Деяния апостолов, 13:13, 15:37-39

 
  • Бя́ху же нѣ́цыи во цéркви сýщей во Антiохíи прорóцы и учи́телiе: Варнáва же и Симеóнъ нарицáемый ни́геръ, и лукíй киринéанинъ, и Манаи́лъ со И́родомъ четвертовлáст­никомъ воспитáн­ный, и сáвлъ.
  • Служáщымъ же и́мъ Гóсподеви и постя́щымся, речé Дýхъ святы́й: от­дѣли́те ми́ Варнáву и сáвла на дѣ́ло, на нéже при­­звáхъ и́хъ.
  • Тогдá пости́в­шеся и помоли́в­шеся и воз­лóжше рýки на ня́, от­пусти́ша и́хъ.
  • Сiя́ ýбо, пóслана бы́в­ша от­ Дýха свя́та, снидóста въ селевкíю, от­тýду же от­плы́ста въ ки́пръ,
  • и бы́в­ша въ Салами́нѣ, воз­вѣщáста слóво Бóжiе въ сóнмищихъ Иудéйскихъ: имѣ́яста же и Иоáн­на слугý.
  • Прошéдша же óстровъ дáже до пáфа, обрѣтóста нѣ́ко­его мýжа волхвá лжепрорóка Иудéанина, емýже и́мя Варiисýсъ,
  • и́же бѣ́ со Анѳипáтомъ сéргiемъ пáвломъ, мýжемъ разýмнымъ. Сéй при­­звáвъ Варнáву и сáвла, взыскá услы́шати слóво Бóжiе:
  • сопротивля́шеся же и́ма Ели́ма вóлхвъ, тáко бо сказýет­ся и́мя егó, искíй разврати́ти Анѳипáта от­ вѣ́ры.
  • Сáвлъ же, и́же и пáвелъ, испóлнися Дýха свя́та, и воз­зрѣ́въ нáнь,
  • речé: о, испóлнен­не вся́кiя льсти́ и вся́кiя злóбы, сы́не дiáволь, врáже вся́кiя прáвды, не престáнеши ли развращáя пути́ Госпóдни прáвыя?
  • и ны́нѣ, сé, рукá Госпóдня на тя́, и бýдеши слѣ́пъ, не ви́дя сóлнца до врéмене. Внезáпу же нападé нáнь мрáкъ и тмá, и осязáя искá­ше вождá.
  • Тогдá ви́дѣвъ Анѳипáтъ бы́в­шее, вѣ́рова, дивя́ся о учéнiи Госпóдни.
  • [Зач. 32.] Отвéзшеся же от­ пáфа пáвелъ и сýщiи съ ни́мъ, прiидóша въ пергíю памфилíйскую: Иоáн­нъ же, от­лучи́вся от­ ни́хъ, воз­врати́ся во Иерусали́мъ.
  • Они́ же, прошéдше от­ пергíи, прiидóша во Антiохíю писидíйскую, и в­шéдше въ сóнмище въ дéнь суббóтный, сѣдóша.
  • По чтéнiи же закóна и прорóкъ, послáша начáлницы сóнмища къ ни́мъ, глагóлюще: мýжiе брáтiе, áще éсть слóво въ вáсъ утѣшéнiя къ лю́демъ, глагóлите.
  • Востáвъ же пáвелъ и помаáвъ рукóю, речé: мýжiе Изрáилтяне и боя́щiися Бóга, услы́шите:
  • Бóгъ людíй си́хъ избрá отцы́ нáшя и лю́ди воз­несé въ при­­шéл­ст­вiи въ земли́ Еги́петстѣй, и мы́шцею высóкою изведé и́хъ изъ нея́
  • и до четы́редесяти лѣ́тъ препитá и́хъ въ пусты́ни:
  • и низложи́въ язы́къ сéдмь въ земли́ Ханаáнстѣй, дадé и́мъ въ наслѣ́дiе зéмлю и́хъ,
  • и по си́хъ, я́ко лѣ́тъ четы́реста и пятьдеся́тъ, дадé и́мъ судiи́ до самуи́ла прорóка:
  • и от­тýду проси́ша царя́, и дадé и́мъ Бóгъ Саýла сы́на ки́сова, мýжа от­ колѣ́на Венiами́нова, лѣ́тъ четы́редесять:
  • и престáвль егó, воз­дви́же и́мъ Дави́да въ царя́, емýже и речé свидѣ́тел­ст­вовавъ: обрѣтóхъ Дави́да сы́на Иессéова, мýжа по сéрдцу мо­емý, и́же сотвори́тъ вся́ хотѣ́нiя моя́.
  • От сегó сѣ́мене Бóгъ по обѣтовáнiю воз­дви́же Изрáилю спасéнiе Иисýса,
  • проповѣ́дав­шу Иоáн­ну предъ лицéмъ вни́тiя егó крещéнiе покая́нiя всѣ́мъ лю́демъ Изрáилевымъ.
  • [Зач. 33.] И я́коже скончавá­ше Иоáн­нъ течéнiе, глагóлаше: когó мя́ непщýете бы́ти? нѣ́смь áзъ, но сé, грядéтъ по мнѣ́, емýже нѣ́смь достóинъ разрѣши́ти ремéнь сапогý егó.
  • Мýжiе брáтiе, сы́нове рóда Авраáмля, и и́же въ вáсъ боя́щiися Бóга, вáмъ слóво спасéнiя сегó послáся.
  • Живýщiи бо во Иерусали́мѣ и кня́зи и́хъ, сегó не разумѣ́в­ше, и глáсы прорóческiя по вся́ суббóты чтóмыя, осуди́в­ше [егó], испóлниша,
  • и ни еди́ныя вины́ смéртныя обрѣ́тше, проси́ша у пилáта уби́ти егó:
  • я́коже скончáша вся́, я́же о нéмъ пи́сана, снéмше съ дрéва, положи́ша во грóбѣ.
  • Бóгъ же воскреси́ егó от­ мéртвыхъ:
  • и́же явля́шеся во дни́ мнóги совоз­шéдшымъ съ ни́мъ от­ Галилéи во Иерусали́мъ, и́же ны́нѣ сýть свидѣ́телiе егó къ лю́демъ.
  • И мы́ вáмъ благовѣ­ст­вýемъ обѣтовáнiе бы́в­шее ко отцéмъ, я́ко сié Бóгъ испóлнилъ éсть нáмъ чáдомъ и́хъ, воз­дви́гъ Иисýса,
  • я́коже и во псалмѣ́ вторѣ́мъ пи́сано éсть: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́.
  • А я́коже воскреси́ егó от­ мéртвыхъ, не ктомý хотя́ща воз­врати́тися во истлѣ́нiе, си́це речé: я́ко дáмъ вáмъ преподóбная Дави́дова вѣ́рная.
  • Тѣ́мже и въ другóмъ глагóлетъ: не дáси преподобному тво­емý ви́дѣти истлѣ́нiя.
  • Дави́дъ бо, сво­емý рóду послужи́въ Бóжiимъ совѣ́томъ, ýспе, и при­­ложи́ся ко отцéмъ сво­и́мъ, и ви́дѣ истлѣ́нiе:
  • а егóже Бóгъ воз­дви́же, не ви́дѣ истлѣ́нiя.
  • Вѣ́домо ýбо да бýдетъ вáмъ, мýжiе брáтiе, я́ко егó рáди вáмъ оставлéнiе грѣхóвъ проповѣ́дает­ся:
  • и от­ всѣ́хъ, от­ ни́хже не воз­могóсте въ закóнѣ Моисéовѣ оправди́тися, о сéмъ вся́къ вѣ́руяй оправдáет­ся.
  • Блюди́те ýбо, да не прiи́детъ на вáсъ рѣчéн­ное во прорóцѣхъ:
  • ви́дите, неради́вiи, и чуди́теся, и ýзрите и исчéзнете: я́ко дѣ́ло áзъ содѣ́лаю во дни́ вáшя, емýже не и́мате вѣ́ровати, áще ктó повѣ́сть вáмъ.
  • Исходя́щымъ же и́мъ от­ сóнмища Иудéйска, моля́ху язы́цы въ другýю суббóту глагóлатися и́мъ глагóломъ си́мъ:
  • разшéдшуся же собóру, послѣ́доваша мнóзи от­ иудéй и чести́выхъ при­­шлéцъ пáвлу и Варнáвѣ, и́же, глагóлюща и́мъ, увѣщáста и́хъ пребывáти въ благодáти Бóжiей.
  • Во грядýщую же суббóту мáло не вéсь грáдъ собрáся послýшати слóва Бóжiя:
  • ви́дѣв­ше же Иудéе нарóды, испóлнишася зáвисти и вопреки́ глагóлаху глагóлемымъ от­ пáвла, сопроти́въ глагóлюще и хуля́ще.
  • Дерзнýв­ша же пáвелъ и Варнáва рекóста: вáмъ бѣ́ лѣ́по пéрвѣе глагóлати слóво Бóжiе: а понéже от­вергóсте é и недостóйны творитé сáми себé вѣ́чному животý, сé, обращáемся во язы́ки:
  • тáко бо заповѣ́да нáмъ Госпóдь: положи́хъ тя́ во свѣ́тъ язы́комъ, éже бы́ти тебѣ́ во спасéнiе дáже до послѣ́днихъ земли́.
  • Слы́шаще же язы́цы рáдовахуся и слáвляху слóво Госпóдне, и вѣ́роваша, ели́цы учинéни бя́ху въ жи́знь вѣ́чную:
  • проношá­шеся же слóво Госпóдне по всéй странѣ́.
  • Иудéе же наусти́ша чести́выя жены́ и благообрáзныя и старѣ́йшины грáда, и воз­двигóша гонéнiе на пáвла и Варнáву, и изгнáша я́ от­ предѣ́лъ сво­и́хъ.
  • О́на же, от­ря́сша прáхъ от­ нóгъ сво­и́хъ на ни́хъ, прiидóста во иконíю.
  • Ученицы́ же исполня́хуся рáдости и Дýха свя́та.
  • И нѣ́цыи сшéдше от­ Иудéи, учáху брáтiю, я́ко áще не обрѣ́жетеся по обы́чаю Моисéову, не мóжете спасти́ся.
  • Бы́в­шей же рáспри и стязáнiю не мáлу пáвлу и Варнáвѣ къ ни́мъ, учини́ша взы́ти пáвлу и Варнáвѣ и нѣ́кимъ други́мъ от­ ни́хъ ко апóстоломъ и стáрцемъ во Иерусали́мъ о вопрошéнiи сéмъ.
  • Они́ же ýбо, предпóслани бы́в­ше от­ цéркве, прохождáху Финикíю и самарíю, повѣ́да­ю­ще обращéнiе язы́ковъ, и творя́ху рáдость вéлiю всéй брáтiи.
  • Пришéдше же во Иерусали́мъ, прiя́ти бы́ша от­ цéркве и апóстолъ и стáрецъ, сказáша же, ели́ка сотвори́ Бóгъ съ ни́ми и я́ко от­вéрзе язы́комъ двéрь вѣ́ры.
  • [Зач. 36.] Востáша же нѣ́цыи от­ éреси фарисéйскiя вѣ́ровав­шiи, глагóлюще, я́ко подобáетъ обрѣ́зати и́хъ, завѣщавáти же блюсти́ закóнъ Моисéовъ.
  • Собрáшася же апóстоли и стáрцы вѣ́дѣти о словеси́ сéмъ.
  • Мнóгу же взыскáнiю бы́в­шу, востáвъ пéтръ речé къ ни́мъ: мýжiе брáтiе, вы́ вѣ́сте, я́ко от­ днíй пéрвыхъ Бóгъ въ нáсъ избрá усты́ мо­и́ми услы́шати язы́комъ слóво благовѣ́стiя и вѣ́ровати:
  • и сéрдцевѣ́децъ Бóгъ свидѣ́тел­ст­вова и́мъ, дáвъ и́мъ Дýха святáго, я́коже и нáмъ,
  • и ничтóже разсуди́ междý нáми же и óнѣми, вѣ́рою очи́щь сердцá и́хъ:
  • ны́нѣ ýбо чтó искушáете Бóга, [хотя́ще] воз­ложи́ти и́го на вы́и ученикóмъ, егóже ни отцы́ нáши, ни мы́ воз­могóхомъ понести́?
  • но благодáтiю Гóспода Иисýса Христá вѣ́руемъ спасти́ся, я́коже и они́.
  • Умолчá же всé мнóже­с­т­во и послýшаху Варнáвы и пáвла повѣ́да­ю­щею, ели́ка сотвори́ Бóгъ знáменiя и чудесá во язы́цѣхъ и́ма.
  • По умолчáнiи же ею́, от­вѣщá Иáковъ глагóля: мýжiе брáтiе, послýшайте менé:
  • Симеóнъ повѣ́да, я́ко прéжде Бóгъ посѣти́ прiя́ти от­ язы́къ лю́ди о и́мени сво­éмъ:
  • и семý согласýютъ словесá прорóкъ, я́коже пи́шетъ:
  • по си́хъ обращýся и сози́жду крóвъ Дави́довъ пáдшiй, и раскóпаная егó сози́жду и испрáвлю егó,
  • я́ко да взы́щутъ прóчiи человѣ́цы Гóспода, и вси́ язы́цы, въ ни́хже наречéся и́мя моé, глагóлетъ Госпóдь, творя́й сiя́ вся́.
  • Разýмна от­ вѣ́ка сýть богови вся́ дѣлá егó.
  • Сегó рáди áзъ суждý не стужáти от­ язы́къ обращáющымся къ Бóгу,
  • но заповѣ́дати и́мъ огребáтися от­ трéбъ и́долскихъ и от­ блудá и удáвленины и от­ крóве, и ели́ка неугóдна себѣ́ сýть, ины́мъ не твори́ти.
  • Моисéй бо от­ родóвъ дрéвнихъ по всѣ́мъ градóмъ проповѣ́да­ю­щыя егó и́мать, въ сóнмищихъ по вся́ суббóты чтóмый.
  • Тогдá извóлися апóстоломъ и стáрцемъ со всéю цéрковiю, избрáв­ше мýжа от­ ни́хъ, послáти во Антiохíю съ пáвломъ и Варнáвою, Иýду нарицáемаго Варсáву, и Си́лу, мýжа нарóчита въ брáтiи,
  • написáв­ше рукáма и́хъ сiя́: апóстоли и стáрцы и брáтiя, сýщымъ во Антiохíи и сирíи и киликíи брáтiямъ, и́же от­ язы́къ, [о Гóсподѣ] рáдоватися.
  • Понéже слы́шахомъ, я́ко нѣ́цыи от­ нáсъ изшéдше воз­мути́ша вáсъ словесы́, развращáюще дýшы вáшя, глагóлюще обрѣ́затися и блюсти́ закóнъ, и́мже мы́ не завѣщáхомъ:
  • извóлися нáмъ собрáв­шымся единодýшно, избрáн­ныя мýжы послáти къ вáмъ, съ воз­лю́блен­ныма нáшима Варнáвою и пáвломъ,
  • человѣ́кома предáв­шема дýшы своя́ о и́мени Гóспода нá­шего Иисýса Христá:
  • послáхомъ ýбо Иýду и Си́лу, и тѣ́хъ слóвомъ сказýющихъ тáяжде:
  • извóлися бо святóму Дýху и нáмъ, ничтóже мнóжае воз­ложи́ти вáмъ тяготы́, рáзвѣ нýждныхъ си́хъ:
  • огребáтися от­ идоложéртвен­ныхъ и крóве, и удáвленины и блудá: и ели́ка не хóщете вáмъ бы́ти, други́мъ не твори́те: от­ ни́хже соблюдáюще себé, дóбрѣ сотворитé. Здрáв­ст­вуйте.
  • Они́ же ýбо пóслани бы́в­ше прiидóша во Антiохíю, и собрáв­ше нарóдъ, вдáша послáнiе.
  • Прочéтше же, воз­рáдовашася о утѣшéнiи.
  • Иýда же и Си́ла, и тá прорóка сýща, слóвомъ мнóзѣмъ утѣ́шиста брáтiю и утверди́ста.
  • Пребы́в­ша же тáмо врéмя, от­пущéна бы́ста съ ми́ромъ от­ брáтiй ко апóстоломъ.
  • Извóлися же Си́лѣ пребы́ти тáмо, Иýда же воз­врати́ся во Иерусали́мъ.
  • [Зач. 37.] Пáвелъ же и Варнáва живя́ста во Антiохíи, учáща и благовѣ­ст­вýюща слóво Госпóдне, и со инѣ́ми мнóгими.
  • По нѣ́кихъ же днéхъ речé пáвелъ къ Варнáвѣ: воз­врáщшеся подобáетъ посѣти́ти брáтiю нáшу во всѣ́хъ градѣ́хъ, въ ни́хже проповѣ́дахомъ слóво Госпóдне, кáко пребывáютъ.
  • Варнáва же восхотѣ́ поя́ти съ собóю Иоáн­на нарицáемаго мáрка:
  • пáвелъ же глагóлаше от­стýпльшаго от­ нáю от­ памфилíи и не шéдшаго съ нáма на дѣ́ло, на нéже пóслани бы́хомъ, не поя́ти сегó съ собóю.
  • Бы́сть ýбо рáспря, я́ко от­лучи́тися и́ма от­ себé: Варнáва ýбо по­éмь мáрка от­плы́ въ ки́пръ:
  • пáвелъ же избрáвъ Си́лу изы́де прéданъ благодáти Бóжiей от­ брáтiй,
  • прохождá­ше же сирíю и киликíю, утверждáя цéркви.
  • В Антиохии, в тамошней церкви были некоторые пророки и учители: Варнава, и Симеон, называемый Нигер, и Луций Киринеянин, и Манаил, совоспитанник Ирода четвертовластника, и Савл.
  • Когда они служили Господу и постились, Дух Святый сказал: отделите Мне Варнаву и Савла на дело, к которому Я призвал их.
  • Тогда они, совершив пост и молитву и возложив на них руки, отпустили их.
  • Сии, быв посланы Духом Святым, пришли в Селевкию, а оттуда отплыли в Кипр;
  • и, быв в Саламине, проповедовали слово Божие в синагогах Иудейских; имели же при себе и Иоанна для служения.
  • Пройдя весь остров до Пафа, нашли они некоторого волхва, лжепророка, Иудеянина, именем Вариисуса,
  • который находился с проконсулом Сергием Павлом, мужем разумным. Сей, призвав Варнаву и Савла, пожелал услышать слово Божие.
  • А Елима волхв (ибо тó значит имя его) противился им, стараясь отвратить проконсула от веры.
  • Но Савл, он же и Павел, исполнившись Духа Святаго и устремив на него взор,
  • сказал: о, исполненный всякого коварства и всякого злодейства, сын диавола, враг всякой правды! перестанешь ли ты совращать с прямых путей Господних?
  • И ныне вот, рука Господня на тебя: ты будешь слеп и не увидишь солнца до времени. И вдруг напал на него мрак и тьма, и он, обращаясь туда и сюда, искал вожатого.
  • Тогда проконсул, увидев происшедшее, уверовал, дивясь учению Господню.
  • [Зач. 32.] Отплыв из Пафа, Павел и бывшие при нем прибыли в Пергию, в Памфилии. Но Иоанн, отделившись от них, возвратился в Иерусалим.
  • Они же, проходя от Пергии, прибыли в Антиохию Писидийскую и, войдя в синагогу в день субботний, сели.
  • После чтения закона и пророков, начальники синагоги послали сказать им: мужи братия! если у вас есть слово наставления к народу, говорите.
  • Павел, встав и дав знак рукою, сказал: мужи Израильтяне и боящиеся Бога! послушайте.
  • Бог народа сего избрал отцов наших и возвысил сей народ во время пребывания в земле Египетской, и мышцею вознесенною вывел их из нее,
  • и около сорока лет времени питал их в пустыне.
  • И, истребив семь народов в земле Ханаанской, разделил им в наследие землю их.
  • И после сего, около четырехсот пятидесяти лет, давал им судей до пророка Самуила.
  • Потом просили они царя, и Бог дал им Саула, сына Кисова, мужа из колена Вениаминова. Так прошло лет сорок.
  • Отринув его, поставил им царем Давида, о котором и сказал, свидетельствуя: нашел Я мужа по сердцу Моему, Давида, сына Иессеева, который исполнит все хотения Мои.
  • Из его-то потомства Бог по обетованию воздвиг Израилю Спасителя Иисуса.
  • Перед самым явлением Его Иоанн проповедовал крещение покаяния всему народу Израильскому.
  • [Зач. 33.] При окончании же поприща своего, Иоанн говорил: за кого почитаете вы меня? я не тот; но вот, идет за мною, у Которого я недостоин развязать обувь на ногах.
  • Мужи братия, дети рода Авраамова, и боящиеся Бога между вами! вам послано слово спасения сего.
  • Ибо жители Иерусалима и начальники их, не узнав Его и осудив, исполнили слова пророческие, читаемые каждую субботу,
  • и, не найдя в Нем никакой вины, достойной смерти, просили Пилата убить Его.
  • Когда же исполнили всё написанное о Нем, то, сняв с древа, положили Его во гроб.
  • Но Бог воскресил Его из мертвых.
  • Он в продолжение многих дней являлся тем, которые вышли с Ним из Галилеи в Иерусалим и которые ныне суть свидетели Его перед народом.
  • И мы благовествуем вам, что обетование, данное отцам, Бог исполнил нам, детям их, воскресив Иисуса,
  • как и во втором псалме написано: Ты Сын Мой: Я ныне родил Тебя.
  • А что воскресил Его из мертвых, так что Он уже не обратится в тление, о сем сказал так: Я дам вам милости, обещанные Давиду, верно.
  • Посему и в другом месте говорит: не дашь Святому Твоему увидеть тление.
  • Давид, в свое время послужив изволению Божию, почил и приложился к отцам своим, и увидел тление;
  • а Тот, Которого Бог воскресил, не увидел тления.
  • Итак, да будет известно вам, мужи братия, что ради Него возвещается вам прощение грехов;
  • и во всем, в чем вы не могли оправдаться законом Моисеевым, оправдывается Им всякий верующий.
  • Берегитесь же, чтобы не пришло на вас сказанное у пророков:
  • смотрите, презрители, подивитесь и исчезните; ибо Я делаю дело во дни ваши, дело, которому не поверили бы вы, если бы кто рассказывал вам.
  • При выходе их из Иудейской синагоги язычники просили их говорить о том же в следующую субботу.
  • Когда же собрание было распущено, то многие Иудеи и чтители Бога, обращенные из язычников, последовали за Павлом и Варнавою, которые, беседуя с ними, убеждали их пребывать в благодати Божией.
  • В следующую субботу почти весь город собрался слушать слово Божие.
  • Но Иудеи, увидев народ, исполнились зависти и, противореча и злословя, сопротивлялись тому, что говорил Павел.
  • Тогда Павел и Варнава с дерзновением сказали: вам первым надлежало быть проповедану слову Божию, но как вы отвергаете его и сами себя делаете недостойными вечной жизни, то вот, мы обращаемся к язычникам.
  • Ибо так заповедал нам Господь: Я положил Тебя во свет язычникам, чтобы Ты был во спасение до края земли.
  • Язычники, слыша это, радовались и прославляли слово Господне, и уверовали все, которые были предуставлены к вечной жизни.
  • И слово Господне распространялось по всей стране.
  • Но Иудеи, подстрекнув набожных и почетных женщин и первых в городе людей, воздвигли гонение на Павла и Варнаву и изгнали их из своих пределов.
  • Они же, отрясши на них прах от ног своих, пошли в Иконию.
  • А ученики исполнялись радости и Духа Святаго.
  • Некоторые, пришедшие из Иудеи, учили братьев: если не обрежетесь по обряду Моисееву, не можете спастись.
  • Когда же произошло разногласие и немалое состязание у Павла и Варнавы с ними, то положили Павлу и Варнаве и некоторым другим из них отправиться по сему делу к Апостолам и пресвитерам в Иерусалим.
  • Итак, быв провожены церковью, они проходили Финикию и Самарию, рассказывая об обращении язычников, и производили радость великую во всех братиях.
  • По прибытии же в Иерусалим они были приняты церковью, Апостолами и пресвитерами, и возвестили всё, что Бог сотворил с ними и как отверз дверь веры язычникам.
  • [Зач. 36.] Тогда восстали некоторые из фарисейской ереси уверовавшие и говорили, что должно обрезывать язычников и заповедовать соблюдать закон Моисеев.
  • Апостолы и пресвитеры собрались для рассмотрения сего дела.
  • По долгом рассуждении Петр, встав, сказал им: мужи братия! вы знаете, что Бог от дней первых избрал из нас меня, чтобы из уст моих язычники услышали слово Евангелия и уверовали;
  • и Сердцеведец Бог дал им свидетельство, даровав им Духа Святаго, как и нам;
  • и не положил никакого различия между нами и ими, верою очистив сердца их.
  • Что же вы ныне искушаете Бога, желая возложить на выи учеников иго, которого не могли понести ни отцы наши, ни мы?
  • Но мы веруем, что благодатию Господа Иисуса Христа спасемся, как и они.
  • Тогда умолкло все собрание и слушало Варнаву и Павла, рассказывавших, какие знамения и чудеса сотворил Бог через них среди язычников.
  • После же того, как они умолкли, начал речь Иаков и сказал: мужи братия! послушайте меня.
  • Симон изъяснил, как Бог первоначально призрел на язычников, чтобы составить из них народ во имя Свое.
  • И с сим согласны слова пророков, как написано:
  • Потом обращусь и воссоздам скинию Давидову падшую, и то, что в ней разрушено, воссоздам, и исправлю ее,
  • чтобы взыскали Господа прочие человеки и все народы, между которыми возвестится имя Мое, говорит Господь, творящий все сие.
  • Ведомы Богу от вечности все дела Его.
  • Посему я полагаю не затруднять обращающихся к Богу из язычников,
  • а написать им, чтобы они воздерживались от оскверненного идолами, от блуда, удавленины и крови, и чтобы не делали другим того, чего не хотят себе.
  • Ибо закон Моисеев от древних родов по всем городам имеет проповедующих его и читается в синагогах каждую субботу.
  • Тогда Апостолы и пресвитеры со всею церковью рассудили, избрав из среды себя мужей, послать их в Антиохию с Павлом и Варнавою, именно: Иуду, прозываемого Варсавою, и Силу, мужей, начальствующих между братиями,
  • написав и вручив им следующее: «Апостолы и пресвитеры и братия – находящимся в Антиохии, Сирии и Киликии братиям из язычников: радоваться.
  • Поелику мы услышали, что некоторые, вышедшие от нас, смутили вас своими речами и поколебали ваши души, говоря, что должно обрезываться и соблюдать закон, чего мы им не поручали,
  • то мы, собравшись, единодушно рассудили, избрав мужей, послать их к вам с возлюбленными нашими Варнавою и Павлом,
  • человеками, предавшими души свои за имя Господа нашего Иисуса Христа.
  • Итак мы послали Иуду и Силу, которые изъяснят вам то же и словесно.
  • Ибо угодно Святому Духу и нам не возлагать на вас никакого бремени более, кроме сего необходимого:
  • воздерживаться от идоложертвенного и крови, и удавленины, и блуда, и не делать другим того, чего себе не хотите. Соблюдая сие, хорошо сделаете. Будьте здравы».
  • Итак, отправленные пришли в Антиохию и, собрав людей, вручили письмо.
  • Они же, прочитав, возрадовались о сем наставлении.
  • Иуда и Сила, будучи также пророками, обильным словом преподали наставление братиям и утвердили их.
  • Пробыв там некоторое время, они с миром отпущены были братиями к Апостолам.
  • Но Силе рассудилось остаться там. (А Иуда возвратился в Иерусалим.)
  • [Зач. 37.] Павел же и Варнава жили в Антиохии, уча и благовествуя, вместе с другими многими, слово Господне.
  • По некотором времени Павел сказал Варнаве: пойдем опять, посетим братьев наших по всем городам, в которых мы проповедали слово Господне, как они живут.
  • Варнава хотел взять с собою Иоанна, называемого Марком.
  • Но Павел полагал не брать отставшего от них в Памфилии и не шедшего с ними на дело, на которое они были посланы.
  • Отсюда произошло огорчение, так что они разлучились друг с другом; и Варнава, взяв Марка, отплыл в Кипр;
  • а Павел, избрав себе Силу, отправился, быв поручен братиями благодати Божией,
  • и проходил Сирию и Киликию, утверждая церкви.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта