Деяния апостолов, 15:5-34

 
  • И нѣ́цыи сшéдше от­ Иудéи, учáху брáтiю, я́ко áще не обрѣ́жетеся по обы́чаю Моисéову, не мóжете спасти́ся.
  • Бы́в­шей же рáспри и стязáнiю не мáлу пáвлу и Варнáвѣ къ ни́мъ, учини́ша взы́ти пáвлу и Варнáвѣ и нѣ́кимъ други́мъ от­ ни́хъ ко апóстоломъ и стáрцемъ во Иерусали́мъ о вопрошéнiи сéмъ.
  • Они́ же ýбо, предпóслани бы́в­ше от­ цéркве, прохождáху Финикíю и самарíю, повѣ́да­ю­ще обращéнiе язы́ковъ, и творя́ху рáдость вéлiю всéй брáтiи.
  • Пришéдше же во Иерусали́мъ, прiя́ти бы́ша от­ цéркве и апóстолъ и стáрецъ, сказáша же, ели́ка сотвори́ Бóгъ съ ни́ми и я́ко от­вéрзе язы́комъ двéрь вѣ́ры.
  • [Зач. 36.] Востáша же нѣ́цыи от­ éреси фарисéйскiя вѣ́ровав­шiи, глагóлюще, я́ко подобáетъ обрѣ́зати и́хъ, завѣщавáти же блюсти́ закóнъ Моисéовъ.
  • Собрáшася же апóстоли и стáрцы вѣ́дѣти о словеси́ сéмъ.
  • Мнóгу же взыскáнiю бы́в­шу, востáвъ пéтръ речé къ ни́мъ: мýжiе брáтiе, вы́ вѣ́сте, я́ко от­ днíй пéрвыхъ Бóгъ въ нáсъ избрá усты́ мо­и́ми услы́шати язы́комъ слóво благовѣ́стiя и вѣ́ровати:
  • и сéрдцевѣ́децъ Бóгъ свидѣ́тел­ст­вова и́мъ, дáвъ и́мъ Дýха святáго, я́коже и нáмъ,
  • и ничтóже разсуди́ междý нáми же и óнѣми, вѣ́рою очи́щь сердцá и́хъ:
  • ны́нѣ ýбо чтó искушáете Бóга, [хотя́ще] воз­ложи́ти и́го на вы́и ученикóмъ, егóже ни отцы́ нáши, ни мы́ воз­могóхомъ понести́?
  • но благодáтiю Гóспода Иисýса Христá вѣ́руемъ спасти́ся, я́коже и они́.
  • Умолчá же всé мнóже­с­т­во и послýшаху Варнáвы и пáвла повѣ́да­ю­щею, ели́ка сотвори́ Бóгъ знáменiя и чудесá во язы́цѣхъ и́ма.
  • По умолчáнiи же ею́, от­вѣщá Иáковъ глагóля: мýжiе брáтiе, послýшайте менé:
  • Симеóнъ повѣ́да, я́ко прéжде Бóгъ посѣти́ прiя́ти от­ язы́къ лю́ди о и́мени сво­éмъ:
  • и семý согласýютъ словесá прорóкъ, я́коже пи́шетъ:
  • по си́хъ обращýся и сози́жду крóвъ Дави́довъ пáдшiй, и раскóпаная егó сози́жду и испрáвлю егó,
  • я́ко да взы́щутъ прóчiи человѣ́цы Гóспода, и вси́ язы́цы, въ ни́хже наречéся и́мя моé, глагóлетъ Госпóдь, творя́й сiя́ вся́.
  • Разýмна от­ вѣ́ка сýть богови вся́ дѣлá егó.
  • Сегó рáди áзъ суждý не стужáти от­ язы́къ обращáющымся къ Бóгу,
  • но заповѣ́дати и́мъ огребáтися от­ трéбъ и́долскихъ и от­ блудá и удáвленины и от­ крóве, и ели́ка неугóдна себѣ́ сýть, ины́мъ не твори́ти.
  • Моисéй бо от­ родóвъ дрéвнихъ по всѣ́мъ градóмъ проповѣ́да­ю­щыя егó и́мать, въ сóнмищихъ по вся́ суббóты чтóмый.
  • Тогдá извóлися апóстоломъ и стáрцемъ со всéю цéрковiю, избрáв­ше мýжа от­ ни́хъ, послáти во Антiохíю съ пáвломъ и Варнáвою, Иýду нарицáемаго Варсáву, и Си́лу, мýжа нарóчита въ брáтiи,
  • написáв­ше рукáма и́хъ сiя́: апóстоли и стáрцы и брáтiя, сýщымъ во Антiохíи и сирíи и киликíи брáтiямъ, и́же от­ язы́къ, [о Гóсподѣ] рáдоватися.
  • Понéже слы́шахомъ, я́ко нѣ́цыи от­ нáсъ изшéдше воз­мути́ша вáсъ словесы́, развращáюще дýшы вáшя, глагóлюще обрѣ́затися и блюсти́ закóнъ, и́мже мы́ не завѣщáхомъ:
  • извóлися нáмъ собрáв­шымся единодýшно, избрáн­ныя мýжы послáти къ вáмъ, съ воз­лю́блен­ныма нáшима Варнáвою и пáвломъ,
  • человѣ́кома предáв­шема дýшы своя́ о и́мени Гóспода нá­шего Иисýса Христá:
  • послáхомъ ýбо Иýду и Си́лу, и тѣ́хъ слóвомъ сказýющихъ тáяжде:
  • извóлися бо святóму Дýху и нáмъ, ничтóже мнóжае воз­ложи́ти вáмъ тяготы́, рáзвѣ нýждныхъ си́хъ:
  • огребáтися от­ идоложéртвен­ныхъ и крóве, и удáвленины и блудá: и ели́ка не хóщете вáмъ бы́ти, други́мъ не твори́те: от­ ни́хже соблюдáюще себé, дóбрѣ сотворитé. Здрáв­ст­вуйте.
  • Они́ же ýбо пóслани бы́в­ше прiидóша во Антiохíю, и собрáв­ше нарóдъ, вдáша послáнiе.
  • Прочéтше же, воз­рáдовашася о утѣшéнiи.
  • Иýда же и Си́ла, и тá прорóка сýща, слóвомъ мнóзѣмъ утѣ́шиста брáтiю и утверди́ста.
  • Пребы́в­ша же тáмо врéмя, от­пущéна бы́ста съ ми́ромъ от­ брáтiй ко апóстоломъ.
  • Извóлися же Си́лѣ пребы́ти тáмо, Иýда же воз­врати́ся во Иерусали́мъ.
  • [Зач. 37.] Пáвелъ же и Варнáва живя́ста во Антiохíи, учáща и благовѣ­ст­вýюща слóво Госпóдне, и со инѣ́ми мнóгими.
  • По нѣ́кихъ же днéхъ речé пáвелъ къ Варнáвѣ: воз­врáщшеся подобáетъ посѣти́ти брáтiю нáшу во всѣ́хъ градѣ́хъ, въ ни́хже проповѣ́дахомъ слóво Госпóдне, кáко пребывáютъ.
  • Варнáва же восхотѣ́ поя́ти съ собóю Иоáн­на нарицáемаго мáрка:
  • пáвелъ же глагóлаше от­стýпльшаго от­ нáю от­ памфилíи и не шéдшаго съ нáма на дѣ́ло, на нéже пóслани бы́хомъ, не поя́ти сегó съ собóю.
  • Бы́сть ýбо рáспря, я́ко от­лучи́тися и́ма от­ себé: Варнáва ýбо по­éмь мáрка от­плы́ въ ки́пръ:
  • пáвелъ же избрáвъ Си́лу изы́де прéданъ благодáти Бóжiей от­ брáтiй,
  • прохождá­ше же сирíю и киликíю, утверждáя цéркви.
  • Некоторые, пришедшие из Иудеи, учили братьев: если не обрежетесь по обряду Моисееву, не можете спастись.
  • Когда же произошло разногласие и немалое состязание у Павла и Варнавы с ними, то положили Павлу и Варнаве и некоторым другим из них отправиться по сему делу к Апостолам и пресвитерам в Иерусалим.
  • Итак, быв провожены церковью, они проходили Финикию и Самарию, рассказывая об обращении язычников, и производили радость великую во всех братиях.
  • По прибытии же в Иерусалим они были приняты церковью, Апостолами и пресвитерами, и возвестили всё, что Бог сотворил с ними и как отверз дверь веры язычникам.
  • [Зач. 36.] Тогда восстали некоторые из фарисейской ереси уверовавшие и говорили, что должно обрезывать язычников и заповедовать соблюдать закон Моисеев.
  • Апостолы и пресвитеры собрались для рассмотрения сего дела.
  • По долгом рассуждении Петр, встав, сказал им: мужи братия! вы знаете, что Бог от дней первых избрал из нас меня, чтобы из уст моих язычники услышали слово Евангелия и уверовали;
  • и Сердцеведец Бог дал им свидетельство, даровав им Духа Святаго, как и нам;
  • и не положил никакого различия между нами и ими, верою очистив сердца их.
  • Что же вы ныне искушаете Бога, желая возложить на выи учеников иго, которого не могли понести ни отцы наши, ни мы?
  • Но мы веруем, что благодатию Господа Иисуса Христа спасемся, как и они.
  • Тогда умолкло все собрание и слушало Варнаву и Павла, рассказывавших, какие знамения и чудеса сотворил Бог через них среди язычников.
  • После же того, как они умолкли, начал речь Иаков и сказал: мужи братия! послушайте меня.
  • Симон изъяснил, как Бог первоначально призрел на язычников, чтобы составить из них народ во имя Свое.
  • И с сим согласны слова пророков, как написано:
  • Потом обращусь и воссоздам скинию Давидову падшую, и то, что в ней разрушено, воссоздам, и исправлю ее,
  • чтобы взыскали Господа прочие человеки и все народы, между которыми возвестится имя Мое, говорит Господь, творящий все сие.
  • Ведомы Богу от вечности все дела Его.
  • Посему я полагаю не затруднять обращающихся к Богу из язычников,
  • а написать им, чтобы они воздерживались от оскверненного идолами, от блуда, удавленины и крови, и чтобы не делали другим того, чего не хотят себе.
  • Ибо закон Моисеев от древних родов по всем городам имеет проповедующих его и читается в синагогах каждую субботу.
  • Тогда Апостолы и пресвитеры со всею церковью рассудили, избрав из среды себя мужей, послать их в Антиохию с Павлом и Варнавою, именно: Иуду, прозываемого Варсавою, и Силу, мужей, начальствующих между братиями,
  • написав и вручив им следующее: «Апостолы и пресвитеры и братия – находящимся в Антиохии, Сирии и Киликии братиям из язычников: радоваться.
  • Поелику мы услышали, что некоторые, вышедшие от нас, смутили вас своими речами и поколебали ваши души, говоря, что должно обрезываться и соблюдать закон, чего мы им не поручали,
  • то мы, собравшись, единодушно рассудили, избрав мужей, послать их к вам с возлюбленными нашими Варнавою и Павлом,
  • человеками, предавшими души свои за имя Господа нашего Иисуса Христа.
  • Итак мы послали Иуду и Силу, которые изъяснят вам то же и словесно.
  • Ибо угодно Святому Духу и нам не возлагать на вас никакого бремени более, кроме сего необходимого:
  • воздерживаться от идоложертвенного и крови, и удавленины, и блуда, и не делать другим того, чего себе не хотите. Соблюдая сие, хорошо сделаете. Будьте здравы».
  • Итак, отправленные пришли в Антиохию и, собрав людей, вручили письмо.
  • Они же, прочитав, возрадовались о сем наставлении.
  • Иуда и Сила, будучи также пророками, обильным словом преподали наставление братиям и утвердили их.
  • Пробыв там некоторое время, они с миром отпущены были братиями к Апостолам.
  • Но Силе рассудилось остаться там. (А Иуда возвратился в Иерусалим.)
  • [Зач. 37.] Павел же и Варнава жили в Антиохии, уча и благовествуя, вместе с другими многими, слово Господне.
  • По некотором времени Павел сказал Варнаве: пойдем опять, посетим братьев наших по всем городам, в которых мы проповедали слово Господне, как они живут.
  • Варнава хотел взять с собою Иоанна, называемого Марком.
  • Но Павел полагал не брать отставшего от них в Памфилии и не шедшего с ними на дело, на которое они были посланы.
  • Отсюда произошло огорчение, так что они разлучились друг с другом; и Варнава, взяв Марка, отплыл в Кипр;
  • а Павел, избрав себе Силу, отправился, быв поручен братиями благодати Божией,
  • и проходил Сирию и Киликию, утверждая церкви.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта