Деяния апостолов, 10:44-48, 11:1-10

 
  • [Зач. 24.] Мýжъ же нѣ́кiй бѣ́ въ кесарíи, и́менемъ корни́лiй, сóтникъ от­ спи́ры нарицáющiяся италíйскiя,
  • благоговѣ́инъ и боя́йся Бóга со всѣ́мъ дóмомъ сво­и́мъ, творя́й ми́лостыни мнóги лю́демъ и моля́йся Бóгу всегдá:
  • ви́дѣ въ видѣ́нiи я́вѣ, я́ко въ чáсъ девя́тый днé, áнгела Бóжiя сшéдша къ немý и рéкша емý: корни́лiе.
  • О́нъ же воз­зрѣ́въ нáнь и при­­стрá­шенъ бы́въ речé: чтó éсть, Гóсподи? речé же емý: моли́твы твоя́ и ми́лостыни твоя́ взыдóша на пáмять предъ Бóга:
  • и ны́нѣ посли́ во Иоппíю мужéй и при­­зови́ Си́мона, нарицáемаго Петрá:
  • сéй стрáн­ствуетъ у нѣ́ко­его Си́мона усмаря́, емýже éсть дóмъ при­­ мóри: тóй речéтъ тебѣ́ глагóлы, въ ни́хже спасéшися ты́ и вéсь дóмъ твóй.
  • И я́коже отъи́де áнгелъ глагóляй корни́лiю, при­­гласи́въ двá от­ рабóвъ сво­и́хъ и вóина благо­чести́ва от­ служáщихъ емý
  • и сказáвъ и́мъ вся́, послá и́хъ во Иоппíю.
  • Во­ýтрiе же, путьшé­ст­ву­ю­щымъ и́мъ и ко грáду при­­ближáющымся, взы́де пéтръ на гóрницу помоли́тися, о часѣ́ шестѣ́мъ.
  • Бы́сть же прiáлченъ и хотя́ше вкуси́ти: готóвящымъ же о́нѣмъ, нападé нáнь ýжасъ,
  • и ви́дѣ нéбо от­вéрсто и сходя́щъ нáнь сосýдъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу вéлiю, по четы́ремъ крáемъ при­­вя́занъ и ни́зу спущáемь на зéмлю,
  • въ нéмже бя́ху вся́ четверонóгая земли́ и звѣ́рiе и гáди и пти́цы небéсныя.
  • И бы́сть глáсъ къ немý: востáвъ, пéтре, заколи́ и я́ждь.
  • Пéтръ же речé: никáкоже, Гóсподи, я́ко николи́же ядóхъ вся́ко сквéрно или́ нечи́сто.
  • И [сé] глáсъ пáки къ немý втори́цею: я́же Бóгъ очи́стилъ éсть, ты́ не скверни́.
  • Сíе же бы́сть три́щи: и пáки взя́ся сосýдъ на нéбо.
  • Я́коже въ себѣ́ недо­умѣвá­шеся пéтръ, чтó бы бы́ло видѣ́нiе, éже ви́дѣ, и сé, мýжiе пóслан­нiи от­ корни́лiа, вопрóшше и увѣ́дѣв­ше дóмъ Си́моновъ, стáша предъ враты́
  • и воз­глáшше вопрошáху, áще Си́монъ, нарицáемый пéтръ, здѣ́ стрáн­ствуетъ.
  • Петрý же размышля́ющу о видѣ́нiи, речé емý Дýхъ: сé, мýжiе трié и́щутъ тебé:
  • но востáвъ сни́ди и иди́ съ ни́ми, ничтóже разсуждáя: занé áзъ послáхъ и́хъ.
  • [Зач. 25.] Сошéдъ же пéтръ къ мужéмъ пóслан­нымъ къ немý от­ корни́лiа, речé: сé, áзъ éсмь, егóже и́щете: кáя éсть винá, ея́же рáди прiидóсте?
  • Они́ же рекóша: корни́лiй сóтникъ, мýжъ прáведенъ и боя́йся Бóга, свидѣ́тел­ст­вованъ от­ всегó язы́ка Иудéйска, увѣщéнъ éсть от­ áнгела свя́та при­­звáти тя́ въ дóмъ свóй и слы́шати глагóлы от­ тебé.
  • Призвáвъ же и́хъ учреди́: наýтрiе же пéтръ востáвъ и́де съ ни́ми, и нѣ́цыи от­ брáтiй, и́же от­ Иоппíи, идóша съ ни́мъ:
  • и наýтрiе внидóша въ кесарíю. Корни́лiй же бѣ́ чáя и́хъ, созвáвъ срóдники своя́ и любéзныя дрýги.
  • Я́коже бы́сть вни́ти Петрý, срѣ́те егó корни́лiй, и пáдъ на ногý егó поклони́ся.
  • Пéтръ же воз­дви́же егó, глагóля: востáни: и áзъ сáмъ человѣ́къ éсмь.
  • И съ ни́мъ бесѣ́дуя, вни́де и обрѣ́те собрáв­шыяся мнóги:
  • речé же къ ни́мъ: вы́ вѣ́сте, я́ко не лѣ́по éсть мýжу Иудéанину при­­лѣпля́тися или́ при­­ходи́ти ко иноплемéн­нику: и мнѣ́ Бóгъ показá ни еди́наго сквéрна или́ нечи́ста глагóлати человѣ́ка:
  • тѣ́мже и безъ сумнѣ́нiя прiидóхъ при­­звáнъ: вопрошáю вы́ ýбо, ко­ея́ рáди вины́ послáсте по менé?
  • И корни́лiй речé: от­ четвéртаго днé дáже до сегó часá бѣ́хъ постя́ся и въ девя́тый чáсъ моля́ся въ домý мо­éмъ: и сé, мýжъ стá предо мнóю во одéжди свѣ́тлѣ
  • и речé: корни́лiе, услы́шана бы́сть моли́тва твоя́, и ми́лостыни твоя́ помянýшася предъ Бóгомъ:
  • посли́ ýбо во Иоппíю и при­­зови́ Си́мона, и́же нарицáет­ся пéтръ: сéй стрáн­ствуетъ въ домý Си́мона усмаря́ бли́зъ мóря: и́же при­­шéдъ воз­глагóлетъ тебѣ́.
  • А́бiе ýбо послáхъ къ тебѣ́, ты́ же дóбрѣ сотвори́лъ еси́ при­­шéдъ: ны́нѣ ýбо вси́ мы́ предъ Бóгомъ предсто­и́мъ слы́шати вся́ повелѣ́н­ная тебѣ́ от­ Бóга.
  • [Зач. 26.] Отвéрзъ же пéтръ устá, речé: по­и́стин­нѣ разумѣвáю, я́ко не на лицá зри́тъ Бóгъ,
  • но во вся́цѣмъ язы́цѣ боя́йся егó и дѣ́лаяй прáвду прiя́тенъ емý éсть:
  • слóво, éже послá сынóмъ Изрáилевымъ, благовѣ­ст­вýя ми́ръ Иисýсъ Христóмъ: сéй éсть всѣ́мъ Госпóдь:
  • вы́ вѣ́сте глагóлъ бы́в­шiй по всéй Иудéи, начéншiйся от­ Галилéи, по крещéнiи, éже проповѣ́да Иоáн­нъ:
  • Иисýса, и́же от­ назарéта, я́ко помáза егó Бóгъ Дýхомъ святы́мъ и си́лою, и́же прóйде благодáтел­ст­вуя и исцѣля́я вся́ наси́лован­ныя от­ дiáвола, я́ко Бóгъ бя́ше съ ни́мъ:
  • и мы́ есмы́ свидѣ́теле всѣ́хъ, я́же сотвори́ во странѣ́ Иудéйстѣй и во Иерусали́мѣ: егóже и уби́ша, повѣ́шше на дрéвѣ.
  • Сегó Бóгъ воскреси́ въ трéтiй дéнь и дадé емý явлéну бы́ти,
  • не всѣ́мъ лю́демъ, но нáмъ свидѣ́телемъ преднаречéн­нымъ от­ Бóга, и́же съ ни́мъ ядóхомъ и пи́хомъ, по воскресéнiи егó от­ мéртвыхъ:
  • и повелѣ́ нáмъ проповѣ́дати лю́демъ и засвидѣ́тел­ст­вовати, я́ко тóй éсть нарѣчéн­ный от­ Бóга судiя́ живы́мъ и мéртвымъ:
  • о сéмъ вси́ прорóцы свидѣ́тел­ст­вуютъ, оставлéнiе грѣхóвъ прiя́ти и́менемъ егó вся́кому вѣ́ру­ю­щему въ óнь.
  • [Зач. 27.] Ещé же глагóлющу Петрý глагóлы сiя́, нападé Дýхъ святы́й на вся́ слы́шащыя слóво.
  • И ужасóшася и́же от­ обрѣ́занiя вѣ́рнiи, ели́цы прiидóша съ Петрóмъ, я́ко и на язы́ки дáръ святáго Дýха излiя́ся:
  • слы́шаху бо и́хъ глагóлющихъ язы́ки и величáющихъ Бóга. Тогдá от­вѣщá пéтръ:
  • едá вóду воз­брани́ти мóжетъ ктó, éже не крести́тися си́мъ, и́же Дýхъ святы́й прiя́ша, я́коже и мы́?
  • Повелѣ́ же и́мъ крести́тися во и́мя Иисýсъ Христóво. Тогдá моли́ша егó пребы́ти у ни́хъ дни́ нѣ́кiя.
  • Слы́шаша же апóстоли и брáтiя сýщiи во Иудéи, я́ко и язы́цы прiя́ша слóво Бóжiе.
  • И егдá взы́де пéтръ во Иерусали́мъ, препирáхуся съ ни́мъ и́же от­ обрѣ́занiя,
  • глагóлюще, я́ко къ мужéмъ обрѣ́занiя не имýщымъ в­шéлъ еси́ и я́лъ еси́ съ ни́ми.
  • Начéнъ же пéтръ, скáзоваше и́мъ поря́ду, глагóля:
  • áзъ бѣ́хъ во грáдѣ Иоппíйстѣмъ моля́ся и ви́дѣхъ во ýжасѣ видѣ́нiе, сходя́щь сосýдъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу вéлiю, от­ четы́рехъ крáевъ низпущáему съ небесé, и прiи́де дáже до менé:
  • въ ню́же воз­зрѣ́въ смотря́хъ, и ви́дѣхъ четверонóгая земнáя и звѣ́ри и гáды и пти́цы небéсныя.
  • Слы́шахъ же глáсъ глагóлющь мнѣ́: востáвъ, пéтре, заколи́ и я́ждь.
  • Рѣ́хъ же: никáкоже, Гóсподи, я́ко вся́ко сквéрно или́ нечи́сто николи́же вни́де во устá моя́.
  • Отвѣщá же ми́ глáсъ втори́цею съ небесé глагóлющь: я́же Бóгъ очи́стилъ éсть, ты́ не скверни́.
  • Сié же бы́сть три́жды: и пáки взя́шася вся́ на нéбо.
  • И сé, áбiе трié мýжiе стáша предъ хрáминою, въ нéйже бѣ́хъ, пóслани от­ кесарíи ко мнѣ́.
  • Речé же ми́ Дýхъ ити́ съ ни́ми, ничтóже разсуждáя: прiидóша же со мнóю и шéсть брáтiя сíи, и внидóхомъ въ дóмъ мýжа.
  • И воз­вѣсти́ нáмъ, кáко ви́дѣ áнгела [свя́та] въ домý сво­éмъ, стáв­ша и рéкша емý: посли́ во Иоппíю мýжы и при­­зови́ Си́мона, нарицáемаго Петрá,
  • и́же речéтъ глагóлы къ тебѣ́, въ ни́хже спасéшися ты́ и вéсь дóмъ твóй.
  • Внегдá же начáхъ глагóлати, нападé Дýхъ святы́й на ни́хъ, я́коже и на ны́ въ начáлѣ.
  • Помянýхъ же глагóлъ Госпóдень, я́коже глагóлаше: Иоáн­нъ ýбо крести́лъ éсть водóю, вы́ же и́мате крести́тися Дýхомъ святы́мъ.
  • А́ще ýбо рáвенъ дáръ дадé и́мъ Бóгъ, я́коже и нáмъ вѣ́ровав­шымъ въ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, áзъ же ктó бѣ́хъ могíй воз­брани́ти Бóга?
  • Слы́шав­ше же сiя́ умолкóша и слáвляху Бóга, глагóлюще: ýбо и язы́комъ Бóгъ покая́нiе дадé въ живóтъ.
  • [Зач. 28.] Разсѣ́яв­шiися ýбо от­ скóрби, бы́в­шiя при­­ стефáнѣ, про­идóша дáже до Финикíи и ки́пра и Антiохíи, ни еди́ному же глагóлюще слóво, тóкмо Иудéемъ.
  • Бя́ху же нѣ́цыи от­ ни́хъ мýжiе ки́прстiи и киринéйстiи, и́же, в­шéдше во Антiохíю, глагóлаху къ éллиномъ, благовѣ­ст­вýюще Гóспода Иисýса.
  • И бѣ́ рукá Госпóдня съ ни́ми: мнóгое же числó вѣ́ровав­ше обрати́шася ко Гóсподу.
  • Слы́шано же бы́сть слóво о ни́хъ во ýшiю цéркве сýщiя во Иерусали́мѣ, и послáша Варнáву преити́ дáже до Антiохíи:
  • и́же при­­шéдъ и ви́дѣвъ благодáть Бóжiю, воз­рáдовася и моля́ше всѣ́хъ изволéнiемъ сéрдца терпѣ́ти о Гóсподѣ:
  • я́ко бѣ́ мýжъ блáгъ и испóлнь Дýха свя́та и вѣ́ры. И при­­ложи́ся нарóдъ мнóгъ Гóсподеви.
  • Изы́де же Варнáва въ тáрсъ взыскáти сáвла, и обрѣ́тъ егó, при­­ведé егó во Антiохíю:
  • бы́сть же и́мъ лѣ́то цѣ́ло собирáтися въ цéркви и учи́ти нарóдъ мнóгъ, нарещи́ же прéжде во Антiохíи ученики́ Христiáны.
  • Въ ты́я же дни́ снидóша от­ Иерусали́ма прорóцы во Антiохíю:
  • востáвъ же еди́нъ от­ ни́хъ, и́менемъ агáвъ, назнáменаше Дýхомъ глáдъ вели́къ хотя́щь бы́ти по всéй вселéн­нѣй, и́же и бы́сть при­­ клавдíи кéсари:
  • от­ учени́къ же, по ели́ку ктó имѣ́яше чтó, извóлиша кíйждо и́хъ на слýжбу послáти живýщымъ во Иудéи брáтiямъ,
  • éже и сотвори́ша, послáв­ше къ стáрцемъ рукóю Варнáвлею и сáвлею.
  • [Зач. 24.] В Кесарии был некоторый муж, именем Корнилий, сотник из полка, называемого Италийским,
  • благочестивый и боящийся Бога со всем домом своим, творивший много милостыни народу и всегда молившийся Богу.
  • Он в видении ясно видел около девятого часа дня Ангела Божия, который вошел к нему и сказал ему: Корнилий!
  • Он же, взглянув на него и испугавшись, сказал: чтó, Господи? Ангел отвечал ему: молитвы твои и милостыни твои пришли на память пред Богом.
  • Итак пошли людей в Иоппию и призови Симона, называемого Петром.
  • Он гостит у некоего Симона кожевника, которого дом находится при море; он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
  • Когда Ангел, говоривший с Корнилием, отошел, то он, призвав двоих из своих слуг и благочестивого воина из находившихся при нем
  • и, рассказав им все, послал их в Иоппию.
  • На другой день, когда они шли и приближались к городу, Петр около шестого часа взошел на верх дома помолиться.
  • И почувствовал он голод, и хотел есть. Между тем, как приготовляли, он пришел в исступление
  • и видит отверстое небо и сходящий к нему некоторый сосуд, как бы большое полотно, привязанное за четыре угла и опускаемое на землю;
  • в нем находились всякие четвероногие земные, звери, пресмыкающиеся и птицы небесные.
  • И был глас к нему: встань, Петр, заколи и ешь.
  • Но Петр сказал: нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого.
  • Тогда в другой раз был глас к нему: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
  • Это было трижды; и сосуд опять поднялся на небо.
  • Когда же Петр недоумевал в себе, что бы значило видение, которое он видел, – вот, мужи, посланные Корнилием, расспросив о доме Симона, остановились у ворот,
  • и, крикнув, спросили: здесь ли Симон, называемый Петром?
  • Между тем, как Петр размышлял о видении, Дух сказал ему: вот, три человека ищут тебя;
  • встань, сойди и иди с ними, нимало не сомневаясь; ибо Я послал их.
  • [Зач. 25.] Петр, сойдя к людям, присланным к нему от Корнилия, сказал: я тот, которого вы ищете; за каким делом пришли вы?
  • Они же сказали: Корнилий сотник, муж добродетельный и боящийся Бога, одобряемый всем народом Иудейским, получил от святаго Ангела повеление призвать тебя в дом свой и послушать речей твоих.
  • Тогда Петр, пригласив их, угостил. А на другой день, встав, пошел с ними, и некоторые из братий Иоппийских пошли с ним.
  • В следующий день пришли они в Кесарию. Корнилий же ожидал их, созвав родственников своих и близких друзей.
  • Когда Петр входил, Корнилий встретил его и поклонился, пав к ногам его.
  • Петр же поднял его, говоря: встань; я тоже человек.
  • И, беседуя с ним, вошел в дом, и нашел многих собравшихся.
  • И сказал им: вы знаете, что Иудею возбранено сообщаться или сближаться с иноплеменником; но мне Бог открыл, чтобы я не почитал ни одного человека скверным или нечистым.
  • Посему я, будучи позван, и пришел беспрекословно. Итак спрашиваю: для какого дела вы призвали меня?
  • Корнилий сказал: четвертого дня я постился до теперешнего часа, и в девятом часу молился в своем доме, и вот, стал предо мною муж в светлой одежде,
  • и говорит: Корнилий! услышана молитва твоя, и милостыни твои воспомянулись пред Богом.
  • Итак пошли в Иоппию и призови Симона, называемого Петром; он гостит в доме кожевника Симона при море; он придет и скажет тебе.
  • Тотчас послал я к тебе, и ты хорошо сделал, что пришел. Теперь все мы предстоим пред Богом, чтобы выслушать все, что повелено тебе от Бога.
  • [Зач. 26.] Петр отверз уста и сказал: истинно познаю́, что Бог нелицеприятен,
  • но во всяком народе боящийся Его и поступающий по правде приятен Ему.
  • Он послал сынам Израилевым слово, благовествуя мир чрез Иисуса Христа; Сей есть Господь всех.
  • Вы знаете происходившее по всей Иудее, начиная от Галилеи, после крещения, проповеданного Иоанном:
  • как Бог Духом Святым и силою помазал Иисуса из Назарета, и Он ходил, благотворя и исцеляя всех, обладаемых диаволом, потому что Бог был с Ним.
  • И мы свидетели всего, что сделал Он в стране Иудейской и в Иерусалиме, и что наконец Его убили, повесив на древе.
  • Сего Бог воскресил в третий день, и дал Ему являться
  • не всему народу, но свидетелям, предъизбранным от Бога, нам, которые с Ним ели и пили, по воскресении Его из мертвых.
  • И Он повелел нам проповедовать людям и свидетельствовать, что Он есть определенный от Бога Судия живых и мертвых.
  • О Нем все пророки свидетельствуют, что всякий верующий в Него получит прощение грехов именем Его.
  • [Зач. 27.] Когда Петр еще продолжал эту речь, Дух Святый сошел на всех, слушавших слово.
  • И верующие из обрезанных, пришедшие с Петром, изумились, что дар Святаго Духа излился и на язычников,
  • ибо слышали их говорящих языками и величающих Бога. Тогда Петр сказал:
  • кто может запретить креститься водою тем, которые, как и мы, получили Святаго Духа?
  • И велел им креститься во имя Иисуса Христа. Потом они просили его пробыть у них несколько дней.
  • Услышали Апостолы и братия, бывшие в Иудее, что и язычники приняли слово Божие.
  • И когда Петр пришел в Иерусалим, обрезанные упрекали его,
  • говоря: ты ходил к людям необрезанным и ел с ними.
  • Петр же начал пересказывать им по порядку, говоря:
  • в городе Иоппии я молился, и в исступлении видел видение: сходил некоторый сосуд, как бы большое полотно, за четыре угла спускаемое с неба, и спустилось ко мне.
  • Я посмотрел в него и, рассматривая, увидел четвероногих земных, зверей, пресмыкающихся и птиц небесных.
  • И услышал я голос, говорящий мне: встань, Петр, заколи и ешь.
  • Я же сказал: нет, Господи, ничего скверного или нечистого никогда не входило в уста мои.
  • И отвечал мне голос вторично с неба: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
  • Это было трижды, и опять поднялось всё на небо.
  • И вот, в тот самый час три человека стали перед домом, в котором я был, посланные из Кесарии ко мне.
  • Дух сказал мне, чтобы я шел с ними, нимало не сомневаясь. Пошли со мною и сии шесть братьев, и мы пришли в дом того человека.
  • Он рассказал нам, как он видел в доме своем Ангела (святого), который стал и сказал ему: пошли в Иоппию людей и призови Симона, называемого Петром;
  • он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
  • Когда же начал я говорить, сошел на них Дух Святый, как и на нас вначале.
  • Тогда вспомнил я слово Господа, как Он говорил: «Иоанн крестил водою, а вы будете крещены Духом Святым».
  • Итак, если Бог дал им такой же дар, как и нам, уверовавшим в Господа Иисуса Христа, то кто же я, чтобы мог воспрепятствовать Богу?
  • Выслушав это, они успокоились и прославили Бога, говоря: видно, и язычникам дал Бог покаяние в жизнь.
  • [Зач. 28.] Между тем рассеявшиеся от гонения, бывшего после Стефана, прошли до Финикии и Кипра и Антиохии, никому не проповедуя слово, кроме Иудеев.
  • Были же некоторые из них Кипряне и Киринейцы, которые, придя в Антиохию, говорили Еллинам, благовествуя Господа Иисуса.
  • И была рука Господня с ними, и великое число, уверовав, обратилось к Господу.
  • Дошел слух о сем до церкви Иерусалимской, и поручили Варнаве идти в Антиохию.
  • Он, прибыв и увидев благодать Божию, возрадовался и убеждал всех держаться Господа искренним сердцем;
  • ибо он был муж добрый и исполненный Духа Святаго и веры. И приложилось довольно народа к Господу.
  • Потом Варнава пошел в Тарс искать Савла и, найдя его, привел в Антиохию.
  • Целый год собирались они в церкви и учили немалое число людей, и ученики в Антиохии в первый раз стали называться Христианами.
  • В те дни пришли из Иерусалима в Антиохию пророки.
  • И один из них, по имени Агав, встав, предвозвестил Духом, что по всей вселенной будет великий голод, который и был при кесаре Клавдии.
  • Тогда ученики положили, каждый по достатку своему, послать пособие братьям, живущим в Иудее,
  • что и сделали, послав собранное к пресвитерам через Варнаву и Савла.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта