Скрыть
10:1
10:2
10:3
10:4
10:5
10:7
10:8
10:9
10:10
10:11
10:13
10:14
10:16
10:17
10:18
10:19
10:21
10:22
10:24
10:25
10:27
10:29
10:30
10:31
10:32
10:33
10:35
10:42
10:44
10:45
10:48
Глава 11 
11:2
11:3
11:4
11:5
11:6
11:7
11:8
11:9
11:10
11:11
11:13
11:14
11:17
11:18
11:20
11:22
11:24
11:26
Церковнославянский (рус)
[Зач. 24.] Му́жъ же нѣ́кiй бѣ́ въ Кесарі́и, и́менемъ Корни́лiй, со́тникъ от­ спи́ры нарица́ющiяся Италі́йскiя,
благоговѣ́инъ и боя́йся Бо́га со всѣ́мъ до́момъ сво­и́мъ, творя́й ми́лостыни мно́ги лю́демъ и моля́йся Бо́гу всегда́:
ви́дѣ въ видѣ́нiи я́вѣ, я́ко въ ча́съ девя́тый дне́, А́нгела Бо́жiя сше́дша къ нему́ и ре́кша ему́: Корни́лiе.
О́нъ же воз­зрѣ́въ на́нь и при­­стра́­шенъ бы́въ рече́: что́ е́сть, Го́споди? Рече́ же ему́: моли́твы твоя́ и ми́лостыни твоя́ взыдо́ша на па́мять предъ Бо́га:
и ны́нѣ посли́ во Иоппі́ю муже́й и при­­зови́ Си́мона, нарица́емаго Петра́:
се́й стра́н­ствуетъ у нѣ́ко­его Си́мона усмаря́, ему́же е́сть до́мъ при­­ мо́ри: то́й рече́тъ тебѣ́ глаго́лы, въ ни́хже спасе́шися ты́ и ве́сь до́мъ тво́й.
И я́коже отъи́де А́нгелъ глаго́ляй Корни́лiю, при­­гласи́въ два́ от­ рабо́въ сво­и́хъ и во́ина благо­чести́ва от­ служа́щихъ ему́
и сказа́въ и́мъ вся́, посла́ и́хъ во Иоппі́ю.
Во­у́трiе же, путьше́­ст­ву­ю­щымъ и́мъ и ко гра́ду при­­ближа́ющымся, взы́де Пе́тръ на го́рницу помоли́тися, о часѣ́ шестѣ́мъ.
Бы́сть же прiа́лченъ и хотя́ше вкуси́ти: гото́вящымъ же о́нѣмъ, нападе́ на́нь у́жасъ,
и ви́дѣ не́бо от­ве́рсто и сходя́щъ на́нь сосу́дъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу ве́лiю, по четы́ремъ кра́емъ при­­вя́занъ и ни́зу спуща́емь на зе́млю,
въ не́мже бя́ху вся́ четвероно́гая земли́ и звѣ́рiе и га́ди и пти́цы небе́сныя.
И бы́сть гла́съ къ нему́: воста́въ, Пе́тре, заколи́ и я́ждь.
Пе́тръ же рече́: ника́коже, Го́споди, я́ко николи́же ядо́хъ вся́ко скве́рно или́ нечи́сто.
И [се́] гла́съ па́ки къ нему́ втори́цею: я́же Бо́гъ очи́стилъ е́сть, ты́ не скверни́.
Сі́е же бы́сть три́щи: и па́ки взя́ся сосу́дъ на не́бо.
Я́коже въ себѣ́ недо­умѣва́­шеся Пе́тръ, что́ бы бы́ло видѣ́нiе, е́же ви́дѣ, и се́, му́жiе по́слан­нiи от­ Корни́лiа, вопро́шше и увѣ́дѣв­ше до́мъ Си́моновъ, ста́ша предъ враты́
и воз­гла́шше вопроша́ху, а́ще Си́монъ, нарица́емый Пе́тръ, здѣ́ стра́н­ствуетъ.
Петру́ же размышля́ющу о видѣ́нiи, рече́ ему́ Ду́хъ: се́, му́жiе трiе́ и́щутъ тебе́:
но воста́въ сни́ди и иди́ съ ни́ми, ничто́же разсужда́я: зане́ А́зъ посла́хъ и́хъ.
[Зач. 25.] Соше́дъ же Пе́тръ къ муже́мъ по́слан­нымъ къ нему́ от­ Корни́лiа, рече́: се́, а́зъ е́смь, его́же и́щете: ка́я е́сть вина́, ея́же ра́ди прiидо́сте?
Они́ же реко́ша: Корни́лiй со́тникъ, му́жъ пра́веденъ и боя́йся Бо́га, свидѣ́тел­ст­вованъ от­ всего́ язы́ка Иуде́йска, увѣще́нъ е́сть от­ А́нгела свя́та при­­зва́ти тя́ въ до́мъ сво́й и слы́шати глаго́лы от­ тебе́.
Призва́въ же и́хъ учреди́: нау́трiе же Пе́тръ воста́въ и́де съ ни́ми, и нѣ́цыи от­ бра́тiй, и́же от­ Иоппі́и, идо́ша съ ни́мъ:
и нау́трiе внидо́ша въ Кесарі́ю. Корни́лiй же бѣ́ ча́я и́хъ, созва́въ сро́дники своя́ и любе́зныя дру́ги.
Я́коже бы́сть вни́ти Петру́, срѣ́те его́ Корни́лiй, и па́дъ на ногу́ его́ поклони́ся.
Пе́тръ же воз­дви́же его́, глаго́ля: воста́ни: и а́зъ са́мъ человѣ́къ е́смь.
И съ ни́мъ бесѣ́дуя, вни́де и обрѣ́те собра́в­шыяся мно́ги:
рече́ же къ ни́мъ: вы́ вѣ́сте, я́ко не лѣ́по е́сть му́жу Иуде́анину при­­лѣпля́тися или́ при­­ходи́ти ко иноплеме́н­нику: и мнѣ́ Бо́гъ показа́ ни еди́наго скве́рна или́ нечи́ста глаго́лати человѣ́ка:
тѣ́мже и безъ сумнѣ́нiя прiидо́хъ при­­зва́нъ: вопроша́ю вы́ у́бо, ко­ея́ ра́ди вины́ посла́сте по мене́?
И Корни́лiй рече́: от­ четве́ртаго дне́ да́же до сего́ часа́ бѣ́хъ постя́ся и въ девя́тый ча́съ моля́ся въ дому́ мо­е́мъ: и се́, му́жъ ста́ предо мно́ю во оде́жди свѣ́тлѣ
и рече́: Корни́лiе, услы́шана бы́сть моли́тва твоя́, и ми́лостыни твоя́ помяну́шася предъ Бо́гомъ:
посли́ у́бо во Иоппі́ю и при­­зови́ Си́мона, и́же нарица́ет­ся Пе́тръ: се́й стра́н­ствуетъ въ дому́ Си́мона усмаря́ бли́зъ мо́ря: и́же при­­ше́дъ воз­глаго́летъ тебѣ́.
А́бiе у́бо посла́хъ къ тебѣ́, ты́ же до́брѣ сотвори́лъ еси́ при­­ше́дъ: ны́нѣ у́бо вси́ мы́ предъ Бо́гомъ предсто­и́мъ слы́шати вся́ повелѣ́н­ная тебѣ́ от­ Бо́га.
[Зач. 26.] Отве́рзъ же Пе́тръ уста́, рече́: по­и́стин­нѣ разумѣва́ю, я́ко не на лица́ зри́тъ Бо́гъ,
но во вся́цѣмъ язы́цѣ боя́йся Его́ и дѣ́лаяй пра́вду прiя́тенъ Ему́ е́сть:
сло́во, е́же посла́ сыно́мъ Изра́илевымъ, благовѣ­ст­ву́я ми́ръ Иису́съ Христо́мъ: Се́й е́сть всѣ́мъ Госпо́дь:
вы́ вѣ́сте глаго́лъ бы́в­шiй по все́й Иуде́и, наче́ншiйся от­ Галиле́и, по креще́нiи, е́же проповѣ́да Иоа́н­нъ:
Иису́са, И́же от­ Назаре́та, я́ко пома́за Его́ Бо́гъ Ду́хомъ Святы́мъ и си́лою, И́же про́йде благода́тел­ст­вуя и исцѣля́я вся́ наси́лован­ныя от­ дiа́вола, я́ко Бо́гъ бя́ше съ Ни́мъ:
и мы́ есмы́ свидѣ́теле всѣ́хъ, я́же сотвори́ во странѣ́ Иуде́йстѣй и во Иерусали́мѣ: Его́же и уби́ша, повѣ́шше на дре́вѣ.
Сего́ Бо́гъ воскреси́ въ тре́тiй де́нь и даде́ Ему́ явле́ну бы́ти,
не всѣ́мъ лю́демъ, но на́мъ свидѣ́телемъ преднарече́н­нымъ от­ Бо́га, и́же съ Ни́мъ ядо́хомъ и пи́хомъ, по воскресе́нiи Его́ от­ ме́ртвыхъ:
и повелѣ́ на́мъ проповѣ́дати лю́демъ и засвидѣ́тел­ст­вовати, я́ко То́й е́сть нарѣче́н­ный от­ Бо́га Судiя́ живы́мъ и ме́ртвымъ:
о Се́мъ вси́ проро́цы свидѣ́тел­ст­вуютъ, оставле́нiе грѣхо́въ прiя́ти и́менемъ Его́ вся́кому вѣ́ру­ю­щему въ О́нь.
[Зач. 27.] Еще́ же глаго́лющу Петру́ глаго́лы сiя́, нападе́ Ду́хъ Святы́й на вся́ слы́шащыя сло́во.
И ужасо́шася и́же от­ обрѣ́занiя вѣ́рнiи, ели́цы прiидо́ша съ Петро́мъ, я́ко и на язы́ки да́ръ Свята́го Ду́ха излiя́ся:
слы́шаху бо и́хъ глаго́лющихъ язы́ки и велича́ющихъ Бо́га. Тогда́ от­вѣща́ Пе́тръ:
еда́ во́ду воз­брани́ти мо́жетъ кто́, е́же не крести́тися си́мъ, и́же Ду́хъ Святы́й прiя́ша, я́коже и мы́?
Повелѣ́ же и́мъ крести́тися во и́мя Иису́съ Христо́во. Тогда́ моли́ша его́ пребы́ти у ни́хъ дни́ нѣ́кiя.
Слы́шаша же апо́столи и бра́тiя су́щiи во Иуде́и, я́ко и язы́цы прiя́ша сло́во Бо́жiе.
И егда́ взы́де Пе́тръ во Иерусали́мъ, препира́хуся съ ни́мъ и́же от­ обрѣ́занiя,
глаго́люще, я́ко къ муже́мъ обрѣ́занiя не иму́щымъ в­ше́лъ еси́ и я́лъ еси́ съ ни́ми.
Наче́нъ же Пе́тръ, ска́зоваше и́мъ поря́ду, глаго́ля:
а́зъ бѣ́хъ во гра́дѣ Иоппі́йстѣмъ моля́ся и ви́дѣхъ во у́жасѣ видѣ́нiе, сходя́щь сосу́дъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу ве́лiю, от­ четы́рехъ кра́евъ низпуща́ему съ небесе́, и прiи́де да́же до мене́:
въ ню́же воз­зрѣ́въ смотря́хъ, и ви́дѣхъ четвероно́гая земна́я и звѣ́ри и га́ды и пти́цы небе́сныя.
Слы́шахъ же гла́съ глаго́лющь мнѣ́: воста́въ, Пе́тре, заколи́ и я́ждь.
Рѣ́хъ же: ника́коже, Го́споди, я́ко вся́ко скве́рно или́ нечи́сто николи́же вни́де во уста́ моя́.
Отвѣща́ же ми́ гла́съ втори́цею съ небесе́ глаго́лющь: я́же Бо́гъ очи́стилъ е́сть, ты́ не скверни́.
Сiе́ же бы́сть три́жды: и па́ки взя́шася вся́ на не́бо.
И се́, а́бiе трiе́ му́жiе ста́ша предъ хра́миною, въ не́йже бѣ́хъ, по́слани от­ Кесарі́и ко мнѣ́.
Рече́ же ми́ Ду́хъ ити́ съ ни́ми, ничто́же разсужда́я: прiидо́ша же со мно́ю и ше́сть бра́тiя сі́и, и внидо́хомъ въ до́мъ му́жа.
И воз­вѣсти́ на́мъ, ка́ко ви́дѣ А́нгела [свя́та] въ дому́ сво­е́мъ, ста́в­ша и ре́кша ему́: посли́ во Иоппі́ю му́жы и при­­зови́ Си́мона, нарица́емаго Петра́,
и́же рече́тъ глаго́лы къ тебѣ́, въ ни́хже спасе́шися ты́ и ве́сь до́мъ тво́й.
Внегда́ же нача́хъ глаго́лати, нападе́ Ду́хъ Святы́й на ни́хъ, я́коже и на ны́ въ нача́лѣ.
Помяну́хъ же глаго́лъ Госпо́день, я́коже глаго́лаше: Иоа́н­нъ у́бо крести́лъ е́сть водо́ю, вы́ же и́мате крести́тися Ду́хомъ Святы́мъ.
А́ще у́бо ра́венъ да́ръ даде́ и́мъ Бо́гъ, я́коже и на́мъ вѣ́ровав­шымъ въ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, а́зъ же кто́ бѣ́хъ могі́й воз­брани́ти Бо́га?
Слы́шав­ше же сiя́ умолко́ша и сла́вляху Бо́га, глаго́люще: у́бо и язы́комъ Бо́гъ покая́нiе даде́ въ живо́тъ.
[Зач. 28.] Разсѣ́яв­шiися у́бо от­ ско́рби, бы́в­шiя при­­ Стефа́нѣ, про­идо́ша да́же до Финикі́и и Ки́пра и Антiохі́и, ни еди́ному же глаго́люще сло́во, то́кмо Иуде́емъ.
Бя́ху же нѣ́цыи от­ ни́хъ му́жiе Ки́прстiи и Кирине́йстiи, и́же, в­ше́дше во Антiохі́ю, глаго́лаху къ Е́ллиномъ, благовѣ­ст­ву́юще Го́спода Иису́са.
И бѣ́ рука́ Госпо́дня съ ни́ми: мно́гое же число́ вѣ́ровав­ше обрати́шася ко Го́споду.
Слы́шано же бы́сть сло́во о ни́хъ во у́шiю це́ркве су́щiя во Иерусали́мѣ, и посла́ша Варна́ву преити́ да́же до Антiохі́и:
и́же при­­ше́дъ и ви́дѣвъ благода́ть Бо́жiю, воз­ра́довася и моля́ше всѣ́хъ изволе́нiемъ се́рдца терпѣ́ти о Го́сподѣ:
я́ко бѣ́ му́жъ бла́гъ и испо́лнь Ду́ха Свя́та и вѣ́ры. И при­­ложи́ся наро́дъ мно́гъ Го́сподеви.
Изы́де же Варна́ва въ Та́рсъ взыска́ти Са́вла, и обрѣ́тъ его́, при­­веде́ его́ во Антiохі́ю:
бы́сть же и́мъ лѣ́то цѣ́ло собира́тися въ це́ркви и учи́ти наро́дъ мно́гъ, нарещи́ же пре́жде во Антiохі́и ученики́ Христiа́ны.
Въ ты́я же дни́ снидо́ша от­ Иерусали́ма проро́цы во Антiохі́ю:
воста́въ же еди́нъ от­ ни́хъ, и́менемъ Ага́въ, назна́менаше Ду́хомъ гла́дъ вели́къ хотя́щь бы́ти по все́й вселе́н­нѣй, и́же и бы́сть при­­ Клавді́и ке́сари:
от­ учени́къ же, по ели́ку кто́ имѣ́яше что́, изво́лиша кі́йждо и́хъ на слу́жбу посла́ти живу́щымъ во Иуде́и бра́тiямъ,
е́же и сотвори́ша, посла́в­ше къ ста́рцемъ руко́ю Варна́влею и Са́влею.
Синодальный
1 Видение Корнилия в Кесарии. 9 Видение Петра в Иоппии. 17 Посланные Корнилием прибыли в Иоппию. 23 Петр идет с ними в Кесарию. 34 Проповедь Петра об Иисусе Христе в доме Корнилия. 44 Излияние Духа Святого на язычников.
[Зач. 24.] В Кесарии был некоторый муж, именем Корнилий, сотник из полка, называемого Италийским,
благочестивый и боящийся Бога со всем домом своим, творивший много милостыни народу и всегда молившийся Богу.
Он в видении ясно видел около девятого часа дня Ангела Божия, который вошел к нему и сказал ему: Корнилий!
Он же, взглянув на него и испугавшись, сказал: что́, Господи? Ангел отвечал ему: молитвы твои и милостыни твои пришли на память пред Богом.
Итак, пошли людей в Иоппию и призови Симона, называемого Петром.
Он гостит у некоего Симона кожевника, которого дом находится при море; он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
Когда Ангел, говоривший с Корнилием, отошел, то он, призвав двоих из своих слуг и благочестивого воина из находившихся при нем
и, рассказав им все, послал их в Иоппию.
На другой день, когда они шли и приближались к городу, Петр около шестого часа взошел на верх дома помолиться.
И почувствовал он голод, и хотел есть. Между тем, как приготовляли, он пришел в исступление
и видит отверстое небо и сходящий к нему некоторый сосуд, как бы большое полотно, привязанное за четыре угла и опускаемое на землю;
в нем находились всякие четвероногие земные, звери, пресмыкающиеся и птицы небесные.
И был глас к нему: встань, Петр, заколи и ешь.
Но Петр сказал: нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого.
Тогда в другой раз был глас к нему: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
Это было трижды; и сосуд опять поднялся на небо.
Когда же Петр недоумевал в себе, что бы значило видение, которое он видел, – вот, мужи, посланные Корнилием, расспросив о доме Симона, остановились у ворот,
и, крикнув, спросили: здесь ли Симон, называемый Петром?
Между тем, как Петр размышлял о видении, Дух сказал ему: вот, три человека ищут тебя;
встань, сойди и иди с ними, нимало не сомневаясь; ибо Я послал их.
[Зач. 25.] Петр, сойдя к людям, присланным к нему от Корнилия, сказал: я тот, которого вы ищете; за каким делом пришли вы?
Они же сказали: Корнилий сотник, муж добродетельный и боящийся Бога, одобряемый всем народом Иудейским, получил от святого Ангела повеление призвать тебя в дом свой и послушать речей твоих.
Тогда Петр, пригласив их, угостил. А на другой день, встав, пошел с ними, и некоторые из братий Иоппийских пошли с ним.
В следующий день пришли они в Кесарию. Корнилий же ожидал их, созвав родственников своих и близких друзей.
Когда Петр входил, Корнилий встретил его и поклонился, пав к ногам его.
Петр же поднял его, говоря: встань; я тоже человек.
И, беседуя с ним, вошел в дом, и нашел многих собравшихся.
И сказал им: вы знаете, что Иудею возбранено сообщаться или сближаться с иноплеменником; но мне Бог открыл, чтобы я не почитал ни одного человека скверным или нечистым.
Посему я, будучи позван, и пришел беспрекословно. Итак, спрашиваю: для какого дела вы призвали меня?
Корнилий сказал: четвертого дня я постился до теперешнего часа, и в девятом часу молился в своем доме, и вот, стал предо мною муж в светлой одежде,
и говорит: Корнилий! услышана молитва твоя, и милостыни твои воспомянулись пред Богом.
Итак, пошли в Иоппию и призови Симона, называемого Петром; он гостит в доме кожевника Симона при море; он придет и скажет тебе.
Тотчас послал я к тебе, и ты хорошо сделал, что пришел. Теперь все мы предстоим пред Богом, чтобы выслушать все, что повелено тебе от Бога.
[Зач. 26.] Петр отверз уста и сказал: истинно познаю́, что Бог нелицеприятен,
но во всяком народе боящийся Его и поступающий по правде приятен Ему.
Он послал сынам Израилевым слово, благовествуя мир чрез Иисуса Христа; Сей есть Господь всех.
Вы знаете происходившее по всей Иудее, начиная от Галилеи, после крещения, проповеданного Иоанном:
как Бог Духом Святым и силою помазал Иисуса из Назарета, и Он ходил, благотворя и исцеляя всех, обладаемых диаволом, потому что Бог был с Ним.
И мы свидетели всего, что сделал Он в стране Иудейской и в Иерусалиме, и что наконец Его убили, повесив на древе.
Сего Бог воскресил в третий день, и дал Ему являться
не всему народу, но свидетелям, предызбранным от Бога, нам, которые с Ним ели и пили, по воскресении Его из мертвых.
И Он повелел нам проповедовать людям и свидетельствовать, что Он есть определенный от Бога Судия живых и мертвых.
О Нем все пророки свидетельствуют, что всякий верующий в Него получит прощение грехов именем Его.
[Зач. 27.] Когда Петр еще продолжал эту речь, Дух Святой сошел на всех, слушавших слово.
И верующие из обрезанных, пришедшие с Петром, изумились, что дар Святого Духа излился и на язычников,
ибо слышали их говорящих языками и величающих Бога. Тогда Петр сказал:
кто может запретить креститься водою тем, которые, как и мы, получили Святого Духа?
И велел им креститься во имя Иисуса Христа. Потом они просили его пробыть у них несколько дней.
1 Упреки обрезанных Петру в Иерусалиме; их радость после рассказа Петра о событиях в Иоппии и Кесарии. 19 Основание Варнавой и Савлом Церкви в Антиохии Сирийской; ученики здесь впервые стали называться христианами. 27 Отсюда послана помощь чрез Варнаву и Савла Церкви в Иерусалиме.
Услышали апостолы и братия, бывшие в Иудее, что и язычники приняли слово Божие.
И когда Петр пришел в Иерусалим, обрезанные упрекали его,
говоря: ты ходил к людям необрезанным и ел с ними.
Петр же начал пересказывать им по порядку, говоря:
в городе Иоппии я молился, и в исступлении видел видение: сходил некоторый сосуд, как бы большое полотно, за четыре угла спускаемое с неба, и спустилось ко мне.
Я посмотрел в него и, рассматривая, увидел четвероногих земных, зверей, пресмыкающихся и птиц небесных.
И услышал я голос, говорящий мне: встань, Петр, заколи и ешь.
Я же сказал: нет, Господи, ничего скверного или нечистого никогда не входило в уста мои.
И отвечал мне голос вторично с неба: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
Это было трижды, и опять поднялось всё на небо.
И вот, в тот самый час три человека стали перед домом, в котором я был, посланные из Кесарии ко мне.
Дух сказал мне, чтобы я шел с ними, нимало не сомневаясь. Пошли со мною и сии шесть братьев, и мы пришли в дом того человека.
Он рассказал нам, как он видел в доме своем Ангела (святого), который стал и сказал ему: пошли в Иоппию людей и призови Симона, называемого Петром;
он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
Когда же начал я говорить, сошел на них Дух Святой, как и на нас вначале.
Тогда вспомнил я слово Господа, как Он говорил: «Иоанн крестил водою, а вы будете крещены Духом Святым».
Итак, если Бог дал им такой же дар, как и нам, уверовавшим в Господа Иисуса Христа, то кто же я, чтобы мог воспрепятствовать Богу?
Выслушав это, они успокоились и прославили Бога, говоря: видно, и язычникам дал Бог покаяние в жизнь.
[Зач. 28.] Между тем рассеявшиеся от гонения, бывшего после Стефана, прошли до Финикии и Кипра и Антиохии, никому не проповедуя слово, кроме Иудеев.
Были же некоторые из них Кипряне и Киринейцы, которые, придя в Антиохию, говорили Еллинам, благовествуя Господа Иисуса.
И была рука Господня с ними, и великое число, уверовав, обратилось к Господу.
Дошел слух о сем до церкви Иерусалимской, и поручили Варнаве идти в Антиохию.
Он, прибыв и увидев благодать Божию, возрадовался и убеждал всех держаться Господа искренним сердцем;
ибо он был муж добрый и исполненный Духа Святого и веры. И приложилось довольно народа к Господу.
Потом Варнава пошел в Тарс искать Савла и, найдя его, привел в Антиохию.
Целый год собирались они в церкви и учили немалое число людей, и ученики в Антиохии в первый раз стали называться Христианами.
В те дни пришли из Иерусалима в Антиохию пророки.
И один из них, по имени Агав, встав, предвозвестил Духом, что по всей вселенной будет великий голод, который и был при кесаре Клавдии.
Тогда ученики положили, каждый по достатку своему, послать пособие братьям, живущим в Иудее,
что и сделали, послав собранное к пресвитерам через Варнаву и Савла.
Кесаріяда Италійскій диб аталган полкнын жоз кеше башлыгы Корнилій атлы бер кеше булган.
Ул изге тормошло булган, бар жорто белян Алладан куркыб, калыкка кюб садака биреб, жалан теляк итеб торган.
Коннöн тугызынчы сагате чоронда аnар кюренеÿ булган: ул уз жанына Алла пяриштясе кергянне айырмачык кюргян; пяриштя аnар: Корнілій! дигян.
Ул аҥар караб, куркыб äйткян: эй Ходай, ней? дигян. Париштя аҥар äйткян: синеҥ телякляреҥ дя, садакаларыҥ да Алла алдында искя тöшöрöлдöляр.
Инде айса Іоппіяга кешеляр жибяреб, Петръ диб атала торган Симонны чакырт.
Ул бер тирече Симонда тора, анын жорто дипгез жарында; ул сиnа ÿзеn дя, бар жортоҥ да котолорлок сюзлярне айтер, дигян.
Корнилій белян сойляшкян пяриштя киткяч, ул ÿз кызмятчеляренен икесен, тагы ÿз жанында тороучы салдатларнын изге тормошлосон беряÿне чакырыб алган да,
Аларга барысын да айтеб, аларны Іоппіяга жибяргян.
Иртягесен алар барган чагында, калага жакыннашкан чорда, алтынчы сагат тирясендя, Петръ ой тюбясеня теляк итяргя менгян.
Анын карыны ачыб китеб, ашасы килгян. Азерлягян арада, аҥар зур куркыныч тöшкян.
Ачылган кюкне, аннан аҥар жиргя таба тöшöб киля торган, дюрт почмагыннан бяйлянгян оло аш жаулыгына ошаулы бер нястя кюргян.
Анын эчендя жирдяге дюрт аяклы торлö жяннекляр, кейекляр, шыуышыб жöрой торган жяннекляр дя, ауа кошлары да булган.
Аnар ауаз да килгян: эй Петръ! тор да чалыб аша, дигян.
Петръ äйткян: эй Ходай! жук, минем торлö шакшы нястане, жя таза тогöлне бер чакта да ашаганым жук, дигян.
Шунда тагы икенче табкыр аnар ауаз килгян: Алла тазартканны син шакшыга санама, дигян.
Бу очкя чаклы булган, аннары кюренгян нястя тагы кюккя кютярелгян.
Петръ бу кюргян нястясен уз кюnелендя нейгя журарга белмей торган чагында, Корнилій жибяргян кешеляр, Симонъ ойон сораштырыб белеб, кабка тобöня килеб туктаганнар, да, дяшеб сораганнар:
Петръ диб атала торган Симонъ мында тора мы? дигянняр.
Петрь кюргяне турысында уйлаб торган арада, Тын аnар äйткян: мына сине öч кеше эзлей:
тор да, тошöб, ич тя шиклянмейче, алар белян бар, аларны Мин жибярдем шул, дигян.
Петръ тошкяч, Корнилій жибяргян кешеляргя äйткян: сез эзлей торган мин узем, сез ней сябяблей килдегез? дигян.
Алар äйткянняр: Алладан куркыб тороучы, арыулык кылыучы бöтöн Іудея калыгы арыуга саный торган, жоз кеше башлыгы Корнілій изге пяриштядян ÿз ойоня сине чакырыб, синеҥ сюзляреnне тыnнарга бойорок алды, дигянняр.
Петръ аларны чакырыб алыб сыйлаган; икенче конно тороб, алар белян барган; анын белян Іоппіядагы туганнарнын да кайсылары барганнар.
Икенче конно алар Кесаріяга килеб кергянняр; Корнилій туганнарын да, жакын дусларын да чакырыб, аларны котбб торган.
Петръ килеб кергяч, Корнилій аны карышы алыб, анын аягы астына жыгылыб башырган.
Петръ аны кютяреб алыб äйткян; тор, мин ÿзем дя адям, дигян.
Анын белян сойляшеб, (öйгя) кергян, анда жыйылган кюб кешелярне кюргян;
Аларга äйткян: сез белясез, Іудея кешесеня бютян зат кешеляре белян катышырга, жя жакыннашырга кушылмаган: миnа Алла бер кешене дя шакшыга, жя таза тогöлгя санама диб белдертте.
Шунын оч он мин чакырылгач, шиклянмейче килдем; инде айса сездян соройым: мине ней сабяблей чакырдыгыз? дигян.
Корнілій äйткян: дюртенче кон шушы сагаткя чаклы мин ураза тоттом, тугызынчы сагаття ÿз ойомдя теляк иттем: мына минем алдымда ак кейем кейгян кеше кюренеб тордо,
Ул айтте: Корнілій синеn телягеҥ эшетелде, садакаларыn да Алла алдында искя тошоролдоляр;
Инде айса Іоппіяга жибяреб, Петръ диб аталган Симонны чакырыб китер; ул дингез жанындагы тирече Симонда тора, ул килеб сиnа айтер, диде.
Шул сагаттюк мин сиnа жибярдем; инде синеn килеуеҥ жакшы. Казер без барыбыз да Алладан сиnа ней кушылганны барын да тыnныйык диб, Алла карышысында торабыз, дигян.
Петръ ауызын ачыб äйткян: чыннаб, Алла кешенен жозоня караб кылмаганны аnныйым.
Бар калык та да Алладан куркыучы, дорос кылыныучы Аnар сöйкöмне.
Іисусъ Христосъ арткылы тынычлык турысында изге хабяр сойляб, Ул Израиль улларына сюз жибяргян: Ул барысынын да Ходайы.
Іоаннъ сойлягян чумылыудан суҥ, Галилеядан башлаб, ботöн Іудеяда булган эшлярне белясез.
Назареттан чыккан Іисусны Алла сайлаб, Аnар Святый Тын да, кыуат та иnдерде; Алла Анын белян булганга кюря, Ул изгелекляр кылыб, женнянгяннярнен барысын да сауыктырыб жöрдо.
Іудея жирендя, Іерусалимдя дя Ул кылган эшкя, Аны агачка кадаклаб ÿтергянняреня барысына да без таныкчы.
Шушыны Алла очöнчö кöннö терелтеб торгоздо да Анар кюренергя ирек бирде.
Бар калыкка да тогöл, тик Алладан алдан сайланыб куйылганнарга, Анын улгяненнян терелеб торганыннан суn, Анын белян бергя ашаб эчеб жöргян таныкчылары безгя гня (кюренергя ирек бирде).
Ул безгя тереляргя дя, улгянняргя дя Алладан сайланыб куйылган Хокöмче икяннеген таныклаб, кешеляргя сойляргя кушты.
Анын турысында бар пагамбярляр, Аnар ышаныучы äр-бер кеше Анын исеме белян жазыклар кичелеуен алыр диб таныклык итялар, дигян.
Петръ бу сюзлярне äйткян чагында, Святый Тын сюз тыннаучыларнын барысына да, иnгян.
Петръ белян килгян ышаныучыларнын киселгян- няренен жалган деннеляргя Святый Тыннын дяуляте ингянне кюреб, исляре киткян;
Аларнын торло телляр белян сойляшкяннярен, Алла- ны ололаганнарын эшеткянняр шул. Шул чакта Петръ äйткян:
Бу безнен кюк Святый Тынны алганнарга сыу белян чумылырга кем ирек бирмяс? дигян дя,
Іисусъ Христосъ исеменя аларга чумылдырылырга кушкан. Аннары алар аnар берауык кон бездя тор диб инялгянняр.
Апостоллар да, Іудеяда тороучы туганнар да жалган деннелярнен Алла сюзен кабыл алганнарын эшеткянняр.
Петръ Іерусалимгя килгяч, киселгянняр анын белян сюзгя килеб,
Äйткянняр: син киселмягян ирляргя кереб, алар белян аш ашаганын, дигянняр.
Петръ аларга былай диб рятляб айтя башлаган:
Мин Іоппія каласында теляк итеб, онотолоб торган чагында кюренеу кюрдем: кюктян дюрт почмагыннан бяйлягян оло аш жаулыгына ошаулы миnа бер нястя килеб тоштö.
Мин кюз салыб аны караштырдым да, анда жирдяге дюрт аяклыларны, кейеклярне, шыуышыб жöрой торган жяннеклярне, ауадагы кошларны да кюрдем.
Мин шунда: эй Петръ, тор да чалыб аша диб äйткян ауаз эшеттем.
Мин айттем: эй Ходай, жук, минем ауызыма шакшы, жя таза тогöл нястялярнен бер чакта да кергяне жук, дидем.
Миnа кюктян ауаз икенче табкыр жауаб бирде: Алла тазартканны, син шакшыга санама, диб.
Бу очкя чаклы булды да, барысы да кабат кюккя кютярелде.
Мына, шул сагаттюк Кесаріядан мшга жибярелгян оч ир кеше мин торган ой жанына килеб туктадылар.
Тын миnа: алар белян бер дя шиклянмейче бар диб айтте; минем белян бу алты туганнар да бардылар без шул кеше öйбня кердек.
Безгя ÿз ойöндя аnар (изге) пяриштя кюренеб äйткян сюзлярне äйтеб бирде: Іоппіяга ир кешеляр жибяр дя Петръ диб аталган Симонны чакырт,
Ул сиnа син дя, бар жортоn да котолорлок сюзляр сойляр, диде.
Мин сойлöй башлагач, элеке безгя иnгян кюк, аларга Святый Тын иnде.
Шул чакта Ходайнын: Іоаннъ сыуда чумылдырды, аммя сез Святый Тын белян чумылдырылырсыз диб äйткян сюзе минем исемя тошто.
Шулай Алла без Ходай Іисусъ Христоска ышаныучыларга биргян кюк, аларга да шундый дяулятне биргяч, Аллага карышы торорга мин кем суn? дигян.
Мыны эшеткяч, алар тынычланганнар да, айса жалган деннеляргя дя Алла терелеккя (итя торган) тяубяне биргян икян диб Алланы даннаганнар.
Ул арада Стефанъ утерелгяч булган кысанныктан таралышкан ышаныучылар Финикіяга, Кипрга, Антіохіяга чаклы китеб, Іудейлярдян башка беряÿгя дя сюзне сойлямейче уткянняр.
Аларнын кайсылары Антіохіяга кереб, Ходай Іисусны айтеб, Еллиннарга сойляÿчеляре, Кипръ кешеляре белян Киринея кешеляре икян.
Ходай кыуаты алар белян икян; кюб кешеляр ышаныб Ходайга кайтканнар.
Алар турысында Іерусалимдяге ышаныучылар жыйынына хабяр эшетелгян дя, алар Варнаваны Антіохіяга жибяргяннар.
Ул килгяч, Алланын дяулятен кюреб, бик сöйбнгян дя, барысын да чын кюnел белян Ходайга биренеб торорга димнягян.
Ул Святый Тынга да, ышаныуга да тулы арыу кеше икян. Байтак калык Ходайга кушылган.
Аннары Варнава Савлны эзляргя Тарска киткян; аны табыб, Антіохіяга алыб киткян.
Алар жыл буйынчы келяу öйöня жыйылышканнар да, байтак калыкны öйряткянняр; ойрянеучеляр Христосныкылар диб иn элеке Антіохія да атала
Шул коннярдя Іерусалимнян Антіохіяга пагамбярляр килгянняр.
Аларнын берсе Агавъ атлысы тороб, Тын билгерткянчя, ботöн дöньядя каты ачлык булыр диб алдан äйткян. Ул ачлык кесарь Клавдій багытында булган.
Шул чакта öйрянеÿчеляр арберсе ÿзенен малыннан Іудеяда тороучы туганнарга булышырга куйганнар.
Жыйылганны Варнава белян Савлъ арткылы башлыкларга жибяреб, бу эшне житкезгян-няр.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible