Деяния апостолов, 13, 14

 
  • Бя́ху же нѣ́цыи во цéркви сýщей во Антiохíи прорóцы и учи́телiе: Варнáва же и Симеóнъ нарицáемый ни́геръ, и лукíй киринéанинъ, и Манаи́лъ со И́родомъ четвертовлáст­никомъ воспитáн­ный, и сáвлъ.
  • Служáщымъ же и́мъ Гóсподеви и постя́щымся, речé Дýхъ святы́й: от­дѣли́те ми́ Варнáву и сáвла на дѣ́ло, на нéже при­­звáхъ и́хъ.
  • Тогдá пости́в­шеся и помоли́в­шеся и воз­лóжше рýки на ня́, от­пусти́ша и́хъ.
  • Сiя́ ýбо, пóслана бы́в­ша от­ Дýха свя́та, снидóста въ селевкíю, от­тýду же от­плы́ста въ ки́пръ,
  • и бы́в­ша въ Салами́нѣ, воз­вѣщáста слóво Бóжiе въ сóнмищихъ Иудéйскихъ: имѣ́яста же и Иоáн­на слугý.
  • Прошéдша же óстровъ дáже до пáфа, обрѣтóста нѣ́ко­его мýжа волхвá лжепрорóка Иудéанина, емýже и́мя Варiисýсъ,
  • и́же бѣ́ со Анѳипáтомъ сéргiемъ пáвломъ, мýжемъ разýмнымъ. Сéй при­­звáвъ Варнáву и сáвла, взыскá услы́шати слóво Бóжiе:
  • сопротивля́шеся же и́ма Ели́ма вóлхвъ, тáко бо сказýет­ся и́мя егó, искíй разврати́ти Анѳипáта от­ вѣ́ры.
  • Сáвлъ же, и́же и пáвелъ, испóлнися Дýха свя́та, и воз­зрѣ́въ нáнь,
  • речé: о, испóлнен­не вся́кiя льсти́ и вся́кiя злóбы, сы́не дiáволь, врáже вся́кiя прáвды, не престáнеши ли развращáя пути́ Госпóдни прáвыя?
  • и ны́нѣ, сé, рукá Госпóдня на тя́, и бýдеши слѣ́пъ, не ви́дя сóлнца до врéмене. Внезáпу же нападé нáнь мрáкъ и тмá, и осязáя искá­ше вождá.
  • Тогдá ви́дѣвъ Анѳипáтъ бы́в­шее, вѣ́рова, дивя́ся о учéнiи Госпóдни.
  • [Зач. 32.] Отвéзшеся же от­ пáфа пáвелъ и сýщiи съ ни́мъ, прiидóша въ пергíю памфилíйскую: Иоáн­нъ же, от­лучи́вся от­ ни́хъ, воз­врати́ся во Иерусали́мъ.
  • Они́ же, прошéдше от­ пергíи, прiидóша во Антiохíю писидíйскую, и в­шéдше въ сóнмище въ дéнь суббóтный, сѣдóша.
  • По чтéнiи же закóна и прорóкъ, послáша начáлницы сóнмища къ ни́мъ, глагóлюще: мýжiе брáтiе, áще éсть слóво въ вáсъ утѣшéнiя къ лю́демъ, глагóлите.
  • Востáвъ же пáвелъ и помаáвъ рукóю, речé: мýжiе Изрáилтяне и боя́щiися Бóга, услы́шите:
  • Бóгъ людíй си́хъ избрá отцы́ нáшя и лю́ди воз­несé въ при­­шéл­ст­вiи въ земли́ Еги́петстѣй, и мы́шцею высóкою изведé и́хъ изъ нея́
  • и до четы́редесяти лѣ́тъ препитá и́хъ въ пусты́ни:
  • и низложи́въ язы́къ сéдмь въ земли́ Ханаáнстѣй, дадé и́мъ въ наслѣ́дiе зéмлю и́хъ,
  • и по си́хъ, я́ко лѣ́тъ четы́реста и пятьдеся́тъ, дадé и́мъ судiи́ до самуи́ла прорóка:
  • и от­тýду проси́ша царя́, и дадé и́мъ Бóгъ Саýла сы́на ки́сова, мýжа от­ колѣ́на Венiами́нова, лѣ́тъ четы́редесять:
  • и престáвль егó, воз­дви́же и́мъ Дави́да въ царя́, емýже и речé свидѣ́тел­ст­вовавъ: обрѣтóхъ Дави́да сы́на Иессéова, мýжа по сéрдцу мо­емý, и́же сотвори́тъ вся́ хотѣ́нiя моя́.
  • От сегó сѣ́мене Бóгъ по обѣтовáнiю воз­дви́же Изрáилю спасéнiе Иисýса,
  • проповѣ́дав­шу Иоáн­ну предъ лицéмъ вни́тiя егó крещéнiе покая́нiя всѣ́мъ лю́демъ Изрáилевымъ.
  • [Зач. 33.] И я́коже скончавá­ше Иоáн­нъ течéнiе, глагóлаше: когó мя́ непщýете бы́ти? нѣ́смь áзъ, но сé, грядéтъ по мнѣ́, емýже нѣ́смь достóинъ разрѣши́ти ремéнь сапогý егó.
  • Мýжiе брáтiе, сы́нове рóда Авраáмля, и и́же въ вáсъ боя́щiися Бóга, вáмъ слóво спасéнiя сегó послáся.
  • Живýщiи бо во Иерусали́мѣ и кня́зи и́хъ, сегó не разумѣ́в­ше, и глáсы прорóческiя по вся́ суббóты чтóмыя, осуди́в­ше [егó], испóлниша,
  • и ни еди́ныя вины́ смéртныя обрѣ́тше, проси́ша у пилáта уби́ти егó:
  • я́коже скончáша вся́, я́же о нéмъ пи́сана, снéмше съ дрéва, положи́ша во грóбѣ.
  • Бóгъ же воскреси́ егó от­ мéртвыхъ:
  • и́же явля́шеся во дни́ мнóги совоз­шéдшымъ съ ни́мъ от­ Галилéи во Иерусали́мъ, и́же ны́нѣ сýть свидѣ́телiе егó къ лю́демъ.
  • И мы́ вáмъ благовѣ­ст­вýемъ обѣтовáнiе бы́в­шее ко отцéмъ, я́ко сié Бóгъ испóлнилъ éсть нáмъ чáдомъ и́хъ, воз­дви́гъ Иисýса,
  • я́коже и во псалмѣ́ вторѣ́мъ пи́сано éсть: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́.
  • А я́коже воскреси́ егó от­ мéртвыхъ, не ктомý хотя́ща воз­врати́тися во истлѣ́нiе, си́це речé: я́ко дáмъ вáмъ преподóбная Дави́дова вѣ́рная.
  • Тѣ́мже и въ другóмъ глагóлетъ: не дáси преподобному тво­емý ви́дѣти истлѣ́нiя.
  • Дави́дъ бо, сво­емý рóду послужи́въ Бóжiимъ совѣ́томъ, ýспе, и при­­ложи́ся ко отцéмъ сво­и́мъ, и ви́дѣ истлѣ́нiе:
  • а егóже Бóгъ воз­дви́же, не ви́дѣ истлѣ́нiя.
  • Вѣ́домо ýбо да бýдетъ вáмъ, мýжiе брáтiе, я́ко егó рáди вáмъ оставлéнiе грѣхóвъ проповѣ́дает­ся:
  • и от­ всѣ́хъ, от­ ни́хже не воз­могóсте въ закóнѣ Моисéовѣ оправди́тися, о сéмъ вся́къ вѣ́руяй оправдáет­ся.
  • Блюди́те ýбо, да не прiи́детъ на вáсъ рѣчéн­ное во прорóцѣхъ:
  • ви́дите, неради́вiи, и чуди́теся, и ýзрите и исчéзнете: я́ко дѣ́ло áзъ содѣ́лаю во дни́ вáшя, емýже не и́мате вѣ́ровати, áще ктó повѣ́сть вáмъ.
  • Исходя́щымъ же и́мъ от­ сóнмища Иудéйска, моля́ху язы́цы въ другýю суббóту глагóлатися и́мъ глагóломъ си́мъ:
  • разшéдшуся же собóру, послѣ́доваша мнóзи от­ иудéй и чести́выхъ при­­шлéцъ пáвлу и Варнáвѣ, и́же, глагóлюща и́мъ, увѣщáста и́хъ пребывáти въ благодáти Бóжiей.
  • Во грядýщую же суббóту мáло не вéсь грáдъ собрáся послýшати слóва Бóжiя:
  • ви́дѣв­ше же Иудéе нарóды, испóлнишася зáвисти и вопреки́ глагóлаху глагóлемымъ от­ пáвла, сопроти́въ глагóлюще и хуля́ще.
  • Дерзнýв­ша же пáвелъ и Варнáва рекóста: вáмъ бѣ́ лѣ́по пéрвѣе глагóлати слóво Бóжiе: а понéже от­вергóсте é и недостóйны творитé сáми себé вѣ́чному животý, сé, обращáемся во язы́ки:
  • тáко бо заповѣ́да нáмъ Госпóдь: положи́хъ тя́ во свѣ́тъ язы́комъ, éже бы́ти тебѣ́ во спасéнiе дáже до послѣ́днихъ земли́.
  • Слы́шаще же язы́цы рáдовахуся и слáвляху слóво Госпóдне, и вѣ́роваша, ели́цы учинéни бя́ху въ жи́знь вѣ́чную:
  • проношá­шеся же слóво Госпóдне по всéй странѣ́.
  • Иудéе же наусти́ша чести́выя жены́ и благообрáзныя и старѣ́йшины грáда, и воз­двигóша гонéнiе на пáвла и Варнáву, и изгнáша я́ от­ предѣ́лъ сво­и́хъ.
  • О́на же, от­ря́сша прáхъ от­ нóгъ сво­и́хъ на ни́хъ, прiидóста во иконíю.
  • Ученицы́ же исполня́хуся рáдости и Дýха свя́та.
  • Бы́сть же во иконíи, вкýпѣ вни́ти и́ма въ сóнмище Иудéйское и глагóлати тáко, я́ко вѣ́ровати Иудéевъ и éллиновъ мнóже­ст­ву мнóгу.
  • Невѣ́ру­ю­щiи же Иудéе воз­двигóша и озлóбиша {къ злóбѣ подусти́ша} дýшы язы́ковъ на брáтiю.
  • Довóлно же ýбо врéмя пребы́ста дерзáюща о Гóсподѣ, свидѣ́тел­ст­ву­ю­щемъ слóву благодáти сво­ея́ и даю́щемъ знáменiя и чудесá бы́ти рукáма и́хъ.
  • Раздѣли́шажеся мнóже­с­т­во грáда, и óви ýбо бя́ху со иудéи, óви же со апóстолы.
  • И егдá бы́сть стремлéнiе язы́комъ же и Иудéемъ съ начáлники и́хъ досади́ти и кáменiемъ поби́ти и́хъ,
  • [Зач. 34.] увѣ́дѣв­ша же при­­бѣгóста во грáды ликаóнскiя, въ ли́стру и дéрвiю, и во окрéстныя и́хъ,
  • и тáмо бѣ́ста благовѣ­ст­вýюща.
  • И нѣ́кто мýжъ въ ли́стрѣхъ нéмощенъ ногáма сѣдя́ше, хрóмъ от­ чрéва мáтере сво­ея́ сы́й, и́же николи́же бѣ́ ходи́лъ.
  • Сéй слы́шаше пáвла глагóлюща: и́же воз­зрѣ́въ нáнь и ви́дѣвъ, я́ко вѣ́ру и́мать здрáвъ бы́ти,
  • речé вéлiимъ глáсомъ: тебѣ́ глагóлю во и́мя Гóспода Иисýса Христá, встáни на ногý твоéю прáвъ. И áбiе воз­скочи́ и хождá­ше.
  • Нарóди же ви́дѣв­ше, éже сотвори́ пáвелъ, воз­двигóша глáсъ свóй, ликаóнски глагóлюще: бóзи уподóбльшеся человѣ́комъ снидóша къ нáмъ.
  • Нарицáху же ýбо Варнáву дíа, пáвла же ермíа, понéже тóй бя́ше начáлникъ слóва.
  • Жрéцъ же дíевъ, сýщаго предъ грáдомъ и́хъ, при­­ведé юнцы́ и [принесé] вѣнцы́ предъ вратá, съ нарóды хотя́ше жрéти.
  • Слы́шав­ша же апóстола Варнáва и пáвелъ, растерзáв­ша ри́зы своя́, вскочи́ста въ нарóдъ, зовýща и глагóлюща:
  • мýжiе, чтó сiя́ творитé? и мы́ подобострáстна есмá вáмъ человѣ́ка, благовѣ­ст­вýюща вáмъ от­ си́хъ сýетныхъ обращáтися къ Бóгу жи́ву, и́же сотвори́ нéбо и зéмлю и мóре и вся́, я́же въ ни́хъ:
  • и́же въ мимошéдшыя рóды остáвилъ бѣ́ вся́ язы́ки ходи́ти въ путéхъ и́хъ:
  • и ýбо не несвидѣ́тел­ст­вована себé остáви, благотворя́, съ небесé нáмъ дожди́ дая́ и временá плодонóсна, исполня́я пи́щею и весéлiемъ сердцá нáша.
  • И сiя́ глагóлюща, едвá устáвиста нарóды не жрéти и́ма, но от­ити́ ко­емýждо во своя́ си. Пребывáющема же и́ма и учáщема,
  • прiидóша от­ Антiохíи и иконíи нѣ́цыи Иудéе, и стязáющемася и́ма съ дерзновéнiемъ, наусти́ша нарóды от­ступи́ти от­ нею́, глагóлюще, я́ко ничтóже и́стин­но глагóлета, но всé лжéта. И наусти́в­ше нарóды и кáменiемъ поби́в­ше пáвла, извлекóша внѣ́ грáда, мня́ще егó умéрша.
  • О́крестъ же стáв­шымъ егó ученикóмъ, востáвъ вни́де во грáдъ [Зач. 35.] и наýтрiе изы́де съ Варнáвою въ дéрвiю.
  • Благовѣ­ст­вовáв­ша же грáду томý и научи́в­ша мнóги, воз­врати́стася въ ли́стру и иконíю и Антiохíю,
  • утверждáюща дýшы ученикóвъ, моля́ща пребы́ти въ вѣ́рѣ, и я́ко мнóгими скорбьми́ подобáетъ нáмъ вни́ти въ цáр­ст­вiе Бóжiе.
  • Рукополóжша же и́мъ пресви́теры на вся́ цéркви и помоли́в­шася съ постóмъ, предáста и́хъ Гóсподеви, въ негóже увѣ́роваша.
  • И прошéдша писидíю, прiидóста въ памфилíю:
  • и глагóлав­ша въ пергíи слóво Госпóдне, снидóста во атталíю
  • и от­тýду от­плы́ста во Антiохíю, от­ню́дуже бѣ́ста прéдана благодáти Бóжiей въ дѣ́ло, éже скончáста.
  • Пришéдша же и собрáв­ша цéрковь, сказáста, ели́ка сотвори́ Бóгъ съ ни́ма и я́ко от­вéрзе язы́комъ двéрь вѣ́ры:
  • пребы́ста же тáмо врéмя не мáло со ученики́.
  • В Антиохии, в тамошней церкви были некоторые пророки и учители: Варнава, и Симеон, называемый Нигер, и Луций Киринеянин, и Манаил, совоспитанник Ирода четвертовластника, и Савл.
  • Когда они служили Господу и постились, Дух Святый сказал: отделите Мне Варнаву и Савла на дело, к которому Я призвал их.
  • Тогда они, совершив пост и молитву и возложив на них руки, отпустили их.
  • Сии, быв посланы Духом Святым, пришли в Селевкию, а оттуда отплыли в Кипр;
  • и, быв в Саламине, проповедовали слово Божие в синагогах Иудейских; имели же при себе и Иоанна для служения.
  • Пройдя весь остров до Пафа, нашли они некоторого волхва, лжепророка, Иудеянина, именем Вариисуса,
  • который находился с проконсулом Сергием Павлом, мужем разумным. Сей, призвав Варнаву и Савла, пожелал услышать слово Божие.
  • А Елима волхв (ибо тó значит имя его) противился им, стараясь отвратить проконсула от веры.
  • Но Савл, он же и Павел, исполнившись Духа Святаго и устремив на него взор,
  • сказал: о, исполненный всякого коварства и всякого злодейства, сын диавола, враг всякой правды! перестанешь ли ты совращать с прямых путей Господних?
  • И ныне вот, рука Господня на тебя: ты будешь слеп и не увидишь солнца до времени. И вдруг напал на него мрак и тьма, и он, обращаясь туда и сюда, искал вожатого.
  • Тогда проконсул, увидев происшедшее, уверовал, дивясь учению Господню.
  • [Зач. 32.] Отплыв из Пафа, Павел и бывшие при нем прибыли в Пергию, в Памфилии. Но Иоанн, отделившись от них, возвратился в Иерусалим.
  • Они же, проходя от Пергии, прибыли в Антиохию Писидийскую и, войдя в синагогу в день субботний, сели.
  • После чтения закона и пророков, начальники синагоги послали сказать им: мужи братия! если у вас есть слово наставления к народу, говорите.
  • Павел, встав и дав знак рукою, сказал: мужи Израильтяне и боящиеся Бога! послушайте.
  • Бог народа сего избрал отцов наших и возвысил сей народ во время пребывания в земле Египетской, и мышцею вознесенною вывел их из нее,
  • и около сорока лет времени питал их в пустыне.
  • И, истребив семь народов в земле Ханаанской, разделил им в наследие землю их.
  • И после сего, около четырехсот пятидесяти лет, давал им судей до пророка Самуила.
  • Потом просили они царя, и Бог дал им Саула, сына Кисова, мужа из колена Вениаминова. Так прошло лет сорок.
  • Отринув его, поставил им царем Давида, о котором и сказал, свидетельствуя: нашел Я мужа по сердцу Моему, Давида, сына Иессеева, который исполнит все хотения Мои.
  • Из его-то потомства Бог по обетованию воздвиг Израилю Спасителя Иисуса.
  • Перед самым явлением Его Иоанн проповедовал крещение покаяния всему народу Израильскому.
  • [Зач. 33.] При окончании же поприща своего, Иоанн говорил: за кого почитаете вы меня? я не тот; но вот, идет за мною, у Которого я недостоин развязать обувь на ногах.
  • Мужи братия, дети рода Авраамова, и боящиеся Бога между вами! вам послано слово спасения сего.
  • Ибо жители Иерусалима и начальники их, не узнав Его и осудив, исполнили слова пророческие, читаемые каждую субботу,
  • и, не найдя в Нем никакой вины, достойной смерти, просили Пилата убить Его.
  • Когда же исполнили всё написанное о Нем, то, сняв с древа, положили Его во гроб.
  • Но Бог воскресил Его из мертвых.
  • Он в продолжение многих дней являлся тем, которые вышли с Ним из Галилеи в Иерусалим и которые ныне суть свидетели Его перед народом.
  • И мы благовествуем вам, что обетование, данное отцам, Бог исполнил нам, детям их, воскресив Иисуса,
  • как и во втором псалме написано: Ты Сын Мой: Я ныне родил Тебя.
  • А что воскресил Его из мертвых, так что Он уже не обратится в тление, о сем сказал так: Я дам вам милости, обещанные Давиду, верно.
  • Посему и в другом месте говорит: не дашь Святому Твоему увидеть тление.
  • Давид, в свое время послужив изволению Божию, почил и приложился к отцам своим, и увидел тление;
  • а Тот, Которого Бог воскресил, не увидел тления.
  • Итак, да будет известно вам, мужи братия, что ради Него возвещается вам прощение грехов;
  • и во всем, в чем вы не могли оправдаться законом Моисеевым, оправдывается Им всякий верующий.
  • Берегитесь же, чтобы не пришло на вас сказанное у пророков:
  • смотрите, презрители, подивитесь и исчезните; ибо Я делаю дело во дни ваши, дело, которому не поверили бы вы, если бы кто рассказывал вам.
  • При выходе их из Иудейской синагоги язычники просили их говорить о том же в следующую субботу.
  • Когда же собрание было распущено, то многие Иудеи и чтители Бога, обращенные из язычников, последовали за Павлом и Варнавою, которые, беседуя с ними, убеждали их пребывать в благодати Божией.
  • В следующую субботу почти весь город собрался слушать слово Божие.
  • Но Иудеи, увидев народ, исполнились зависти и, противореча и злословя, сопротивлялись тому, что говорил Павел.
  • Тогда Павел и Варнава с дерзновением сказали: вам первым надлежало быть проповедану слову Божию, но как вы отвергаете его и сами себя делаете недостойными вечной жизни, то вот, мы обращаемся к язычникам.
  • Ибо так заповедал нам Господь: Я положил Тебя во свет язычникам, чтобы Ты был во спасение до края земли.
  • Язычники, слыша это, радовались и прославляли слово Господне, и уверовали все, которые были предуставлены к вечной жизни.
  • И слово Господне распространялось по всей стране.
  • Но Иудеи, подстрекнув набожных и почетных женщин и первых в городе людей, воздвигли гонение на Павла и Варнаву и изгнали их из своих пределов.
  • Они же, отрясши на них прах от ног своих, пошли в Иконию.
  • А ученики исполнялись радости и Духа Святаго.
  • В Иконии они вошли вместе в Иудейскую синагогу и говорили так, что уверовало великое множество Иудеев и Еллинов.
  • А неверующие Иудеи возбудили и раздражили против братьев сердца язычников.
  • Впрочем они пробыли здесь довольно времени, смело действуя о Господе, Который, во свидетельство слову благодати Своей, творил руками их знамения и чудеса.
  • Между тем народ в городе разделился: и одни были на стороне Иудеев, а другие на стороне Апостолов.
  • Когда же язычники и Иудеи со своими начальниками устремились на них, чтобы посрамить и побить их камнями,
  • они, узнав о сем, ||Зач. 34.] >удалились в Ликаонские города Листру и Дервию и в окрестности их,
  • и там благовествовали.
  • В Листре некоторый муж, не владевший ногами, сидел, будучи хром от чрева матери своей, и никогда не ходил.
  • Он слушал говорившего Павла, который, взглянув на него и увидев, что он имеет веру для получения исцеления,
  • сказал громким голосом: тебе говорю во имя Господа Иисуса Христа: стань на ноги твои прямо. И он тотчас вскочил и стал ходить.
  • Народ же, увидев, что сделал Павел, возвысил свой голос, говоря по-ликаонски: боги в образе человеческом сошли к нам.
  • И называли Варнаву Зевсом, а Павла Ермием, потому что он начальствовал в слове.
  • Жрец же идола Зевса, находившегося перед их городом, приведя к воротам волов и принеся венки, хотел вместе с народом совершить жертвоприношение.
  • Но Апостолы Варнава и Павел, услышав о сем, разодрали свои одежды и, бросившись в народ, громогласно говорили:
  • мужи! чтó вы это делаете? И мы – подобные вам человеки, и благовествуем вам, чтобы вы обратились от сих ложных к Богу живому, Который сотворил небо и землю, и море, и все, что в них,
  • Который в прошедших родах попустил всем народам ходить своими путями,
  • хотя и не переставал свидетельствовать о Себе благодеяниями, подавая нам с неба дожди и времена плодоносные и исполняя пищею и веселием сердца наши.
  • И, говоря сие, они едва убедили народ не приносить им жертвы и идти каждому домой. Между тем, как они, оставаясь там, учили,
  • из Антиохии и Иконии пришли некоторые Иудеи и, когда Апостолы смело проповедовали, убедили народ отстать от них, говоря: они не говорят ничего истинного, а все лгут. И, возбудив народ, побили Павла камнями и вытащили за город, почитая его умершим.
  • Когда же ученики собрались около него, он встал и пошел в город, [Зач. 35.] а на другой день удалился с Варнавою в Дервию.
  • Проповедав Евангелие сему городу и приобретя довольно учеников, они обратно проходили Листру, Иконию и Антиохию,
  • утверждая души учеников, увещевая пребывать в вере и поучая, что многими скорбями надлежит нам войти в Царствие Божие.
  • Рукоположив же им пресвитеров к каждой церкви, они помолились с постом и предали их Господу, в Которого уверовали.
  • Потом, пройдя через Писидию, пришли в Памфилию,
  • и, проповедав слово Господне в Пергии, сошли в Атталию;
  • а оттуда отплыли в Антиохию, откуда были преданы благодати Божией на дело, которое и исполнили.
  • Прибыв туда и собрав церковь, они рассказали всё, что сотворил Бог с ними и как Он отверз дверь веры язычникам.
  • И пребывали там немалое время с учениками.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта