Деяния апостолов, 11:27-30, 12:25

 
  • Слы́шаша же апóстоли и брáтiя сýщiи во Иудéи, я́ко и язы́цы прiя́ша слóво Бóжiе.
  • И егдá взы́де пéтръ во Иерусали́мъ, препирáхуся съ ни́мъ и́же от­ обрѣ́занiя,
  • глагóлюще, я́ко къ мужéмъ обрѣ́занiя не имýщымъ в­шéлъ еси́ и я́лъ еси́ съ ни́ми.
  • Начéнъ же пéтръ, скáзоваше и́мъ поря́ду, глагóля:
  • áзъ бѣ́хъ во грáдѣ Иоппíйстѣмъ моля́ся и ви́дѣхъ во ýжасѣ видѣ́нiе, сходя́щь сосýдъ нѣ́кiй, я́ко плащани́цу вéлiю, от­ четы́рехъ крáевъ низпущáему съ небесé, и прiи́де дáже до менé:
  • въ ню́же воз­зрѣ́въ смотря́хъ, и ви́дѣхъ четверонóгая земнáя и звѣ́ри и гáды и пти́цы небéсныя.
  • Слы́шахъ же глáсъ глагóлющь мнѣ́: востáвъ, пéтре, заколи́ и я́ждь.
  • Рѣ́хъ же: никáкоже, Гóсподи, я́ко вся́ко сквéрно или́ нечи́сто николи́же вни́де во устá моя́.
  • Отвѣщá же ми́ глáсъ втори́цею съ небесé глагóлющь: я́же Бóгъ очи́стилъ éсть, ты́ не скверни́.
  • Сié же бы́сть три́жды: и пáки взя́шася вся́ на нéбо.
  • И сé, áбiе трié мýжiе стáша предъ хрáминою, въ нéйже бѣ́хъ, пóслани от­ кесарíи ко мнѣ́.
  • Речé же ми́ Дýхъ ити́ съ ни́ми, ничтóже разсуждáя: прiидóша же со мнóю и шéсть брáтiя сíи, и внидóхомъ въ дóмъ мýжа.
  • И воз­вѣсти́ нáмъ, кáко ви́дѣ áнгела [свя́та] въ домý сво­éмъ, стáв­ша и рéкша емý: посли́ во Иоппíю мýжы и при­­зови́ Си́мона, нарицáемаго Петрá,
  • и́же речéтъ глагóлы къ тебѣ́, въ ни́хже спасéшися ты́ и вéсь дóмъ твóй.
  • Внегдá же начáхъ глагóлати, нападé Дýхъ святы́й на ни́хъ, я́коже и на ны́ въ начáлѣ.
  • Помянýхъ же глагóлъ Госпóдень, я́коже глагóлаше: Иоáн­нъ ýбо крести́лъ éсть водóю, вы́ же и́мате крести́тися Дýхомъ святы́мъ.
  • А́ще ýбо рáвенъ дáръ дадé и́мъ Бóгъ, я́коже и нáмъ вѣ́ровав­шымъ въ Гóспода нá­шего Иисýса Христá, áзъ же ктó бѣ́хъ могíй воз­брани́ти Бóга?
  • Слы́шав­ше же сiя́ умолкóша и слáвляху Бóга, глагóлюще: ýбо и язы́комъ Бóгъ покая́нiе дадé въ живóтъ.
  • [Зач. 28.] Разсѣ́яв­шiися ýбо от­ скóрби, бы́в­шiя при­­ стефáнѣ, про­идóша дáже до Финикíи и ки́пра и Антiохíи, ни еди́ному же глагóлюще слóво, тóкмо Иудéемъ.
  • Бя́ху же нѣ́цыи от­ ни́хъ мýжiе ки́прстiи и киринéйстiи, и́же, в­шéдше во Антiохíю, глагóлаху къ éллиномъ, благовѣ­ст­вýюще Гóспода Иисýса.
  • И бѣ́ рукá Госпóдня съ ни́ми: мнóгое же числó вѣ́ровав­ше обрати́шася ко Гóсподу.
  • Слы́шано же бы́сть слóво о ни́хъ во ýшiю цéркве сýщiя во Иерусали́мѣ, и послáша Варнáву преити́ дáже до Антiохíи:
  • и́же при­­шéдъ и ви́дѣвъ благодáть Бóжiю, воз­рáдовася и моля́ше всѣ́хъ изволéнiемъ сéрдца терпѣ́ти о Гóсподѣ:
  • я́ко бѣ́ мýжъ блáгъ и испóлнь Дýха свя́та и вѣ́ры. И при­­ложи́ся нарóдъ мнóгъ Гóсподеви.
  • Изы́де же Варнáва въ тáрсъ взыскáти сáвла, и обрѣ́тъ егó, при­­ведé егó во Антiохíю:
  • бы́сть же и́мъ лѣ́то цѣ́ло собирáтися въ цéркви и учи́ти нарóдъ мнóгъ, нарещи́ же прéжде во Антiохíи ученики́ Христiáны.
  • Въ ты́я же дни́ снидóша от­ Иерусали́ма прорóцы во Антiохíю:
  • востáвъ же еди́нъ от­ ни́хъ, и́менемъ агáвъ, назнáменаше Дýхомъ глáдъ вели́къ хотя́щь бы́ти по всéй вселéн­нѣй, и́же и бы́сть при­­ клавдíи кéсари:
  • от­ учени́къ же, по ели́ку ктó имѣ́яше чтó, извóлиша кíйждо и́хъ на слýжбу послáти живýщымъ во Иудéи брáтiямъ,
  • éже и сотвори́ша, послáв­ше къ стáрцемъ рукóю Варнáвлею и сáвлею.
  • [Зач. 29.] Во óно же врéмя воз­ложи́ И́родъ цáрь рýцѣ озлóбити нѣ́кiя и́же от­ цéркве,
  • уби́ же Иáкова, брáта Иоáн­нова, мечéмъ:
  • и ви́дѣвъ, я́ко гóдѣ éсть Иудéемъ, при­­ложи́ я́ти и Петрá: бя́ху же днíе опрѣснóчнiи:
  • егóже и éмь всади́ въ темни́цу, предáвъ четы́ремъ четвери́цамъ вóиновъ стрещи́ егó, хотя́ по пáсцѣ извести́ егó къ лю́демъ.
  • И ýбо Петрá стрежáху въ темни́цѣ: моли́тва же бѣ́ при­­лѣ́жна бывáемая от­ цéркве къ Бóгу о нéмъ.
  • Егдá же хотя́ше егó извести́ И́родъ, въ нощи́ тóй бѣ́ пéтръ спя́ междý двѣмá вóинома, свя́занъ [желѣ́знома] ýжема двѣмá, стрáжiе же предъ двéрьми стрежáху темни́цы.
  • И сé, áнгелъ Госпóдень предстá, и свѣ́тъ воз­сiя́ въ хрáминѣ: толкнýвъ же въ рéбра Петрá, воз­дви́же егó, глагóля: востáни вскóрѣ. И спадóша емý ýжя [желѣ́зная] съ рукý.
  • Речé же áнгелъ къ немý: препоя́шися и вступи́ въ плесни́цы твоя́. Сотвори́ же тáко. И глагóла емý: облецы́ся въ ри́зу твою́ и послѣ́д­ст­вуй ми́.
  • И изшéдъ вслѣ́дъ егó идя́ше и не вѣ́даше, я́ко и́стина éсть бы́в­шее от­ áнгела, мня́ше же видѣ́нiе зрѣ́ти.
  • Прошéдша же пéрвую стрáжу и вторýю, прiидóста ко вратóмъ желѣ́знымъ, вводя́щымъ во грáдъ, я́же о себѣ́ от­верзóшася и́ма: и изшéдша преидóста стóгну еди́ну, и áбiе от­ступи́ áнгелъ от­ негó.
  • И пéтръ бы́въ въ себѣ́, речé: ны́нѣ вѣ́мъ во­и́стин­ну, я́ко послá Бóгъ áнгела сво­егó и изъя́тъ мя́ изъ руки́ И́родовы и от­ всегó чáянiя людíй Иудéйскихъ.
  • [Зач. 30.] Смотри́въ же прiи́де въ дóмъ Марíи мáтере Иоáн­на, нарицáемаго мáрка, идѣ́же бя́ху мнóзи сóбрани и моля́щеся.
  • Толкнýв­шу же Петрý во вратá дворá, при­­ступи́ слы́шати отрокови́ца, и́менемъ рóди,
  • и познáв­ши глáсъ Петрóвъ, от­ рáдости не от­вéрзе врáтъ, при­­тéкши же сказá Петрá стоя́ща предъ враты́.
  • Они́ же къ нéй рѣ́ша: бѣснýешися ли? Онá же крѣпля́шеся тáко бы́ти. Они́ же глагóлаху: áнгелъ егó éсть.
  • Пéтръ же пребывá­ше толкíй: от­вéрзше же ви́дѣша егó и ужасóшася.
  • Помаáвъ же и́мъ рукóю молчáти, сказá и́мъ, кáко Госпóдь егó изведé изъ темни́цы: речé же: воз­вѣсти́те Иáкову и брáтiямъ сiя́. И изшéдъ и́де во и́но мѣ́сто.
  • Бы́в­шу же дню́, бѣ́ молвá не мáла въ вóинѣхъ, чтó ýбо Петрý бы́сть:
  • И́родъ же, по­искáвъ егó и не обрѣ́тъ и истязáвъ стрáжы, повелѣ́ от­вести́ и́хъ: и изшéдъ от­ Иудéи въ кесарíю, живя́ше.
  • Бѣ́ же И́родъ гнѣ́ваяся на ти́ряны и Сидóняны: и́же единодýшно прiидóша къ немý, и умоли́в­ше влáста постéльника царéва, прошáху ми́ра, понéже страны́ и́хъ от­ цáр­ст­ва егó питáхуся.
  • Въ нарѣчéн­ный же дéнь И́родъ, обóлкся во одéжду цáрску и сѣ́дъ на суди́ще предъ нарóдомъ, глагóлаше къ ни́мъ,
  • нарóдъ же воз­глашá­ше: глáсъ Бóжiй, а не человѣ́чь.
  • Внезáпу же порази́ егó áнгелъ Госпóдень, занé не дадé слáвы Бóгу: и бы́въ червьми́ изъядéнъ, и́здше.
  • Слóво же Бóжiе растя́ше и мнóжашеся.
  • [Зач. 31.] Варнáва же и сáвлъ воз­врати́стася изъ Иерусали́ма во Антiохíю, испóлнив­ша слýжбу, поéмша съ собóю и Иоáн­на, нарицáемаго мáрка.
  • Услышали Апостолы и братия, бывшие в Иудее, что и язычники приняли слово Божие.
  • И когда Петр пришел в Иерусалим, обрезанные упрекали его,
  • говоря: ты ходил к людям необрезанным и ел с ними.
  • Петр же начал пересказывать им по порядку, говоря:
  • в городе Иоппии я молился, и в исступлении видел видение: сходил некоторый сосуд, как бы большое полотно, за четыре угла спускаемое с неба, и спустилось ко мне.
  • Я посмотрел в него и, рассматривая, увидел четвероногих земных, зверей, пресмыкающихся и птиц небесных.
  • И услышал я голос, говорящий мне: встань, Петр, заколи и ешь.
  • Я же сказал: нет, Господи, ничего скверного или нечистого никогда не входило в уста мои.
  • И отвечал мне голос вторично с неба: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.
  • Это было трижды, и опять поднялось всё на небо.
  • И вот, в тот самый час три человека стали перед домом, в котором я был, посланные из Кесарии ко мне.
  • Дух сказал мне, чтобы я шел с ними, нимало не сомневаясь. Пошли со мною и сии шесть братьев, и мы пришли в дом того человека.
  • Он рассказал нам, как он видел в доме своем Ангела (святого), который стал и сказал ему: пошли в Иоппию людей и призови Симона, называемого Петром;
  • он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.
  • Когда же начал я говорить, сошел на них Дух Святый, как и на нас вначале.
  • Тогда вспомнил я слово Господа, как Он говорил: «Иоанн крестил водою, а вы будете крещены Духом Святым».
  • Итак, если Бог дал им такой же дар, как и нам, уверовавшим в Господа Иисуса Христа, то кто же я, чтобы мог воспрепятствовать Богу?
  • Выслушав это, они успокоились и прославили Бога, говоря: видно, и язычникам дал Бог покаяние в жизнь.
  • [Зач. 28.] Между тем рассеявшиеся от гонения, бывшего после Стефана, прошли до Финикии и Кипра и Антиохии, никому не проповедуя слово, кроме Иудеев.
  • Были же некоторые из них Кипряне и Киринейцы, которые, придя в Антиохию, говорили Еллинам, благовествуя Господа Иисуса.
  • И была рука Господня с ними, и великое число, уверовав, обратилось к Господу.
  • Дошел слух о сем до церкви Иерусалимской, и поручили Варнаве идти в Антиохию.
  • Он, прибыв и увидев благодать Божию, возрадовался и убеждал всех держаться Господа искренним сердцем;
  • ибо он был муж добрый и исполненный Духа Святаго и веры. И приложилось довольно народа к Господу.
  • Потом Варнава пошел в Тарс искать Савла и, найдя его, привел в Антиохию.
  • Целый год собирались они в церкви и учили немалое число людей, и ученики в Антиохии в первый раз стали называться Христианами.
  • В те дни пришли из Иерусалима в Антиохию пророки.
  • И один из них, по имени Агав, встав, предвозвестил Духом, что по всей вселенной будет великий голод, который и был при кесаре Клавдии.
  • Тогда ученики положили, каждый по достатку своему, послать пособие братьям, живущим в Иудее,
  • что и сделали, послав собранное к пресвитерам через Варнаву и Савла.
  • [Зач. 29.] В то время царь Ирод поднял руки на некоторых из принадлежащих к церкви, чтобы сделать им зло,
  • и убил Иакова, брата Иоаннова, мечом.
  • Видя же, что это приятно Иудеям, вслед за тем взял и Петра, – тогда были дни опресноков, –
  • и, задержав его, посадил в темницу, и приказал четырем четверицам воинов стеречь его, намереваясь после Пасхи вывести его к народу.
  • Итак Петра стерегли в темнице, между тем церковь прилежно молилась о нем Богу.
  • Когда же Ирод хотел вывести его, в ту ночь Петр спал между двумя воинами, скованный двумя цепями, и стражи у дверей стерегли темницу.
  • И вот, Ангел Господень предстал, и свет осиял темницу. Ангел, толкнув Петра в бок, пробудил его и сказал: встань скорее. И цепи упали с рук его.
  • И сказал ему Ангел: опояшься и обуйся. Он сделал так. Потом говорит ему: надень одежду твою и иди за мною.
  • Петр вышел и следовал за ним, не зная, что делаемое Ангелом было действительно, а думая, что видит видение.
  • Пройдя первую и вторую стражу, они пришли к железным воротам, ведущим в город, которые сами собою отворились им: они вышли, и прошли одну улицу, и вдруг Ангела не стало с ним.
  • Тогда Петр, придя в себя, сказал: теперь я вижу воистину, что Господь послал Ангела Своего и избавил меня из руки Ирода и от всего, чего ждал народ Иудейский.
  • [Зач. 30.] И, осмотревшись, пришел к дому Марии, матери Иоанна, называемого Марком, где многие собрались и молились.
  • Когда же Петр постучался у ворот, то вышла послушать служанка, именем Рода,
  • и, узнав голос Петра, от радости не отворила ворот, но, вбежав, объявила, что Петр стоит у ворот.
  • А те сказали ей: в своем ли ты уме? Но она утверждала свое. Они же говорили: это Ангел его.
  • Между тем Петр продолжал стучать. Когда же отворили, то увидели его и изумились.
  • Он же, дав знак рукою, чтобы молчали, рассказал им, как Господь вывел его из темницы, и сказал: уведомьте о сем Иакова и братьев. Потом, выйдя, пошел в другое место.
  • По наступлении дня между воинами сделалась большая тревога о том, что сделалось с Петром.
  • Ирод же, поискав его и не найдя, судил стражей и велел казнить их. Потом он отправился из Иудеи в Кесарию и там оставался.
  • Ирод был раздражен на Тирян и Сидонян; они же, согласившись, пришли к нему и, склонив на свою сторону Власта, постельника царского, просили мира, потому что область их питалась от области царской.
  • В назначенный день Ирод, одевшись в царскую одежду, сел на возвышенном месте и говорил к ним;
  • а народ восклицал: это голос Бога, а не человека.
  • Но вдруг Ангел Господень поразил его за то, что он не воздал славы Богу; и он, быв изъеден червями, умер.
  • Слово же Божие росло и распространялось.
  • [Зач. 31.] А Варнава и Савл, по исполнении поручения, возвратились из Иерусалима (в Антиохию), взяв с собою и Иоанна, прозванного Марком.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта