Деяния апостолов, 17:6-9, 18:12-17

 
  • [Зач. 39.] Прешéдша же Амфипóль и аполлóнiю, внидóста въ солýнь, идѣ́же бѣ́ сóнмище Иудéйское.
  • По обы́чаю же сво­емý пáвелъ вни́де къ ни́мъ и по суббóты три́ стязá­шеся съ ни́ми от­ писáнiй,
  • сказýя и предлагáя и́мъ, я́ко Христý подобá­ше пострадáти и воскрéснути от­ мéртвыхъ, и я́ко сéй Иисýсъ, егóже áзъ проповѣ́дую вáмъ, éсть Христóсъ.
  • И нѣ́цыи от­ ни́хъ вѣ́роваша и при­­ложи́шася къ пáвлу и Си́лѣ, от­ чести́выхъ éллинъ мнóже­с­т­во мнóго и от­ жéнъ благорóдныхъ не мáло.
  • Возревновáв­ше же непокóршiися Иудéе и прiéмше крамóлники нѣ́кiя мýжы злы́я, и собрáв­ше нарóдъ, мóлвяху по грáду: нашéдше же на дóмъ Иассóновъ, искáху и́хъ извести́ къ нарóду.
  • Не обрѣ́тше же и́хъ, влечáху Иассóна и нѣ́кiя от­ брáтiй ко градоначáлникомъ, вопiю́ще, я́ко, и́же разврати́ша вселéн­ную, сíи и здѣ́ прiидóша,
  • и́хже прiя́тъ Иассóнъ: и сíи вси́ проти́вно велѣ́ниемъ кéсаревымъ творя́тъ, Царя́ глагóлюще инóго бы́ти, Иисýса.
  • Смятóша же нарóдъ и градоначáлники слы́шащыя сiя́:
  • взéмше же довóлное от­ Иассóна и от­ прóчихъ, от­пусти́ша и́хъ.
  • Брáтiя же áбiе въ нощи́ от­слáша пáвла и Си́лу въ бéрiю: и́же при­­шéдша, идóста въ собóръ Иудéйскiй.
  • Сíи же бя́ху благорóднѣйши живýщихъ въ солýни, и́же прiя́ша слóво со всѣ́мъ усéрдiемъ, по вся́ дни́ разсуждáюще писáнiя, áще сýть сiя́ тáко.
  • Мнóзи ýбо от­ ни́хъ вѣ́роваша, и от­ éллинскихъ жéнъ благообрáзныхъ и мужéй не мáло.
  • И я́ко увѣ́даша и́же от­ солýня Иудéе, я́ко и въ бéрiи проповѣ́дася от­ пáвла слóво Бóжiе, прiидóша и тáмо дви́жуще и смущáюще нарóды.
  • А́бiе же тогдá брáтiя от­пусти́ша пáвла ити́ на помóрiе: остáста же Си́ла и тимоѳéй тáмо.
  • Провождáющiи же пáвла ведóша егó дáже до Аѳи́нъ, и прiéмше зáповѣдь къ Си́лѣ и тимоѳéю, да я́ко скорѣ́е прiи́дутъ къ немý, изыдóша.
  • [Зач. 40А.] Во Аѳи́нѣхъ же ждýщу и́хъ пáвлу, раздражá­шеся дýхъ егó въ нéмъ зря́щемъ и́долъ пóлнъ сýщь грáдъ.
  • Стязá­шеся же ýбо на сóнмищи со иудéи и съ чести́выми, и на тóржищи по вся́ дни́ съ при­­ключáющимися.
  • Нѣ́цыи же от­ епикýръ и от­ стóикъ филосóфъ стязáхуся съ ни́мъ: и нѣ́цыи глагóлаху: чтó ýбо хóщетъ суеслóвивый сéй глагóлати? Инíи же: чужди́хъ богóвъ мни́т­ся проповѣ́дникъ бы́ти: я́ко Иисýса и воскресéнiе благовѣ­ст­вовá­ше и́мъ.
  • [Зач. 40Б.] По­éмше же егó, ведóша на ареопáгъ, глагóлюще: мóжемъ ли разумѣ́ти, чтó нóвое сié глагóлемое тобóю учéнiе?
  • стрáн­на бо нѣ́кая влагáеши во ушесá нáша: хóщемъ ýбо разумѣ́ти, чтó хотя́тъ сiя́ бы́ти?
  • Аѳинéе же вси́ и при­­ходя́щiи стрáн­нiи ни во чтóже и́но упражня́хуся, рáзвѣ глагóлати чтó или́ слы́шати нóвое.
  • Стáвъ же пáвелъ посредѣ́ ареопáга, речé: мýжiе Аѳинéйстiи, по всемý зрю́ вы́ áки благо­чести́выя:
  • проходя́ бо и согля́дая че­с­т­вовáнiя вáша, обрѣтóхъ и кáпище, на нéмже бѣ́ напи́сано: невѣ́домому Бóгу. Егóже ýбо не вѣ́дуще [благолѣ́пнѣ] чтетé, сегó áзъ проповѣ́дую вáмъ.
  • Бóгъ сотвори́вый мíръ и вся́, я́же въ нéмъ, сéй небесé и земли́ Госпóдь сы́й, не въ рукотворéн­ныхъ хрáмѣхъ живéтъ,
  • ни от­ рýкъ человѣ́ческихъ угождéнiя прiéмлетъ, трéбуя чтó, сáмъ дая́ всѣ́мъ живóтъ и дыхáнiе и вся́:
  • сотвори́лъ же éсть от­ еди́ныя крóве вéсь язы́къ человѣ́чь, жи́ти по всемý лицý земнóму, устáвивъ предучинéная временá и предѣ́лы селéнiя и́хъ,
  • взыскáти Гóспода, да понé ося́жутъ егó и обря́щутъ, я́ко не далéче от­ еди́наго ко­егóждо нáсъ сýща:
  • о нéмъ бо живéмъ и дви́жемся и есмы́, я́коже и нѣ́цыи от­ вáшихъ кни́жникъ рекóша: сегó бо и рóдъ есмы́.
  • Рóдъ ýбо сýще Бóжiй, не дóлжни есмы́ непщевáти подóбно бы́ти Боже­с­т­вó злáту, или́ сребрý, или́ кáменю худóжнѣ начертáну, и смышлéнiю человѣ́чу:
  • лѣ́та ýбо невѣ́дѣнiя презирáя Бóгъ, ны́нѣ повелѣвáетъ человѣ́комъ всѣ́мъ всю́ду покáятися:
  • занé устáвилъ éсть дéнь, въ óньже хóщетъ суди́ти вселéн­нѣй въ прáвдѣ, о мýжи, егóже предустáви, вѣ́ру подая́ всѣ́мъ, воскреси́въ егó от­ мéртвыхъ.
  • Слы́шав­ше же воскресéнiе мéртвыхъ, óвiи ýбо ругáхуся, óвiи же рѣ́ша: да слы́шимъ тя́ пáки о сéмѣ.
  • И тáко пáвелъ изы́де от­ среды́ и́хъ.
  • Нѣ́цыи же мýжiе при­­лѣпи́в­шеся емý, вѣ́роваша: въ ни́хже бѣ́ и Дiони́сiй ареопаги́тскiй, и женá и́менемъ дáмарь, и друзíи съ ни́ми.
  • [Зач. 40В.] По си́хъ же от­лучи́вся Пáвелъ от­ Аѳи́нъ, прiи́де въ кори́нѳъ:
  • и обрѣ́тъ нѣ́ко­его Иудéанина и́менемъ аки́лу, пóнтянина рóдомъ, нóво при­­шéдша от­ италíи, и приски́ллу женý егó: занé повелѣ́лъ бя́ше клавдíй от­лучи́тися всѣ́мъ Иудéемъ от­ ри́ма: прiи́де къ ни́мъ,
  • и занé единохудóжникомъ бы́ти и́мъ, пребы́сть у ни́хъ и дѣ́лаше: бя́ху бо скинотвóрцы хи́тростiю.
  • Стязá­шеся же на сóнмищахъ по вся́ суббóты и препирá­ше иудéи и éллины.
  • И егдá снидóста от­ македóнiи Си́ла же и тимоѳéй, тужá­ше дýхомъ пáвелъ, свидѣ́тел­ст­вуя Иудéомъ Иисýса бы́ти Христá.
  • Проти́вящымся же и́мъ и хýлящымъ, отря́съ ри́зы своя́, речé къ ни́мъ: крóвь вáша на главáхъ вáшихъ: чи́стъ áзъ, от­ны́нѣ во язы́ки идý.
  • И прешéдъ от­тýду, прiи́де въ дóмъ нѣ́ко­его и́менемъ Иýста, чтýща Бóга, емýже хрáмина бѣ́ вскрáй сóнмища.
  • Кри́спъ же начáлникъ собóра вѣ́рова Гóсподеви со всѣ́мъ дóмомъ сво­и́мъ, и мнóзи от­ кори́нѳянъ слы́шав­ше вѣ́роваху и крещáхуся.
  • Речé же Госпóдь въ видѣ́нiи нощнѣ́мъ пáвлу: не бóйся, но глагóли и да не умóлкнеши,
  • занé áзъ éсмь съ тобóю, и никтóже при­­ложи́тъ озлóбити тя́: занé лю́дiе сýть ми́ мнóзи во грáдѣ сéмъ.
  • Пребы́сть же тáмо лѣ́то и мéсяцъ шéсть, учя́ въ ни́хъ слóву Бóжiю.
  • Галлióну же Анѳипáту сýщу во Ахáiи, нападóша единодýшно Иудéе на пáвла и при­­ведóша егó на суди́лище,
  • глагóлюще, я́ко проти́ву закóну сéй увѣщавáетъ человѣ́ки чти́ти Бóга.
  • Хотя́щу же пáвлу от­вéрсти устá, речé Галлióнъ ко Иудéемъ: áще ýбо непрáвда былá бы кáя или́ дѣ́ло злóе, о, Иудéе, по слóву послýшалъ бы́хъ вáсъ:
  • áще ли же стязáнiя сýть о словеси́ и о и́менѣхъ и о закóнѣ вá­шемъ, вѣ́дите сáми: судiя́ бо áзъ си́мъ не хощý бы́ти.
  • И изгнá и́хъ от­ суди́лища.
  • Е́мше же вси́ éллини сосѳéна начáлника собóра, бiя́ху предъ суди́лищемъ: и ни еди́но о си́хъ Галлióну радѣ́нiе бы́сть.
  • Пáвелъ же, ещé пребы́въ дни́ довóлны и цѣловáвъ брáтiю, от­плы́ въ сирíю, и съ ни́мъ аки́ла и приски́лла, остри́гъ главý въ кегхрéихъ: обрéкся бо бѣ́.
  • Пристá же во Ефéсѣ и тѣ́хъ остáви тáмо, сáмъ же в­шéдъ въ сóнмище, стязá­шеся со иудéи.
  • Моля́щымъ же и́мъ егó на мнóго врéмя пребы́ти у ни́хъ, не извóли,
  • но от­речéся и́мъ, глагóля, я́ко подобáетъ ми́ вся́ко прáздникъ грядýщiй сотвори́ти во Иерусали́мѣ: пáки же воз­вращýся къ вáмъ, Бóгу хотя́щу. И от­везéся от­ Ефéса: аки́ла же и приски́лла остáста во Ефéсѣ.
  • [Зач. 41.] И сошéдъ въ кесарíю, воз­шéдъ и цѣловáвъ цéрковь, сни́де во Антiохíю,
  • и сотвóрь врéмя нѣ́кое, изы́де, проходя́ поря́ду Галатíйскую странý и фригíю, утверждáя вся́ ученики́.
  • Иудéанинъ же нѣ́кто, аполлóсъ и́менемъ, Алексáндрянинъ рóдомъ, мýжъ словéсенъ, прiи́де во Ефéсъ, си́ленъ сы́й въ кни́гахъ.
  • Сéй бѣ́ оглашéнъ пути́ Госпóдню, и горя́ дýхомъ, глагóлаше и учá­ше извѣ́стно я́же о Гóсподѣ, вѣ́дый тóкмо крещéнiе Иоáн­ново.
  • Сéй же начáтъ дерзáти на сóнмищихъ. Слы́шав­ша же егó аки́ла и приски́лла, прiя́ста егó и извѣ́стнѣе томý сказáста пýть Госпóдень.
  • Хотя́щу же емý преити́ во Ахáiю, предпослáв­ше брáтiя написáша ученикóмъ прiя́ти егó: и́же при­­шéдъ тáмо посóб­ст­вова мнóго вѣ́ровав­шымъ благодáтiю:
  • твéрдо бо иудéи не престая́ обличá­ше предъ людьми́, сказýя писáньми, Иисýса бы́ти Христá.
  • [Зач. 39.] Пройдя через Амфиполь и Аполлонию, они пришли в Фессалонику, где была Иудейская синагога.
  • Павел, по своему обыкновению, вошел к ним и три субботы говорил с ними из Писаний,
  • открывая и доказывая им, что Христу надлежало пострадать и воскреснуть из мертвых и что Сей Христос есть Иисус, Которого я проповедую вам.
  • И некоторые из них уверовали и присоединились к Павлу и Силе, как из Еллинов, чтущих Бога, великое множество, так и из знатных женщин немало.
  • Но неуверовавшие Иудеи, возревновав и взяв с площади некоторых негодных людей, собрались толпою и возмущали город и, приступив к дому Иасона, домогались вывести их к народу.
  • Не найдя же их, повлекли Иасона и некоторых братьев к городским начальникам, крича, что эти всесветные возмутители пришли и сюда,
  • а Иасон принял их, и все они поступают против повелений кесаря, почитая другого царем, Иисуса.
  • И встревожили народ и городских начальников, слушавших это.
  • Но сии, получив удостоверение от Иасона и прочих, отпустили их.
  • Братия же немедленно ночью отправили Павла и Силу в Верию, куда они прибыв, пошли в синагогу Иудейскую.
  • Здешние были благомысленнее Фессалоникских: они приняли слово со всем усердием, ежедневно разбирая Писания, точно ли это так.
  • И многие из них уверовали, и из Еллинских почетных женщин и из мужчин немало.
  • Но когда Фессалоникские Иудеи узнали, что и в Верии проповедано Павлом слово Божие, то пришли и туда, возбуждая и возмущая народ.
  • Тогда братия тотчас отпустили Павла, как будто идущего к морю; а Сила и Тимофей остались там.
  • Сопровождавшие Павла проводили его до Афин и, получив приказание к Силе и Тимофею, чтобы они скорее пришли к нему, отправились.
  • [Зач. 40А.] В ожидании их в Афинах Павел возмутился духом при виде этого города, полного идолов.
  • Итак он рассуждал в синагоге с Иудеями и с чтущими Бога, и ежедневно на площади со встречающимися.
  • Некоторые из эпикурейских и стоических философов стали спорить с ним; и одни говорили: «чтó хочет сказать этот суеслов?», а другие: «кажется, он проповедует о чужих божествах», потому что он благовествовал им Иисуса и воскресение.
  • [Зач. 40Б.] И, взяв его, привели в ареопаг и говорили: можем ли мы знать, что это за новое учение, проповедуемое тобою?
  • Ибо что-то странное ты влагаешь в уши наши. Посему хотим знать, чтó это такое?
  • Афиняне же все и живущие у них иностранцы ни в чем охотнее не проводили время, как в том, чтобы говорить или слушать что-нибудь новое.
  • И, став Павел среди ареопага, сказал: Афиняне! по всему вижу я, что вы как бы особенно набожны.
  • Ибо, проходя и осматривая ваши святыни, я нашел и жертвенник, на котором написано «неведомому Богу». Сего-то, Которого вы, не зная, чтите, я проповедую вам.
  • Бог, сотворивший мир и всё, что в нем, Он, будучи Господом неба и земли, не в рукотворенных храмах живет
  • и не требует служения рук человеческих, как бы имеющий в чем-либо нужду, Сам дая всему жизнь и дыхание и всё.
  • От одной крови Он произвел весь род человеческий для обитания по всему лицу земли, назначив предопределенные времена и пределы их обитанию,
  • дабы они искали Бога, не ощутят ли Его и не найдут ли, хотя Он и недалеко от каждого из нас:
  • ибо мы Им живем и движемся и существуем, как и некоторые из ваших стихотворцев говорили: «мы Его и род».
  • Итак мы, будучи родом Божиим, не должны думать, что Божество подобно золоту, или серебру, или камню, получившему образ от искусства и вымысла человеческого.
  • Итак, оставляя времена неведения, Бог ныне повелевает людям всем повсюду покаяться,
  • ибо Он назначил день, в который будет праведно судить вселенную, посредством предопределенного Им Мужа, подав удостоверение всем, воскресив Его из мертвых.
  • Услышав о воскресении мертвых, одни насмехались, а другие говорили: об этом послушаем тебя в другое время.
  • Итак Павел вышел из среды их.
  • Некоторые же мужи, пристав к нему, уверовали; между ними был Дионисий Ареопагит и женщина, именем Дамарь, и другие с ними.
  • [Зач. 40В.] После сего Павел, оставив Афины, пришел в Коринф;
  • и, найдя некоторого Иудея, именем Акилу, родом Понтянина, недавно пришедшего из Италии, и Прискиллу, жену его, – потому что Клавдий повелел всем Иудеям удалиться из Рима, – пришел к ним;
  • и, по одинаковости ремесла, остался у них и работал; ибо ремеслом их было делание палаток.
  • Во всякую же субботу он говорил в синагоге и убеждал Иудеев и Еллинов.
  • А когда пришли из Македонии Сила и Тимофей, то Павел понуждаем был духом свидетельствовать Иудеям, что Иисус есть Христос.
  • Но как они противились и злословили, то он, отрясши одежды свои, сказал к ним: кровь ваша на главах ваших; я чист; отныне иду к язычникам.
  • И пошел оттуда, и пришел к некоторому чтущему Бога, именем Иусту, которого дом был подле синагоги.
  • Крисп же, начальник синагоги, уверовал в Господа со всем домом своим, и многие из Коринфян, слушая, уверовали и крестились.
  • Господь же в видении ночью сказал Павлу: не бойся, но говори и не умолкай,
  • ибо Я с тобою, и никто не сделает тебе зла, потому что у Меня много людей в этом городе.
  • И он оставался там год и шесть месяцев, поучая их слову Божию.
  • Между тем, во время проконсульства Галлиона в Ахаии, напали Иудеи единодушно на Павла и привели его пред судилище,
  • говоря, что он учит людей чтить Бога не по закону.
  • Когда же Павел хотел открыть уста, Галлион сказал Иудеям: Иудеи! если бы какая-нибудь была обида или злой умысел, то я имел бы причину выслушать вас,
  • но когда идет спор об учении и об именах и о законе вашем, то разбирайте сами; я не хочу быть судьею в этом.
  • И прогнал их от судилища.
  • А все Еллины, схватив Сосфена, начальника синагоги, били его перед судилищем; и Галлион нимало не беспокоился о том.
  • Павел, пробыв еще довольно дней, простился с братиями и отплыл в Сирию, – и с ним Акила и Прискилла, – остригши голову в Кенхреях, по обету.
  • Достигнув Ефеса, оставил их там, а сам вошел в синагогу и рассуждал с Иудеями.
  • Когда же они просили его побыть у них долее, он не согласился,
  • а простился с ними, сказав: мне нужно непременно провести приближающийся праздник в Иерусалиме; к вам же возвращусь опять, если будет угодно Богу. И отправился из Ефеса. (Акила же и Прискилла остались в Ефесе.)
  • [Зач. 41.] Побывав в Кесарии, он приходил в Иерусалим, приветствовал церковь и отошел в Антиохию.
  • И, проведя там несколько времени, вышел, и проходил по порядку страну Галатийскую и Фригию, утверждая всех учеников.
  • Некто Иудей, именем Аполлос, родом из Александрии, муж красноречивый и сведущий в Писаниях, пришел в Ефес.
  • Он был наставлен в начатках пути Господня и, горя духом, говорил и учил о Господе правильно, зная только крещение Иоанново.
  • Он начал смело говорить в синагоге. Услышав его, Акила и Прискилла приняли его и точнее объяснили ему путь Господень.
  • А когда он вознамерился идти в Ахаию, то братия послали к тамошним ученикам, располагая их принять его; и он, прибыв туда, много содействовал уверовавшим благодатью,
  • ибо он сильно опровергал Иудеев всенародно, доказывая Писаниями, что Иисус есть Христос.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта