Деяния апостолов, 16:15-31, 18:8

 
  • Прiи́де же въ дéрвiю и ли́стру. И сé, учени́къ нѣ́кiй бѣ́ тý, и́менемъ тимоѳéй, сы́нъ жены́ нѣ́кiя Иудéаныни вѣ́рны, отцá же éллина:
  • и́же свидѣ́тел­ст­вованъ бѣ́ от­ сýщихъ въ ли́стрѣхъ и иконíи брáтiи.
  • Сегó восхотѣ́ пáвелъ съ собóю изы́ти: и прiéмь обрѣ́за егó, иудéй рáди сýщихъ на мѣ́стѣхъ óнѣхъ: вѣ́дяху бо вси́ отцá егó, я́ко éллинъ бя́ше.
  • И я́коже прохождáху грáды, предая́ше и́мъ храни́ти устáвы суждéн­ныя от­ апóстолъ и стáрецъ, и́же во Иерусали́мѣ.
  • Цéркви же утверждáхуся вѣ́рою и при­­бывáху въ числó по вся́ дни́.
  • Прошéдше же фригíю и Галатíйскую странý, воз­бранéни [бы́ша] от­ святáго Дýха глагóлати слóво во Асíи.
  • Пришéдше же въ мисíю, покушáхуся въ виѳинíю по­ити́: и не остáви и́хъ Дýхъ.
  • Прешéдше же мисíю, снидóша въ троáду.
  • И видѣ́нiе въ нощи́ яви́ся пáвлу: мýжъ нѣ́кiй бѣ́ македóнянинъ стоя́, моля́ егó и глагóля: при­­шéдъ въ македóнiю, помози́ нáмъ.
  • И я́коже видѣ́нiе ви́дѣ, áбiе взыскáхомъ изы́ти въ македóнiю, разумѣ́в­ше, я́ко при­­звá ны́ Госпóдь благовѣсти́ти и́мъ.
  • Отвéзшеся же от­ троáды, прiидóхомъ въ самоѳрáкъ, во­ýтрiе же въ неапóль,
  • от­тýду же въ Фили́ппы, и́же éсть пéрвый грáдъ чáсти македóнiи, колóнiа. Бѣ́хомъ же въ тóмъ грáдѣ пребывáюще дни́ нѣ́кiя.
  • Въ дéнь же суббóтный изыдóхомъ вóнъ изъ грáда при­­ рѣцѣ́, идѣ́же мня́шеся моли́твен­ница бы́ти, и сѣ́дше глагóлахомъ къ собрáв­шымся женáмъ.
  • И нѣ́кая женá, и́менемъ лидíа, порфиропродáлница от­ грáда Ѳиати́рскаго, чтýщи Бóга, послýшаше: éйже Госпóдь от­вéрзе сéрдце внимáти глагóлемымъ от­ пáвла.
  • Я́коже крести́ся тá и дóмъ ея́, моля́ше ны́ глагóлющи: áще усмотри́сте мя́ вѣ́рну Гóсподеви бы́ти, в­шéдше въ дóмъ мóй, пребýдите. И при­­нýди нáсъ.
  • [Зач. 38.] Бы́сть же идýщымъ нáмъ на моли́тву, отрокови́ца нѣ́кая имýщая дýхъ пытли́въ срѣ́те нáсъ, я́же стяжáнiе мнóго дая́ше господéмъ сво­и́мъ волхвýющи.
  • Тá послѣ́довав­ши пáвлу и нáмъ, взывá­ше глагóлющи: сíи человѣ́цы раби́ Бóга вы́шняго сýть, и́же воз­вѣщáютъ нáмъ пýть спасéнiя.
  • Сé же творя́ше на мнóги дни́. Стужи́въ же си́ пáвелъ и обрáщься, дýхови речé: запрещáю ти́ и́менемъ Иисýса Христá, изы́ди изъ нея́. И изы́де въ тóмъ часѣ́.
  • Ви́дѣв­ше же госпóдiе ея́, я́ко изы́де надéжда стяжáнiя и́хъ, по­éмше пáвла и Си́лу, влекóша на тóргъ ко князéмъ,
  • и при­­вéдше и́хъ къ во­евóдамъ, рѣ́ша: сíи человѣ́цы воз­мущáютъ грáдъ нáшъ, Иудéе сýще,
  • и завѣщавáютъ обы́чаи, я́же не достóитъ нáмъ прiимáти ни твори́ти, ри́мляномъ сýщымъ.
  • И сни́деся нарóдъ на ни́хъ, и во­евóды растерзáв­ше и́ма ри́зы, веля́ху пáлицами би́ти и́хъ:
  • мнóги же дáв­ше и́ма рáны, всади́ша въ темни́цу, завѣщáв­ше темни́чному стрáжу твéрдо стрещи́ и́хъ:
  • и́же таковó завѣщáнiе прiéмь, всади́ и́хъ во внýтрен­нюю темни́цу и нóги и́хъ заби́ въ клáдѣ.
  • Въ полýнощи же пáвелъ и Си́ла моля́щася поя́ста Бóга: послýшаху же и́хъ ю́зницы.
  • Внезáпу же трýсъ бы́сть вéлiй, я́ко поколебáтися основáнiю темни́чному: от­верзóшася же áбiе двéри вся́, и всѣ́мъ ю́зы ослабѣ́ша.
  • Возбýждься же темни́чный стрáжъ и ви́дѣвъ от­вéрсты двéри темни́цы, извлéкъ нóжъ, хотя́ше себé уби́ти, мня́ избѣ́гшя ю́зники.
  • Возгласи́ же глáсомъ вéлiимъ пáвелъ глагóля: ничтóже сотвори́ себѣ́ злá, вси́ бо есмы́ здѣ́.
  • Проси́въ же свѣщи́ вскочи́, и трéпетенъ бы́въ, при­­падé къ пáвлу и Си́лѣ,
  • и извéдъ и́хъ вóнъ, речé: госпóдiе, чтó ми подобáетъ твори́ти, да спасýся?
  • О́на же рекóста: вѣ́руй въ Гóспода Иисýса Христá, и спасéшися ты́ и вéсь дóмъ твóй.
  • И глагóласта емý слóво Госпóдне, и всѣ́мъ, и́же въ домý егó.
  • И по­éмь я́ въ тóйже чáсъ нóщи, измы́ от­ рáнъ и крести́ся сáмъ и сво­и́ емý вси́ áбiе:
  • ввéдъ же я́ въ дóмъ свóй, постáви трапéзу и воз­рáдовася со всѣ́мъ дóмомъ сво­и́мъ, вѣ́ровавъ Бóгу.
  • Дню́ же бы́в­шу, послáша во­евóды пáличники, глагóлюще: от­пусти́ человѣ́ка о́на.
  • Сказá же темни́чный стрáжъ словесá сiя́ пáвлу, я́ко послáша во­евóды, да от­пущéна бýдета: ны́нѣ ýбо изшéдша, иди́та съ ми́ромъ.
  • Пáвелъ же речé къ ни́мъ: би́в­ше нáю предъ людьми́, неосуждéн­на человѣ́ка ри́млянина сýща, всади́ша въ темни́цу, и ны́нѣ о́тай извóдятъ нáю? ни́ бо: но да при­­шéдше сáми изведýтъ нáю.
  • Сказáша же пáличницы во­евóдамъ глагóлы сiя́: и убоя́шася слы́шав­ше, я́ко ри́млянина естá.
  • И при­­шéдше умоли́ша и́хъ и извéдше моля́ху изы́ти изъ грáда.
  • Изшéдша же изъ темни́цы прiидóста къ лидíи, и ви́дѣв­ша брáтiю, утѣ́шиста и́хъ и изыдóста.
  • [Зач. 40В.] По си́хъ же от­лучи́вся Пáвелъ от­ Аѳи́нъ, прiи́де въ кори́нѳъ:
  • и обрѣ́тъ нѣ́ко­его Иудéанина и́менемъ аки́лу, пóнтянина рóдомъ, нóво при­­шéдша от­ италíи, и приски́ллу женý егó: занé повелѣ́лъ бя́ше клавдíй от­лучи́тися всѣ́мъ Иудéемъ от­ ри́ма: прiи́де къ ни́мъ,
  • и занé единохудóжникомъ бы́ти и́мъ, пребы́сть у ни́хъ и дѣ́лаше: бя́ху бо скинотвóрцы хи́тростiю.
  • Стязá­шеся же на сóнмищахъ по вся́ суббóты и препирá­ше иудéи и éллины.
  • И егдá снидóста от­ македóнiи Си́ла же и тимоѳéй, тужá­ше дýхомъ пáвелъ, свидѣ́тел­ст­вуя Иудéомъ Иисýса бы́ти Христá.
  • Проти́вящымся же и́мъ и хýлящымъ, отря́съ ри́зы своя́, речé къ ни́мъ: крóвь вáша на главáхъ вáшихъ: чи́стъ áзъ, от­ны́нѣ во язы́ки идý.
  • И прешéдъ от­тýду, прiи́де въ дóмъ нѣ́ко­его и́менемъ Иýста, чтýща Бóга, емýже хрáмина бѣ́ вскрáй сóнмища.
  • Кри́спъ же начáлникъ собóра вѣ́рова Гóсподеви со всѣ́мъ дóмомъ сво­и́мъ, и мнóзи от­ кори́нѳянъ слы́шав­ше вѣ́роваху и крещáхуся.
  • Речé же Госпóдь въ видѣ́нiи нощнѣ́мъ пáвлу: не бóйся, но глагóли и да не умóлкнеши,
  • занé áзъ éсмь съ тобóю, и никтóже при­­ложи́тъ озлóбити тя́: занé лю́дiе сýть ми́ мнóзи во грáдѣ сéмъ.
  • Пребы́сть же тáмо лѣ́то и мéсяцъ шéсть, учя́ въ ни́хъ слóву Бóжiю.
  • Галлióну же Анѳипáту сýщу во Ахáiи, нападóша единодýшно Иудéе на пáвла и при­­ведóша егó на суди́лище,
  • глагóлюще, я́ко проти́ву закóну сéй увѣщавáетъ человѣ́ки чти́ти Бóга.
  • Хотя́щу же пáвлу от­вéрсти устá, речé Галлióнъ ко Иудéемъ: áще ýбо непрáвда былá бы кáя или́ дѣ́ло злóе, о, Иудéе, по слóву послýшалъ бы́хъ вáсъ:
  • áще ли же стязáнiя сýть о словеси́ и о и́менѣхъ и о закóнѣ вá­шемъ, вѣ́дите сáми: судiя́ бо áзъ си́мъ не хощý бы́ти.
  • И изгнá и́хъ от­ суди́лища.
  • Е́мше же вси́ éллини сосѳéна начáлника собóра, бiя́ху предъ суди́лищемъ: и ни еди́но о си́хъ Галлióну радѣ́нiе бы́сть.
  • Пáвелъ же, ещé пребы́въ дни́ довóлны и цѣловáвъ брáтiю, от­плы́ въ сирíю, и съ ни́мъ аки́ла и приски́лла, остри́гъ главý въ кегхрéихъ: обрéкся бо бѣ́.
  • Пристá же во Ефéсѣ и тѣ́хъ остáви тáмо, сáмъ же в­шéдъ въ сóнмище, стязá­шеся со иудéи.
  • Моля́щымъ же и́мъ егó на мнóго врéмя пребы́ти у ни́хъ, не извóли,
  • но от­речéся и́мъ, глагóля, я́ко подобáетъ ми́ вся́ко прáздникъ грядýщiй сотвори́ти во Иерусали́мѣ: пáки же воз­вращýся къ вáмъ, Бóгу хотя́щу. И от­везéся от­ Ефéса: аки́ла же и приски́лла остáста во Ефéсѣ.
  • [Зач. 41.] И сошéдъ въ кесарíю, воз­шéдъ и цѣловáвъ цéрковь, сни́де во Антiохíю,
  • и сотвóрь врéмя нѣ́кое, изы́де, проходя́ поря́ду Галатíйскую странý и фригíю, утверждáя вся́ ученики́.
  • Иудéанинъ же нѣ́кто, аполлóсъ и́менемъ, Алексáндрянинъ рóдомъ, мýжъ словéсенъ, прiи́де во Ефéсъ, си́ленъ сы́й въ кни́гахъ.
  • Сéй бѣ́ оглашéнъ пути́ Госпóдню, и горя́ дýхомъ, глагóлаше и учá­ше извѣ́стно я́же о Гóсподѣ, вѣ́дый тóкмо крещéнiе Иоáн­ново.
  • Сéй же начáтъ дерзáти на сóнмищихъ. Слы́шав­ша же егó аки́ла и приски́лла, прiя́ста егó и извѣ́стнѣе томý сказáста пýть Госпóдень.
  • Хотя́щу же емý преити́ во Ахáiю, предпослáв­ше брáтiя написáша ученикóмъ прiя́ти егó: и́же при­­шéдъ тáмо посóб­ст­вова мнóго вѣ́ровав­шымъ благодáтiю:
  • твéрдо бо иудéи не престая́ обличá­ше предъ людьми́, сказýя писáньми, Иисýса бы́ти Христá.
  • Дошел он до Дервии и Листры. И вот, там был некоторый ученик, именем Тимофей, которого мать была Иудеянка уверовавшая, а отец Еллин,
  • и о котором свидетельствовали братия, находившиеся в Листре и Иконии.
  • Его пожелал Павел взять с собою; и, взяв, обрезал его ради Иудеев, находившихся в тех местах; ибо все знали об отце его, что он был Еллин.
  • Проходя же по городам, они предавали верным соблюдать определения, постановленные Апостолами и пресвитерами в Иерусалиме.
  • И церкви утверждались верою и ежедневно увеличивались числом.
  • Пройдя через Фригию и Галатийскую страну, они не были допущены Духом Святым проповедовать слово в Асии.
  • Дойдя до Мисии, предпринимали идти в Вифинию; но Дух не допустил их.
  • Миновав же Мисию, сошли они в Троаду.
  • И было ночью видение Павлу: предстал некий муж, Македонянин, прося его и говоря: приди в Македонию и помоги нам.
  • После сего видения, тотчас мы положили отправиться в Македонию, заключая, что призывал нас Господь благовествовать там.
  • Итак, отправившись из Троады, мы прямо прибыли в Самофракию, а на другой день в Неаполь,
  • оттуда же в Филиппы: это первый город в той части Македонии, колония. В этом городе мы пробыли несколько дней.
  • В день же субботний мы вышли за город к реке, где, по обыкновению, был молитвенный дом, и, сев, разговаривали с собравшимися там женщинами.
  • И одна женщина из города Фиатир, именем Лидия, торговавшая багряницею, чтущая Бога, слушала; и Господь отверз сердце ее внимать тому, что говорил Павел.
  • Когда же крестилась она и домашние ее, то просила нас, говоря: если вы признали меня верною Господу, то войдите в дом мой и живите у меня. И убедила нас.
  • [Зач. 38.] Случилось, что, когда мы шли в молитвенный дом, встретилась нам одна служанка, одержимая духом прорицательным, которая через прорицание доставляла большой доход господам своим.
  • Идя за Павлом и за нами, она кричала, говоря: сии человеки – рабы Бога Всевышнего, которые возвещают нам путь спасения.
  • Это она делала много дней. Павел, вознегодовав, обратился и сказал духу: именем Иисуса Христа повелеваю тебе выйти из нее. И дух вышел в тот же час.
  • Тогда господа ее, видя, что исчезла надежда дохода их, схватили Павла и Силу и повлекли на площадь к начальникам.
  • И, приведя их к воеводам, сказали: сии люди, будучи Иудеями, возмущают наш город
  • и проповедуют обычаи, которых нам, Римлянам, не следует ни принимать, ни исполнять.
  • Народ также восстал на них, а воеводы, сорвав с них одежды, велели бить их палками
  • и, дав им много ударов, ввергли в темницу, приказав темничному стражу крепко стеречь их.
  • Получив такое приказание, он ввергнул их во внутреннюю темницу и ноги их забил в колоду.
  • Около полуночи Павел и Сила, молясь, воспевали Бога; узники же слушали их.
  • Вдруг сделалось великое землетрясение, так что поколебалось основание темницы; тотчас отворились все двери, и у всех узы ослабели.
  • Темничный же страж, пробудившись и увидев, что двери темницы отворены, извлек меч и хотел умертвить себя, думая, что узники убежали.
  • Но Павел возгласил громким голосом, говоря: не делай себе никакого зла, ибо все мы здесь.
  • Он потребовал огня, вбежал в темницу и в трепете припал к Павлу и Силе,
  • и, выведя их вон, сказал: государи мои! что мне делать, чтобы спастись?
  • Они же сказали: веруй в Господа Иисуса Христа, и спасешься ты и весь дом твой.
  • И проповедали слово Господне ему и всем, бывшим в доме его.
  • И, взяв их в тот час ночи, он омыл раны их и немедленно крестился сам и все домашние его.
  • И, приведя их в дом свой, предложил трапезу и возрадовался со всем домом своим, что уверовал в Бога.
  • Когда же настал день, воеводы послали городских служителей сказать: отпусти тех людей.
  • Темничный страж объявил о сем Павлу: воеводы прислали отпустить вас; итак выйдите теперь и идите с миром.
  • Но Павел сказал к ним: нас, Римских граждан, без суда всенародно били и бросили в темницу, а теперь тайно выпускают? нет, пусть придут и сами выведут нас.
  • Городские служители пересказали эти слова воеводам, и те испугались, услышав, что это Римские граждане.
  • И, придя, извинились перед ними и, выведя, просили удалиться из города.
  • Они же, выйдя из темницы, пришли к Лидии и, увидев братьев, поучали их, и отправились.
  • [Зач. 40В.] После сего Павел, оставив Афины, пришел в Коринф;
  • и, найдя некоторого Иудея, именем Акилу, родом Понтянина, недавно пришедшего из Италии, и Прискиллу, жену его, – потому что Клавдий повелел всем Иудеям удалиться из Рима, – пришел к ним;
  • и, по одинаковости ремесла, остался у них и работал; ибо ремеслом их было делание палаток.
  • Во всякую же субботу он говорил в синагоге и убеждал Иудеев и Еллинов.
  • А когда пришли из Македонии Сила и Тимофей, то Павел понуждаем был духом свидетельствовать Иудеям, что Иисус есть Христос.
  • Но как они противились и злословили, то он, отрясши одежды свои, сказал к ним: кровь ваша на главах ваших; я чист; отныне иду к язычникам.
  • И пошел оттуда, и пришел к некоторому чтущему Бога, именем Иусту, которого дом был подле синагоги.
  • Крисп же, начальник синагоги, уверовал в Господа со всем домом своим, и многие из Коринфян, слушая, уверовали и крестились.
  • Господь же в видении ночью сказал Павлу: не бойся, но говори и не умолкай,
  • ибо Я с тобою, и никто не сделает тебе зла, потому что у Меня много людей в этом городе.
  • И он оставался там год и шесть месяцев, поучая их слову Божию.
  • Между тем, во время проконсульства Галлиона в Ахаии, напали Иудеи единодушно на Павла и привели его пред судилище,
  • говоря, что он учит людей чтить Бога не по закону.
  • Когда же Павел хотел открыть уста, Галлион сказал Иудеям: Иудеи! если бы какая-нибудь была обида или злой умысел, то я имел бы причину выслушать вас,
  • но когда идет спор об учении и об именах и о законе вашем, то разбирайте сами; я не хочу быть судьею в этом.
  • И прогнал их от судилища.
  • А все Еллины, схватив Сосфена, начальника синагоги, били его перед судилищем; и Галлион нимало не беспокоился о том.
  • Павел, пробыв еще довольно дней, простился с братиями и отплыл в Сирию, – и с ним Акила и Прискилла, – остригши голову в Кенхреях, по обету.
  • Достигнув Ефеса, оставил их там, а сам вошел в синагогу и рассуждал с Иудеями.
  • Когда же они просили его побыть у них долее, он не согласился,
  • а простился с ними, сказав: мне нужно непременно провести приближающийся праздник в Иерусалиме; к вам же возвращусь опять, если будет угодно Богу. И отправился из Ефеса. (Акила же и Прискилла остались в Ефесе.)
  • [Зач. 41.] Побывав в Кесарии, он приходил в Иерусалим, приветствовал церковь и отошел в Антиохию.
  • И, проведя там несколько времени, вышел, и проходил по порядку страну Галатийскую и Фригию, утверждая всех учеников.
  • Некто Иудей, именем Аполлос, родом из Александрии, муж красноречивый и сведущий в Писаниях, пришел в Ефес.
  • Он был наставлен в начатках пути Господня и, горя духом, говорил и учил о Господе правильно, зная только крещение Иоанново.
  • Он начал смело говорить в синагоге. Услышав его, Акила и Прискилла приняли его и точнее объяснили ему путь Господень.
  • А когда он вознамерился идти в Ахаию, то братия послали к тамошним ученикам, располагая их принять его; и он, прибыв туда, много содействовал уверовавшим благодатью,
  • ибо он сильно опровергал Иудеев всенародно, доказывая Писаниями, что Иисус есть Христос.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта