же от­ старѣ́йшинъ и пресви́теровъ удéржани, на тóмже молéнiя стоя́нiи стáша.
  • И мнóже­с­т­во ýбо людíй, я́ко и прéжде, въ си́хъ пребывá­ше моля́щееся: а и́же при­­ цари́ старѣ́йшины мнóгажды покушáхуся прегóрдый егó ýмъ премѣни́ти от­ намѣ́рен­наго совѣ́та:
  • óнъ же дéрзостенъ бы́въ и вся́ от­ри́нувъ, ужé и вхóдъ творя́ше, соверши́ти непщýя предрѣчéн­ное.
  • Сiя́ ýбо и сýщiи при­­ нéмъ зря́ще, обрати́шася éже съ нáшими при­­зывáти вся́ содержáщаго, дабы́ при­­сýт­ст­ву­ю­щымъ помóглъ, не попускáя беззакóн­наго и прегóрдаго дѣ́ла.
  • От премнóгаго же и болѣ́знен­наго нарóдовъ совокýплен­наго вóпля, несказáн­ный нѣ́кiй бѣ́ кли́чь.
  • Мня́шеся бо, я́ко не тóкмо человѣ́цы, но и стѣ́ны и вéсь помóстъ вопiéтъ, áки бы ужé тогдá вси́ смéрть прiимáли за осквернéнiе мѣ́ста.
  • Филопатор, узнав от прибывших к нему, что Антиохом отняты бывшие в его владении местности, отдал приказ всем войскам своим, пешим и конным, и, взяв с собою сестру свою Арсиною, отправился в страну Рафию, где расположены были станом войска Антиоха.
  • Тогда некто Феодот решился исполнить свой замысел, взял с собою лучших из вверенных ему Птоломеем вооруженных людей и ночью проник в палатку Птоломея, чтобы наедине убить его и тем предотвратить войну.
  • Но его обманул Досифей, сын Дримила, родом Иудей, впоследствии изменивший закону и отступивший от отеческой веры: он поместил в палатке одного незначительного человека, которому и пришлось принять назначенную Птоломею смерть.
  • Когда же произошло упорное сражение и дело Антиоха превозмогало, то Арсиноя, распустив волосы, с плачем и слезами ходила по войскам, усильно убеждая, чтобы храбрее сражались за себя, за детей и жен, и обещая, если победят, дать каждому по две мины золота.
  • И так случилось, что противники поражены были в рукопашном бое, и многие взяты в плен.
  • Достигнув своей цели, Филопатор рассудил пройти по ближним городам, чтобы ободрить их.
  • Исполнив это и снабдив капища дарами, он одушевил мужеством подвластных ему.
  • Когда потом Иудеи отправили к нему от совета и старейшин послов поздравить его, поднести дары и изъявить радость о случившемся, то он пожелал как можно скорее прийти к ним.
  • Прибыв же в Иерусалим, он принес жертву великому Богу, воздал благодарение и прочее исполнил, приличествующее священному месту;
  • и когда вошел туда, то изумлен был величием и благолепием и, удивляясь благоустройству храма, пожелал войти во святилище.
  • Ему сказали, что не следует этого делать, ибо никому и из своего народа непозволительно входить туда, и даже священникам, но только одному начальствующему над всеми первосвященнику, и притом однажды в год; но он никак не хотел слушать.
  • Прочитали ему закон, но и тогда не оставил он своего намерения, говоря, что он должен войти: пусть они будут лишены этой чести, но не я. И спрашивал, почему, когда он входил в храм, никто из присутствовавших не возбранил ему?
  • И когда некто неосмотрительно сказал, что это худо было сделано, он отвечал: но когда это уже сделано, по какой бы то ни было причине, то не должно ли ему во всяком случае войти, хотят ли они того, или не хотят.
  • Тогда священники в священных одеждах пали ниц и молились великому Богу, чтобы Он помог им в настоящей крайности и удержал стремление насильственно вторгающегося; храм наполнился воплем и слезами, а остававшиеся в городе сбежались в смущении, полагая, что случилось нечто необычайное.
  • И заключенные в своих покоях девы выбегали с матерями и, посыпая пеплом и прахом головы, оглашали улицы рыданиями и стонами.
  • Другие же во всем наряде, оставив приготовленный для встречи брачный чертог и подобающий стыд, беспорядочно бегали по городу.
  • А матери и кормилицы, оставляя и здесь и там новорожденных детей, иные в домах, другие – на улицах, неудержимо сбегались во всесвятейший храм.
  • Так разнообразна была молитва собравшихся по случаю святотатственного покушения.
  • Вместе с тем некоторые из граждан возымели смелость не допускать домогавшегося вторгнуться и исполнить свое намерение. Они воззвали, что нужно взяться за оружие и мужественно умереть за закон отеческий, и произвели в храме великое смятение:
  • с трудом быв удержаны старейшинами и священниками, они остались в том же молитвенном положении.
  • Народ, как и прежде, продолжал молиться. Даже бывшие с царем старейшины многократно пытались отвлечь надменный его ум от предпринятого намерения.
  • Но, исполненный дерзости и все пренебрегший, он уже делал шаг вперед, чтобы совершенно исполнить сказанное прежде.
  • Видя это, и бывшие с ним начали призывать вместе с нашими Вседержителя, чтобы Он помог в настоящей нужде и не попустил такого беззаконного и надменного поступка.
  • От совокупного, напряженного и тяжкого народного вопля происходил невыразимый гул.
  • Казалось, что не только люди, но и самые стены и все основания вопияли, как бы умирая уже за осквернение священного места.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта