Скрыть
11:2
11:3
11:4
11:5
11:6
11:7
11:8
11:9
11:10
11:11
11:13
11:14
11:17
11:18
11:20
11:22
11:24
11:26
Церковнославянский (рус)
Слы́шаша же апо́столи и бра́тiя су́щiи во Иуде́и, я́ко и язы́цы прiя́ша сло́во Бо́жiе.
И егда́ взы́де Пе́тръ во Иерусали́мъ, препира́хуся съ ни́мъ и́же от­ обрѣ́занiя,
глаго́люще, я́ко къ муже́мъ обрѣ́занiя не иму́щымъ в­ше́лъ еси́ и я́лъ еси́ съ ни́ми.
Наче́нъ же Пе́тръ, ска́зоваше и́мъ поря́ду, глаго́ля:
а́зъ бѣ́хъ во гра́дѣ Иоппі́йстѣмъ моля́ся и ви́дѣхъ во у́жасѣ видѣ́нiе, сходя́щь сосу́дъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу ве́лiю, от­ четы́рехъ кра́евъ низпуща́ему съ небесе́, и прiи́де да́же до мене́:
въ ню́же воз­зрѣ́въ смотря́хъ, и ви́дѣхъ четвероно́гая земна́я и звѣ́ри и га́ды и пти́цы небе́сныя.
Слы́шахъ же гла́съ глаго́лющь мнѣ́: воста́въ, Пе́тре, заколи́ и я́ждь.
Рѣ́хъ же: ника́коже, Го́споди, я́ко вся́ко скве́рно или́ нечи́сто николи́же вни́де во уста́ моя́.
Отвѣща́ же ми́ гла́съ втори́цею съ небесе́ глаго́лющь: я́же Бо́гъ очи́стилъ е́сть, ты́ не скверни́.
Сiе́ же бы́сть три́жды: и па́ки взя́шася вся́ на не́бо.
И се́, а́бiе трiе́ му́жiе ста́ша предъ хра́миною, въ не́йже бѣ́хъ, по́слани от­ Кесарі́и ко мнѣ́.
Рече́ же ми́ Ду́хъ ити́ съ ни́ми, ничто́же разсужда́я: прiидо́ша же со мно́ю и ше́сть бра́тiя сі́и, и внидо́хомъ въ до́мъ му́жа.
И воз­вѣсти́ на́мъ, ка́ко ви́дѣ А́нгела [свя́та] въ дому́ сво­е́мъ, ста́в­ша и ре́кша ему́: посли́ во Иоппі́ю му́жы и при­­зови́ Си́мона, нарица́емаго Петра́,
и́же рече́тъ глаго́лы къ тебѣ́, въ ни́хже спасе́шися ты́ и ве́сь до́мъ тво́й.
Внегда́ же нача́хъ глаго́лати, нападе́ Ду́хъ Святы́й на ни́хъ, я́коже и на ны́ въ нача́лѣ.
Помяну́хъ же глаго́лъ Госпо́день, я́коже глаго́лаше: Иоа́н­нъ у́бо крести́лъ е́сть водо́ю, вы́ же и́мате крести́тися Ду́хомъ Святы́мъ.
А́ще у́бо ра́венъ да́ръ даде́ и́мъ Бо́гъ, я́коже и на́мъ вѣ́ровав­шымъ въ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, а́зъ же кто́ бѣ́хъ могі́й воз­брани́ти Бо́га?
Слы́шав­ше же сiя́ умолко́ша и сла́вляху Бо́га, глаго́люще: у́бо и язы́комъ Бо́гъ покая́нiе даде́ въ живо́тъ.
[Зач. 28.] Разсѣ́яв­шiися у́бо от­ ско́рби, бы́в­шiя при­­ Стефа́нѣ, про­идо́ша да́же до Финикі́и и Ки́пра и Антiохі́и, ни еди́ному же глаго́люще сло́во, то́кмо Иуде́емъ.
Бя́ху же нѣ́цыи от­ ни́хъ му́жiе Ки́прстiи и Кирине́йстiи, и́же, в­ше́дше во Антiохі́ю, глаго́лаху къ Е́ллиномъ, благовѣ­ст­ву́юще Го́спода Иису́са.
И бѣ́ рука́ Госпо́дня съ ни́ми: мно́гое же число́ вѣ́ровав­ше обрати́шася ко Го́споду.
Слы́шано же бы́сть сло́во о ни́хъ во у́шiю це́ркве су́щiя во Иерусали́мѣ, и посла́ша Варна́ву преити́ да́же до Антiохі́и:
и́же при­­ше́дъ и ви́дѣвъ благода́ть Бо́жiю, воз­ра́довася и моля́ше всѣ́хъ изволе́нiемъ се́рдца терпѣ́ти о Го́сподѣ:
я́ко бѣ́ му́жъ бла́гъ и испо́лнь Ду́ха Свя́та и вѣ́ры. И при­­ложи́ся наро́дъ мно́гъ Го́сподеви.
Изы́де же Варна́ва въ Та́рсъ взыска́ти Са́вла, и обрѣ́тъ его́, при­­веде́ его́ во Антiохі́ю:
бы́сть же и́мъ лѣ́то цѣ́ло собира́тися въ це́ркви и учи́ти наро́дъ мно́гъ, нарещи́ же пре́жде во Антiохі́и ученики́ Христiа́ны.
Въ ты́я же дни́ снидо́ша от­ Иерусали́ма проро́цы во Антiохі́ю:
воста́въ же еди́нъ от­ ни́хъ, и́менемъ Ага́въ, назна́менаше Ду́хомъ гла́дъ вели́къ хотя́щь бы́ти по все́й вселе́н­нѣй, и́же и бы́сть при­­ Клавді́и ке́сари:
от­ учени́къ же, по ели́ку кто́ имѣ́яше что́, изво́лиша кі́йждо и́хъ на слу́жбу посла́ти живу́щымъ во Иуде́и бра́тiямъ,
е́же и сотвори́ша, посла́в­ше къ ста́рцемъ руко́ю Варна́влею и Са́влею.
Синодальный
1 Упреки обрезанных Петру в Иерусалиме; их радость после рассказа Петра о событиях в Иоппии и Кесарии. 19 Основание Варнавой и Савлом Церкви в Антиохии Сирийской; ученики здесь впервые стали называться христианами. 27 Отсюда послана помощь чрез Варнаву и Савла Церкви в Иерусалиме.
Услышали апостолы и братия, бывшие в Иудее, что и язычники приняли слово Божие.
И когда Петр пришел в Иерусалим, обрезанные упрекали его,
говоря: ты ходил к людям необрезанным и ел с ними.
Петр же начал пересказывать им по порядку, говоря:
в городе Иоппии я молился, и в исступлении видел видение: сходил некоторый сосуд, как бы большое полотно, за четыре угла спускаемое с неба, и спустилось ко мне.
Я посмотрел в него и, рассматривая, увидел четвероногих земных, зверей, пресмыкающихся и птиц небесных.
И услышал я голос, говорящий мне: встань, Петр, заколи и ешь.
Я же сказал: нет, Господи, ничего скверного или нечистого никогда не входило в уста мои.
И отвечал мне голос вторично с неба: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
Это было трижды, и опять поднялось всё на небо.
И вот, в тот самый час три человека стали перед домом, в котором я был, посланные из Кесарии ко мне.
Дух сказал мне, чтобы я шел с ними, нимало не сомневаясь. Пошли со мною и сии шесть братьев, и мы пришли в дом того человека.
Он рассказал нам, как он видел в доме своем Ангела (святого), который стал и сказал ему: пошли в Иоппию людей и призови Симона, называемого Петром;
он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
Когда же начал я говорить, сошел на них Дух Святой, как и на нас вначале.
Тогда вспомнил я слово Господа, как Он говорил: «Иоанн крестил водою, а вы будете крещены Духом Святым».
Итак, если Бог дал им такой же дар, как и нам, уверовавшим в Господа Иисуса Христа, то кто же я, чтобы мог воспрепятствовать Богу?
Выслушав это, они успокоились и прославили Бога, говоря: видно, и язычникам дал Бог покаяние в жизнь.
[Зач. 28.] Между тем рассеявшиеся от гонения, бывшего после Стефана, прошли до Финикии и Кипра и Антиохии, никому не проповедуя слово, кроме Иудеев.
Были же некоторые из них Кипряне и Киринейцы, которые, придя в Антиохию, говорили Еллинам, благовествуя Господа Иисуса.
И была рука Господня с ними, и великое число, уверовав, обратилось к Господу.
Дошел слух о сем до церкви Иерусалимской, и поручили Варнаве идти в Антиохию.
Он, прибыв и увидев благодать Божию, возрадовался и убеждал всех держаться Господа искренним сердцем;
ибо он был муж добрый и исполненный Духа Святого и веры. И приложилось довольно народа к Господу.
Потом Варнава пошел в Тарс искать Савла и, найдя его, привел в Антиохию.
Целый год собирались они в церкви и учили немалое число людей, и ученики в Антиохии в первый раз стали называться Христианами.
В те дни пришли из Иерусалима в Антиохию пророки.
И один из них, по имени Агав, встав, предвозвестил Духом, что по всей вселенной будет великий голод, который и был при кесаре Клавдии.
Тогда ученики положили, каждый по достатку своему, послать пособие братьям, живущим в Иудее,
что и сделали, послав собранное к пресвитерам через Варнаву и Савла.
Апостоллар да, Іудеяда тороучы туганнар да жалган деннелярнен Алла сюзен кабыл алганнарын эшеткянняр.
Петръ Іерусалимгя килгяч, киселгянняр анын белян сюзгя килеб,
Äйткянняр: син киселмягян ирляргя кереб, алар белян аш ашаганын, дигянняр.
Петръ аларга былай диб рятляб айтя башлаган:
Мин Іоппія каласында теляк итеб, онотолоб торган чагында кюренеу кюрдем: кюктян дюрт почмагыннан бяйлягян оло аш жаулыгына ошаулы миnа бер нястя килеб тоштö.
Мин кюз салыб аны караштырдым да, анда жирдяге дюрт аяклыларны, кейеклярне, шыуышыб жöрой торган жяннеклярне, ауадагы кошларны да кюрдем.
Мин шунда: эй Петръ, тор да чалыб аша диб äйткян ауаз эшеттем.
Мин айттем: эй Ходай, жук, минем ауызыма шакшы, жя таза тогöл нястялярнен бер чакта да кергяне жук, дидем.
Миnа кюктян ауаз икенче табкыр жауаб бирде: Алла тазартканны, син шакшыга санама, диб.
Бу очкя чаклы булды да, барысы да кабат кюккя кютярелде.
Мына, шул сагаттюк Кесаріядан мшга жибярелгян оч ир кеше мин торган ой жанына килеб туктадылар.
Тын миnа: алар белян бер дя шиклянмейче бар диб айтте; минем белян бу алты туганнар да бардылар без шул кеше öйбня кердек.
Безгя ÿз ойöндя аnар (изге) пяриштя кюренеб äйткян сюзлярне äйтеб бирде: Іоппіяга ир кешеляр жибяр дя Петръ диб аталган Симонны чакырт,
Ул сиnа син дя, бар жортоn да котолорлок сюзляр сойляр, диде.
Мин сойлöй башлагач, элеке безгя иnгян кюк, аларга Святый Тын иnде.
Шул чакта Ходайнын: Іоаннъ сыуда чумылдырды, аммя сез Святый Тын белян чумылдырылырсыз диб äйткян сюзе минем исемя тошто.
Шулай Алла без Ходай Іисусъ Христоска ышаныучыларга биргян кюк, аларга да шундый дяулятне биргяч, Аллага карышы торорга мин кем суn? дигян.
Мыны эшеткяч, алар тынычланганнар да, айса жалган деннеляргя дя Алла терелеккя (итя торган) тяубяне биргян икян диб Алланы даннаганнар.
Ул арада Стефанъ утерелгяч булган кысанныктан таралышкан ышаныучылар Финикіяга, Кипрга, Антіохіяга чаклы китеб, Іудейлярдян башка беряÿгя дя сюзне сойлямейче уткянняр.
Аларнын кайсылары Антіохіяга кереб, Ходай Іисусны айтеб, Еллиннарга сойляÿчеляре, Кипръ кешеляре белян Киринея кешеляре икян.
Ходай кыуаты алар белян икян; кюб кешеляр ышаныб Ходайга кайтканнар.
Алар турысында Іерусалимдяге ышаныучылар жыйынына хабяр эшетелгян дя, алар Варнаваны Антіохіяга жибяргяннар.
Ул килгяч, Алланын дяулятен кюреб, бик сöйбнгян дя, барысын да чын кюnел белян Ходайга биренеб торорга димнягян.
Ул Святый Тынга да, ышаныуга да тулы арыу кеше икян. Байтак калык Ходайга кушылган.
Аннары Варнава Савлны эзляргя Тарска киткян; аны табыб, Антіохіяга алыб киткян.
Алар жыл буйынчы келяу öйöня жыйылышканнар да, байтак калыкны öйряткянняр; ойрянеучеляр Христосныкылар диб иn элеке Антіохія да атала
Шул коннярдя Іерусалимнян Антіохіяга пагамбярляр килгянняр.
Аларнын берсе Агавъ атлысы тороб, Тын билгерткянчя, ботöн дöньядя каты ачлык булыр диб алдан äйткян. Ул ачлык кесарь Клавдій багытында булган.
Шул чакта öйрянеÿчеляр арберсе ÿзенен малыннан Іудеяда тороучы туганнарга булышырга куйганнар.
Жыйылганны Варнава белян Савлъ арткылы башлыкларга жибяреб, бу эшне житкезгян-няр.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible